Začíná přeměna obchvatu Panenského Týnce v dálnici, cena v tendru klesla na 685 milionů

Nový úsek D7 Postoloprty - Bitozeves. Pramen: MDČRNový úsek D7 Postoloprty - Bitozeves. Pramen: MDČR

Ředitelství silnic a dálnic dnes slavnostně zahajuje stavbu dalšího úseku dálnice D7. Konkrétně jde o 3,5 kilometru dlouhý obchvat Panenského

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vladimír Bílý

Vysvětlí mě někdo, proč stát leje peníze zrovna sem do D7? Intenzita dopravy na tomto místě okolo 10 000 vozidel denně, jedná se o poměrně velkorysý obchvat obce se stoupacím pruhem. Za mě stávající stav odpovídá intenzitě dopravy. Zato vidím spousty jiných míst, kde stejná intenzita dopravy vede středem obcí a obchvat v nedohlednu, natožpak že by se zde plánovala dálnice.

James1492

Je to jednoduché, nikdo ji neblokuje. Někde se ty rozpočtované peníze utratit musí.

Démon

Protože až bude dálnice hotová, bude tam 25000. z toho 20% budou kamiony

Vladimír Bílý

… a jak se říká, papír snese všechno:-)

Mara Sourak

Neodpovida, ta silnice uz davno nestaci objemu aut. Asi tam casto nejezdite…

1975

…asi tak…plus, až to tam bude jako dálnice, už se tam nestanou takové nehody jako ten smrťák s osmi oběťmi…

Gejza

1) 10 tis. aut tam bylo sečteno mj. proto, že řada motoristů z Mostecka jezdí do Prahy přes I/15 a D8. Mimochodem kdo ví, zdali to sečetli správně, když jim vyšlo o 2 tis. méně než v r. 2010. 2) D7 se staví jako podpora strukturálně postiženého regionu Mostecka a Chomutovska, ve kterém žije přes 250 tis. lidí (tedy skoro tolik, co v celém Karlovarském kraji, kam se také staví dálnice) 3) S tím souvisí i Strategická průmyslová zóna Triangle na býv. vojenském letišti u Žatce, kde se stát při vyjednáváních s investory zavázal, že tam tu dálnici dostaví. Z… Číst vice »

Martin V.

Je otázka do jaké míry si můžou D7 a D8 z Mostecka konkurovat. Každá vede v Praze úplně jinam (pravý vs. levý břeh Vltavy bez adekvátního propojení).

Gejza

Máte pravdu. Síť se ale staví na cílový stav, tedy i na to, že jednou bude SOKP.

Josef

Davalo by smysl stavet to od Prahy, jelikoz tam jsou intenzity nejvetsi a dal klesaji, nicmene priprava staveb je u nas takova jaka je, tak budme radi, ze se stavi aspon neco, tady jsou to useky v podstate v trase dalnice, takze je to pomerne levny a rychly. Nicmene by bylo asi fajn zacit premyslet co s problematickym usekem u Prahy, kde by to minimalne zaslouzilo prebudovani MUK, kde nejsou zadne pripojovaci pruhy.

Martin V.

Přesně tak! Po Exit 7 Buštěhrad je intenzita 30 tis. vozidel za den (rok 2016) a újplně v tom úseku chybi odbočovací a připojovací pruhy. Pokud investovat do D7, tak primárně tady, až potom do druhého pásu tam, kde chybí, a kde je intenzita kolem 10 tis. aut.

Honza

Dodnes nechápu, proč nevyhovující (žádné) exity Tuchoměřice a Středokluky nebyly řešeny při rekonstrukci podjezdů u nich se nalézajících. To byly roky 2000-2005 přibližně.

Most

Včera jsem jel Praha-Chomutov, úseky mimo dálnici jsou špatné, vlečete se za kamionem, předjet se dá málokde.

Josef Trögl

Protože má stavební povolení.
Bohužel ŘSD je na tom s přípravou staveb tak špatně, že když se někde povede dotáhnout stavbu až ke stavebnímu povolení, tak se hned soutěží a staví.
Nicméně bych si dovolil nesouhlasit se stávajícím stavem. Ten je nevyhovující a intenzita dopravy pomalu roste. Navíc je D7 celkem solidní alternativa k D8, s postupným dokončováním bude pro některá spojení do Německa výhodnější než D8.

michalspina

Pohled na tu křižovatku o rozloze Karlova náměstí je vysloveně nechutný. Vážně bychom nemohli stavět aspoň trochu úsporněji?

Jindra

Souhlas.Za ušetřené finance by byl třeba postaven další kilometr vozovky.

Josef

Ona cela nase vystavba dalnic mi prijde takova trosku megalomanska, takovy dalnice v Nemecku mi prijdou kolikrat uzsi a s vetsima zatackama a sklonama a presto tam maji omezeni jen na 120 (treba usek A93 pred napojenim na A9). Kolikrat jim vyjezd z dalnice konci klasickou T krizovatkou jenom se semaforama, tady by stacila i bez na to jedno auto za hodinu co tam pojede. Namisto toho tam mame mega kruhak uplne k nicemu. U zatecky prumyslovy zony zase takhle vybudovali ctyri pasy silnic temer u sebe (dva dalnice, z jedny strany doprovodna silnice a z druhy obsluha prumyslove zony),… Číst vice »

ukulele

Jaké je vhodnější propojení šesti větví komunikace, než okružní křižovatka? Žádné.

Josef

Je otazka, jestli tam musi zrovna byt sest vetvi a nesla by tam napasovat nejaka uspornejsi varianta, ten provoz na tech silnicich je nula nula prd, na doprovodce je 800 aut za den, ten zbytek bude jeste min, dejme tomu, ze se provoz navysi kvuli tomu, ze se nebude do Panenskeho Tynce odbocit driv jako to jde ted, ale podle me tam neni duvod na takovyhle mega velky kruhak.

J.L.

Kruháky jsou dneska v módě, a to i na těch nejnesmyslnějších místech, např. tady: https://www.google.cz/maps/@49.6562683,13.2815663,203m/data=!3m1!1e3?hl=cs, kde T-čko II/180 a III/18043 mohlo být vyřešeno semaforem za 250k Kč. To by ale bylo příliš levné.
Proto je tam teď kruhák, kde veškerou vyrubanou zeminu navršili doprostřed, aby snad (proboha) nebylo vidět, co se děje na ostatních vjezdech. Muselo to stát aspoň 20M Kč, ale však on to někdo (asi EU) zaplatí.