Z konkurenta zákazník. České dráhy začaly dělat údržbu jednotek vlaků Die Länderbahn
První jednotka Siemens Desiro po modernizaci pro provoz v síti Trilex. Foto: Die Länderbahn
Jednání a audit trvaly zhruba rok.
Jednání a audit trvaly zhruba rok.
Sranda kolik lidí o tom neví zhola nic nebo jen kousky bez celkového rozboru ale hlavně, že se plka a plka. Zabíjet nudu je dnes normální ale ty diskuze vážení, to je opravdu bída v porovnání s diskuzemi před 15lety. Asi jsme jako národ zhloupli a bezduché plkani nebo trapné hry na mobilu zaplnili náš dnešní velmi jednoduchý život. Tak plkejme, plkejme. Co na tom, že celé výběrové řízení bylo fraškou, kde ČD nemohli vyhrát. Co na tom, že pekáče Ariva kouří týden co týden. Co na tom, že je DB z nějakého důvodu vyřadil. Hlavně že tam jde net… Číst vice »
Tím smradem Arivou jsem jel ,votres jen tím ject natož čuchat ten smrad.Uz nikdy více ano Triplex je o poznání lepší ale chybí mi jejich platební appka táže se musí platit přímo ve vlaku nebo nebo tu co platí pro všechny (dražší)
Přijde mi to normální, pokud mám kapacitu, je v mým zájmu ji využít naplno a vydělat. Lufthansa technik taky neudržuje jen svoje letadla.
Tak jen aby to nedopadlo, že se přednostně budou udržovat vozidla Landerbahnu, protože OCÚ už provoz ČD nemusí zajímat a vozidla OŘOD ostrouhají a budou čekat ve frontě a ČD platit pokutu za nedodržení smlouvy kraji. Nedivil bych se.
To nabízení servisu jiným dopravcům bude asi z nouze cnost. Jako využití plonkových kapacit.
Neboť např. DPOV v 2021 z 98,6% měl zakázky od skupiny ČD.
Linky L6, L61, L62 patří do JHŽ?
A začínají tyto linky v Liberci?
Samozřejmě začínají v Liberci. Nevíte, jaké linky tam jezdí?
jo
https://cs.wikipedia.org/wiki/Jizerskohorsk%C3%A1_%C5%BEeleznice
Díky moc
Linky L6, L61, L62 patří do JHŽ?
V Lounech provádějí ČD údržbu pro Landerbahn už od doby, co tady na okolních tratích převzal v prosinci 2019 provoz. O tom se taky mohl napsat článek, nebo to zde alespoň zmínit.
Jen aby ta údržba za něco stála.
Když ČD budou provádět údržbu nekvalitně, Landesbahn ji nebude objednávat a platit. Jak prosté.
Jednou jsem od bývalého kolegy slyšel, v jakém stavu se po údržbě a opravách vracely motorové jednotky nejmenovaného dopravce (jehož byl tehdy zaměstnancem) z Dyko Kolín a myslím, že tak špatné to u ČD není….
tak jsešte se mohli domluvit s arrivou, tam by to potřebovali, jim se často sypou vlaky 😀 jinak drahu liberec-frydlant a dal, to zustane čd, nebo se taky chystá změna na db,trilex či arriva?
Jinak do harrachova bych uvítal nějaký rychlík 😉 třeba bude, když čd zase zbyde plno vlaků.
Jako že by tam ČD jezdily na vlastní triko se soupravami, pro něž nemají využití? Ne. Ne.
A odkud by ten rychlík do Harrachova měl jezdit?
z liberce 😉 když jezdí rychlík žel.brod – tanvald. A cesta by byla rychlejší, než to co tam jezdí ted a staví u každyho „patníku“.
a kdyby ne přímo rychlík, tak aspon spěšný vlak 😉
Ono jaksi nejezdí to, co si ČD usmyslí ale to, co NĚKDO objedná a zaplatí. Pokud teda pomineme fakt, že už se nabídky soutěží….
