Začala miliardová přestavba Pačejova, stanice přestane brzdit jihozápadní rychlíky
Stanice Pačejov v původní podobě. Pramen: SŽDC/dokumentace EIA
Správa železniční dopravní cesty v úterý slavnostně zahájila velkou modernizaci stanice Pačejov na trati z Českých Budějovic do Plzně. Dokončení
Proc se mezi dvema krajskymi mesty jezdi jen 90-100 km/h?
To je konkurenceschopna rychlost oproti autu? Tedy i dojezdova doba?
Protože se to tak vždycky dělalo a modernizace nebyla potřeba. Stačilo zapíchat sloupy, elektrizací se trať přece zrychlí. Mno, do Zlína a Liberce nedorazily ani ty sloupy. A jinak teda: Samozřejmě, že není.
Ano, bohužel je. Dvě hodiny rychlíkem i autem při běžném provozu. Silnice od Písku do Plzně je dost mizerná, samá vesnice, zatáčky, občas rychlejší rovinka. Použitelné autobusové spojení neexistuje.
Proč třeba, když se počítá každá minuta jízdy rychlíku na 190 (191), se nezruší zastavení v Ražicích? S novým GVD jsou Sp Strakonice-Tábor, čas bych vycházel a taky se něco ušetří…hm?
Přípoje na osobák do Písku, především pro strakonické. Nicméně nebyl by problém udělat vazbu mezi Os Strakonice − Č.B. a osobákem Ražice − Písek.
Existuje v rámci Plzeňského a Jihočeského kraje nějaká koncepce budoucího IDS? Aby se za pár let neukázalo, že třeba Kovčín (a X ještě více polních zastávek na trati 190) nebude osobními vlaky vůbec obsluhován a území pokryjí autobusy (dnes je tam bus spojení otřesné). Obávám se, že žádný plán na IDS v této oblasti neexistuje, což považuju za problém.
Zrovna Kovčín je na tom ještě docela dobře, každé dvě hodiny jede Panter z/do Plzně. Horší je to s mezikrajským úsekem mezi Strakonicemi a Horažďovicemi-předměstím, kde jedou v pracovní dny jen 4 páry zastávkových vlaků.
Jasně, chápu že v Kovčíně jsou za ten vlak rádi. Chtěl jsem vyjádřit, že každé modernizaci železniční tratě by mělo předcházet definování toho, co po té trati v budoucnu budeme chtít. A tomu by ještě měla předcházet koncepce dopravní obsluhy území – jak a čím budu dopravně obsluhovat danou oblast. Rád bych se mýlil, ale obávám se, že ani jeden z krajů, jichž se trať 190 „týká“, v tomto jasno nemá.
Ano, například taková zastávka Droužkovice na nové přeložce u Chomutova by o tomto plánování mohla vyprávět…
třeba na 190 Velký Bor se zruší a nahradí jinou zastávkou (tuším, že to bude Hora Lhota) a Mileč se přesune blíže k obci…
jo a ještě na 190 (nově 191) se časem zruší Plzeň-Koterov a nahradí ji Plzeň-Slovany
Stavba už běží pěkných pár měsíců. „Třetina“ (délkově; koleje od zhlaví až k jihovýchodnímu konci stavby) už je téměř hotová, nyní se kope ve stanici a příprava (patky pro sloupy TV) je i na severozápadní části ke Kovčínu.
Časová úspora po modernizaci bude poměrně malá, dokud se nebude pokračovat dál na obě strany – k Nepomuku i k Horažďovicím-předměstí. Trať tu má hodně oblouků, avšak i v současné stopě by se kompletní modernizací dala podstatně zvýšit rychlost. Provoz je na tomto dvojkolejném úseku malý, nebyl by problém to udělat bez větších výluk..
Ještě malý dodatek – rekonstrukce Pačejova je důležitá, ale není to ten jediný hlavní problém mezi Plzní a Budějovicemi. Trať je stará a postupně se rozpadá v celé délce. Mezi Plzní a Nepomukem to bylo letos zas na pár let zakonzervováno, ale svezte se rychlíkem třeba kolem Katovic, Ražic..
Odkud máte info, že ty opravy mezi Plzní a Nepomukem jsou konzervované?
Myslím to jako chvilkové „zakonzervování“ současného stavu, tedy že po opravách během nepřetržité výluky v září se na to nebude snad muset třeba rok-dva zas víc sahat. Kompletní přestavba trati na rychlost 160(?) za několik let snad stále platí, to jsem na mysli neměl.
OK, už si rozumíme, protože ta velká modernizace v plánech zatím je. Zda na ni budou peníze je věc druhá.
jojo je to divočina, už od jara se kope a zde se píše, že „byla zahájena“, což se nevylučuje, že „BYLA“, ale v jiné době 😀
Projet stanici místo 60km nově 100km pomůže rychlejšímu spojení? O kolik?? Jinak modernizaci fandim ale tady by mi to dávalo smysl,kdyby i navazující úseky měly zvýšenou rychlost z 90km na 100km nebo i vice
Ehm?
https://zdopravy.cz/szdc-spousti-miliardovou-modernizaci-stanice-pacejov-na-trati-plzen-budejovice-28379/
V létě bylo prokazatelně rozestavěno…
Ano, když jsem tudy v září projížděl, tak byl Pačejov už rozestavěnej.
Rozestavěný jsou návazný úseky, nikoliv stanice. Tam se ještě nekoplo!
Z původních 6 kolejí (2 manipulační a 4 dopravní) zbyla jedna dopravní a jedna manipulační. Stav před měsícem, a začínající výkop podchodu.
Kdo to tady používá moji přezdívku?
Reko jedné malé stanice a navazující zastávky za 1,2 mld., není to už trochu moc? Celá žst. Olomouc hl.n. s 5 a půl nástupišti, násobně více kolejemi, dvěma zhlavími a navazujícími asi 3 km tratí vyšla na 2,5 mld.
Jak si pak představují výstavbu VRT, to nevím. Praha-Brno vyjde při takových nákladech na bilióny KČ.
Na VRT těch stanic zas tak moc nebude.
Trať z Babin do Nepomuka má 2 koleje po celé délce. Kde to brzdí provoz ? Nebude to stavbou a tím, že se jezdí na krajní koleje a zbytek je vytrhán ?!!!! = Název má být : Provoz jihozápadních rychlíku brzdí přestavba žst. Pačejov. Bohužel dříve se v Pačejově vlaky křižovaly a nyní (když je část kolejí mimo provoz) není kde ! Tak počkají na traťi a hned je zpoždění.
Umíte číst? Tak si přečtěte, kolik byly původní rychlosti přes stanici.
je jasné, že stavba druhé koleje Nep-Plz by byla v tuto chvíli důležitější stavbou ( křižování jentaktak, nenávaznost Os/Os v Hora-před. o 4minuty, ale… můžeme být rádi, že se to hejbá dál a dál…
Mezi Pačejovem a sousedními stanicemi se zrušily hradla, nyní jsou to dlouhé úseky bez oddílů.
Pačejov je na kopci a druhá kolej mezi Nepomukem a Babinama tam byla přidána záhy po otevření tratě kvůli propustnosti tratě.
Mezistaniční úseky by měla řešit kompletní rekonstrukce tratě 190.
Tam přibudou AHr Horažďovická Lhota a AHr Nekvasovy (samozřejmě obousměrná), takže se propustnost zvýší. Plus stanice bude peronizovaná, takže odpanou perónní intervaly, tj. čekání u vjezdu.