Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

U Postoloprt se otevřel nový úsek D7. Budování dálnice je v polovině

Nový úsek D7 Postoloprty - Bitozeves. Pramen: MDČR

Ředitelství silnic a dálnic dnes otevřelo čtyři nové kilometry na chomutovské dálnici D7, konkrétně jde o úsek od Postoloprt k mimoúrovňové křižovatce Bitozeves.

„Jde o mezník ve výstavbě. Otevřením tohoto nového úseku jsme právě dostavěli více než polovinu dálnice D7,“ připomněl ministr dopravy Dan Ťok. Z necelých 80 plánovaných kilometrů D7 je hotovo 40 kilometrů, delší souvislé úseky jsou od Prahy ke Slanému a od Postoloprt k Chomutovu, doplňuje je krátký úsek u Panenského Týnce. Podle ministra nový úsek výrazně přispěje k bezpečnosti provozu, stará silnice u Postoloprt se totiž kvůli nepřehledným horizontům a nulovému prostoru za krajnicí netěšila u řidičů dobré pověsti.

Úsek D7 Postoloprty - MÚK Bitozeves. Pramen: ŘSD
Úsek D7 Postoloprty – MÚK Bitozeves.
Pramen: ŘSD

Stavba začala před dvěma lety a neobešla se bez komplikací. Kuriozní byla zejména nutnost zbourat a znovu postavit nový most, který již byl z poloviny hotov. Kontrola ŘSD ale zjistila, že se stavělo z nekvalitního betonu. „Klobouk dolů před našimi pracovníky, protože pro stavbaře není nic horšího, než bourat to, co už měli rozestavěné. Díky enormnímu nasazení a provozu na směny dokázal náš tým v rekordně krátké době postavit část toho samého mostu dvakrát, a napravit tak chybu dodavatele betonu,“ uvedl dnes ředitel zhotovitelské společnosti Silnice Group Karel Rypl.

Podle šéfa ŘSD Jana Kroupy se připravují další úseky dálnice, která je už nyní důležitou spojnicí do Saska. “Již v příštím roce chceme zahájit realizaci úseku Panenský Týnec a u úseků Louny a Chlumčany zahájíme v příštím roce výběrové řízení na zhotovitele stavby,“ uvedl Kroupa. Celá dálnice by měla být hotová v roce 2024.

Podrobněji (včetně termínů) se deník Zdopravy.cz věnoval dálnici D7 v květnu.

12 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • no to je tedy výkon, být ministerstvem tak bych se takovou nickou ani radši nechlubil, a mezníkem že je hotova po 40 letech půlka taky ne

  • K tomu jeden komentář – v ČR chybí dobudovat základní síť dálnic, přesto v některých oblastech se staví dvě souběžné dálnice – viz D6, D7 + dálnice na střední a severní Moravě.

    • D6 a D7, kromě toho že obě stojí sotva z poloviny, jsou souběžné? I když pravda, Cheb a Chomutov oboje začíná na Ch, to může člověka zmást….

      • Tak ta pointa je o tom, že stavíme současně 2 dálnice každou zhruba 100km dlouhou do měst Chomutov – Vary (D6 směrem od Prahy vede nejdříve do Karlových Varů), které jsou od sebe 50km. Navíc ani jedna z dálnic nemá navazující přeshraniční dálniční pokračování, dokonce není ani plánované. Ale debata přeci není vůbec o tom, že by obě neměli být, ale o tom jestli je nutné je stavět najednou a jestli jsou to ty nejpotřebnější dálnice v současnosti.

        A rovnou si odpovím, vzhledem k neschopnosti ŘSD připravovat stavby a tím spojeným potížím s utracením přidělených peněz, je každý úsek, který se podaří dovést ke stavebnímu povolení dar z nebe a proto se obě staví.

        Pokud by ŘSD a celkově příprava liniových staveb fungovala jak má tak by existoval zásobník hotových projektů a z nich by se vybíralo podle potřebnosti.

        • Řekl bych že ta potřebnost záleží na tom z jakého místa se na to člověk dívá. Obecně dálniční spojení na západ a jih je na tom momentáně nejhůř.

    • Už jsem to slyšel z více stran, že na Moravě je, nebo se staví opticky víc dálnic než v Čechách, ale víte že průměrná hustota osídlení na Moravě je výrazně vyšší než v Čechách + velká koncetrace střdně velkých měst? Takže konkrétně na střední a severní Moravě: D1 přes Přerov je naprosto nezbytná, parodie v podobě přetížené D46 přes Olomouc je naprosto nevyhovující. A evidentně jste narážel také na D48, ta je také potřebná, ale na druhou stranu souhlasím že jsou zásadní problémy v neecistenci D3 ve Středočeském kraji a chybějícím spojením D35 Hradubice-Mohelnice, ty by měly dostat prioritu před budováním D6,D7 v jejichž trasách jsou dále od Prahy poměrně směšné intenzity dopravy do 10000 voz/den, ale D1 přes Přerov je klíčová.

  • A kdy dojde na této „dálnici“ k výstavbě odbočovacích a připojovacích pruhů na exitech 3 a 5? Směrem k Praze jsou obě připojení ve stoupání (navíc „okořeněné“ stopkou) a jelikož jsou u obou těchto exitů logistická centra, není zde nouze o pomalu se rozjídějící nákladní auta. Rozhejbat 40 tun proti kopci není otázka několika vteřin 🙁
    Jejich výstavba by byl příkladný počin ke zvýšení bezpečnosti. Ostatně – jak je to dlouho co byla u Makotřas tragická nehoda autobusu s nákladním autem? Tam by možná správně dlouhý a široký připojovací pruh té nehodě zabránil.

    • Tuhle otázku si pokládám furt, nejen u této „dálnice“. Odpovědí je jedna z možností:
      a) nikdy
      b) až se tam stane tragická, pořádně medializovaná nehoda, při které zahynou ženy a děti
      c) až si Bureš odkoupí nějakou společnost, co má hlavní přístup k dálnici na těchto exitech

  • Mít po 47 letech konečně půlku dálnice hotovou, to je opravdu výrazný mezník.

  • Proč se pořád nemluví o úseku Slaný-Lotouš-Třebíz-hranice s ústeckým krajem?

    • Výstavba tohoto úseku má přijít na řadu jako poslední v letech 2022 až 2024. Mrkněte na odkaz na konci článku, je tam i tabulka.

Newsletter

Partneři


Výběr editora