Nevim jak je zcela posledni stav, treba dopni nekdo jiny. Co vim, tak kraj uz pomerne dlouho uvazuje o soutezi na tyto soubory (sever=frydlansko a jih=JN+Tanvald+Polsko) Ale cele to narazi na vozidla – kvuli zubacce musi byt na jizni casti upravena vozidla, jenze 840 vlastni CD, i kdyz s vazanou dotaci. Navic vozidel 840 je malo a tak staci jen na planovany rozsah jizniho souboru. Ohledne vozidel pro sever to zustalo nedoresene, i kdyz byly plany ze zacatku na vozidla ziskat nejake dotace – jenze ty na diesel nikdo neda, a pro BE(M)U castecnou elektifikace SZDC ani neslibi a H(M)U… Číst vice »
Dostaňe mě do obrazu: Štádlery už do Vajsbachu a do Černous nejezdí?
jezdi, ale automaticka sprahla by se tam hodila, v Raspenave se sroubovky poradne procvici
Jenze s planovanym provoznim schematem v jizni casti tam bude treba vice 840 (nepostradatelne, ze budou projizdet v obezich za Tanvald na zubacku).
Tedy smer Tschernhausen a Weissbach (Tafelfichte) uz 840 nezbydou pro planovany rozsah provozu 🙁
Stadlery jezdí, krom pár spojů, i na severu.
A čím si pomůžete takovou Arrivou na trati do Frýdlantu ? Arrivácké motoráky jsou krokem zpět ve srovnání se Stadlerem a bonusem je jejich nehořlavost :o).
Arriva umí i desira, například.
No umí, … slíbit ano. Provozovat je (nenahrazovat 845) a i s funkční klimatizací, aby v tom skleníku v létě nebylo 50°C jí už vždy tolik nejde.
desira by pravdepodobne sehnat sla, treba i jina ojeta DMU 120 a podobne, ale otazka je zda by to zvladla zaplatit krajska kasa a zda by nebyla nejaka stanice kratka pro 2x desiro (nebo podobna vozidla).
Asi máte krátkou paměť. Tu nehořlavost Stadlerů bych tak neobhajoval – https://zdopravy.cz/v-harrachove-hori-motorova-jednotka-regiospider-ceskych-drah-80783/
Asi máte krátkou paměť. Tu nehořlavost Stadlerů bych tak neobhajoval – https://zdopravy.cz/v-harrachove-hori-motorova-jednotka-regiospider-ceskych-drah-80783/
Arriva-Motoraky 845, in homeland germany series 628, are the worst railway cars that we currently have. They were already bad when they were new. Here they have the nickname „Wanderdüne“, in english „shifting dune“, because acceleration is similar to a dune. They are underpowered, only a few cars have two engine systems. Hydra+waggon accelerates faster, while having similar number of seats. They are unsuitable for tracks with large gradient, like Česká Lípa-Rumburk. Hydra 854 were faster on this track while stopping at every station, 845 needs more time while stopping only at the bigger stations.
S In kartou Českých drah se tedy už do Liberce nedostanu. Jedině tak přes Polsko. Kdo mi to vysvětlí?
Klidně já, jelikož zde ČD nebudou poskytovat své služby nebude zde logicky platit ani jejich slevový program.
Ostatni dopravcovia robia pri nastupovani osobnu prehliadku a ked u niekoho najdu in kartu, bez milosti ho vyhodia z vlaku.
Nikoliv…zastřelí….
Ale dá se tomu vyhnout, prohlásíte, že jste na útěku před tchýní.
A to před nastartovaným motorákem 810!
Dostanete, proč byste se nedostal? Třeba z Tanvaldu nebo z Frýdlantu úplně bez problémů.
nevíte jestli se neplanuje frydlant taky pod dlb/trilex či arriva? Ani bych se tomu nedivil.
Dopravci se „neplánují“, dopravci vyhrávají jednotlivé tendry. Až bude čas, vypíše kraj výběrko i na tyto tratě. A ČD buď svoji pozici obhájí a nebo neobhájí.
Tak one ticket.
A Billa body, sbíráte? Ne, stejně v Lidu neplatí.
Ovšem peníze platí v obou, berou i Euro.
A v Lidlu také chcete slevu na Tesco kartičku?
Dotaz na redakci
Cca poslední 3 dny se mi v diskuzi objevují cizí hodnocení při připojení přes mobilní data.
To je v pořádku? Měl jsem za to, že to je jen při sdílené wifi.
Také jsem si to u sebe všiml – a to hodnotím ze svého osobního notebooku z pohodlí domova.
