Za zakázkou na obchvat Bludova na I/44 míří Strabag a M-Silnice, cenu snížily na 2,3 miliardy
Bludov je dnes křižovatkou dvou vytížených tepen, silnic I/11 a I/44
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se po několika odkladech dopracovalo k uzavření tendru na obchvat Bludova na silnici I/44, která je důležitou spojnicí na severu Olomouckého kraje. S nejnižší cenou přišlo sdružení firem Strabag a M-Silnice, jehož nabídka činí 2,323 miliardy korun. To je zhruba 80 procent ceny, kterou ŘSD předpokládalo při vypisování tendru. Jeho uzávěrka byla původně 8. října, kvůli opakovaným dotazům ale silničáři lhůtu prodloužili. Nakonec obdrželi tři nabídky.
„Stavba má pravomocné stavební povolení,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl. Stavět by se tak mělo začít na jaře, hotovo bude v roce 2024.
Nová silnice o délce 5,6 kilometru bude čtyřpruhová, její součástí bude i 21 mostů (včetně přemostění řek Moravy a Desné a železniční trati). Silnice naváže na obchvat Postřelmova, který je hotový už od roku 2004, na severu dopravu svede nový přivaděč (1,3 km) do Šumperka, skrze který vede silnice I/44 v souběhu s I/11. Právě souběh obou silnic mezi Bludovem a Šumperkem představuje podle ŘSD „nehodovou lokalitu“. I Šumperk by se měl v budoucnu dočkat obchvatu.
Stavba obchvatu Bludova na I/44 je pouze částí plánu na vytěsnění tranzitu z obce. Záměr se završí až dostavbou přeložky silnice I/11 Postřelmov – Chromeč. Tato stavba by měla začít příští rok a skončit rovněž v roce 2024. Tím Bludov definitivně přestane být křižovatkou dvou vytížených tepen.
Mezitím se ŘSD snaží udržet silnici v Bludově sjízdnou, loni průtah opravilo za 18 milionů korun.