Infrastruktura Silnice Stavebnictví Zprávy

Dálnice D35 má být podle Ťoka hotová za 12 let, dnes začala stavba u Pardubic

Základní kámen dálnice D35 Časy - Ostrov. Pramen: MDČR
Základní kámen dálnice D35 Časy - Ostrov. Pramen: MDČR

Ředitelství silnic a dálnic dnes východně od Pardubic zahájilo stavbu patnáctikilometrového úseku dálnice D35 Časy – Ostrov. Hotovo má být za čtyři roky. Na jaře pak chce ŘSD poklepat základní kámen i na vedlejších dvanácti kilometrech mezi Opatovicemi nad Labem a Časy. Koncem roku 2022 by se tak řidiči měli dočkat 27 kilometrů nové dálnice.

D35 Časy - Ostrov. Autor: ŘSD
D35 Časy – Ostrov.
Autor: ŘSD

„Pokračování dálnice D35 umožní převedení husté dopravy ze silnice I/35 mezi Holicemi a Zámrskem a uleví tak přilehlým městům a obcím,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Ještě před dokončením obou zmíněných úseků chce ŘSD otevírat staveniště i jinde na trase. Od roku 2021 mají být postupně zahájeny stavby v délce 55 kilometrů, konkrétně úseky Ostrov – Vysoké Mýto, Vysoké Mýto – Džbánov, Džbánov – Litomyšl, Litomyšl – Janov a Janov – Opatovec.

Celá dálnice D35 je plánována v trase Jičín – Hradec Králové – Olomouc – Lipník nad Bečvou, s celkovou délkou 210 kilometrů (hotovo 63 km) bude po D1 (376 km) druhou nejdelší dálnici v České republice. „Celá dálnice by pak do dvanácti let mohla odvést část dopravy z nejvytíženější dálnice D1,“ doplnil Ťok.

Trasa navrhované dálnice D35 v úseku Opatovice nad Labem - Časy. Pramen: ŘSD
Trasa navrhované dálnice D35 v úseku Opatovice nad Labem – Časy. Pramen: ŘSD

Výstavba je ale už dnes ve skluzu. Úseky Opatovice – Časy – Ostrov měly být už řadu měsíců ve výstavbě. Jednou z příčin je i zásah Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, který obě výběrová řízení na zhotovitele zkoumal, jedno (Opatovice – Časy) zrušil. ŘSD tak musí hledat stavební firmu znovu.

Podrobnosti o stavbě Časy – Ostrov

Hlavní trasa:

délka 14 700 m

kategorie: D 25,5/120

plocha vozovek: 323 000 m2

počet stavebních objektů: 155

Zhotovitel: Eurovia, Metrostav, Swietelsky

Cena stavby dle smlouvy: 3 232 mil. Kč bez DPH

Termín výstavby: 44 měsíců do zprovoznění

18
Diskuze

avatar
7 Komentáře
11 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
12 Autoři komentářů
PetrNKLDémonJirkaVRT Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Démon
Host
Démon

Snad do té doby bude i kompletní obchvat Prahy a D11 k exitu39 v 6-ti pruhu …

Jirka
Host
Jirka

12 let? To tam budou kopat trestanci ručně krumpáčema???

KL
Host
KL

Ano. Hned po dokončení těchto dvou úseků se zbytek dosud nedálniční trasy do Olomouce stane peklem. A jak budou dokončovány další úseky, začne být také začátek D11 u Prahy nesnesitelně přetížený. Další pokračování příběhu lze opsat z dějin D1.

PetrN
Host
PetrN

Já bych se toho tak nebál, velký nárůst dopravy bude podle mě až po dostavení dalších 55km D35 po Opatovec (Svitavy) dle ambiciózních plánů 2024, pak se stane zbývajících 36 km mezi Opatovcem a Mohelnicí problematickými, dřív ale ne.. Navazující úseky opatovec-Mohelnice mají ambiciózně plánovanou realizaci v letech 2023-2027 čemuž ale nevěřím 🙂 bude tam mj. 4km tunel… Každopádně nemyslete si že D35 odčerpá nějak výrazně víc aut z D1, bude to něco kolem 7000 vozidel odhadem

KL
Host
KL

Nepsal jsem, že to způsobí auta odčerpaná z D1. Nějaká budou, možná tolik, co píšete, to si netroufám odhadnout.

