Infrastruktura Silnice Stavebnictví

Antimonopolní úřad otevírá cestu k zahájení výstavby D35 v úseku Časy – Ostrov

Budoucí D35 Opatovice - Časy. Autor: ŘSD
Budoucí D35. Autor: ŘSD

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal v krátké době už druhé rozhodnutí k výstavbě dálnice D35. Zatímco tendr na třináctikilometrový úsek Opatovice nad Labem – Časy v polovině května zrušil, u navazujících čtrnácti kilometrů Časy – Ostrov cestu k zahájení stavby otevřel, když zamítl stížnost vyřazených stavebních firem.

„Úřad svým prvostupňovým rozhodnutím zamítl návrh společností M-Silnice, Hochtief CZ a Colas CZ proti postupu zadavatele Ředitelství silnic a dálnic ČR v zadávacím řízení na D35 Časy-Ostrov,“ potvrdil mluvčí ÚOHS Martin Švanda.

Úřad podle něj konstatoval, že ŘSD vyloučilo nabídku oprávněně, neboť nesplňovala podmínky ze zadávací dokumentace.

D35 Časy - Ostrov. Autor: ŘSD
D35 Časy – Ostrov.
Autor: ŘSD

Sdružení M-Silnice, Hochtief a Colas bylo ze všech uchazečů nejlevnější. Do tendru šlo s cenou 2,977 miliardy korun, což je o 40 procent méně v porovnání s projektovou cenou. Vyřazeno bylo zřejmě kvůli podání jedné části nabídky na špatném formuláři.

Ze soutěže byl vyloučen i uchazeč, který se podle ceny umístil na druhém místě. Italsko-turecké sdružení Astaldi a IC Ictas Insaat Sanay ve Ticaret požadovalo za výstavbu 3,065 miliardy korun. Jeho stížnost ÚOHS zamítl už začátkem května.

Třetí je s cenou 3,231 miliardy korun sdružení firem Metrostav, Eurovia a Swietelsky. Právě to zřejmě dostane od ŘSD smlouvu. Proti rozhodnutí antimonopolního úřadu se ale ještě firmy mohou odvolat k jeho předsedovi. ŘSD chce začít stavět hned, jak uplynou všechny správní lhůty. Podle mluvčího Jana Rýdla není zahájení ani ukončení výstavby úseku Časy – Ostrov (ačkoliv vede v podstatě odnikud nikam) nijak vázáno na termíny u zatím zablokované návazné části Opatovice – Časy. Proti zrušení tendru na Opatovice – Časy ŘSD podá rozklad.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Daniel Bečvář
Host
Daniel Bečvář

Takže nezbývá než doufat, že se ÚOHS umoudří a v rámci odvolání dá zelenou i části Opatovice – Časy. Na co by se jinak dálnice v Časech napojovala?

VRT
Host
VRT

Takže budeme mít Časy-Ostrov a nebude Opatovice-Časy. Výborně! A za to taky můžou Děti Země?

Tomáš
Host
Tomáš

No, já nevím. Nebylo by lepší si napřed projít, co přesně se spolku nelíbilo? Investor a zadavatel by měli dbát na to, aby projektant udělal takový návrh, který bude bez chyb. Jasně, jsou případy, kdy vznikne patová situace a vždycky bude jedna strana poškozená, ale nepřijde mi, že by si v DZ vždycky jen vymýšleli blbosti. Český stát se zdaleka nechová tak, jak chce, aby se chovali občané. Nevidím obecně důvod, proč bych měl kritizovat někoho, že brojí proti odfláknutý práci. Naopak, kdyby v ŘSD za něco stáli, tak spoustu těhlech výtek adresují řeší (nebo se angažují) sami. Jiná situace… Číst vice »

VRT
Host
VRT

Asi jste mě úplně nepochopil. Narážím na neschopnost ŘSD a jejich neustálé svalování viny na spolky, sdružení atd. Že nejsou schopni udělat výběrové řízení, nebo jdou hlava nehlava v případech, kde by šlo lehce ustoupit+ všudypřítomná korupce.

Tunel
Host
Tunel

Fajn, bude nová cyklostezka. Když to povede odnikud nikam a lidem od D11 se vzhledem k absenci použitelných komunikací nebude ani přiliš vyplácet na tuhle pseudodálnici najíždět, tak na ní bude minimum kamionů a aut (většině se vyplatí zůstat na současné I/35), dálniční policie tam asi také nebude moc zajíždět a budou se tam moct vesele prohánět cyklisté, relativně bezpečně širokým odstavným pruhem, bez hrozby pokuty. Jenom ale nevím, zda stavba nejdražší cyklostezky v ČR (možná na světě) je v popisu práce ŘSD. 😉

Jirka
Host
Jirka

At uz se hlavne zacne stavet, proboha.

Michal
Host
Michal

Asi tak, každá rozběhnutá stavba je dobrá a zvolnit tempo se dá vždycky.

Člověk si říká, jak on to ten Řebíček dělal, že mu nadávali, že pootvíral staveb MOC NAJEDNOU… 🙂 Možná by s ním byl zajímavý rozhovor, nebo by mohl zase někdy být ministr…