Průlom: Doba dobíjení elektromobilů se poprvé vyrovnala tankování benzinu na pumpě

Za pět minut nabito. Čínské BYD se poprvé v oboru podařilo dosáhnout nabíjecího výkonu v jednotkách megawattů.
Čínská automobilka BYD představila platformu s nabíjecím výkonem 1 000 kW, která má být dvakrát rychlejší než supernabíjení od americké Tesly. Průlomový systém by tak měl vůbec poprvé umožnit, aby se elektromobily nabíjely stejně rychle, jako běžná auta tankují palivo.
Podle výrobce budou mít dva nové modely BYD schopnost přijímat špičkový nabíjecí výkon 1 000 kilowattů, což jim umožní ujet 400 km na pětiminutové nabití. Majitel BYD Wang Chuanfu to uvedl na tiskové konferenci v sídle společnosti v Šen-čenu.
Šéf BYD rovněž dodal, že po celé Číně nainstaluje síť 4 000 vlastních „bleskových dobíjecích stanic“.
„Abychom zcela vyřešili obavy našich uživatelů z nabíjení, usilujeme o to, aby se doba nabíjení elektromobilů zkrátila na dobu tankování benzinových vozidel,“ cituje Wanga britský deník The Guardian.
Brněnští vědci zkoumali skutečné emise elektromobilů. Připočetli i výrobu baterií a elektřiny
Společnost BYD byla v roce 2024 druhým největším výrobcem bateriových elektromobilů na světě, těsně za Teslou. Wang začal podle The Guardian podnikat v roce 1995 ve výrobě baterií, automobilku založil a v roce 2003.
Rychlost nabíjení 1 000 kW – neboli 1 megawatt (MW) – by byla dvakrát rychlejší než superchargery společnosti Tesla, které nabízejí výkon až 500 kW.
Tesla čelí v poslední době propadu prodejů i ceny akcií, doplácí na spojenectví svého zakladatele Elona Muska s americkým prezidentem Donaldem Trumpem.
Nová nabíjecí architektura BYD bude zatím k dispozici ve dvou nových elektromobilech, sedanu Han L a SUV Tang L, jejichž cena začíná na 270 000 jüanech (857 836 Kč).
Na vývoji tzv. super nabíječek pracují kromě Tesly a BYD i další elektroautomobilky. Jen v Číně má BYD konkurenci ve značkách Nio, Li Auto, Xpeng a Zeekr.
Prodeje elektromobilů rostou i bez dotací, ukazují nová data. Tesla ztrácí i v Česku