Z teplického nádraží mizí lešení, oprava pláště budovy se chýlí k závěru
Následovat mají další dvě etapy obnovy nádraží, které zahrnou interiér budovy, prodloužení podchodů a vybudování parkoviště za kolejemi.
Památkově chráněná výpravní budova nádraží v Teplicích, která dosud kvůli pokročilé zchátralosti dělala železnici ostudu, se začíná vylupovat v původní kráse. Stavbaři završují první etapu rekonstrukce, která se zaměřuje na střechu, fasádu a 1. nástupiště.
Z budovy teď mizí lešení, stavební ruch se přesunul zejména na 1. nástupiště, kde se pracuje na historickém zastřešení. Osazeny jsou už první repasované litinové sloupy. Hlavní část stavby skončí letos, úplně hotovo bude v únoru příštího roku.
„Provádějí se také restaurátorské práce na fasádě a nátěry ze strany ulice. Dokončuje se osazování oken, na objektu pošty pak probíhá montáž střechy. Začaly rovněž bourací práce u vstupních dveří, zároveň byla zahájena jejich výroba,“ uvedl mluvčí Správy železnic Jan Nevola.
Stavba začala v srpnu loňského roku, provádí ji litoměřická společnost Chládek a Tintěra. Smluvní cena činí 236 milionů korun.
Následovat mají další dvě etapy obnovy nádraží, které zahrnou interiér budovy, prodloužení podchodů a vybudování parkoviště za kolejemi. Aktuální předpoklad finančních nákladů přesahuje 600 milionů korun.
„Pro druhou etapu stavby, během které dojde ke kompletní rekonstrukci interiéru historické budovy, se v současnosti dokončuje projektová dokumentace,“ doplnil Nevola.
Správa železnic se ve čtvrtek připojí ke dni otevřených dveří ve vybraných městských objektech v Teplicích. V době od 10 do 15 hodin bude ve vestibulu nádraží otevřen informační stánek, ve kterém se zájemci dozvědí informace o rekonstrukci historické budovy. Ta vznikla v roce 1856 jako sídlo soukromé Ústecko-teplické dráhy (Aussig-Teplitzer Eisenbahn).