Z Bermud do ruského registru. Aeroflot a spol. urychleně přepisují letadla

A350-900 pro Aeroflot. Foto: AirbusA350-900 pro Aeroflot. Foto: Airbus

Řadě leasingových společností se zvyšuje riziko, že se nedostanou k letadlům, která pronajala ruským dopravcům.

61 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
SYN

Pokud je znárodní, tak se prostě ze zmražených ruských vkladů umoří dlužné částky, až klidně do nuly… zatím by to mělo bohatě stačit… holt už pak Rusko nebude mít vklady zmražené, anobrž žádné.

Marol

Vymenia ukradnuté lietadlá za ukradnuté jachty?

Pedro72

Tak poslední zprávy: bermudské úřady ruským letadlům sebraly osvědčení o letové způsobilosti.

Martin

Já slyšel, že s tou registrací v zahraničí je to jinak. Má to být kvůli tomu, že byl tlak na ruské aerolinky ze strany masového vraha Putina, aby si kupovali a používali letadla ruské výroby. Pokud by si ruská aerolinka zaregisrovala v Rusku letadlo cizí výroby, platila by obrovský registrační poplatek. Proto si je registrovaly v cizině. Tuto informaci jsem se dozvěděl při exkurzi na pražském letišti od průvodce.

Janina

Správně. Je to motivováno ekonomicky, Rusko se snažilo soukromé společnosti motivovat k nákupu letadel vyrobených v Rusku a vysoce zdanil importy zahraničních letadel.

Tom

Nejsem odborníkem na registraci letadel. Jak je ale možné, že jdou letadla jen tak preregistrovat?
Nicméně chápu, že pokud budou letadla v Rusku a budou je Rusaci chtít ukrást, tak je jedno, kde jsou registrována.

kubisek

No hlavně přeregistraci by měl dělat pouze majitel, tedy leasingovka

jura

Kdyz prijdete do ruskeho uradu, tak se timto detailem zabyvat nebudou.

Otansiho

A k čemu jim ty letadla jsou, když nemají ani servis a díly? Pochybuju, že pro tak velký počet letadel se někomu vyplatí riskovat díly dodat.

Pezos

Zkoušejí země, se kterými se ještě úplně nerozhádali. Čína je poslala do… patřičných míst, teď prý zkusí Indii.

SYN

Ohledně dílů třeba na motory RR, GE, P&W atd. nevěřím tomu že je Indie nebo Čína dokáže vyrábět, a přeprodávat originály jim hodně rychle zatrhnou – neprodají…
Semtam něco by asi šlo vyřešit „ekvivalenty“ z druhovýroby, ale ty většinou nemají certifikaci a nemají ji proto že není ověřené zda dobře fungují… některé z nich nefungují (dobře)… takže může být sranda když jim semtam něco spadne, prostě něco jako Irán…

David

Cena šrotu, lepší než nic…

Dom

Mi jako chcete říct, že si nějaký stát jen tak ukradne letadla, která reálně nevlastní? No do haj*lu. Lháři, vrazi, zloději. Krásné kombo.

Rostislav Bouda

No tady Vám banka jako ručiteli taky ukradne věc kterou nekoupila, místo aby uhanĕla dlužníka

Ivan

Asi v poradku az ,, Ruské aerolinky až na pár výjimek ale v podstatě přerušily spojení se světem ,,, Spravne by melo byt ze na zaklade sankci bylo Rusko omezeno diky sankcim spojenim se svetem.
Jinak se oboustrane reciprocne proste zabavuje majetek… tedy asi nic nemoralniho a muzou si to nechat proplatit.. zdroje jsou.

Martin Hodek

A to, že na začátku toho „asi v pořádku“, recipročně prostě zabavuje majetek“ bylo zahájení války Ruskem vám uniklo či co?

