Cestovní ruch Letectví Letiště

Wizz Air otevírá další spojení z Prahy, bude létat do Říma

Airbus A320 společnosti Wizz Air v Praze. Foto: Letiště Praha
Airbus A320 společnosti Wizz Air v Praze. Foto: Letiště Praha
Pro Wizz Air jde o sedmou linku z Prahy, kam letos nabídne přímé spojení.

Den po zahájení prodeje letenek na nové spojení do Katánie oznámil maďarský nízkonákladový dopravce další linku z Prahy.

Od července začne létat z Prahy do Říma na hlavní letiště Fiumicino. Lety jsou naplánované od 2. července na pondělí, středu, pátek a neděli. Letenky zatím nejsou v rezervačním systému, firma v tiskové zprávě uvedla ceny od 529 Kč za jednosměrnou letenku.

Praha se stala jednou z destinací nové základny společnosti Wizz Air v Římě, která vznikne v červenci. Jde o již 43. bázi maďarské společnosti, která dnes oznámila z italského hlavního města 32 nových linek do 19 zemí.

„Jsme potěšeni, že se letecká společnost Wizz Air rozhodla rozšířit nabídku přímých letů do Itálie, která je mezi českými cestujícími tolik oblíbená. Věříme, že díky plánovanému zavedeni jednotných pravidel pro cestování a postupnému rozvolňování se tyto atraktivní linky setkají s úspěchem,“ uvedl Jaroslav Filip, ředitel leteckého obchodu Letiště Praha.

Dopravce na své linky nasazuje letadla typu Airbus A320 Family. Řím bude sedmou destinací, kterou letos z Prahy nabízí. V červnu počítá s obnovením letů do Varny, následně chystá obnovení letů do Larnaky, Kutaisi, Kišiněva a Bari.

Od 2. června plánuje obnovení letů do Říma Ryanair, létá na letiště Ciampino. ČSA zatím letenky do italského hlavního města nemají, stejně tak na této trase zatím není ani Alitalia.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bob

V březnu se objevila informace, že Bosna a Hercegovina vyjednává s Wizzair o lince ze Sarajeva do Prahy. Neví někdo, v jakém e to stavu?

Osobně mě mrzí, že Wizz zrušil loni provozovanou linku do Tirany,. Zajímaly by mě důvody, protože linka byla celkem úspěšná a patřila k těm zaplněnějším.

Milan_86

Tady se krásně projeví strategie Wizzu a Ryana, kteří na konci pandemie mají víc peněz na účtech než na začátku a jsou připraveni nabídnout flexibilně to, co zrovna bude žádané. Business travel je v troskách a ještě bude, takže „pravidelné linky a rozlety“ budou mnohem méně významné než dřív, zatímco leisure POP a sezónní lety budou hitovky. Aspoň dokud se siuace na trhu neznormalizuje, což pár měsíců, možná let, bude trvat. Jedinou záchranou pro flag carriers budou mezikontinentální lety, které ale ještě nějakou dobu budou dost omezeny.

Y.K.

Musí se uznat, že co se týče flexibility jsou to neuvěřitelně pružné aerolinky, schopné vyčuchat každou šanci k výdělku na jinak zcela umrtveném trhu (aka vnitrostátní lety).

Leinad

Co to je „znormalizovat?“ Že by zase začali lítat obchoďáci pravidelnémi linkami, se mi úplně nezdá.

V. K.

Ciampino, kam léta Ryan je podle mě z hlediska dostupnosti do města lepší letiště než Fiumicino, ale u těch nízkonákladovek si člověk nemůže moc vybírat. Pořád lepší než v Miláně (Begamu).

gajda

No tak ona Malpensa taky není zrovna přilepená k centru. Takže tam je to taky ne o moc horší a teď je i Bergamo poloprázdný. Mimo to to samotný město stojí za návštěvu a třeba jako výchozí bod na Monzu na F1 je taky super.

Mat

Bergamo je taky lepší než Malpensa. Autobusem je Bergamo rozhodně blíž a líp z toho Malpensa nevychází ani když se jede vlakem, hodina jako hodina. Milán má jako nejlepší letiště Linate, bohužel do Prahy se z něj lítalo jenom chvíli někdy okolo roku 2015.

