Letecké společnosti Letectví

Norwegian žádá o ochranu před věřiteli. V Irsku

Boeing 737-800 v barvách Norwegian Air Shuttle. Foto: Norwegian
Boeing 737-800 v barvách Norwegian Air Shuttle. Foto: Norwegian
Firma se snaží odvrátit svůj kolaps poté, co norská vláda odmítla dál aerolinky financovat.

Letecká společnost Norwegian Air Shuttle se snaží za každou cenu odvrátit svůj možný kolaps. K němu se přiblížil dlouhodobě ztrátový dopravce minulý týden poté, co norská vláda odmítla poslat aerolinkám další peníze.

Norwegian dnes oznámily burze, že požádaly irský soud o vyhlášení ochrany před věřiteli. Firma minulý týden uvedla, že reálně hrozí na počátku příštího roku zastavení provozu. Žádost podanou v Irsku vysvětluje tím, že velká část jejich letadel je registrována právě v Irsku nebo je zde uzemněna.

Norwegian patřily k nejrychleji rostoucím leteckým společnostem na světě, firma byla průkopníkem nízkonákladového létání přes Atlantik. Dohnaly ji ale dluhy a ztrátové hospodaření, firma byla v potížích ještě před pandemií koronaviru.

Dopravce v reakci na oznámení o stopnutí další podpory oznámil propuštění dalších 1600 lidí. Firma nyní létá jen na vnitrostátních linkách dotovaných norskou vládou.

Odebírat
Upozornit na
guest
9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
mik

V Irsku nemuze zadna spolecnost odolat Ryanairu , neni zde ani Wizzair, ktery to skousi prave v Norsku , neni zde ani easyJet ,ani Jet2.com ,jedinou kounkurenci je AerLingus ,ktery ted navic sefuje BA kdyz predtim delal v Aer Lingus ,ovsem zatim to moc videt neni I samotny Ryanair osekal lety z Irska treba v druhe pulce listopadu na minimum a vlastne jedine zustavaji lety s Dublinu
Cork ,Shannonon, Kerry i Knock je utlumeny nakonec i Belfast z hlediska Irska je to celkem skoda ,Ryanair mam sice rad a litam s nim casto .ale konkurence je vzdycky prospesna …

PetrPan

skandinavske SkyEurope 🙂

tom

Žádné překvapení. Norwegian přežít covid mohl jen s obří státní ninjekcí.

tom

Injekcí, pardon

beija

Ano, to se předpokládalo, že bude mít další problémy a bude žádat o další peníze od státu..
V Norsku je to strategický dopravce kvůli poloze země – část se rozkládá na ostrovech, těžko přístupných fjoredech. Proto má Norsko necelou stovku letišť s ICAO kódem, a proto jsou vnitrostátní linky dotované.

beija

A kdyby to někdo chtěl náhodou mediálně využít k úvaze o státním dotování českých vnitrostátních linek a letišť, tak upozorňuji , že Norsko musí zajišťovat dopravu pro ostrovy, které jsou jiným způsobem dopravy nepřístupné, stejně tak pro velmi odlehlé oblasti. Vzhledem k tomu, že ČR žádné takové ostrovy nevlastní, tak na ně nepotřebuje zajišťovat vnitrostátní lety. Odlehčím-li to – na Štvanici se ranvej nevejde a dá se tam dojet tramvají. 😉

Martin

Nikdo to mediálně využít nechce, takže ta vaše zkratka je vcelku zbytečná. Kdyby tomu bylo jinak, tak by si určitě pan Sůra podobný komentář neodpustil.

Jiří Kocurek

Noo, když může být hrad Švihov na umělém ostrově, tak bychom vybudovat plavební kanál Dunaj-Odra-Labe, uprostřed něj ostrov a tu vodní cestu okolo prohlásit za mezinárodní vody.
A nebo rozšířit ostrov Mušov na Novomlýnské nádrži. Věž už tam stojí, jen by to byla nízkorozpočtovka pro ultralehká letadadla. Podobně by se dal využít i kostel sv. Barbory na západ od Stonavy a to už by bylo spojení.
Aneb: „Jistě, pane Prezidente!“

beija

😀