lot
Letecké společnosti Letectví

Wizz Air v Norsku otočil, povolí založení odborové organizace

Airbus A321neo společnosti Wizz Air v Londýně. Foto: Luton Airport
Airbus A321neo společnosti Wizz Air v Londýně. Foto: Luton Airport
Maďarský dopravce čelil v Norsku velké kritice za svoji ignoraci odborů.

Letecká společnost Wizz Air umožní svým zaměstnancům v Norsku sdružovat se v odborech. Reagovala tak na kritiku původních výroků šéfa aerolinek Józsefa Váradiho, který se vymezil proti působení v odborech.

Wizz Air v tiskovém prohlášení publikovaném například na norském serveru E24 uvedl, že došlo „k nesprávnému obvinění“ aerolinek. Firma uvedla, že respektuje norský model pracovního života a bude dodržovat norské předpisy. „Firemní kultura společnosti Wizz Air je založena na spokojených zákaznících a zaměstnancích, což je předpokladem úspěchu v leteckém průmyslu,“ řekl Johan Eidhagen z Wizz Air.

Wizz Air vzbudil pozornost krátce po oznámení svých plánů na expanzi na vnitrostátní linky v Norsku, debata o aerolince se dostala až do norského parlamentu. Premiérka Erna Solbergová uvedla, že z principu s maďarským dopravcem nepoletí, protože nemá odborovou organizaci.

„Nechci létat se společností, která zakazuje zaměstnancům sdružovat se v odborech,“ řekla Solbergová v parlamentu poté, co toto téma vytáhl předseda opoziční Strany práce Jonas Gahr Støre. Odborové svazy vyzvaly k bojkotu aerolinek. Váradi uvedl, že aerolinky vytváří pracovní místa i bez odborářů.  „Vytváříme nová pracovní místa i bez odborů a dál rosteme. Podívejte se na aerolinky, které okupují odboráři. Všechny jsou před krachem,“ řekl ve středu Váradi.

Odebírat
Upozornit na
guest
2 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mik

Ono to nezalezi az tak na tom jestli odbory budou nebo nebudou ,ale na tom, jak moc tamni vlada podpori Norwegian , ktery je zrejme dlouhodobe v problemech a to je taky hlavni duvod proc tam Wizz vlezl
Doufejme ,ze nedopadne jak Ryan s linkou Praha – Kosice , Samozrejme v tomto pripade jde o mezinarodni linku a trochu jine vzdalenosti ,ale kvalitu pozemni dopravy bych v Norsku nepodcenoval . hodne to bude o cenach

Greta

Jejich země, jejich pravidla.