lot
Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Začala oprava Barrandovského mostu, potrvá pět let. Dopravu omezí od roku 2022

Část Barrandovského mostu: mimoúrovňové křížení cyklostezky a Strakonické. Foto: Jan Sůra
Část Barrandovského mostu: mimoúrovňové křížení cyklostezky a Strakonické. Foto: Jan Sůra
Oprava konečně začala. Pět let budou moci Pražané sledovat práce na Barrandovském mostě.

Dlouho odkládaná rekonstrukce Barrandovského mostu dnes začala první etapou, která zahrnuje sanaci spodní stavby. Ta potrvá zhruba rok a půl a dopravy se v zásadě nedotkne. Výjimkou je ulice Modřanská, kde bude provoz v úseku pod mostem až do prosince veden v režimu 1+1. Na vrchní část mostu se práce přesunou na jaře 2022. Hotovo má být v roce 2025.

Zakázku na sanaci spodní stavby v soutěži získala společnost Eurovia. Pražská Technická správa komunikací za první etapu zaplatí 63 milionů korun bez DPH. Stavba přitom měla začít už v červnu. Celková cena rekonstrukce se odhaduje na 600 milionů korun.

Na jaře 2022 budou zahájeny práce i na vrchní stavbě s omezením dopravy. Při uzavření nájezdu na Barrandovský most ve směru z Barrandova či Strakonické počítá TSK s objížďkou přes část Pražského okruhu. Na mostě by měl být vždy zachován provoz alespoň v režimu 2+2. Materiál na stavbu a ze stavby by se měl vozit i po vodě.

Dle finančních nákladů lze soudit, že oprava Barrandovského mostu bude náročnější než mostu Nuselského. Jeho kompletní rekonstrukce vyšla na 300 milionů. Těmto relacím se pak zcela vymyká Libeňský most, jehož záchrana má vyjít zhruba na dvě miliardy. Složité to budou mít silničáři i s Hlávkovým mostem, u jehož nosné konstrukce diagnostika nedávno konstatovala stupeň 6 (velmi špatný). Horší už je jen havarijní „sedmička“.

Barrandovský most spojuje Prahu 4 a 5. Měří přes 340 metrů a je na něm osm jízdních pruhů a dva chodníky. Stavěl se v letech 1978 až 1988.

52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ada

Bude tedy zachován režim 2+2, jak se píše v článku nebo 3+3, jak píše pan Scheinherr?

Jirka

O 3+3 se nikdy nikde nemluvilo.

Vašek

Bude to fičák. Co jiného na to napsat.

František Mlejnek

Už se po rekonstruovaném mostě neprojedu. Tu trasu od Černého mostu do Ruzyně jsem už měl nacvičenou zpaměti, když jsem tam jezdil na letiště. Nyní asi bude každý používat severní průjezd od Kobylis přes tunely pod Prahou 7 a Prahou 6. Anebo na letiště jezdit od Boleslavi přes Mělník a Slaný…

robert

Autíčkáři by měli být rádi, že se to opravuje. Ale oni nebudou rádi nikdy. Když se neopravuje – je to špatně. Když se opravuje – je to taky špatně. Doprava během oprav zkolabuje jen kvůli nim.

Bob

Smutné, pokud se dnešní stavby každých 30 let musí 5 let opravovat.

Jakub (easydrink)

Na 30 let používání my pětiletá oprava přijde adekvátní. Kdyby to bylo vždy po deseti letech, tak bych souhlasil, ale takto ne.

Tomtom

30 let je běžná doba trvanlivosti izolace a pokud by se to na rok celý zavřelo, tak by stavba trvala rok. Je to jako Nuselák – oprava za provozu trvala taky 5 let.

Zdeněk

Za pět let by měli postavený most nový.

ZdendaP

To pravděpodobně i rychleji. Problém ale je, že po tom mostě je potřeba během opravy jezdit. Díky tomu to evidentně trvá déle.

thegrid

Snad bude provedena kvalitněji, jak oprava trojské lávky.

Ondřej

Kvalitněji NEŽ!

