Autobusy Doprava ve městě Zprávy

Z Čech na Pobřeží slonoviny poputuje dalších 200 autobusů Iveco

Kloubový autobus Iveco Crealis na CNG pro Abidžan. Autor: Iveco
Kloubový autobus Iveco Crealis na CNG pro Abidžan. Autor: Iveco

Společnost Iveco Bus slaví další úspěch v západoafrickém Pobřeží slonoviny. Dopravce Sotra, který zajišťuje městskou dopravu v Abidžanu, objednal 250 autobusů. Jde tak už o druhou velkou sérii vozidel, kterou Iveco pošle do západní Afriky. Průnik firma zaznamenala v lednu 2018, kdy si abidžanský veřejný dopravce objednal 450 autobusů a fakticky tím zdvojnásobil svůj vozový park. Po završení nové objednávky bude jezdit po ulicích Abidžanu více než 700 městských autobusů značky Iveco Bus.

Nový kontrakt je rozdělen na dvě části a nese výraznou českou stopu. Dvě stě dvanáctimetrových autobusů Crossway Low Entry vyrobí český závod Iveca ve Vysokém Mýtě. Zbylých 50 vozidel vyrobí dělníci ve francouzském Annonay; půjde o osmnáctimetrové busy Crealis Natural Power na stlačený zemní plyn. Crealisy budou zajišťovat dopravu i v okolí města. „To potvrzuje silný závazek vlády Pobřeží slonoviny i společnosti Sotra provozovat vozy s nízkým dopadem na životní prostředí,“ napsala firma v tiskové zprávě.

Rovněž v první sérii bylo zahrnuto 50 autobusů na zemní plyn; podle tehdejších vyjádření zástupců výrobce i Pobřeží slonoviny šlo o vůbec první autobusy na CNG v Africe.

13
Diskuze

avatar
7 Komentáře
6 Reakce na komentáře
12 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
12 Autoři komentářů
adrjack ketchliberal sharkFerenc FuturistaVáclav Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
adr
Host
adr

Dobrá zpráva pro Karosu i pro všechny jejich zaměstnance. Jen tak dál.

jack ketch
Host
jack ketch

Je mi trochu těch autobusů líto. Za rok, dva to budou sotva pojízné vraky

Ferenc Futurista
Host
jack ketch
Host
jack ketch

Díky, dobře jsem se pobavil 🙂 Přiznám se, že jsem v Abidjanu nebyl, ale v západní Africe jsem pracovně strávil skoro půl roku a těm obrázkům věřím asi tolik, jako šťastným pionýrům ze Severní Koreje. Jednak se tam nedá jezdit bez karambolů, takže každý autobus, který doopravdy jezdí musí být nutně otřískaný a jednak slovo údřzba tam má asi stejný význam, jako sníh – něco o čem každý slyšel, ale nikdo nikdy neviděl.

Poudy
Host
Poudy

Moc pěkné, je hele vidět, že jsou na tom autobusy v Africe tak o dvě generace lépe, než ty v Praze 🙂

Cestující LBC MHD
Host
Cestující LBC MHD

Víte někdo, proč se teď hodně dělají ty autobusy se zakrytými koly? Aerodynamika? Vypadá to děsně.

Kubrt
Host
Kubrt

Jen design. Mě se to taky nelíbí a údržbě určitě taky ne. Třeba Crealisy trolejbusy v Boloně ty kryty nemají.

Václav
Host
Václav

V Africe to má možná význam kvůli přehřívání pneumatik od slunce.

liberal shark
Host
liberal shark

Možná taky ochrana před ukradením nebo pádem lidí pod kola.

Sacrebleu
Host
Sacrebleu

Tak do Abidjanu jsem se podíval prostřednictvím filmu „Co jsme komu udělali“ 😁
Teď se tam od nás podívají i designově zajímavé autobusy. No a já se povozím po naší vlasti Substitutem Obyčejného Autobusu.
Zdarec Afriko.

Aleš Stuchlík
Host
Aleš Stuchlík

V Abidjanu kupují Iveca, v Praze SORy…:-(

Arimatejsky
Host
Arimatejsky

Na Pobřeží Slonoviny, přechází na CNG, tak to bychom u nás už mohli diesely odstavit úplně, abychom si uchovali aspoň nějaký náskok.

Josef22
Host
Josef22

Ty nové CrossWaye jsou taky dieselové. 2 kusy byly k vidění v montážní hale při dnu otevřených dveří v Ivecu 8.6.

Partneři



CSCARGO