Arnošt

Ruské aerolinky neomezily spojení jen do a přes země, které je přímo sankcionují. Viz Egypt nebo Čína, i tam jsou všechny lety zrušené – rusáci se bojí, že by „jejich“ letadla musela zůstat v cílové destinaci nikoli ze sankčních důvodů, ale kvůli nárokům leasingovek.

Arnošt

Ani třeba vnitrostátní linka Irkutsk – Vladivostok teď nelítá napřímo přes Čínu, ale oblétá ji po hranici podél Amuru.

Luk

Vnitrostatni spoje do UHWW pres Cinu neletaly ani pred krizi.

Gwann

nomen omen.

škoda, že se bez jejich ropy a plynu ještě chvíli neobejdeme.

Michal

Obejdem, ja jsem jiz vytahnul kolo a nastipal drevo….

SYN

cit. „Na ohni ze sušeného velbloudího trusu závěr nezakalíš“ 🙂

Jirka

Nejsou. Pokud narážíte na ty zmražené devizové rezervy, tak ty budou využity pro vyplacení válečných reparací Ukrajině a bojím se, že to stačit nebude.

Pavel

Keďže Rusko lietadlá nevlastní, myslel som si, že k takej závažnej zmene, ako je zmena registrácie bude potrebný súhlas vlastníka – leasingovky.
A ak dôjde k zoštatneniu, predpokladám žaloby na ruský štát a ich vymáhanie, napr. sa nevyplatí úhrada za ruský plyn a ropu Rusku, ale leasingovke.
Prípadne exekúcie majetku Ruska v Európe.

Ivan

Asi blizke dobe se za rusky plyn a ropu bude platit zlatem ci rublem a to dopredu … obcas se zmeni misto predani .. asi to nebude v evrope. Za dolary si rusove asi nic nekoupi.

Luboš Beneš

Rublem těžko, ten nemá hodnotu ani toho papíru…naopak dolary nebo eura budou potřebovat

Michal

Jen dotaz a cim myslite ze CR plati za plyn a ropu?

SYN

Je to spíš opačně… za rubly si nic nekoupí mimo Rusko…a v Rusku taky nic moc.

Pedro72

Tak to je skutečný bermudský trojúhelník.

Marek

Jestli Rusové ukradnou tahle letadla, už jim příštích 20 let nikdo žádné neprodá ani nepronajme. Měli by si to pořádně rozmyslet.

dejf

Ale jo, prodá, ale za hotový a platba předem. A v tvrdý měně. Že na to nebudou mít? Jejich problém…

Šejdr

Takhle dopředu oni neuvažují. Je zajímá jen to, co bude za týden – aby mohli odpovědět Ano, až se nějaký Putinův tajemník zeptá, jestli jsou všechna dostupná letadla v Rusku a dají se ukrást. Následky takového jednání bude řešit někdo příští, po nás potopa.

SYN

Asi, ale tak já si myslel že Putin plánuje žít věčně, vždyť bez něj kdo bude ochraňovat matičku Rus?? S takovými vyhlídkami by mu dlouhodobé plánování mělo něco říkat…

Anonymus

Ekonomicke sankce,obavam se, skonci v podstate ihned, jakmile skonci valka. Ale jedna vec je jista. Ropu a plyn EU prestane odebirat do x let. A to je dulezity. Bohuzel sankce typu letadla nesmi do vzdusneho prostoru a nefodavani nahradnich dilu, to se zrusi ihned. Pritom osobne bych se nebranil tomu, aby se s fadistickym ruskem prestalo obchodovat zcela a dlouhodobe.

Ivan

jj … jako pri arabskem jaru, rusko zakazalo po neurode vyvoz obilovin a socialni boure zlikvidovali zavedene politicke systemy v Africe. Od te doby tam maji demokracii a Evropa upchliky.

Ivan

A ackoliv maji svoji Africkou unii, tak se objevuji nazory ze africani maji pravo emigrovat do Evropske unii a dokonce se i o toto pravo soudi s Evropou.

Y.K.

Bože co to je za vyfabulované kydy.