Jak je příslovce popisují bližší okolnosti nějakého děje, např. „Jak se máš?“ „Jak to funguje?“

Martin Liška

Tohle bohužel v poslední době chápe stále méně lidí. 🙁

Bob

Slovo „jak“ má mnoho významů. V některých nářečních vrstvách češtiny je také synonymem slova „než“. Neřekl bych, že autentická lokální mluva je méně kvalitní než ten umělý jazyk, který se nazývá „spisovná čeština“.
https://img.cncenter.cz/img/3/full/4867882-img-mapa-nareci-jak-nez-nezli-srovnani-v0.jpg

thegrid

Víš co Ondříku..

Tomáš V.

Naštěstí pro Vás u obou vašich příspěvků krásně vyšla shoda obsahu s formou. 😀😀😀♿

Ondřej

Ano, vím co a dokonce i vím, jak 😉

😀

Jan

Trojská lávka se snad ani neopravovala, pořád jen běžela diagnostika a údržba povrchu nepovoleným solením.

thegrid

Byla dokonce v rekonstrukci. Což asi byla jedna z věcí co vedla k pádu.

MaT

Když to bude pro dopravu bez omezení, platí to i pro cyklotrasy, které jsou po Barrandovském mostě a v jeho okolí vedeny? Teď třeba nějakou dobu se nedá dostat na A111, i když to by prý mělo být kvůli opravě železniční trati, ne kvůli mostu (aspoň zatím)…

Oran Gutan

Ve svý podstatě odkdy je exhibice odřených varlat v legínách doprava?

MaT

Jaká exhibice? Já tak jezdím do práce už několik let.

robert

Ve svý podstatě to nechápeš. Ano, je to doprava. Můžeš nadávat, můžeš protestovat, ale to je asi tak vše.

Tomáš V.

Pokud jede po cyklostezce, to by mě taky zajímalo, v čem je problém?

Josef

Jakoze cely leto byla Modranska rozkopana a ted opet bude pod mostem zuzeni? To je vtip ne?

RHood

Pane Scheinherr, vy se tímto ještě chlubíte? Příklad z poslední doby. Most Morandi v Janově spadl 14. srpna 2018, finální odstřel 28. června 2019 a 3. srpna 2020 je most slavnostně otevřen. Jenom pro doplnění, ten most je delší než 1000 m.
Pane Scheinherr, a hlavně PRAHA SOBĚ, hahaha.

Aleš

Takže navrhujete odstřel mostu a následně ho postavit?
Chápu že doba opravy je dlouhá, ale s tímto přeci nelze srovnávat 🙂

ZdendaP

Jestli si myslíte, že by bylo lepší na dva roky ten most úplně zavřít, než na při roky zúžit, tak já s Vámi tedy nesouhlasím. Jinak totiž srovnáváte nesrovnatelné. Novostavbu vs. rekonstrukci za zachování provozu.

RHood

Dva roky na délku mostu cca 350 m ? Když to Italové zvládli za cca 1 rok na délce větší než 1 km.

ZdendaP

Kolik těm Italům během toho roku co to stavěli přejelo přes ten most aut? Opakuji srovnáváte nesrovnatelné.

Tomáš V.

Že na tak imbecilní příspěvky vůbec reagujete… 😀 Pán se sice v rámci vlákna ohání výrazy jako „Rád se nechám poučit” či „Vysvětlil by mně někdo,” ale je zcela evidentní, že to jsou jen obraty, jeho chuť přijímat jakékoliv informace je asi jako chuť mého psa na suché granule místo konzervy.

Ondřej

Proboha, používejte hlavu!

Lukas

Doporučuju si přečíst, jak to v Itálii probíhalo a pochopit trochu kontext.

https://www.facebook.com/pavel.profugus/posts/1631736273655327

Jan

Teď nevím, co konkrétně kritizujete? Že Barranďák nenechal spadnout, aby se postavil rychleji nový, nebo nebo že ho nezavřel úplně aby to bylo rychlejší, nebo že postupuje podle platných zákonů a norem, narozdíl od toho mostu v Janově?

Jedno se musí nechat, narozdíl od Dolínka se teď aspoň dávají mosty do pořádku. Libeňák začíná, i když pro mě méně pochopitelnou a dlouhodobě dražší variantou rekonstrukce, ale budiž, novou Trojskou lávku místo té spadlé už taky máme, teď přišel na řadu Barrandův most a já doufám, že se Scheinherrovi podaří dostat blíže k realizaci i ten Dvorecký most.

