Začala oprava Barrandovského mostu, potrvá pět let. Dopravu omezí od roku 2022
Část Barrandovského mostu: mimoúrovňové křížení cyklostezky a Strakonické. Foto: Jan Sůra
Oprava konečně začala. Pět let budou moci Pražané sledovat práce na Barrandovském mostě.
Bude tedy zachován režim 2+2, jak se píše v článku nebo 3+3, jak píše pan Scheinherr?
O 3+3 se nikdy nikde nemluvilo.
Bude to fičák. Co jiného na to napsat.
Už se po rekonstruovaném mostě neprojedu. Tu trasu od Černého mostu do Ruzyně jsem už měl nacvičenou zpaměti, když jsem tam jezdil na letiště. Nyní asi bude každý používat severní průjezd od Kobylis přes tunely pod Prahou 7 a Prahou 6. Anebo na letiště jezdit od Boleslavi přes Mělník a Slaný…
Autíčkáři by měli být rádi, že se to opravuje. Ale oni nebudou rádi nikdy. Když se neopravuje – je to špatně. Když se opravuje – je to taky špatně. Doprava během oprav zkolabuje jen kvůli nim.
Smutné, pokud se dnešní stavby každých 30 let musí 5 let opravovat.
Na 30 let používání my pětiletá oprava přijde adekvátní. Kdyby to bylo vždy po deseti letech, tak bych souhlasil, ale takto ne.
30 let je běžná doba trvanlivosti izolace a pokud by se to na rok celý zavřelo, tak by stavba trvala rok. Je to jako Nuselák – oprava za provozu trvala taky 5 let.
Za pět let by měli postavený most nový.
To pravděpodobně i rychleji. Problém ale je, že po tom mostě je potřeba během opravy jezdit. Díky tomu to evidentně trvá déle.
Snad bude provedena kvalitněji, jak oprava trojské lávky.
Kvalitněji NEŽ!
Jak je příslovce popisují bližší okolnosti nějakého děje, např. „Jak se máš?“ „Jak to funguje?“
Tohle bohužel v poslední době chápe stále méně lidí. 🙁
Slovo „jak“ má mnoho významů. V některých nářečních vrstvách češtiny je také synonymem slova „než“. Neřekl bych, že autentická lokální mluva je méně kvalitní než ten umělý jazyk, který se nazývá „spisovná čeština“.
https://img.cncenter.cz/img/3/full/4867882-img-mapa-nareci-jak-nez-nezli-srovnani-v0.jpg
Víš co Ondříku..
Naštěstí pro Vás u obou vašich příspěvků krásně vyšla shoda obsahu s formou. 😀😀😀♿
Ano, vím co a dokonce i vím, jak 😉
😀
Trojská lávka se snad ani neopravovala, pořád jen běžela diagnostika a údržba povrchu nepovoleným solením.
Byla dokonce v rekonstrukci. Což asi byla jedna z věcí co vedla k pádu.
Když to bude pro dopravu bez omezení, platí to i pro cyklotrasy, které jsou po Barrandovském mostě a v jeho okolí vedeny? Teď třeba nějakou dobu se nedá dostat na A111, i když to by prý mělo být kvůli opravě železniční trati, ne kvůli mostu (aspoň zatím)…
Ve svý podstatě odkdy je exhibice odřených varlat v legínách doprava?
Jaká exhibice? Já tak jezdím do práce už několik let.
Ve svý podstatě to nechápeš. Ano, je to doprava. Můžeš nadávat, můžeš protestovat, ale to je asi tak vše.
Pokud jede po cyklostezce, to by mě taky zajímalo, v čem je problém?
Jakoze cely leto byla Modranska rozkopana a ted opet bude pod mostem zuzeni? To je vtip ne?
Pane Scheinherr, vy se tímto ještě chlubíte? Příklad z poslední doby. Most Morandi v Janově spadl 14. srpna 2018, finální odstřel 28. června 2019 a 3. srpna 2020 je most slavnostně otevřen. Jenom pro doplnění, ten most je delší než 1000 m.
Pane Scheinherr, a hlavně PRAHA SOBĚ, hahaha.
Takže navrhujete odstřel mostu a následně ho postavit?
Chápu že doba opravy je dlouhá, ale s tímto přeci nelze srovnávat 🙂
Jestli si myslíte, že by bylo lepší na dva roky ten most úplně zavřít, než na při roky zúžit, tak já s Vámi tedy nesouhlasím. Jinak totiž srovnáváte nesrovnatelné. Novostavbu vs. rekonstrukci za zachování provozu.
Dva roky na délku mostu cca 350 m ? Když to Italové zvládli za cca 1 rok na délce větší než 1 km.
Kolik těm Italům během toho roku co to stavěli přejelo přes ten most aut? Opakuji srovnáváte nesrovnatelné.
