No on nevyhovuje dnešnímu provozu. Ordinovat žebřiňáky asinebudeme. Má z něj být most pro pěší, aby se nemusel teď hned zadraho opravovat stejným postupem jako Negrelliho viadukt. A i tam některým vadilo zesílení konstrukce…
Jeslti si to ten most zaslouží, ať se za draho opraví jako Negrellák.
Vít Jůza
3 let
Jistě, prostě se odněkud opisuje, ale podívejte se jaky by kamenný most v Poniklé byl součástí jaké císařské silnice spojující jakou Slezskou silnici s Harrachovem.
Jinak kdysi kdesi jsem četl o silnici tuším Trutnov – Frýdlant, jejíž součástí by současná silnice 290 měla být … snad jen mám podezření, jestli to v Kořenovské oblasti původně nebylo z Tesařova nějak přes horní Polubný, ten úsek kolem přehrady asi také bude nově vedený.
nevím, co znamená červená čára na mapě z 19. století, ale znamená-li císařskou silnici, tak jsem ji zvládl jedním směrem sledovat až do Rokytnice (pak se asi větví), což už není od Harrachova tak daleko, takže možná ano. 🙂
Následuje odkaz, ale nevím, zobrazí-li se, zadám-li jej jen tak prostě (zkouším tři postupy+ snad alespoň jeden vyjde):
A od jaké „Slezské silnice“? Je-li myšlena „Liberecká“ (to je jen jeden z výsledků), pak to bylo už podle té mapy do Harrachova přímo z oblasti Polubného/Tesařova, Poniklá je mimo. Slezská silnice z Vídně k Opavě asi myšlena není. Ještě nejspíš by mohla být myšlena Slezská silnice z Prahy přes Jičín a Trutnov … z té by to tenkrát mohlo být přes jmenovaný most, Vysoké a Příchovice (dnešní silnice podle Jizery asi ještě nebyla) , pokud by se nezdály dost komfortní cesty přes Rezek a Studenov, ale stejně mi ta charakteristika „jako součást císařské silnice spojující Slezskou silnici s Harrachovem“… Číst vice »
Jsem ráda že most zůstane vždyť jak by se lidé z Roprachtic a okolí a záchranné složky dostávali do Jilemnice atd.. Kdyby ten most zbourali.
…..ten pán Půta to je ten odborník na dopravu a budoucí možný ministr dopravy?
Jak někoho vůbec mohlo napadnout takový most zbourat? V Reichenbergu úřaduje major Terazky?
No on nevyhovuje dnešnímu provozu. Ordinovat žebřiňáky asinebudeme. Má z něj být most pro pěší, aby se nemusel teď hned zadraho opravovat stejným postupem jako Negrelliho viadukt. A i tam některým vadilo zesílení konstrukce…
Jeslti si to ten most zaslouží, ať se za draho opraví jako Negrellák.
Jistě, prostě se odněkud opisuje, ale podívejte se jaky by kamenný most v Poniklé byl součástí jaké císařské silnice spojující jakou Slezskou silnici s Harrachovem.
Jinak kdysi kdesi jsem četl o silnici tuším Trutnov – Frýdlant, jejíž součástí by současná silnice 290 měla být … snad jen mám podezření, jestli to v Kořenovské oblasti původně nebylo z Tesařova nějak přes horní Polubný, ten úsek kolem přehrady asi také bude nově vedený.
Dobrý den,
nevím, co znamená červená čára na mapě z 19. století, ale znamená-li císařskou silnici, tak jsem ji zvládl jedním směrem sledovat až do Rokytnice (pak se asi větví), což už není od Harrachova tak daleko, takže možná ano. 🙂
Následuje odkaz, ale nevím, zobrazí-li se, zadám-li jej jen tak prostě (zkouším tři postupy+ snad alespoň jeden vyjde):
https://mapy.cz/s/lakodatolo
Přeji hezký den.
A na druhou stranu jednou větví přímo do Harrachova, nepletu-li se.
Přeji hezký den!
A od jaké „Slezské silnice“? Je-li myšlena „Liberecká“ (to je jen jeden z výsledků), pak to bylo už podle té mapy do Harrachova přímo z oblasti Polubného/Tesařova, Poniklá je mimo. Slezská silnice z Vídně k Opavě asi myšlena není. Ještě nejspíš by mohla být myšlena Slezská silnice z Prahy přes Jičín a Trutnov … z té by to tenkrát mohlo být přes jmenovaný most, Vysoké a Příchovice (dnešní silnice podle Jizery asi ještě nebyla) , pokud by se nezdály dost komfortní cesty přes Rezek a Studenov, ale stejně mi ta charakteristika „jako součást císařské silnice spojující Slezskou silnici s Harrachovem“… Číst vice »