RHood

Co je na novém mostě v Janově proti normám ? Já se podivuji na délce (časové) opravy. 5 let vážený, 5 let. To tam budou jaké technoligie při sanaci používat, krumpáč, lopatu a kladivo obrazně řečeno ?

MaT

Normy sice splňuje, ale schválili si extra zákon jen kvůli stavbě tohoto mostu, který jim v podstatě umožňuje některé jiné zákony, které by se na to také vztahovaly, ignorovat. Zjistěte si o tom něco.

A už Vám to tu psali jiní – je přeci jen něco jiného stavět nový most v místě, kde zrovna žádný není (protože ten předchozí spadl – i když to odklízení trosek asi také nějaký čas zabralo), než se snažit takový most opravit se zachováním provozu (byť i třeba omezeného). Jestli tenhle rozdíl stále nejste schopen pochopit, tak asi není moc o čem s Vámi diskutovat.

RHood

Vážený, dobře chápu rozdíl mezi sanací a postavením něčeho nového. Ale rád se nechám poučit, a informovat , co se bude dít 3 roky na vrchní části mostu a z jakým dopravním omezením.

bkv

Přeci sanace horní stavby. Tj. uzavření pruhu, odfrézování asfaltu. odstranění nesoudržných částí mostovky, předpokládám nová spřažená železobetonová deska, nová hydroizolace, litý asfalt, asfaltové vrstvy, otevření pruhu. A pak uzavření pruhu….

Alexandr Mikulka

Nechápeš. Už jsi to tady potvrdil asi deseti příspěvky.

IgorV

Tady máte vysvětlení rychlé stavby mostu v Janově…..https://prahasobe.cz/2020/08/10/turbulentni-stavba-mostu-v-janove/

RHood

Děkuji, přečetl jsem, takže 5 let je důsledek absolutní birokracie, které v tomto státě existuje, protože, každý kdo má díru do prd..e se musí vyjadřovat k stavbě nebo rekonstrukci/sanaci tak důležité infrastrukturální části jako je Barandovský most. Nicméně, nezlobte se, ale aspoň Italové ukázali, že když je nutnost a vůle, dokázali najít obezličky v birokratických postupech a výsledek je jednoznačný a hmatatelný, most stojí za cca 1 rok. Nikdo z Italů, kdo most pravidelně používá se nebude ptát, jestli nejakým speciálním zákonem, přílepkem zákona byla změněna birokracie ve prospěch toho výsledku a tím je otevřený, funkční most.

Jakub (easydrink)

A skutečně jste to četl?

Alexandr Mikulka

Kromě toho, že jsi jednoduše blbý, máš hypertrofované ego, které tě nutí vyjádřovat se k věcem, které ses ani nenamáhal přečíst a navíc jsi negramotný bIrokrat.

xyz

Fascinuje mě, jak je dáván za vzor případ Ponte Morandi – tedy mostu, který je hrůznou ukázkou diletantismu; a nic na tom nemění následný krok „Podívejte, jak rychle umíme postavit most“.

robert

A už máš čím Barrandovský most nahradit? Pokud ne, tak nežvaň a zapoj se do oprav, aby to bylo rychleji.

Medvěd

tohle pražákům nepřeji …. z toho se, až se bude dělat vozovka, mírně řečeno, potentočkují ….

Jan

To je jen část pražáků. Ti, kteří by rádi jezdili všude bez omezení a netuší, že se musí infrastruktura taky jednou za čas obnovit. Když přežili Nuselák, tak přežijou Barranďák.

Původní Pražák

No já to nepřeju ani nepražákům, co tam tvoří druhou polovinu provozu.

Lukáš F.

Pražáci jezdí metrem, autem do Prahy jezdí jen vesničani.

Jakub (easydrink)

Jestli jsem si to nemyslel. Na barrandovském mostě o „A“ nezavadíte.

Ondřej

Marná snaha, to nepražákům nevysvětlíte 🙂

Tomáš V.

Ono je to o obou hranicích. Kdyby skutečně jezdili všichni metrem, to by taky nebylo úplně ono. Stačí (aktuálně tedy spíš „stačily”) víkendy na přestupním trojúhelníku:))