Z Čech na Pobřeží slonoviny poputuje dalších 200 autobusů Iveco
Kloubový autobus Iveco Crealis na CNG pro Abidžan. Autor: Iveco
Společnost Iveco Bus slaví další úspěch v západoafrickém Pobřeží slonoviny. Dopravce Sotra, který zajišťuje městskou dopravu v Abidžanu, objednal 250
Dobrá zpráva pro Karosu i pro všechny jejich zaměstnance. Jen tak dál.
Je mi trochu těch autobusů líto. Za rok, dva to budou sotva pojízné vraky
https://www.google.com/search?q=sotra+abidjan&safe=off&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjCvbqgpKvjAhWJalAKHWXuDGIQ_AUIECgB&biw=1280&bih=699
není zač.
Díky, dobře jsem se pobavil 🙂 Přiznám se, že jsem v Abidjanu nebyl, ale v západní Africe jsem pracovně strávil skoro půl roku a těm obrázkům věřím asi tolik, jako šťastným pionýrům ze Severní Koreje. Jednak se tam nedá jezdit bez karambolů, takže každý autobus, který doopravdy jezdí musí být nutně otřískaný a jednak slovo údřzba tam má asi stejný význam, jako sníh – něco o čem každý slyšel, ale nikdo nikdy neviděl.
Moc pěkné, je hele vidět, že jsou na tom autobusy v Africe tak o dvě generace lépe, než ty v Praze 🙂
Víte někdo, proč se teď hodně dělají ty autobusy se zakrytými koly? Aerodynamika? Vypadá to děsně.
Jen design. Mě se to taky nelíbí a údržbě určitě taky ne. Třeba Crealisy trolejbusy v Boloně ty kryty nemají.
V Africe to má možná význam kvůli přehřívání pneumatik od slunce.
Možná taky ochrana před ukradením nebo pádem lidí pod kola.
Tak do Abidjanu jsem se podíval prostřednictvím filmu „Co jsme komu udělali“ 😁
Teď se tam od nás podívají i designově zajímavé autobusy. No a já se povozím po naší vlasti Substitutem Obyčejného Autobusu.
Zdarec Afriko.
V Abidjanu kupují Iveca, v Praze SORy…:-(
Na Pobřeží Slonoviny, přechází na CNG, tak to bychom u nás už mohli diesely odstavit úplně, abychom si uchovali aspoň nějaký náskok.
Ty nové CrossWaye jsou taky dieselové. 2 kusy byly k vidění v montážní hale při dnu otevřených dveří v Ivecu 8.6.