Z 90 na 30 km/h. ŘSD omezilo rychlost na rušné silnici u Nového Boru kvůli přípravám na rozšíření
Kácení stromů podél silnice I/9 mezi Novým Borem a Svorem. Foto: ŘSD
Soutěž na celou stavbu ještě běží, ŘSD opakovaně posouvá uzávěrku pro nabídky.
Mě to přijde ok. Kde efektivně jinde a jinak bezpečně předjet kamiony než na souběhu dvou nacionalek?
Třeba o pár set metrů dál, kde je střídavý třípruh? Na rovince předjíždění kamionu, které pojedou jen o 10km/je pomaleji než osobáky stejně nedává moc smysl.
Ani hovno, jak začne dvoupruh, tak se kamiony budou předjíždět navzájem, protože jeden jede o 5 km/h rychleji a nějaký osobák mu je přece u prdele.
Hlavně nezapomeňte dát po rozšíření silnice ty zelený kužely doprostřed.. Těch nikdy není dost. Jinak pecka nápad 🙄 škoda, že toho chytrolína nenapadlo dodělat obchvat kolem Boru.
On tam není obchvat? A kdy ho zrušili?
Totální nonsense. Nedokončený obchvat Lípy je úzké hrdlo, tento úsek (jen asi 4km) je kapacitně to nejlepší, co je na trase MB – Jestřebí – ČLípa – Svor. Dál na Rumburk a Liberec vedou klikatý okresky, který nikdy nikdo nenarovná. Kruháč bude znamenat jen zpomalení v hlavním směru na Cvikov, MÚK by byla daleko vhodnější. Buď jak buď, padne dalších 20m lesa, vznikne tak průsek kolem 50m a to vše hezky v CHKO Lužické hory, mezi přírodní rezervací Klíč a oblastmi zóny 1 oblasti. Další zásek do fragmentace krajiny, již tak těžce zkoušené od 2019, kdy byla vydána výjimka pro… Číst vice »
Vy toho naděláte. Na každé straně silnice se vykácí pár metrů neudržovaného porostu, to tu přírodu moc nezmění. Kromě toho tam mají vzniknout mosty přes migrační trasy, což pro zvěř bude rozhodně lepší než současný stav.
A ještě. Kde je dál na Liberec klikatá okreska? Na Rumburk to sice trochu klikatý je (vede to přes hory), ale okreska to taky není ani náhodou.
Čtyř pruhova silnice v těchto místech je naprosto zbytečná. Myslím že se tu vyhazují peníze oknem. Kruháč u Svoru to ano,obchvat Svoru určitě ale zbytek je nesmysl… někdo se na tom napakuje
Přiznám se, že smysl této stavby mi také uniká. Jezdím tudy denně do práce a jsem velký zastánce budování infrastruktury, ale mnohem důležitější je obchvat Lípy, respektive přeložka silnice I/9. Tohle úzké hrdlo opravdu není.
Nejsem fanouškem MÚK ani kruhových objezdů, ale teda radši bych tam viděl to první. Na hlavním tahu taková kruhová brzda provozu je moc..
To nic, pro lemply s ŘSD je kruháč už stále omílaná mantra. Chápu, že někde je to přínos, ale opravdu jen někde…Takže jsem se už smířil, že takto doprasili tolik státovek, že to již nejde ani spočítat.
Tak tady to přínos je i když MÚK by bylo lepší. Ale chápu, že kruháč je levnější
Jenže překvapivě hlavní tah je silnice I/9 na Rumburk, na kterou je ve Svoru problém odbočit, nikoli silnice I/13 na Liberec.
Prijde mi absurdni na konec ctyrpruhoveho useku dat okruzni krizovatku alias kruhovy objezd. Ocekaval bych MUK.
Souhlasím stačil by jenom kruháč
Doufám, že tu třicítku mají pouze v všech a místech kde se pracuje a není tam trvale na celém dlouhém úseku i v době kdy se tam nic neděje.
Ehm, vy jste v Česku krátce, ne? 🙂
Nejzbytečnější letošní stavba ŘSD. Na tom úseku dvoupruh bohaté dostačuje, je to rovinka, takže ani kamiony nikoho nebrzdí. Navíc pokud je třeba čtyřpruh, tak nechápu, že u křížení I/13 a I/9 stačí kruhový objezd.
Naprostý souhlas, čtyři pruhy mezi Svorem a Novým Borem…. a dál na Českou Lípu jen dva… to je logika…
Přeložka I/9 mimo Českou Lípu se plánuje jako dvoupruh, přitom přeložka I/13 se bude právě na tento obchvat napojovat.
Než bude přeložka I/13 to ještě uteče hodně času, ještě ani není rozhodnuto, kudy nakonec povede. Ale po ní se nebude od Děčína jezdit na Českou Lípu ale právě od Děčína na Rumburk a Liberec, proto dvoupruh jako obchvat České Lípy stačí.
…protože tam se staví lépe 🙂
U Nového Boru I/13 odbočuje na Kamenický Šenov a dál na Děčín. Souběh I/9 a I/13 je jen mezi Svorem a Novým Borem.