Wizz Air otevírá další spojení z Prahy, bude létat do Říma
Airbus A320 společnosti Wizz Air v Praze. Foto: Letiště Praha
Pro Wizz Air jde o sedmou linku z Prahy, kam letos nabídne přímé spojení.
Pro Wizz Air jde o sedmou linku z Prahy, kam letos nabídne přímé spojení.
V březnu se objevila informace, že Bosna a Hercegovina vyjednává s Wizzair o lince ze Sarajeva do Prahy. Neví někdo, v jakém e to stavu?
Osobně mě mrzí, že Wizz zrušil loni provozovanou linku do Tirany,. Zajímaly by mě důvody, protože linka byla celkem úspěšná a patřila k těm zaplněnějším.
Tady se krásně projeví strategie Wizzu a Ryana, kteří na konci pandemie mají víc peněz na účtech než na začátku a jsou připraveni nabídnout flexibilně to, co zrovna bude žádané. Business travel je v troskách a ještě bude, takže „pravidelné linky a rozlety“ budou mnohem méně významné než dřív, zatímco leisure POP a sezónní lety budou hitovky. Aspoň dokud se siuace na trhu neznormalizuje, což pár měsíců, možná let, bude trvat. Jedinou záchranou pro flag carriers budou mezikontinentální lety, které ale ještě nějakou dobu budou dost omezeny.
Musí se uznat, že co se týče flexibility jsou to neuvěřitelně pružné aerolinky, schopné vyčuchat každou šanci k výdělku na jinak zcela umrtveném trhu (aka vnitrostátní lety).
Co to je „znormalizovat?“ Že by zase začali lítat obchoďáci pravidelnémi linkami, se mi úplně nezdá.
Ciampino, kam léta Ryan je podle mě z hlediska dostupnosti do města lepší letiště než Fiumicino, ale u těch nízkonákladovek si člověk nemůže moc vybírat. Pořád lepší než v Miláně (Begamu).
No tak ona Malpensa taky není zrovna přilepená k centru. Takže tam je to taky ne o moc horší a teď je i Bergamo poloprázdný. Mimo to to samotný město stojí za návštěvu a třeba jako výchozí bod na Monzu na F1 je taky super.
Bergamo je taky lepší než Malpensa. Autobusem je Bergamo rozhodně blíž a líp z toho Malpensa nevychází ani když se jede vlakem, hodina jako hodina. Milán má jako nejlepší letiště Linate, bohužel do Prahy se z něj lítalo jenom chvíli někdy okolo roku 2015.
vyjde to minimalne nastejno … resp – co víc chcete, než vlak, který jede přímo na letiště přímo z města? 🙂
Osobně si myslím že jak ČSA tak Alitalia tu linku už neobnoví. Alitalia možná někdy za hodně dlouho ale spíš si myslím že vůbec
Taky si myslím. Nízkonákladovky je (aspoň na určitých trasách) asi preválcují. Aspoň prozatím. Otázkou je, jaká bude cenotvorba leteckých společností, až se zvýší poptávka na původní úroveň.
víte co platí .. myslet .. znamena houby vědět 🙂
Cenzor se ozval. Bohužel ČSA konkurenci RYR a WIZZ na této destinaci neustojí. Kdyby tam byl pouze jedena z těch dvou airlines, tak možná. Ale kombinace WIZZ a RYR je na této leisure destinaci pro ČSA jako polibek od černé mamby.
tak není jenom čsa … je i ta alitalia.
a až se situace srovná, jsem si skoro jist, že se alitalia ukáže. řím nabízel dobré návaznosti na dálkovky a po itálii – a s ryrem a wizzem se člověk dostane jenom P2P. a to ještě bez báglů.
nebude to hned, ale do roka a do dne… tu bude i ta alitalia.
Ryanair a Wizz Air mají zakázanou přepravu zavazadel?😀
to samozrejme ne, ale se zapoctenim doplatku za bagl se ceny velmi rychle blizi tradicnim dopravcum 🙂
Alitalia oznamila že chce litat jen pár vybraných evropskych destinací a chce se zaměřovat na dalkovky ale byl bych rád kdyby obnovili
WIZZ s RYR do Říma již létal, společne s ČSA a Alitalii v nedávné době, teď asi hned v květnu nemá smysl aby se ČSA vracely, ale v budoucnu bych to nezatracoval, pokud tu s námi ještě budou 🙂
No a to je ten zásadní rozdíl ta nejistá budoucnost a svoboda v rozhodování. Co udělá/povolí insolvenční správce a věřitelský výbor za situace kdy na destinaci budou operovat WIZZ a RYR? Rozum velí, nepouštět se do rizika a toto je holt hodně vysoké riziko.
Přesně tak ti oývá, souhlas. 🙂
…tak to bývá..
Ano ale s ČSA to ted vypadá velmi bledě ikdyž bych klidně věřil že tu linku převezme SW a Alitalia chce litat jen pár vybranych evropskych destinací a pak se chce hlavně soustředit na dálkové linky a nevěřím že se pohrne zrovna do PRG kdy je obrovská konkurence Wizz a RYR ale třeba se mýlím a RYR ani tu linku neobnoví a vytvoří se tam okno pro jiné společnost, uvidíme
Je to ale škoda, dalo se s nimi letět na jedné letence s přestupem v Římě všude po Itálii. Teď jedině nějaká skládačka, dlouhý čas na přestup a nervy, že to člověku uletí. Nebo Lufthansa, ale ta nabídka nikdy nebude jako Alitalia.
taky si myslím
Wizz létal Fiumicino před několika málo lety z Brna s velmi dobrou obsazeností, bohužel linka skončila po několika málo letech. Mohla by se znovu obnovit i od nás. Jinak palec nahoru.
Z Brna mají low costy vždycky dobrou obsazenost, ale jen dokud jsou letenky za maximálně 249 Kč.
Občas se tam objeví nějaká skupina mířící někam, typicky třeba škola na zahraniční výlet, ale aby jim odtamtud koupil někdo letenku za 160€ týden před odletem, to se asi jen tak nedočkají. To bylo vidět na Berlínu, sice letadlo plný, ale v 90% za letenky od 4,90 do 9,90€
Nebyla ta linka z Brna do Berlína dotovaná?
Tuším, že jo, od Jihomoravského kraje. Stejně jako zbytek linek (aspoň) při jejich zavedení do provozu. Je fakt, že Berlín moc dlouho nevydržel. Asi je to tak, jak píše Jenda a Gajda.
Když Wizz vstoupil na český trh někdy kolem 2009, tak létal Fiumicino – Praha.