V tom případě jste za NATem. Sdílíte veřejnou IP adresu s více „lidmi“ co mají stejného providera. Řešením je zaplatit si vlastní veřejnou IPv4 adresu nebo se připojit pomocí IPv6 s nějakým tunelem, třeba 6to4 nebo TEREDO (provider nemusí IPv6 umět).
Donedávna se mi ale nic takového nestávalo. Poskytovatele má navíc místního – poskytuje služby jen pro konkrétní dvojicí sídlišť v jedné části města.
A moc nevěřím, že by v rámci téhož místa tady „palcoval“ někdo další.
Já mám jak veřejnou IPv4 tak IPv6 a včera jsem měl obdobné problémy se zdejší diskusí také (že prý již jsem hlasoval, i když tomu tak nebylo). Mmch. IPv6 v tomto nepomůže, protože zdopravy není přes IPv6 dostupné.
Dtto. A ještě taky chybová hláška, že posílám komentáře moc rychle po sobě. Ale u mě byla změna u providera – nově dynamické přidělování IP adres.
No, sláva. Na poskytování údržby jiným dopravcům mohly ČD vydělávat už roky.
Jen počkejte, až přijde rudá… totiž modrá armáda. Oni Vám to vysvětlí správně ideologicky.
Jako co? Že získat kšeft a vydělávat peníze je proti zaměstnancům ČD a musí se to zarazit?
Spousta modrých to vidí jako problém, podpora konkurence apod.
Spousta?
Kteří konkrétně?
Ti, kterým konvenuje Obzor.
Jasně.
Takže sice konkrétně o nikom takovém nevíte ale jsou jich spousty : – D
Ono stačilo, když ČD nebo ČDC pronajali lokomotivu, pro kterou zrovna nebyla práce Jančurovi…to bylo od odborářů řevu….stačí si najít články.
Tenhle článek je tu více jak 5 hodin a ani jeden názor který by naznačoval nějaky křik proti tomuto kšeftů tady není…
Ale takových rádoby popichovačů jako vy je tu více ( Kubrt, Pezos a Vy) Zajímavé srovnání že?
Doba spěje kupředu. Rok zpět a byl by jsi první s infantilnima vyplodama nad kterými teď kroutis hlavou.
Ano ano, takovéto názory založené na Vaši špatné paměti (nebo spíše nedostatku argumentů) tady plodite celkem pravidelně : – )
Pár psavých odborářů, nejsou všichni nebo většina.
Čekáte, že tady budu psát jména jiných lidí?
Čekám že ty spousty lidí nějak zkonkretizujete. Zatím jste pouze paušálne oznacil nějakou absolutně neidentifikovatelného skupinu.
Pokud teda nikoho konkrétního neznáte tak zkuste alespoň počet. Je jich 5 10 50 1000? … A je to skutečně z celkového počtu zaměstnanců ČD významná skupina nebo jen prostě okrajová extrémní skupinka?
Aspoň trochu humoru, když nic jiného.
Řekl bych že konkrétně šotoušci, protože my zaměstnanci s tím problém nemáme. Naopak čím více naše firma bude vydělávat tím lépe pro nás.
No jistě, vedení podniku je odpovědné za hospodaření a nějací šotouši nebo Obzor vedení k tomu co má dělat rozhodně nezavazuje. Lidé potřebují práci, ne pracák, a to snad není v rozporu ani s odborovým tiskem, nebo se mýlím?
Pezos a Kubrt tvrdí že jsou to spousty modrých…
Kovaní drážnici to vidí tak, že bez souhlasů odobrů se nesmí pohnout ani kolo a to i na silnici. Proto musí být silnice zlikvidovány… A ne že na to pole pojedete sami, to může jen JZD! https://www.vari.cz/res/archive/108/036341.jpg?seek=1648543653
Vždyť už taky roky na tom vydělávají. Myčky, soustruhy… Tam je možné soukromníky u ČD potkat. Ovšem přímo u údržby to pravda k vidění moc není, protože nemají obvykle kapacitu ani pro vlastní potřebu, natož jiné.
V takových Maloměřicích u ČD nebo v Břeclavi u ČDC se dějí některé opravy vcelku běžně. I v Ústí a Děčíně se dají domluvit například revize VZ….
V SOKV už byla několikrát Skanska a vše v pohodě. Nikomu to nevadí, nikdo se nepohoršuje. A tak to má být.