Letecké společnosti Letectví

Wizz Air jde dál proti Norwegian, v Norsku už nabízí patnáct vnitrostátních linek

Airbus A321 v barvách Wizz Air. Foto: Wizz Air
Airbus A321 v barvách Wizz Air. Foto: Wizz Air
Maďarský nízkonákladový dopravce uspíší zahájení provozu na některých dříve oznámených trasách.

Letecká společnost Wizz Air dál expanduje v Norsku na vnitrostátních linkách a pouští se do boje především se společností Norwegian Air Shuttle, která už kvůli neutěšené finanční situaci musela požádat o ochranu před věřiteli.

Tento týden oznámil Wizz Air rozšíření své sítě v Norsku o pět linek. V pondělí přišel s novými linkami z Osla do Stavangeru a Harstadu, ve čtvrtek svoji síť rozšíři o Haugesund, Kirkenes a Altu.

Dopravce míří do dalších destinací v málo obydlených oblastech na severu země. Například v Altě žijí zhruba čtyři tisíce obyvatel. Letadlo je zde ale častým dopravním prostředkem kvůli velký vzdálenostem. Dosud zde létají kromě SAS a Norwegian také aerolinky Widerøe, které se zaměřují hlavně na regionální lety.

Síť linek Wizz Air v Norsku. Foto: Wizz Air
Síť linek Wizz Air v Norsku. Foto: Wizz Air

Wizz Air současně oznámil, že urychlí zahájení provozu některých dříve oznámených linek a namísto prosince začne létat už na některých trasách od příštího týdne. Soupeří především cenou s letenkami za 99 norských korun. To je podstatně méně, než nabízejí jiní dopravci.

Oznámení podtrhuje přání společnosti pokračovat v investicích do norské domácí sítě,“ uvedla firma v tiskové zprávě. Z Norska nabízí Wizz Air už 61 linek.

Wizz Air nečelí v Norsku úplně přátelskému přijetí. Nejprve se dostal do sporu s tamními politiky kvůli ignorování odborové organizace. V norském tisku se objevují i kritické názory, že například lety zajišťují polské posádky či že několik letušek mělo koronavir. Norský hygienik upozornil, že posádky z Polska mohou být extrémními šiřiteli viru do Norska. Server DN.no publikoval text bývalého pilota, který vyjádřil obavy z toho, jak piloti Wizz Airu budou zvládat přistání na letištích za polárním kruhem.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gajda

Opět mají starost o piloty v těch těžkých podmínkách, ale když se poslední roky něco tady v Evropě nepovedlo, většinou to měli na svědomí ti nejzkušenější piloti těch nejúžasnějších aerolinek a ty nízkonákladovky nic. Takže věřím, že to zvládnou v pohodě jako doteď

Peeetr

Smazáno pro omezenost a xenofobii autora.

Tomas

Nespletl jste si server.. s novinkama? 🙁

čecháček

What the flying fuck, pane, vy musíte bejt, s prominutim, uplnej kretén.

Jana

To je pan Petr Noworyta. On je mimo jine i xenofob. Je lepsi na nej nereagovat

Petr Novák

Trolling

čecháček

Drahá redakce, ty města se jmenují Harstad (bez t na konci) a Kirkenes (s jedním s), což je koneckonců vidět i na té vámi linkované mapě…

Jakub K

Norské vnitrostátní lety “vykrádá” WizzAir a ty České LOT 😂

Jirka B

Na ceske vnitrostatni lety nas Cesky Smartwings Aeroklub rezignoval sam. Tady nikdo nikomu nic nevykrada. Kdyz uz, tak se zde zaceluje dira ….

Marek

Když už, tak ta díra se zaceluje díky dotacím moravskoslezského kraje

Aleš

Blbý kdo dává, blbější kdo nebere

Jirka B

Ale to neni dulezite. Pokud vim, tak ve vyberovem rizeni MSK nebylo nic o tom, ze se jej nesmi tento aeroklub zucastnit, nebo vy jste to tam sand videl? Takze ty dotace, ktere ted pobira LOT mohly klidne pobirat CSA ….

Martin

Ty dotace které poskytuje MS kraj jsou na lety WAW-OSR-WAW. Lot toho chytře využil vložením OSR do svých letu PRG-WAW.
Ano, ČSA se do toho určitě mohli přihlásit, bohužel obavám se že operovat linku OSR-WAW-OSR Boeingem by nebylo moc rentabilní. ATR používají na své ostatní „páteřní“ linky, tak by je těžko mohli využít. LOT má výhodu v početné flotile DH8.

Jirka B

ale.v tomto pripade nelze mluvit o vykradani LOTem. To by mohl autor puvodniho prispevku rict, ze Emirates vykrada CSA spojeni PRG – DXB, protoze CSA nema jedine dalkove letadlo …

Stony

V CZ zadne realne vnitrostatni lety nejsou. To ze ted na chvili lita LOT Praha Ostrava po dotacich opravdu nepocitam.

VíKo

Tuhle vetu: Wizz Air nečelí v Norsku úplně přátelskému přijetí…. jsem si musel cist víckrát. 🙂 ale zajímavější je, jakým způsobem si Norsko chrání svoje letecky společnosti diky „pomluvam“. Uvozovky proto, ze nevím, jestli to je, nebo není pravda. Což nemohou vědět ani Norové. Další zajímavost je obava o schopnosti pilotů z Polska přistát za polárním kruhem. To zni vazne divně.

Jirka B

Proste demagogie, jako skoro vsude dneska. Kdyz dojdou argumenty, vytahnou se predsudky a blbosti. Predpokladam, ze kdyz norek poleti nekam treba s LH, tak mu bude vadit, ze posadka mluvi hlavne nemecky ….

GPGP

Tak ať norský regulátor zajistí např. nařízení aby stewardi mluvili norsky, a tam těžko poláci uspějí a zároveň zajistí práci místním lidem 🙂

čecháček

Poláci tvoří v Norsku největší národnostní menšinu (115 tisíc), takže je vcelku reálné zajišťovat provoz „místním lidem,“ tj. polskými posádkami hovořícími norsky.

kakov

jenže pak už to postrádá ekonomické kouzlo, protože norskej polák nebude dělat za tak málo jako polskej polák a hlavně pochybuji, že tam je nějaké velké množství poláků s pilotním průkazem

Tonik

Kolik pilotů potřebuje mluvit při práci svým rodným jazykem? Když sleduju videa z kabiny Lufth. taky tam moc němčiny nezní. 🙂 Nehledě na to, že pro Wizz půjdou rádi látat ti, co jsou aktuálně bez práce.