Wizz Air jde dál proti Norwegian, v Norsku už nabízí patnáct vnitrostátních linek
Maďarský nízkonákladový dopravce uspíší zahájení provozu na některých dříve oznámených trasách.
Letecká společnost Wizz Air dál expanduje v Norsku na vnitrostátních linkách a pouští se do boje především se společností Norwegian Air Shuttle, která už kvůli neutěšené finanční situaci musela požádat o ochranu před věřiteli.
Tento týden oznámil Wizz Air rozšíření své sítě v Norsku o pět linek. V pondělí přišel s novými linkami z Osla do Stavangeru a Harstadu, ve čtvrtek svoji síť rozšíři o Haugesund, Kirkenes a Altu.
Dopravce míří do dalších destinací v málo obydlených oblastech na severu země. Například v Altě žijí zhruba čtyři tisíce obyvatel. Letadlo je zde ale častým dopravním prostředkem kvůli velký vzdálenostem. Dosud zde létají kromě SAS a Norwegian také aerolinky Widerøe, které se zaměřují hlavně na regionální lety.
Wizz Air současně oznámil, že urychlí zahájení provozu některých dříve oznámených linek a namísto prosince začne létat už na některých trasách od příštího týdne. Soupeří především cenou s letenkami za 99 norských korun. To je podstatně méně, než nabízejí jiní dopravci.
„Oznámení podtrhuje přání společnosti pokračovat v investicích do norské domácí sítě,“ uvedla firma v tiskové zprávě. Z Norska nabízí Wizz Air už 61 linek.
Wizz Air nečelí v Norsku úplně přátelskému přijetí. Nejprve se dostal do sporu s tamními politiky kvůli ignorování odborové organizace. V norském tisku se objevují i kritické názory, že například lety zajišťují polské posádky či že několik letušek mělo koronavir. Norský hygienik upozornil, že posádky z Polska mohou být extrémními šiřiteli viru do Norska. Server DN.no publikoval text bývalého pilota, který vyjádřil obavy z toho, jak piloti Wizz Airu budou zvládat přistání na letištích za polárním kruhem.