V Teplicích se rozjíždí rekonstrukce nádražní budovy

Začátek rekonstrukce nádražní budovy Teplice (srpen 2022). Pramen: Správa železnicZačátek rekonstrukce nádražní budovy Teplice (srpen 2022). Pramen: Správa železnic

První etapa rekonstrukce kdysi výstavné budovy se týká exteriéru, zahrne opravu fasády, oken a střech.

V Teplicích se rozbíhá první etapa rekonstrukce památkově chráněné výpravní budovy, která kdysi bývala sídlem soukromé Ústecko-teplické dráhy (Aussig-Teplitzer Eisenbahn). Provede ji společnost Chládek & Tintěra (Litoměřice), která zvítězila ve výběrovém řízení s cenou 236 milionů bez DPH.

První etapa rekonstrukce kdysi výstavné budovy z roku 1856 se týká exteriéru, zahrne opravu fasády, oken, střech (včetně krovů) a přilehlého nástupiště. Podle smlouvy potrvá rok a půl. „Začínáme opravou střechy. Lešení postupně zahalí celou část budovy směrem ke kolejišti,“ oznámila Správa železnic.

Začátek rekonstrukce nádražní budovy Teplice (srpen 2022). Pramen: Správa železnicZačátek rekonstrukce nádražní budovy Teplice (srpen 2022). Pramen: Správa železnicZačátek rekonstrukce nádražní budovy Teplice (srpen 2022). Pramen: Správa železnicNádražní budova Teplice po rekonstrukci, vizualizace. Pramen: Správa železnicNádražní budova Teplice po rekonstrukci, vizualizace. Pramen: Správa železnicNádražní budova Teplice po rekonstrukci, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Na opravu fasády a prvního nástupiště má navázat druhá etapa, během které budou opraveny interiéry a upraveno okolí výpravní budovy. Vzniknou například nová parkovací místa včetně dobíjecích stojanů a stání pro kola. Hotovo by mělo být podle dřívějších vyjádření SŽ na jaře 2024, tendr na opravy interiérů ale zatím vypsán nebyl.

Celkové náklady na obě etapy mají být podle Správy železnic 954 milionů korun, což opravu nádražní budovy v Teplicích řadí mezi nejnákladnější vůbec. Budova nicméně rovněž představuje jednu z největších ostud mezi českými nádražími ve větších městech.

Správa železnic chystá i další úpravy nádraží, například prodloužení podchodu.

Tagy nádražní budova Teplice Správa železnic
30 komentářů