Že na tak imbecilní příspěvky vůbec reagujete… 😀 Pán se sice v rámci vlákna ohání výrazy jako „Rád se nechám poučit” či „Vysvětlil by mně někdo,” ale je zcela evidentní, že to jsou jen obraty, jeho chuť přijímat jakékoliv informace je asi jako chuť mého psa na suché granule místo konzervy.
Proboha, používejte hlavu!
Doporučuju si přečíst, jak to v Itálii probíhalo a pochopit trochu kontext.
https://www.facebook.com/pavel.profugus/posts/1631736273655327
Teď nevím, co konkrétně kritizujete? Že Barranďák nenechal spadnout, aby se postavil rychleji nový, nebo nebo že ho nezavřel úplně aby to bylo rychlejší, nebo že postupuje podle platných zákonů a norem, narozdíl od toho mostu v Janově?
Jedno se musí nechat, narozdíl od Dolínka se teď aspoň dávají mosty do pořádku. Libeňák začíná, i když pro mě méně pochopitelnou a dlouhodobě dražší variantou rekonstrukce, ale budiž, novou Trojskou lávku místo té spadlé už taky máme, teď přišel na řadu Barrandův most a já doufám, že se Scheinherrovi podaří dostat blíže k realizaci i ten Dvorecký most.
Co je na novém mostě v Janově proti normám ? Já se podivuji na délce (časové) opravy. 5 let vážený, 5 let. To tam budou jaké technoligie při sanaci používat, krumpáč, lopatu a kladivo obrazně řečeno ?
Normy sice splňuje, ale schválili si extra zákon jen kvůli stavbě tohoto mostu, který jim v podstatě umožňuje některé jiné zákony, které by se na to také vztahovaly, ignorovat. Zjistěte si o tom něco.
A už Vám to tu psali jiní – je přeci jen něco jiného stavět nový most v místě, kde zrovna žádný není (protože ten předchozí spadl – i když to odklízení trosek asi také nějaký čas zabralo), než se snažit takový most opravit se zachováním provozu (byť i třeba omezeného). Jestli tenhle rozdíl stále nejste schopen pochopit, tak asi není moc o čem s Vámi diskutovat.
Vážený, dobře chápu rozdíl mezi sanací a postavením něčeho nového. Ale rád se nechám poučit, a informovat , co se bude dít 3 roky na vrchní části mostu a z jakým dopravním omezením.
Přeci sanace horní stavby. Tj. uzavření pruhu, odfrézování asfaltu. odstranění nesoudržných částí mostovky, předpokládám nová spřažená železobetonová deska, nová hydroizolace, litý asfalt, asfaltové vrstvy, otevření pruhu. A pak uzavření pruhu….
Nechápeš. Už jsi to tady potvrdil asi deseti příspěvky.
Tady máte vysvětlení rychlé stavby mostu v Janově…..https://prahasobe.cz/2020/08/10/turbulentni-stavba-mostu-v-janove/
Děkuji, přečetl jsem, takže 5 let je důsledek absolutní birokracie, které v tomto státě existuje, protože, každý kdo má díru do prd..e se musí vyjadřovat k stavbě nebo rekonstrukci/sanaci tak důležité infrastrukturální části jako je Barandovský most. Nicméně, nezlobte se, ale aspoň Italové ukázali, že když je nutnost a vůle, dokázali najít obezličky v birokratických postupech a výsledek je jednoznačný a hmatatelný, most stojí za cca 1 rok. Nikdo z Italů, kdo most pravidelně používá se nebude ptát, jestli nejakým speciálním zákonem, přílepkem zákona byla změněna birokracie ve prospěch toho výsledku a tím je otevřený, funkční most.
A skutečně jste to četl?
Kromě toho, že jsi jednoduše blbý, máš hypertrofované ego, které tě nutí vyjádřovat se k věcem, které ses ani nenamáhal přečíst a navíc jsi negramotný bIrokrat.
Fascinuje mě, jak je dáván za vzor případ Ponte Morandi – tedy mostu, který je hrůznou ukázkou diletantismu; a nic na tom nemění následný krok „Podívejte, jak rychle umíme postavit most“.
A už máš čím Barrandovský most nahradit? Pokud ne, tak nežvaň a zapoj se do oprav, aby to bylo rychleji.
tohle pražákům nepřeji …. z toho se, až se bude dělat vozovka, mírně řečeno, potentočkují ….
To je jen část pražáků. Ti, kteří by rádi jezdili všude bez omezení a netuší, že se musí infrastruktura taky jednou za čas obnovit. Když přežili Nuselák, tak přežijou Barranďák.
No já to nepřeju ani nepražákům, co tam tvoří druhou polovinu provozu.
Pražáci jezdí metrem, autem do Prahy jezdí jen vesničani.
Jestli jsem si to nemyslel. Na barrandovském mostě o „A“ nezavadíte.
Marná snaha, to nepražákům nevysvětlíte 🙂
Ono je to o obou hranicích. Kdyby skutečně jezdili všichni metrem, to by taky nebylo úplně ono. Stačí (aktuálně tedy spíš „stačily”) víkendy na přestupním trojúhelníku:))