Z teplického nádraží mizí lešení, oprava pláště budovy se chýlí k závěru
Výpravní budova nádraží Teplice po opravě fasády. Pramen: Správa železnic
Následovat mají další dvě etapy obnovy nádraží, které zahrnou interiér budovy, prodloužení podchodů a vybudování parkoviště za kolejemi.
Ještě k tmu rozpočtu, já jsem jinde četl informaci, že rekonstrukce bude stát 1.0 miliardy, což by také lépe odpovídalo
rozsahu prací. odvozuji i od ceny nádraží Č. Budějovice, kde je to cca 800 mil. Mohl by někdo ještě upřesnit ??
neví nekdo, proc pri reko vynechali ten pajzl, co je mezi nadrazim a postou?
Tak ještě nějak humanizovat ten přednádražní prostor. Kapacitní silnice je za nádražím, takže držím palce městu ať se mu povede z místa pro auta udělat místo pro lidi.
Nebyla Chladek a Tintera pardubicka? 😮
Jako Tepličák bych ocenil pokračovat prodloužením podchodu než opravou interiérů málo využívané budovy. Za nádražím je kavárna a oficiální cesta k ní vede dlouhou oklikou. Neoficiální samozřejmě přes koleje.
Jó, škoda že řada nádraží se toho nedožila, namátkou Karlovy Vary, kde je místo toho ohyzdné betonové “lejno”, které se ale vůbec nikomu nelíbí (neslyšel jsem jediný pozitivní komentář, vždy pouze i nevyžádané negativní reakce, jakmile se začne mluvit o tom, že se přijelo vlakem na horní nádraží).
Prostě některé věci jsou funkční i po 120 letech, a nedělaly se jen “typizované”…
Nádraží Karlovy Vary vypadá jako bunkr.
A vymyslel ho retard, pro listky vyšplháte o patro výš a pak znovu slavnostně níž… Vím, že jdou koupit online, ale když tam ta pokladna je, tak z rovna nějaký důchodec co sotva chodí, ji bude chtít použít..
Já tomu pracovně říkám zadek (expresivněji).
Souhlas, prostě to lejno je výtvorem české architektury. Vůbec nechápu, jak se toto mohlo zrodit někomu v hlavě. Snad by nám to tady mohl tady pan architekt vysvětlit. Prostě to není estetické. připomíná to spíše nějaký bunkr, než-li nádraží.
Tahle budova má velké štěstí, že výrazně neprošla komunistickou „modernizací“, kterou SŽ na mnoha jiných nádražích akorát konzervuje. Typickým příkladem třeba Litoměřice horní nádraží, kde místo aby se udělala rekonstrukce za stejnou cenu pořádně, tj. do původního vzhledu, došlo akorát k vytvoření paskvilu. Je to sice opravené, ale ve srovnání s původním provedením je to hnus. Už jenom to, že nebyla vrácena původní shora zakulacená okna, ale došlo jen k výměně těch hranatých komunistických. Když si vedle sebe dáte foto původní a současné, je to dost velký rozdíl.
Komunistické modernizace měly častokrát větší kvalitu, než následné modernizace v 90. letech. Většina Pražského metra byla postavena za komunistů a kéž by ty prostory dnes vypadaly tak jak tehdy.
Interiery jsou nadherne i ve zchatralem stavu, snad se zadari…
Doufám že tam nepřijdou do průčelí zpět ty dvě socialistické sochy (jednu kdysi někdo rozmlátil, ale udělala se kopie), stylově se tam nehodily
Přijdou – je to součástí projektu…
To je zcela nepochopitelné. Chápu, že podle kunsthistoriků mají hodnotu. Ale má hodnotu jejich umístění? Nestačilo by aby byly v muzeu? Asi založím petici za jejich odstranění. Dávat před nádraží v dnešní době dělníka a pionýrku je pro mě nepochopitlené. Pochybuju že pro to umístění ti památkáři mají přesvědčivé odůvodnění – kromě argumentu „byly tam léta“.
Já si dovolím oponovat. Nebyl bych k sochám tak kritický.
1) Ty sochy mají svojí hodnotu a v muzeu je uvidí mnohem méně lidí, než když budou součástí veřejného prostoru.
2) odstraňovat umělecká díla je ošemetné. Udělat z toho stav po přístavbě (!!!), to je jako odstraňovat prvky barokní přestavby gotických kostelů. To také nikdo dělat nechce.
Soch nemají vůbec žádnou hodnotu, snad jen pro vás, před nádražím nemají co dělat.
Vypadá to nádherně!!!
Je ale škoda, a to je problém ve všech městech ČR, že se zase šetřilo a natřelo se to jenom jednou fasádní barvou – díky tomu mizí ta plasticita jednotlivých zdobných prvků fasády – zejména to „vlnkování pod střechou“ – a červeně se natřela jen ta „obočí“ nad okny… Tak jako tak je skvělé, že se to konečně a velmi pěkně zrekonstruovalo!!!
Pokud vím, opravovalo se to do původního barevného provedení – tam není prostor pro lidovou tvořivost nekompetentních jedinců, která se bohužel u mnoha nádraží projevila.
Z fasády je jasně patrné že uplně původně to vlnkování bylo určeno pro jinou fasádní barvu i s rohy budovy a dvou středech mezi okny, které měly vystupovat jako podpěrné sloupky… Stačí se na tu fasádu pozorně podívat! Takhle ta plasticita v jednolité barvě bohužel zaniká…
Kde je to patrné? Podívejte se na dobové foto, vypadalo to tak jako teď po opravě.
K tomu jen dodám obecnou poznámku: Některým lidem to docvakne hned a některé jedince nemá smysl přesvědčovat…
„Vlnkování“ je dostatečně výrazné i bez barevného kontrastu.