Vyprodáno během tří dnů. Jízdenky na Slovenskou strelu rychle zmizely i přes diskutovanou cenu 3 990 Kč
Nacenění speciálních jízd vzbudilo mezi železničními fanoušky ostré debaty.
Tři dny stačily k tomu, aby si železniční fanoušci rozebrali celkem 90 lístků na první jízdu pro širokou veřejnost renovovaným motorovým vozem Slovenská strela. Dosud se unikátním vozem mohli svézt jen pozvaní hosté.
Jeden ze dvou termínů byl vyprodán již včera, ranní spoj se doprodal v noci na dnešek. Jízdenky zmizely rychle i přes to, že řada samozvaných odborníků na cenotvorbu na sociálních sítích označovala cenu 3 990 Kč za příliš vysokou a odhadovala, že se taková nabídka neuchytí. Jiní majitele vozidla kritizovali, že chce na jízdě vydělat.
Speciální jízdy se uskuteční 6. května. Za cenu 3 990 Kč čeká zájemce svezení vlakem z Kopřivnice do stanice Ostrava-střed a zpět. V Ostravě čeká cestující občerstvení a prohlídka Železničního muzea moravskoslezského a také beseda s restaurátorem s vedoucím projektu renovace národní kulturní památky M290.002 Jiřím Střechou a Janem Palasem.
Omezená kapacita i zákaz konzumace
Počet míst ve vlaku je omezen na 45 lidí, na palubě je zakázána konzumace jídla a nápojů. Tatra uskutečnila od loňské premiéry několik jízd, vždy šlo ale pouze o akce pro zvané.
Tatra po náročné renovaci představila Slovenskou strelu poprvé loni v květnu. Unikátní vůz byl vyroben v roce 1936 pro tehdejší Československé státní dráhy. Oprava začala v srpnu 2018. Na voze je unikátní například elektromechanický přenos výkonu od Josefa Sousedíka. Díky jeho nápadu se vlak rozjížděl hlavně na elektrický pohon, s rostoucí rychlostí se zapojoval mechanický přenos. Vlak dosahoval rychlosti až 130 kilometrů v hodině. Dráhy je nasazovaly na trasu Bratislavy do Prahy, označení Slovenská strela zůstalo v jízdním řádu dosud. Během války vozy nejezdily kvůli nedostatku paliva, pak sloužily pro vládní a ministerské jízdy. Jeden z vozů vyhořel, druhý se dostal do podnikového muzea Tatry. Po letech chátrání se ho Tatra rozhodla zachránit.
Celkové náklady na renovaci včetně výstavby depozitáře dosáhly 118 milionů korun, z toho téměř 80 milionů tvoří dotace z Evropské unie. Zbytek poskytla společnost Tatra Trucks. Hlavním dodavatelem byla společnost ČMŽO.