Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Výstavba D35 se zdrží. Antimonopolní úřad zrušil tendr na úsek Opatovice – Časy

Budoucí D35 Opatovice - Časy. Autor: ŘSD
Budoucí D35. Autor: ŘSD

Rezort dopravy dostal v krátké době už druhou nepříjemnou ránu od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Po nedávném zrušení tendru na provozovatele mýtného systému nyní antimonopolní úřad zrušil i soutěž na dálniční úsek D35 Opatovice nad Labem – Časy. Informaci přinesl server iDnes.cz a potvrdil ji mluvčí ÚOHS Martin Švanda.

„Důvodem byl netransparentní postup zadavatele, konkrétně pak poskytování dodatečných informací k zadávacím podmínkám netransparentním způsobem, který mohl podstatně ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky,“ sdělil Švanda. Rozhodnutí není zatím pravomocné, ŘSD proti němu může podat do 15 dnů rozklad k předsedovi úřadu, což také chystá.

Na ÚOHS se obrátila firma Porr a také italsko-turecké sdružení Astaldi a IC Ictas Insaat Sanay ve Ticaret. Nejnižší cenu přitom nabídli právě Italové s Turky (2,883 miliardy korun), na druhém místě skončila skupina Porr s cenou 3,142 miliardy korun, třetí pak je konsorcium Metrostav, Eurovia, Swietelsky (3,167 miliardy). První dvě nabídky ale byly z tendru vyřazeny. Předpokládaná hodnota činila 4,6 miliardy korun.

Třináctikilometrový úsek patří mezi prioritní stavby státu a měl se začít stavět už loni. Nyní to vypadá, že se poklepání základního kamene nestihne ani letos.

Antimonopolní úřad zároveň řeší i navazující čtrnáctikilometrový úsek Časy – Ostrov.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Pavel
Host
Pavel

Otázka, zda to je zase nějaký přehnaný formalismus typu flashky anebo opravdu zásadní ovlivnění soutěže. S ohledem na zkušenosti s UOHS bych spíše tipoval na to první. Zadávací dokumentace k takovým soutěžím je obsáhlá a prakticky nejde ji udělat tak aby nešlo někde něco vyšťourat.

Daniel
Host
Daniel

Také by mě celkem zajímal názor nějakého odborníka na veřejné zakázky, zda bylo to zrušení nevyhnutelné, nebo se jednalo spíše o možnost, kterou prostě ÚOHS z nějakého důvodu využil. V zakázce takovéhoto rozsahu se, přesně jak píšete, dá nějaká chyba najít vždycky.

Ondrej
Host
Ondrej

Tak SZDC je na tom IMHO o trochu lepe. Aspon letos ji pres UOHS proslo vsechno co chtela

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Otázkou ovšem je, za jakou cenu …

To
Host
To

ŘSD + SŽDC = největší problém pro českou dopravu

Šum
Host
Šum

tak v souvislosti s timhle pusobi dnesni mapa dalnicni site zverejnena na izumpe hodne komicky…

Jen tak
Host
Jen tak

Proc?

Dalnicni sit se neplanuje na ctyri roky dopredu, ale desetileti…. kdyz de o tom nezacne mluvit, nikdy se to nepostavi.

Od prvniho zameru k finalni stavbe jakekoli liniove stavby takoveho rozsahu vzdy ubehne nejake to desetileti. Jak u nas, tak treba v rajchu ne o v rakousku a vsech dalsich podobnych zemich.

VRT
Host
VRT

Takže odklad na roky… Zdá se, že na ŘSD sedí podobná parta jako na SŽDC.

MartinM
Host
MartinM

Jestli spíš ta podobná parta nesedí u stavebních firem…

VRT
Host
VRT

No snad jste nemyslel, že SŽDC a ŘSD jsou něčím jiným, než divizemi stavebních a projekčních firem?
K tomu máme ještě „dodavatele technologií“. Na ŘSD to je Kapsch, na dráze AŽD.

Muv
Host
Muv

Děkujeme naší kriminální ústředně za zhodnocení situace. Taky jste měl šanci, pane Š.

Jančurobujci
Host
Jančurobujci

Dokáže to někdo okomentovat alspoň v rámci elem. slušnosti?
mě se to nedaří….

Martin Hanzal
Host
Martin Hanzal

Dlouho jsem nad tím přemýšlel. Ne, fakt to nejde…

Partneři



CSCARGO