Tomas

vyjde to minimalne nastejno … resp – co víc chcete, než vlak, který jede přímo na letiště přímo z města? 🙂

Martin Csabo

Osobně si myslím že jak ČSA tak Alitalia tu linku už neobnoví. Alitalia možná někdy za hodně dlouho ale spíš si myslím že vůbec

Pavel

Taky si myslím. Nízkonákladovky je (aspoň na určitých trasách) asi preválcují. Aspoň prozatím. Otázkou je, jaká bude cenotvorba leteckých společností, až se zvýší poptávka na původní úroveň.

Tomas

víte co platí .. myslet .. znamena houby vědět 🙂

RHood

Cenzor se ozval. Bohužel ČSA konkurenci RYR a WIZZ na této destinaci neustojí. Kdyby tam byl pouze jedena z těch dvou airlines, tak možná. Ale kombinace WIZZ a RYR je na této leisure destinaci pro ČSA jako polibek od černé mamby.

Tomas

tak není jenom čsa … je i ta alitalia.

a až se situace srovná, jsem si skoro jist, že se alitalia ukáže. řím nabízel dobré návaznosti na dálkovky a po itálii – a s ryrem a wizzem se člověk dostane jenom P2P. a to ještě bez báglů.

nebude to hned, ale do roka a do dne… tu bude i ta alitalia.

Tomas

to samozrejme ne, ale se zapoctenim doplatku za bagl se ceny velmi rychle blizi tradicnim dopravcum 🙂

Martin Csabo

Alitalia oznamila že chce litat jen pár vybraných evropskych destinací a chce se zaměřovat na dalkovky ale byl bych rád kdyby obnovili

Jakub

WIZZ s RYR do Říma již létal, společne s ČSA a Alitalii v nedávné době, teď asi hned v květnu nemá smysl aby se ČSA vracely, ale v budoucnu bych to nezatracoval, pokud tu s námi ještě budou 🙂

Hood

No a to je ten zásadní rozdíl ta nejistá budoucnost a svoboda v rozhodování. Co udělá/povolí insolvenční správce a věřitelský výbor za situace kdy na destinaci budou operovat WIZZ a RYR? Rozum velí, nepouštět se do rizika a toto je holt hodně vysoké riziko.

Pavel

Přesně tak ti oývá, souhlas. 🙂

Pavel

…tak to bývá..

Martin Csabo

Ano ale s ČSA to ted vypadá velmi bledě ikdyž bych klidně věřil že tu linku převezme SW a Alitalia chce litat jen pár vybranych evropskych destinací a pak se chce hlavně soustředit na dálkové linky a nevěřím že se pohrne zrovna do PRG kdy je obrovská konkurence Wizz a RYR ale třeba se mýlím a RYR ani tu linku neobnoví a vytvoří se tam okno pro jiné společnost, uvidíme

Mat

Je to ale škoda, dalo se s nimi letět na jedné letence s přestupem v Římě všude po Itálii. Teď jedině nějaká skládačka, dlouhý čas na přestup a nervy, že to člověku uletí. Nebo Lufthansa, ale ta nabídka nikdy nebude jako Alitalia.

Martin Csabo

taky si myslím

Pavel

Wizz létal Fiumicino před několika málo lety z Brna s velmi dobrou obsazeností, bohužel linka skončila po několika málo letech. Mohla by se znovu obnovit i od nás. Jinak palec nahoru.

Jenda

Z Brna mají low costy vždycky dobrou obsazenost, ale jen dokud jsou letenky za maximálně 249 Kč.

gajda

Občas se tam objeví nějaká skupina mířící někam, typicky třeba škola na zahraniční výlet, ale aby jim odtamtud koupil někdo letenku za 160€ týden před odletem, to se asi jen tak nedočkají. To bylo vidět na Berlínu, sice letadlo plný, ale v 90% za letenky od 4,90 do 9,90€

Petr

Nebyla ta linka z Brna do Berlína dotovaná?

Pavel

Tuším, že jo, od Jihomoravského kraje. Stejně jako zbytek linek (aspoň) při jejich zavedení do provozu. Je fakt, že Berlín moc dlouho nevydržel. Asi je to tak, jak píše Jenda a Gajda.

Bob

Když Wizz vstoupil na český trh někdy kolem 2009, tak létal Fiumicino – Praha.