Arnošt

Pokud dojde k překročení bodu zlomu a „krádeži století“ ze strany Ruska (nejen letadel, ale i majetku dalších firem), tak můžou sankce skončit klidně hned, protože ty firmy se tam už nevrátí tak jako tak. Vezměme si třeba Volkswagen, jehož výrazným akcionářem je třeba spolková země Dolní Sasko a spousta penzijních fondů apod. – pokud „nezachrání“ své fabriky v Rusku, tak mu akcionáři dají na hodně dlouhou dobu stopku na investice, u kterých se to může stát znovu. Dtto softwarové pirátství, které chce Rusko legalizovat, dtto finanční služby atd. Jo, McDonald´s si tam může zase otevřít frančízy (vždyť ani nejsou… Číst vice »

Zdeněk

Ta válka zřejmě hned tak neskončí. A pokud skončí, bude velmi pravděpodobně vystřídána dlouholetou okupací a dosazením loutkového režimu, jako u nás po r. 1968. Takže důvody k sankcím včetně zákazu letů ruských letadel do zahraničí patrně potrvají i nadále.

Anonymus

Doufejme, ze valka skonci co nejdrive prohrou putina a fasistickeho ruska. Co dal? Je smutne cisty, ze v Haagu je nebudou moci odsoudit. Stejne tak je smutny, ze rada sankci se ihned zrusi. O tom jsem presvedcenej. Jem doufam, ze rusaci za to budou trpet nejakym zpusobem. Jakym? Mozne reparace. Mozna je nekdo zabije ze se ukrajinec rozhodne tam jit a postrili jim to tam jako pomstu.

Zdeněk

Odstranění Putina nemusí automaticky znamenat obrat k lepšímu. Může ho klidně vystřídat jiný psychopat, možná i ještě horší. Nedovedu si představit způsob kromě sankcí, jak Rusko přimět k vyplacení reparaci.

SYN

Je to možné, ale moc takových šílenců není… jen si vzpomeňte kam vedlo za několik let „velké umírání“ Brežněv-Andropov-Černěnko…

Y.K.

Děsivé na tom je, že ten Putinův režim teď jede jak buldozer, na nic se neohlíží a Rusko každým dnem uvrhá hlouběji do stavu, ze kterého není návratu. Pro politiky a nohsledy je to prosté, znárodníme, ale v ekonomové a plánovači v aerolinkách musí být zralí na skok okna.

S tímhle budou ruské aerolinky v háji dokonce i po skončení krize a války. Teď si sice Airbusy a Boeingy zabaví, ale dlouho sloužit nevydrží bez patřičné podpory.

Anonymus

Mne i napadlo, ze az fasisticke rusko prohraje a budou muset vratit letadla zpet, tak ze budou takovi svine, ze tam neco naschval poskodi apod. Doufam, ze se to odhali a letadla budou plne funkcni, protoze rusaci jsou schopni vseho. To je videt na zabijeni civilistu. Jsou to svine.

SYN

Ha, to je ještě sranda oproti tomu co dělají (a ještě se pravděpodobně rozhodnou udělat) třeba s Ukrajinskými atomovými elektrárnami… sice nevěřím že by schválně způsobili únik (i když, kdyby k tomu došlo „náhodou“ tak by se asi nezlobili) ale stačí pár drobností a z drahé elektrárny je nepoužitelný zapečený šrot…
Přiznám se, já jen doufám že jim to konečně někdo oplatí, Rus v Moskvě už 75 let nezažil co je to bombardování, a myslí si že to se může stát jenom jejich obětem…

Jiří Kocurek

Krok první: Znárodnit
Krok druhý: Zdevastovat znárodněné.
Krok třetí: Zdevastované prodávat a prodat za cenu šrotu.

… krok čtvrtý: Všude brečet, jak to výborně fungovalo, když nebylo potřeba dofoukávat pneumatiku, kolo se přece točilo.