PetrN
Host
PetrN

Oukej, ale zas takovej nárůst nových vozidel bych asi neočekával kvůli 30km nové dálnice, že by to způsobilo kolaps na navazujících úsecích.. může to přetáhnout auta snad jen z I/14 Svitavy-Náchod.. Nějaké nové jízdy dálnice samozřejmě generovat bude, ale spíše lokálního významu, než že by kvůli novým 30km dálnie se někdo rozhodl jet Olomouc-Praha místo vlakem tak autem a ještě k tomu „horní“ trasou.. Nové auta z D1 to nepřetáhne dokud nebude celé hotovo za přepdokldadu že už bude hotová modernizace D1

A.R.
Host
A.R.

Za 12 let? A k čemu ten spěch?

Mech
Host
Mech

Za 12 let :D, tak to asi těžko, už jen tento úsek se „už už“ zahajuje posledních 10 let. Podotýkám, že stále nemá ani tento zahájený úsek stavební povolení na hlavní trasu, jen asi na 4 mosty a přeložky komunikací.
Ale tak snad se to teď pohne, ještě by to chtělo urychleně zahájit úsek Janov – Opatovec, který získal v listopadu územní rozhodnutí, ať vznikne aspoň kousek (12km) pro bezpečné předjetí a samozřejmě co nejdřív zahájit i navazující úseky na dnes zahájený úsek.

Ubolt958
Host
Ubolt958

Už včera bylo pozdě a ne až za 12let.

VRT
Host
VRT

Dovolím si zase obtěžovat opraveným a aktualizovaným seznamem dálnic ve výstavbě: D1: Lipník – Přerov 14,312 km D3: Bošilec – Ševětín 8,137 km D3: Ševětín – Borek 10,680 km D6: Nové Strašecí – Řevničov 5,550 km D6: Řevničov, obchvat 4,200 km D6: Lubenec, obchvat 4,860 km D11: Hradec Králové – Smiřice 15,460 km D11: Smiřice – Jaroměř 7,150 km D35: Časy – Ostrov 14,700 km D48: Rybí – MÚK Rychaltice 11,528 km D48: Frýdek-Místek, I. etapa 4,200 km D55: Otrokovice, JV obchvat 3,140 km D56: Frýdek-Místek, připojení na D48 2,306 km Dohromady se v této chvíli (4.12.2018) reálně staví 106,223… Číst vice »

Hubna
Host
Hubna

Z čeho usuzujete, že se D1 Říkovice-Přerov nebo D49 Hulín-Fryšták příští rok stavět nezačnou? Na webu ŘSD je tam uváděn právě rok 2019.

PetrN
Host
PetrN

Ale kdepak… u D1 Říkovice-Přerov uvádí už rok 2020, tam jsou velké problémy, popsané je to dobře zde:
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/8/infoletak_d1-0136-rikovice-prerov.pdf

Hubna
Host
Hubna

Aha, díky, to jsem nevěděl. Takže jestli to dobře chápu, problémy s DZ se zažehnaly a řeší se výkup pozemků…? Aby se čert vyznal v těch letácích, když se povolovací proces táhne tolik let.

PetrN
Host
PetrN

Jo, problém je hlavně v Dluhonicích, tam se prý odmítají smířit s tím že jim dálnice povede na mostě hned u baráků

Rossec
Host
Rossec

To že se poklepe na kámen a poŤuk ještě poklepe některým estébákům po ramenou neznamená, že se začne budovat.Tak např D11: Hradec Králové – Smiřice se ještě nekoplo v rámci výstavby dálnice, ale cca 2 měsíce zpět běžela kampaň, na její zahájení !!!

Jan
Host
Jan

To je ale vina té stavební firmy…. pokud vím tak staveniště bylo předáno a všechny papíry jsou taky hotový

VRT
Host
VRT

Z toho je vidět, že termíny pro výstavbu mají hoooodně vaty. Viz zde: 44 měsíců? V naprosté rovině?

PetrN
Host
PetrN

Jo v Rakousku by se tato stavba dělala 3 stavební sezóny, viz. např. nedávné prodloužení A5 k českým hranicím… tady to bude na 4 stavební sezóny