Infrastruktura Silnice Stavebnictví

ŘSD vypsalo tendr na dálniční obchvat Loun, vyjde na miliardu

Nový úsek D7 Postoloprty - Bitozeves. Pramen: MDČR
Nový úsek D7 Postoloprty - Bitozeves, ilustrační foto. Pramen: MDČR

Ředitelství silnic a dálnic pokračuje v budování chomutovské dálnice D7. Aktuálně vypsalo soutěž na zhotovitele dálničního obchvatu Loun, předpokládaná cena za více než šest kilometrů činí 977 milionů korun bez DPH.

Termín pro podání nabídek je stanoven na začátek července, je ale možné, že se kvůli dodatečným dotazům firem posune. V případě, že soutěž proběhne hladce, počítá ŘSD se zahájením stavby ještě letos, hotovo by pak mělo být za dalších 28 měsíců.

Projekt spočívá především v přestavbě dnešní dvoupruhové silnice I. třídy (I/7) na čtyřpruhovou dálnici. Proto jej ŘSD také označuje jako zkapacitnění obchvatu města Louny. Obchvat v polovičním profilu je hotov už od roku 1999.

Podobně byly dvoupruhové obchvaty v minulosti vybudovány i na dalších úsecích budoucí D7: Chlumčany, Postoloprty a Panenský Týnec.

I na nich ŘSD chystá zkapacitnění v podobě dálničního uspořádání. Tendr na 3,5 kilometru dlouhý dálniční obchvat Panenského Týnce už od prosince běží, cena je odhadována na 758 milionů bez DPH. Stavět by se mělo od letoška do roku 2021.

Následovat by měl 4,5 kilometru dlouhý obchvat Chlumčan, který naváže na obchvat Loun. Budovat by se měl v letech 2020 až 2022. V období 2022 až 2024 pak má dojít i na téměř pětikilometrový obchvat Postoloprt. Tím bude hotova celá D7 v Ústeckém kraji. V letech 2022 až 2024 má dojít i na dokončení středočeské části dálnice, především obchvatu Slaného, čímž bude D7 fakticky hotova. Poté se bude ještě upravovat u Prahy, mimo jiné v souvislosti s výstavbou pražského okruhu a nové ranveje na letišti.

Dálnice D7 je jedinou v tuzemské síti, která se loni rozrostla. U Postoloprt přibyly čtyři nové kilometry. Celkem má D7 měřit 80 kilometrů, 43 kilometrů je hotovo.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jindra

Silnice kolem Loun mne připomíná exkurzi na hřbitově.

Panoramix

Docela mě zaráží ta očekávaná cena. Obchvat Loun je na rozšíření na 4-pruh připraven celkem masivně od jeho budování ve dvoupruhové verzi. Netuším, co tam za ty peníze chtějí dělat. Mosty jsou postavené, svahy jsou odtěžené, napojovací silnice jsou hotové. Zbytek by mělo stačit lehce doupravit a zbudovat těleso zbylých dvou pruhů. Připomíná to spíše velkou rekonstrukci, než budování kompletně nové dálnice. Tak kam ty peníze pořád mizí..

Greyfin

Tak lehká úprava zbylých dvou pruhů to rozhodně nebude. Stávající stav odpovídal normě 22,5/100, ale nyní platí norma 25,5/100. Viz https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/116/infoletak_d7-louny-zkapacitneni.pdf

Petricek

Sousední Rakovník je ucpaný naklaďáky a má jedno z nejhorších znečištění vzduchu z dopravy a obchvat žádný, jen sliby. Louny už ho mají 20 let, díky ministrovi dopravy který pocházel z Lounska. Asi to bude chtít hodně bolestivou protestní akci aby se na vedení kraje vzpamatovali a začali něco dělat.

FlakY

Napřed si tam musíte přivést silnici I. třídy. Kraj má vyschlou pokladnu… viz. nedokončená II/237.

Roman

tak tak, v Česku každý brečí, jak D1 potřebuje v celý délce tři pruhy a jak všude musí být dálnice a stačí se podívat do Německa, jaký objemy dopravy tam ne/zvládaj dvouproudý dálnice a jak je tam „špička na D1“ prakticky sedlo během týdne.

Pracuji na MD

Nevsiml jsem si ze by ten 2pruh kapacitne nestacil…. Ale jsme prebohata zeme…

FlyingJ

Jenže dálnice není pouze o kapacitě, ale i o bezpečnosti a plynulosti. Koukněte se kolik se tam děje smrtelných nehod. Nicméně myslim si že ani kapacitně příliš nevyhovuje.

Pracuji na MD

Aha takze mame platit stovky miliard kvuli lidem co neumi řídit?

Nezachranily by zeleznice vic zivotu pak teda?

kubisek

No, povíme si, až se na už takhle frekventovanou I/7 (dvoupruh) u Slaného nápoji nové budovaná přeložka I/16 a stane se z toho provizorní severozápadní část SOKP.

Fedexak

Ono už to dávno tu chybejici část supluje – denne jsou tu ve meste brutalni zacpy kdy fronta je az na dalnici D7!!!! a y druhy strany přes dve a nekdy i tri vesnice… Moje máma bydli v palaku primo u toho.. Cekame na ten okruh uz 30 let jak na smilovani… první část u 1/16 uz má sfalt, ted se dela za provozu napojeni na 1/16.. uz aby to bylo.. predpoklad první casti je 12/2019

kubisek

Však já vím, bydlím ve Slaném taky. Proto si myslím, že nájezd na I/7 to kapacitně nedá. Měla být dávno čtyřproudovka alespoň k I/16. A do toho všeho se ještě spustí Nexen.

železničář v důchodu

Problém SOKP je v tom, že kdysi kdosi vymyslel, že nahradí i „taktně“ (nebo možná spíše takticky) zapomenutý vnější okruh, což je v současnosti už naprostý nesmysl – dokud se nezačne intenzivně systematicky budovat nějaký okruh přibližně ve stopě „stojedničky“, tak každé jiné řešení obchvatů (= okruhů takzvaně „kolem“) Prahy bude pouhou těžko přijatelnou „z nouze ctností“.

FlyingJ

Tahle dánice je ostuda. Ten poloprofil je tam 20 let a pozemky v majetku státu a stejně se stále nestaví, i když stačí postavit jeden pás silnice.
A o absenci připojovacích a odbočovacích pruhů u Prahy se už uplně přestalo mluvit, přestože by to měl být naprostý základ.

Georg

jj, muzu potvrdit. je neuveritelne, ze pri dnesnich intenzitach rsd nutnost dostavby pripojovacich pruhu odpovidajicich dnesnim parametrum tady + na starych jednickach trvale ignoruje…

Butrusik

Presne tak, dáme tam 110 a problém vyřešen. Zřejmě naráz ve 110 do najizdejiciho auta neni tak nebezpečný jako ve 130.