dkv-spojujeme

Správa železnic zřejmě začala stavět u Brna na černo. Drážní úřad posílá kontrolu

Vybetonované patky a nové sloupy na trati Brno - Střelice. Pramen: Petr ŘehořkaVybetonované patky a nové sloupy na trati Brno - Střelice. Pramen: Petr Řehořka

Velká modernizace a elektrifikace tratě z Brna do Střelic (výhledově až do Zastávky u Brna) začíná kontrolou Drážního úřadu pro podezření na černou stavbu.

(Aktualizováno v 9:30) Pikantní vyústění má snaha Správy železnic (SŽ) zahájit velkou modernizaci trati z Brna do Střelic (potažmo Zastávky u Brna), která zahrnuje i elektrifikaci. Zatímco ministerstvo dopravy řešilo odvolání proti stavebnímu povolení a běžela lhůta pro vystavení na úřední desce, Správa železnic zřejmě stavbu spustila.

Tvrdí to mimo jiné majitelé restaurace Vechtrovna v Troubsku, kteří odvolání podali. První úkony směrem k zahájení správního řízení se Správou železnic činí i Drážní úřad, jehož kontroloři dnes budou přímo na místě zjišťovat skutečný stav. Pravdou je, že už v minulých týdnech byly vytrhány koleje, vybetonovány patky pro sloupy trakčního vedení a osazena řada sloupů.

„Nestačíme zírat na tu bezbřehou aroganci. Stavební povolení ještě nenabylo právní moci, nicméně celá jižní kolej je sundaná včetně podloží do hloubky zhruba jednoho metru, podél trati jsou všude betonové patky a ve většině z nich jsou již osazeny sloupy. K tomu všemu nám podkopali celou opěrnou zeď (v našem vlastnictví), na které podstatná část hospody stojí,“ sdělil deníku Zdopravy.cz už minulý týden jeden ze spolumajitelů Vechtrovny architekt Petr Řehořka. Podle něj se zřejmě celá skupina majitelů obrátí na soud.

„Situací se budeme jako speciální stavební úřad pro dráhy zabývat. Po zjištění faktů nevylučujeme zahájení správního řízení,“ uvedl mluvčí Drážního úřadu Martin Novák. Správa železnic na dotazy deníku Zdopravy.cz zareagovala dodatečně dnes. „Správa železnic úzce spolupracuje na vzniklé situaci s Drážním úřadem a věří, že se podaří tuto situaci vyřešit a realizovat stavbu v naplánovaných termínech a výlukách. Jsme rádi, že po dvanáctileté přípravě začíná realizace této velmi významné železniční stavby,“ uvedla mluvčí SŽ Nela Friebová (doplněno v 9:30, pozn. red.).

Příprava stavby, která se měla původně realizovat už v letech 2012 až 2014, se vleče dlouhá léta. Brojilo proti ní především sdružení Voda z Tetčic, které se například odvolalo proti územnímu rozhodnutí. To skončilo až u soudu.

Majitelé Vechtrovny především namítají, že stavba zasáhne do jejich budovy a naruší tak soukromé vlastnictví. Projektanti modernizace totiž přesunuli perony na druhou stranu silnice právě k hospodě. Podle majitelů je to ale nesmyslné, pro nové umístění nástupišť prý není místo. Stavební povolení vydal úřad v březnu, odvolání proti němu postupně přišlo od všech šesti majitelů Vechtrovny. To nakonec ministerstvo dopravy 8. července zamítlo s tím, že rozhodnutí má 15 dnů viset na několika úředních deskách. „Rekonstrukční práce budou zahájeny v řádu týdnů, přičemž nyní probíhají přípravné práce nepodléhající stavebnímu povolení,“ uvedla 10. července mluvčí SŽ Nela Friebová.

Zakázku získalo v tendru sdružení firem Skanska a Elektrizace železnic s cenou 2,2 miliardy korun.

Vybetonované patky a nové sloupy na trati Brno - Střelice. Pramen: Petr ŘehořkaVytrhané koleje u Vechtrovny na trati Brno - Střelice. Pramen: Petr ŘehořkaVytrhané koleje u Vechtrovny na trati Brno - Střelice. Pramen: Petr ŘehořkaVytrhané koleje a vybetonované patky na trati Brno - Střelice. Pramen: Petr ŘehořkaVybetonované patky a nové sloupy na trati Brno - Střelice. Foto z 22. července 2020. Pramen: Petr ŘehořkaHospoda Vechtrovna v Troubsku. Pramen: Facebook Hospody Vechtrovna
Tagy Drážní úřad elektrizace trati Brno - Zastávka u Brna Správa železnic Top
235 komentářů