Z České Lípy nepojedou čtyři měsíce vlaky do Nového Boru. Aby už nemusely jezdit krokem
Přípravné práce pro sanaci svahu u České Lípy. Foto: Jakub Dvořák
Správa železniční dopravní cesty začne od 17. srpna s nepřetržitou výlukou trati mezi Českou Lípou a Novým Borem. Důvodem je
Tak za pár dnů dočasně končí provoz rychlíků ČD z České Lípy do Rumburka.Protentokrát….
Škoda, že návrat už asi budu sledovat z nebeského balkonu .. .
O nutnosti opravit trať u českolipské Střelnice asi nikdo nepochybuje.Úplně stejně jako o tratích Neratovice-Všetaty,Liberec-Turnov a Tanvald-Železný Brod.Nicméně se člověku vkrádá na mysl poslední věta recitované písně Mirka Černého Sto let:“je to všechno jenom náhoda?“.
A nemůže být ta náhoda i obráceně…?
Při čtení článku se mi vybavil film Trhák, konkrétně scéna s beranidlem, zhmotňující scénáristovu větu „Před hájovnou stojí zaražený pilot“.
Mám za to, že dojde spíš k umístění pilot než pilotů – i když představa, jak sympaťáci se třemi-čtyřmi prýmky na rukávech běhají mokřadem a vynášejí vodu v kýblech, je docela rajcovní… 🙂
Zase kdyby sundali košile a na směny tu trať podpírali, srdce nejedné cestují by jistě zaplesalo.
Jo, a „nemohla by se odtrhnout od okna“, abych navázal na Hajného. 🙂
hmm to je krásně křivá česká trať. Jako na ukrajině.. A opět výluky odjezdí kdo.. ČD..
Jistě je to spiknutí, už to nehulte…
Je zajímavé,že když kdokoliv napíše v podobném duchu o Arrivě,okamžitě startujete jako jediný spravedlivý a píšete o kopání do Arrivy.Na druhou stranu vy ČD pouze oprávněně a konstruktivně kritizujete….
Kritika je potřeba. Vždy je totiž co zlepšovat.
Souhlas,ale to se týká všech bez rozdílu
Akorát si kladu otázku , jak u sokromých dopravců budou řešeny výluky. Autobusy zajistí a zaplatí dopravce a od státu vyfakturuje peníze , jako kdyby tam jel vlak ? To bude dobrý kšeft.Od státu dostat nějakých 130 nebo kolik kč/km a busovému dopravci zaplatit třetinu ..
Já si naopak myslím, že je pak bude muset stát opravdu platit. Ne jako ČD. A dost často těch busú musí být víc. Tak už to levnější není.
A opět se potvrzuje rčení „Myslet znamená hovno vědět“. Stát výluky platí dopravcům už dnes.
https://zdopravy.cz/szdc-plati-draham-vice-penez-za-nahradni-dopravu-sehnat-autobusy-je-cim-dal-tezsi-11181/
Úplně stejně jako u akciové společnosti České dráhy (která ja z pohledu práva taktéž soukromá). Stačí nehledat bubáky tam, kde nejsou.
Vy jste ale kazisvět. V.N. málem vynalezl další neprůstřelný argument proti soutěžení výkonů na železnici – a vy mu to takhle zkazíte… 🙁 Takhle mu už zbývá jen argument německým šrotem.
Jestliže někde vlaky jezdí tak „narvané“ že osazenstvo pobere jediný autobus, tak je na zvážení… No a pokud v tom vlaku jede lidí na 4 autobusy, tak už to nebude vývar, což?
Pokud nebudeme uvažovat okolí velkých měst , případně špičky jako jsou pátky a víkendy , lze 90% vlaků odvozit jedním autobusem…
O 90 % bych si dovolil pochybovat. Především z toho pohledu, zda i okresní město považujete za velké a co ještě počítáte za špičku.
Celkem lze souhlasit, poslední poznatek: ranní rychlík z Hradce do Jaroměře – s rezervou stačil jeden autobus, druhý jel prázdný, rychlík do Hradce zpět odpoledne – dva autobusy, při prům. obsazenosti jeden cestující na dvojsedadle.
Tak bylo to proti špičce a navíc některé lidi výluka odradí – pošle do auta/busu a turisty prostě do jiné oblasti…
Souhlas. Včera večer poslední rychlík Trutnov/Náchod – Jaroměř – Hradec. Z Náchoda jel poloprázdný autobus, který vzal do České Skalice i 4 kola. Možná před ním odjel ještě jeden, protože stál ve Skalici ve směru od Náchoda. Přijel rychlík z Trutnova. K němu najel další autobus. Z rychlíku přestoupilo asi 15 lidí. Takže do Jaroměře se vydaly 3 autobusy a každý vezl kolem 15 lidí. V Jaroměři přistoupilo několik lidí a několik jich vystoupilo, ale tipuji, že víc lidí než na jeden autobus těmi třemi do HK nedojelo. Ostatně v rychlíku na Prahu potom jelo ve voze asi 20 lidí… Číst vice »
Poslední večerní rychlík… to je přesně ono. Podle něčeho takového nemá smysl dělat statistiku. Druhý až předposlední spoj by měly lepší vypovídající hodnotu.
