Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Začíná přeměna obchvatu Panenského Týnce v dálnici, cena v tendru klesla na 685 milionů

Nový úsek D7 Postoloprty - Bitozeves. Pramen: MDČR
Nový úsek D7 Postoloprty - Bitozeves. Pramen: MDČR

Ředitelství silnic a dálnic dnes slavnostně zahajuje stavbu dalšího úseku dálnice D7. Konkrétně jde o 3,5 kilometru dlouhý obchvat Panenského Týnce, který už řadu let slouží ve dvoupruhovém uspořádání. Nyní začíná jeho rozšíření na dálnici. Stávající silnice bude pravou polovinou dálnice.

Nový dálniční obchvat Panenského Týnce za dva roky naváže na západě na už hotový krátký úsek D7 kolem Sulce, který byl zprovozněn před deseti lety. U Týnce vznikne mimo jiné nová mimoúrovňová křižovatka. Stavbu získalo sdružení firem Vodohospodářské stavby, společnost s ručením omezeným a Doprastav s cenou 685 milionů korun.

Odhad při zahájení soutěže činil 758 milionů, stavba se tak vymyká trendu posledních měsíců, kdy ceny v tendrech překračují odhady. Může to být dáno velkým zájmem firem, s nabídkou přišlo podle profilu zadavatele celkem sedm společností a sdružení, mezi nimi i turecká Bergİz İnsaat.

Mapa obchvatu Panenského Týnce. Foto: ŘSD
Mapa obchvatu Panenského Týnce. Foto: ŘSD

„Vzhledem k vysokému nárůstu zejména kamionové dopravy již stávající silnice I/7 kapacitně nedostačuje a nesplňuje požadavky na plynulost a bezpečnost provozu. Nevyhovující je zejména šířkové uspořádání a úrovňové křížení s ostatními komunikacemi. Silnici I/7 od Slaného po Chomutov tedy postupně přebudujeme na čtyřpruhovou dálnici D7,“ uvedl při zahájení šéf ŘSD Radek Mátl.

Z necelých 80 plánovaných kilometrů D7 je dosud hotovo 40 kilometrů, delší souvislé úseky jsou od Prahy ke Slanému a od Postoloprt k Chomutovu, doplňuje je právě krátký úsek u Sulce.

Naposledy se loni v létě otevíral čtyřkilometrový úsek od Postoloprt k mimoúrovňové křižovatce Bitozeves. Podobně jako obchvat Panenského Týnce byl už koncem 90. let otevřen ve dvoupruhovém uspořádání i obchvat Loun. Na jeho dostavbu do podoby dálnice nedávno ŘSD vypsalo tendr, předpokládaná hodnota zakázky je miliarda.

Vizualizace mimoúrovňové křižovatky v Panenském Týnci. Foto: ŘSD
Vizualizace mimoúrovňové křižovatky v Panenském Týnci. Foto: ŘSD
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Vladimír Bílý
Host
Vladimír Bílý

Vysvětlí mě někdo, proč stát leje peníze zrovna sem do D7? Intenzita dopravy na tomto místě okolo 10 000 vozidel denně, jedná se o poměrně velkorysý obchvat obce se stoupacím pruhem. Za mě stávající stav odpovídá intenzitě dopravy. Zato vidím spousty jiných míst, kde stejná intenzita dopravy vede středem obcí a obchvat v nedohlednu, natožpak že by se zde plánovala dálnice.

James1492
Host
James1492

Je to jednoduché, nikdo ji neblokuje. Někde se ty rozpočtované peníze utratit musí.

Démon
Host
Démon

Protože až bude dálnice hotová, bude tam 25000. z toho 20% budou kamiony

Vladimír Bílý
Host
Vladimír Bílý

… a jak se říká, papír snese všechno:-)

Mara Sourak
Host
Mara Sourak

Neodpovida, ta silnice uz davno nestaci objemu aut. Asi tam casto nejezdite…

1975
Host
1975

…asi tak…plus, až to tam bude jako dálnice, už se tam nestanou takové nehody jako ten smrťák s osmi oběťmi…

Gejza
Host
Gejza

1) 10 tis. aut tam bylo sečteno mj. proto, že řada motoristů z Mostecka jezdí do Prahy přes I/15 a D8. Mimochodem kdo ví, zdali to sečetli správně, když jim vyšlo o 2 tis. méně než v r. 2010. 2) D7 se staví jako podpora strukturálně postiženého regionu Mostecka a Chomutovska, ve kterém žije přes 250 tis. lidí (tedy skoro tolik, co v celém Karlovarském kraji, kam se také staví dálnice) 3) S tím souvisí i Strategická průmyslová zóna Triangle na býv. vojenském letišti u Žatce, kde se stát při vyjednáváních s investory zavázal, že tam tu dálnici dostaví. Z… Číst vice »

Martin V.
Host
Martin V.