Ivan

Byznys je vecny ,,,, jen by asi korporace a jednotlive fimy nemeli delat vlastni zahranicni politiku

Daniel Novák

Ale prodá… Jakmile to bude jen trochu možné, Francouzi a Němci se zase budou před Rusáky plazit úplně stejně jako doposud. „Evropské hodnoty“….

Josif

Mohl bych poprosit o zdroj té informace „Registrace na Bermudách byla většinou podmínkou leasingových firem, které více důvěřují bermudskému právnímu prostředí než ruskému.“

Myslel jsem, že důvod registrace mimo Ruskou federaci byl úplně jiný.

p.ondrash

Jaký? Nejsem profi, tak mne to zajímá a mám rád úplné informace

Josif

Nemám teď čas to hledat, proto jsem se ptal, takže bez záruky (píšu jen z hlavy co jsem si myslel).

Po nehodách 737 v Rusku, které MAK vyšetřoval odhalil dle jejich tvrzení nějaké vážné problémy s výškovkou (jen mimochodem, nebyla to příčina těch nehod), nicméně FAA a Boeing se s nima odmítl bavit (bylo to nějak v době po sestřelení Malajského 777 nad Ukrajinou).

Reakcí bylo uzemění všech 737 registrovaných v Ruské federaci, nikoli však let letadel registrovaných v zahraničí. Ruské společnosti tak byly nuceny registrovat své 737 jinde.

Y.K.

No to nevím, MAK může zakázat provoz jakéhokoliv typu v Rusku, resp. ruském vzdušném prostoru, nepotřebuje na to, aby tam byl registrovaný. Krásný ukázkový případ bylo regionální uzemňování a uschopňování Maxů.

Daňové a leasingové podmínky tomu odpovídají mnohem lépe.

Josif

Nevydání OLZ je v kompetenci úradu, ale zákaz provozu ve vzdusnem prosturu je v Rusku vec ministerstva, ktere patrne z politickych duvodu melo jiny nazor.

Ale ty danove podminky, vypadaji pravdepodobne, ale o podminkach leasingovek jsem v zivote neslysel, take by me ten zdroj opeacdu zajimal

Y.K.

Jsem chybně po předřečníkovi zopakoval MAK, což je ovšem vyšetřovací úřad, ne správní tím je Rosaviatsia tuším a to asi bude pod nějakým ministerstvem. Na nezávislé úřady v Rusku moc nehrají.

Josif

Jak moc nezávislé jsou netuším, ale takhle oni to zdůvodňili, viz. https://avherald.com/h?article=48ee3567.

Ovšem je pravda, že už tenkrát byla letadla registrována mimo RF, takže to patrně nebude ta primární příčina.

Y.K.

Jo tohle, to je zajímavý případ. V podstatě vnitroruský konflit mezi MAK (vyšetřovací úřad něco jako NTSB nebo náš UZPLN), který se rozhodl zneschopnit 737 na základě své vyšetřovací zprávy a Rosaviatsia, který tvrdí, že to je výhradně jeho autorita (a asi jo, je něco jako FAA, EASA nebo náš UCL) a MAK jako nezávislý vyšetřovatel může jen deklarovat chyby, ale nemůže nic zakazovat.

Fabo

Registrace západních letadel ruských společností kdekudy v Irsku a Karibiku a podobně je věc o hodně, hodně starší než MH17.

Fakticky se registrovalo na ruské značky jen krátce v 90 tých letech.

Juraj

Důvod je ten, že Rusko mělo/má zavedený vysoký tarif pro import zahraničních letadel. Proto pod ruskou registrací byly Iljušiny, Suchoje nebo Tupolevy, ale žádný Boeing, Airbus nebo Embraer. Aerolinky se tak fakticky vyhnuly placení vysokého cla.
Nedokážu říct, zda se toto vztahuje jen na letadla přímo vlastněná, nebo veškerá provozovaná, ale tipoval bych to druhé.

Arnošt

„Kradete kufry a cizí území.“

Lkprak

A taky letadla…