To je principiální problém: nějakou rezervu mít potřebujete, ale kvalifikovaně odhadnout, jaká by měla být, asi dost dobře nelze, takže je lépe si to pojistit větší kapacitou, byť je drahá a nakonec velmi často úplně zbytečná – ale když si ji nezajistíte, tak někdy zákonitě nastane průšvih.
Přesně, spousta prvních/posledních spojů běžných autobusových linek je taky obsazeností „na auto“, a přesto se na ně minibus kvůli špičkám nedá…
A navíc je ještě problém „obrat souprav“ – když víte, že někde potřebujte na ráno spoj hodně vagonů, které budou plné, tak se tam prostě musí předtím dostat, i kdyby tam jely (polo)prázdné.
Což ví každý, kdo někdy hrál nějaký lepší Tycoon.
Lze asi konstatovat, že i když pojedou čtyři autobusy, stále vyjde provoz levněji, než kdyby jel jeden brejlovec;)
ČD už to stát dávno platí, ale to byste pak nemohl dostat záchvat na zlé soukromníky.
A vy zase nejspíš dostanete záchvat, když napíši pravdu, totiž že „stát“ touto cestou velice dobře živí nikoli ČD, ale právě (byť neželezniční) soukromníky = autobusové dopravce, kteří tu NAD (v níž navíc platí i „režijky“ – abych nezapomněl …) zajišťují …
„Velice dobře živí“ si představuju trochu jinak než že se ruší výluky, protože o tento velmi dobře živící kšeft nemají autobusáci zájem…
Ne že by neměli zájem, ale autobusy či řidiče, jinak by zájem měli.
A jakpak jinak prosím pěkně chcete zrealizovat sanaci svahu na jednokolejné trati? Třeba by mohli být před nádražím přistaveny rikši a přítomní režisti by měli za úkol převést platící zákazníky, ne? 😁
Je zajímavé, jak většina výluk a odstraňování pomalých jízd vychází v poslední době zrovna na tratě, kde od prosince nastoupí jiní dopravci 🙂
Také jsem si toho všiml. Na druhou stranu proč ne ?
Nazval bych to jako Komárňanský precedens 😉
Byl jsi rychlejší 😀 ale asi to je trend na Slovensku to udělali taky.
Přesně tak. Další příklad je trať 124 mezi Žatcem a Lužnou.
Momentálně vlaky ČD na tomto úseku nabírají zpoždění. Od prosince bude vše v ažůru. Další příklad pro neinformovaného cestujícího jak jsou ČD hrozné a soukromník skvělý.
1. Arriva není soukromník.
2. ČD nebránilo nic nabídnout v tomto provozním souboru lepší cenu.
3. Měla se trať nechat rozpadnout?
4. Běžte prosím tahle moudra šířit jinam, zbytečně plevelíte diskuzi.
K bodu 1.
Neslovíčkařte, prosím
K bodu 2.
Soukromníci to chtěli, tak to dostali. Je otázka, zda by to ČD ovlivnili. Není problém připomenout ČD kdo je vlastní a že majitel si přeje jiného dopravce… Nikdo to nahlas nepotvrdí, ale žijeme v Čechách. Chceš být ředitelem, tak drž hubu a krok. Současné vedení to taky tak dělá.
ne, prosím už ne tyhle paranoidní teorie. víte, že Ex2 chtěl Jančura taky? jak to, že to nedostal?
Co si mohu představit pod pojmem většina? Mezi Uničovem a Olomoucí bude taky jezdit jiný dopravce? V Jaroměři také? Z České Lípy do Nového Boru nebudou jezdit osobní vlaky Českých drah?
Mno asi to bude tím, že povinností SŽDC je udřovat trať ve sjízném stavu, když už chce zaplatit její použití. Osobně si myslím, že rychlost 10 km/h znamená prakticky nestjízdnou trať. Tohle patří možná tak na vlečku, rozhodně ne na celostátní trať. A není chybou, že sjízdnost tratě dle normových parametrů někdo vymáhá. Chybou naopak je, že _někdo_ tu sjízdnost na SŽDC nevymáhá.
Ostatně, jak byste se tvářili na připojení k internetu, kde platíte 20 Mbit∕s linku, ale poskytovatel připojení vám dodá 56 kBit∕s modem.
No asi vycházíte z předpokladu, že o každé výluce vyjde článek na zdopravy.cz.
Skutečný stav najdete tady – seznam výluk SŽDC v Excelu, ve sloupci „ND“ si vyfiltrujte ty vyžadující NAD.
A nad tím, co vám vyjde jako „většina“ se opravdu rád pobavím. 🙂
Je to spiknutí, vemte si na to prášky.
Pane Nosku,to je samozřejmě jen shoda náhod.