Je otázka do jaké míry si můžou D7 a D8 z Mostecka konkurovat. Každá vede v Praze úplně jinam (pravý vs. levý břeh Vltavy bez adekvátního propojení).

Gejza
Host
Gejza

Máte pravdu. Síť se ale staví na cílový stav, tedy i na to, že jednou bude SOKP.

Josef
Host
Josef

Davalo by smysl stavet to od Prahy, jelikoz tam jsou intenzity nejvetsi a dal klesaji, nicmene priprava staveb je u nas takova jaka je, tak budme radi, ze se stavi aspon neco, tady jsou to useky v podstate v trase dalnice, takze je to pomerne levny a rychly. Nicmene by bylo asi fajn zacit premyslet co s problematickym usekem u Prahy, kde by to minimalne zaslouzilo prebudovani MUK, kde nejsou zadne pripojovaci pruhy.

Martin V.
Host
Martin V.

Přesně tak! Po Exit 7 Buštěhrad je intenzita 30 tis. vozidel za den (rok 2016) a újplně v tom úseku chybi odbočovací a připojovací pruhy. Pokud investovat do D7, tak primárně tady, až potom do druhého pásu tam, kde chybí, a kde je intenzita kolem 10 tis. aut.

Honza
Host
Honza

Dodnes nechápu, proč nevyhovující (žádné) exity Tuchoměřice a Středokluky nebyly řešeny při rekonstrukci podjezdů u nich se nalézajících. To byly roky 2000-2005 přibližně.

Most
Host
Most

Včera jsem jel Praha-Chomutov, úseky mimo dálnici jsou špatné, vlečete se za kamionem, předjet se dá málokde.

Josef Trögl
Host
Josef Trögl

Protože má stavební povolení.
Bohužel ŘSD je na tom s přípravou staveb tak špatně, že když se někde povede dotáhnout stavbu až ke stavebnímu povolení, tak se hned soutěží a staví.
Nicméně bych si dovolil nesouhlasit se stávajícím stavem. Ten je nevyhovující a intenzita dopravy pomalu roste. Navíc je D7 celkem solidní alternativa k D8, s postupným dokončováním bude pro některá spojení do Německa výhodnější než D8.

michalspina
Host
michalspina

Pohled na tu křižovatku o rozloze Karlova náměstí je vysloveně nechutný. Vážně bychom nemohli stavět aspoň trochu úsporněji?

Jindra
Host
Jindra

Souhlas.Za ušetřené finance by byl třeba postaven další kilometr vozovky.

Josef
Host
Josef

Ona cela nase vystavba dalnic mi prijde takova trosku megalomanska, takovy dalnice v Nemecku mi prijdou kolikrat uzsi a s vetsima zatackama a sklonama a presto tam maji omezeni jen na 120 (treba usek A93 pred napojenim na A9). Kolikrat jim vyjezd z dalnice konci klasickou T krizovatkou jenom se semaforama, tady by stacila i bez na to jedno auto za hodinu co tam pojede. Namisto toho tam mame mega kruhak uplne k nicemu. U zatecky prumyslovy zony zase takhle vybudovali ctyri pasy silnic temer u sebe (dva dalnice, z jedny strany doprovodna silnice a z druhy obsluha prumyslove zony),… Číst vice »

ukulele
Host
ukulele

Jaké je vhodnější propojení šesti větví komunikace, než okružní křižovatka? Žádné.

Josef
Host
Josef

Je otazka, jestli tam musi zrovna byt sest vetvi a nesla by tam napasovat nejaka uspornejsi varianta, ten provoz na tech silnicich je nula nula prd, na doprovodce je 800 aut za den, ten zbytek bude jeste min, dejme tomu, ze se provoz navysi kvuli tomu, ze se nebude do Panenskeho Tynce odbocit driv jako to jde ted, ale podle me tam neni duvod na takovyhle mega velky kruhak.

J.L.
Host
J.L.

Kruháky jsou dneska v módě, a to i na těch nejnesmyslnějších místech, např. tady: https://www.google.cz/maps/@49.6562683,13.2815663,203m/data=!3m1!1e3?hl=cs, kde T-čko II/180 a III/18043 mohlo být vyřešeno semaforem za 250k Kč. To by ale bylo příliš levné.
Proto je tam teď kruhák, kde veškerou vyrubanou zeminu navršili doprostřed, aby snad (proboha) nebylo vidět, co se děje na ostatních vjezdech. Muselo to stát aspoň 20M Kč, ale však on to někdo (asi EU) zaplatí.

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll