Vyprodáno během tří dnů. Jízdenky na Slovenskou strelu rychle zmizely i přes diskutovanou cenu 3 990 Kč
Slovenská strela ve Stochově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Nacenění speciálních jízd vzbudilo mezi železničními fanoušky ostré debaty.
Tomu se říká EU podpora z peněz daňových poplatníků soukromému subjektu, který pak chce za jízdenku 4 tisíce. K zamyšlení, spoluobčané….
co konkretne se vam nezda?
nebo snad v podminkach dotace bylo, ze musi vozit lidi zadarmo?
Nevíte budou to někdy opakovat?
Cena ok (je tam 90 míst, ne 9000) jen nemožnost pít (vodu) by mi hodně vadila …
Máte problém přežít 50 minut bez pití vody?
Provozuji 706 Rto Lux a také mám podmínku bez jídla a pití . Leckdy to lidi těžko chápou , když říkám , že ani obyčejnou vodu. Rád lidem zastavím na pauzu na jídlo a pití .
Proč myslíte, že je tam ten zákaz konzumace a pití? Podívejte se na vozidla hromadné přepravy osob, jak vypadají běžně čalouněné sedačky. Polité, polepené žvýkačkami, špinavé. Proč? Protože u nás se chová část cestujících jako hovada. Jak by asi ten vlak vypadal po té jízdě vypadal,kdyby to povolili? Musel by opět na renovací interiéru
V původním vlaku byll ovšem servis na místo – uzeniny, kafe, šnaps…
…… a kouření doutníků, … nebo ne?
viržinko jsem zahlédl, odklepávaní ovšem na zem.
No jo, to ale tou dobou ještě nebyla historická památka 🙂
A pozor, našel by se i hlt vína, kousek sýra, kyselé okurky nebo víno.
https://ctrlv.link/KtOW
Zajímal by mě obsah lahve s etiketou končící na AND.
Možná to není AND, ale ANO. A pak by to mohlo být Cinzano, tenkrát byly vermuty hodně oblíbené. Etiketa v odkazu s fotkou přesně nesouhlasí, ale vyrábělo se povícero variant.
https://www.oldspiritscompany.com/products/cinzano-bianco-white-vermouth-1940s-14-7-100cl
>Možná to není AND, ale ANO.
Babiš si dělal reklamu 🙂
Ale ve většině provozů MHD (ne-li všech) je také zakázáno ve vozech jíst a pít.
Takže ty dopravní prostředky by měly být v tomto ohledu zcela čisté, pokud mám přijmout tezi, že takový zákaz něco řeší.
vy mi trosku pripominate experty, co si stezujou, ze kdyz leti hodinu z prahy do benatek, tak ze nedostanou napit… a delaj z toho tragedii nejvyssiho vyznamu
V letadle sice nedostanou napít, ale nikdo jim nebrání pít vodu vlastní.
chapejte mou poznamku prosim tak, ze nechapu lidi, co nevydrzi hodinu bez vody.
Opravdu jste schopen přes bezpečnostní kontroly propašovat láhev vlastního pití? Já je musel dopít před rentgenem a/nebo vyhodit.
Nejste zkušený cestovatel 🙂
Je jen velmi málo letišť, kde nejde do letadla nastoupit s „vlastní“ vodou.
Je to ekvivalent zážitku skoku padákem. Cena podobná, pro drtivou většinu lidí jde o zážitek jednou za život, cena podobná. Ve svém zivotě jsem už potkal snad i pár desítek lidí co si skočili a nemyslím si, že některý z nich by byl “hodně bohatý”…
tak to je věc názoru…každý má jiné priority,jiného koníčka..každý radši zainvestuje do toho svého…
Zajímavé, za co jsou lidi ochotní dát peníze, ale proč ne. Já bych si za to koupil radši nějaký pěkný hrad z Lega. 🙂
Hele lidi,kdo chce jet nechť jede, kdo nechce může sedět doma na zadeli a třeba i závidět. Ta cena je adekvátní zážitku. S technickým unikátem se nejezdí každý den. Vyházíme měsíčně spoustu peněz za nezdravý konzum a hlouposti. Těším se, že se mi také poštěstí svést se v té kráse.
Mně spíš než cena přijde divná komunikace ála školní výlet učňáku.
nelze uplatnit žádnou slevu! nelze měnit! na nikoho se nečeká! vstup do muzea není v ceně!
Cena rozhodně není lidová, tak by si mohli najít někoho, kdo má trochu adekvátní styl komunikace a je schopný z toho – za ty prachy – udělat hezký zážitek…
Ano. Někoho takový styl může vyvést z míry a přijde mu při přečtení divný, ale na druhou stranu si říkám, že je to možná dnes již standard a mnoho lidí se nad tím ani nepozastaví, protože to je vlastně odraz stavu společnosti kdy spousta lidí hledí jen na své zájmy a zájmy okolí jsou jim ukradené. Hrozně rád bych se mýlil, ale každodenní realita mě v tom jen utvrzuje.
Nejde o zájmy, ale o úroveň komunikace a vzdělání. Evidentně lidi zkousli cenu i toto křupanství, protože jde o unikát, ale v konkurenčním prostředí by tento způsob komunikace mohl směřovat jen na nevzdělanou a low cost klientelu, které jde jen o cenu.
Popsal jste to skoro přesně, jde o unikát. Unikát mají třeba v Jindřichově Hradci a posílají v létě do posledního místa plný parní vlak do Nové Bystřice za cenu která nejde pod 500/os. Co je jim po tom že klientela je nevzdělaná, ba i křupani a vidláci, hlavně že platí. V tomto zážitkovém světě je to spíš o počasí. A když vyjde, tak se potom spousta křupanů diví a rozumuje, proč ten vlak nebyl posílen? Proč má tak málo personálu? Počítám že, tohle nebude stejný příklad. Jen prostě začínají, a nemají takové zkušenosti které nám připadají jako samozřejmost. Navíc můžou… Číst vice »
Začínají a nemají zkušenosti. Ale určitou úroveň vzdělání, přirozené intelignce a komunikace se zákazníkem by snad mohli mít, ne? Nepíše se snad prosinec 1989.
A jak byste to napsal vy?
To se ptáte vážně? Pro začátek je dobré přestat používat vykřičníky a jakékoliv potencionální omezení zákazníka formulovat slušně, omluvit se a případně vysvětlit.
ta omluva by mela byt za co?
ale na druhou stranu … lidi jsou telata. ale strasny. a jin zpusob na ne nefunguje
Jakou slevu, co to melete. Buď jedete nebo ne
O Slovenskou strelu se zajímám více než 20 let, to ještě stála u nádraží v Kopřivnici. Sehnal jsem si dostupnou literaturu, byl na výstavách. Cena za jízdenku je vysoká, ale je to otázka priority. Přemýšlel jsem hodně, ale jedu. Peníze budou a my nebudeme. Za ten zážitek to stojí. Zajímá mě rozjezd, jak se přepíná elektro-pohon, jízdní vlastnosti. Někdo má priority jiné a dá za cigarety za měsíc to, co stojí jízdenka.
Tak upřímně přeji příjemné svezení!
Přeji Vám, abyste se dostal co nejblíže k jednomu ze stanovišť. Je to velmi hezký zážitek, ideální je u toho mít možnost i sledovat strojvedoucího.
Vy ste tím jel (vedl nebo sledoval)? 🙂
Gratuluji, závidím (bohužel v ten den nebudu v Česku) a jsem rád, že jsou lidi, co mají takové priority. Jiní každý měsíc prokouří+prochlastají víc, ale budou plamenně kritizovat, že ta cena za svezení je přepálená.
Z rozjezdu budete zklamán 😀 rozjíždí se to jako normální moderní vlak 🙂 jízda je pro dnešního člověka normální, nijak se nelišící od běžných rychlíků. Jediné, co je zvláštní, oproti dnešním standardům, pak je to smrad benzinu v kabině za jízdy při otevřených oknech. Je to dáno umístěním výfuků dole u podvozků…
Přeji super zážitek
Souhlas. Mám sám kamaráda co kouří 2-3 krabičky cigaret denně – ty nejlevnější, což je dnes 90,- Kč za 20ks.
Měsíčně ho stojí jeho zážitek 7000,- – 8000,- Kč !
Každý ať si užije, co ho baví.
Často zapomínáme, že cca 1 % populace jsou HODNĚ bohatí lidé.
1 % populace v Česku, to je nějakých 100 000 lidí (případe 150K, když bereme i Slovensko), a najít mezi nimi 90 kteří si koupí jízdenku technickou památkou s rautem za 4 litry není tak těžké.
Najít takových lidí 4500 nebo 45000, to už by bylo hodně těžké.
Ale to zjevně pořadatelé akce nehledali.
4 000 Kč není žádná raketa která nejde našetřit. Mnoho lidí tuhle částku utratí každý měsíc za cigarety a alkohol případně jiné kratochvíle. Ta cena je vysoká ale není nedosažitelná, většina lidí když bude chtít dokáže na lístek našetřit.
Jsou to třeba 2 noci v hotelu Bartoš ve Frenštátě, to taky není zážitek pro Rockefellera. Nebo jsem ho tam aspoň nepotkal… 🙂
Tak já třeba nekouřím a nepiju, ale podobnou částku (spíš vyšší) utratím měsíčně za N-kové vláčky na eBayi 🙂
A co si jeden měsíc nekoupit žádnou miniaturu a radši se svézt originálem? 😀
Jen pro informaci: kdo je pro vás HODNĚ bohatý člověk? A kolik myslíte, že těch hodně bohatých v tom vlaku pojede?
No, bylo by zajímavé vidět počty prodaných jízdenek vzhledem k bydlišti/pracovišti toho, kdo si jízdenku zakoupil. Sice by to mohlo být zkresleno počtem lidí s tímto zájmem (lodní modeláři se rovněž nevyskytují v hojné míře tam, kde nejsou možnosti pro plavbu), ale jistě by se tam bohatší a chudší regiony mohly promítnout.
za hodně bohaté považuji lidi s příjmemem nad 100K čistého měsíčně, případně s majetkem nad 10M v aktivech.
Jasně že si jízdenku koupilo i mnoho lidí z mnohem nižších příjmových a majetkových skupin, ale to co jsem chtěl říct je, že 45/90 exkluzivních jízdenek je _stak strašně málo_ že i za několikanásobnou cenu by je prodali.
Protože ten „bazének lidí“, pro které to vůbec není moc peněz je třeba 5000x větší než počet míst.
„za hodně bohaté považuji lidi s příjmemem nad 100K čistého měsíčně, případně s majetkem nad 10M v aktivech“ Nechci se pouštět do nějakých sociologických úvah, ale tohle je vážně nesmysl. Aniž bych se chtěl chlubit, tak já přes 100k čistého na měsíc mám, se započtením bonusů ještě o dost víc, ale za hodně bohatého se ani omylem nepovažuju. Jistě mám pěknou mzdu, která v pohodě stačí na pohodlný život, 4000 za tu jízdenku bych bez mrknutí oka dal, nemusím nijak zvlášť počítat běžné výdaje, ale pořád je to jen mzda. Když se v práci rozhodnou, dostanu pět platů a jdu… Číst vice »
Ono je úplně jedno, jak se cítíte, důlěžité je, že nepochybně patříte mezi 1 % nejbohatších Čechů.
Jestli své bohatsví subjektivně necítíte na přívlastek „hodně“ nebo „mega“, ale třeba je na „docela“ nebo „dost“ je zcela irelevantní.
1% nejbohatších to není, ono se to pak láme hodně nahoru. Na cifry, jaké tvrdí kolega, máte 120 tisíc hrubého jako gážista, nebo jste ajťák se sazbou za člověkoden okolo 10 000 korun – což je téměř každý extrenista, kterého znám.
To, co se vám snaží vysvětlit je že je rozdíl mezi bohatstvím (máte dům v Pařížské) a příjmem (který příští měsíc ho mít už nemusíte).
Jak říká kolega výše, bohatství je spíš o majetku, dneska ani ženské nezajímá, jaký máte momentální příjem, ale jestli bydlíte ve vlastním, jak velký máte byt (lépe dům) a kde, případně další majetky a čím jezdíte. A proměnit ten příjem do majetku není hned a není to úplně jednoduché.
PS: S takovým příjmem kdyby se rozhodli vás poslat domů, tak byste nebyl schopen si do měsíce najít práci, ve které byste opět patřil mezi horní 1 % Českých zaměstnanců?
Předpokládám že ano (protože musíte mít expertní schopnosti) a pak se takové události přeci vůbec nemusíte bát.
No, tak berete 200K měsíčně.
Až Vás vyhoděj nebo Vás přestanou bavit a dáte vypověď, budete jinde brát 150K měsíčně (nebo třeba 250K), no co no.
Ona je to pyramida – čím máte vyšší plat, tím méně podobných míst je. Najít takové místo může trvat i půl roku…
Běžte to říct do hospody kam chodí lidi s příjmem nižší než je průměrná mzda a pak sem napište jak jste pochodil?
Nemám s tím problém, do podobných putyk chodím běžně.
Příjkme přes 100000 měsíčně čistého má asi víc než 1% lidí, hlavně mezi osvč a podnikateli. majetek přes 10M v aktivech taky (65000 lidí jsou dolaroví milionáři, tzn 20M v aktivech), byly restituce, dědí se…, ale ve skutečnsoti si myslím, že takových tam zase tolik nebude. Budou tam lidi, kteří jsou nadšenci, a mají slušnou mzdu nebo důchod, a nemusí jen přežívat. Těch je totiž mnohem víc.
100K mesicne cisteho … ona to zas neni nejaka raketa. rozhodne to neni “hodne bohate”.
Není, navíc „hodně bohatí“ na nějaký motorák zvysoka prdí.
Ale řekněme že to je příjemná hladina na to, aby člověk neřešil, jestli jednou za život pojede Strelou, když s ní jet chce…
je to presne tak.
ja tomu rikam tak, ze je to prijemny stav, kdy nejste ani chudy, ani bohaty, ale kdyz nekam letite, muzete letet kdy chcete (a necekat, kdy ryanair udela akci) a lety ve vyhledavaci si muzete dat setridit ne podle ceny, ale podle casu odletu 🙂
Naprostý souhlas.
Ale blbost, tohle si koupí normální lidi, kteří se tím jednou za život chtějí svézt.
Až tady bude možnost svézt se 555.0 (BR 52) nebo 555.1 (BR 50) dám klidně za polovinu času co trvala tato jízda dvojnásobek. Možná by stačila i 556ka.
Jako v kabině?
Medián mzdy je 32.000 Kč. Člověk opravdu nemusí být dolarový milionář, aby si mohl koupit celoživotní zážitek za 4.000 Kč.
Pračka, 5500 Kč. Jen pro bohaté!
Tuhle jsem navštívil nejmenovanou prodejnu v Klimentské, kde cenovka 3990 bude patřit spíš k těm nižším…
4500 … to neni nic. fanousci a priznivci tohoto druhu zazitku to daji a skoro ani nemrknou. a rekrutovat se budou i z podstatne nizsich “prijmovych skupin”
…samozvani odbornici na cenotvorbu … dost dobre!
… kritizovali, ze majitel na tom chce vydelat …
no tvl … 😀 komunismus maj nekteri opravdu hluboko zazrany. majitel si dovolil na necem vydelat. predpokladam, ze nekteri by nejradeji majitele videli v kriminale za rozkradani majetku v socialistickem vlastnictvi, ne?
Náklady na opravu vozidla: 40 mega od akcionářů.
Tržba z akce: 180 tisíc před zdaněním.
Kdyby to zopakovali ještě 200x tak akcionáči stále nebudou „na svých“. Kupecké počty…
Jestli dobře počítám, tak tržba je 360k, 180 máte za jednu jízdu.
Majitel evidentně neměl problém přijmout miliony v dotacích na opravu, pane kapitalisto.
no a? blby kdo dava, blbejsi kdo nebere.
Bez dotace by to ale i dál byl vykuchaný rezatý střep natřený zákadovkou…
Njn, když se člověk koukne na šotoakce, tak většina těch existencí nezná třeba mýdlo (je drahé?). Nemůžeme pak čekat nic jiného než kvikot, že 4000 je moc.
Možná by to chtělo se dívat lépe a nebo koukat i jinam než jen na strojvůdce a topiče : – )
A pokud se díváte lidem na ruce možná na takové, kteří jimi pracují. Spousta lidí při práci nesnese na rukou rukavice a podle toho jejich ruce vypadají. A tam často už pouhé mýdlo opravdu nepomůže.
Určitě nemyslel, že je posádka páry umounena od sazí. Bohužel v Česku je hodně lidí, co se sprchují jednou za 3 dny. Bez urážky těm ostatním, ale obavám se, že mezi šotouši jich bude nadprůměrný počet. Nic ve zlém, je to statisticky přirozené.
Ono spíš to platí obecně. V práci vidím každý den… Mnozí lidi jsou cunata..
Nějak mi uniká, k čemu je vlastně tahle šotodiskuse – už druhá během několika dní – užitečná. Pořád dokolečka se tu mlátí jedna a ta samá prázdná sláma.
Ona je většina diskuzí na internetu užitečná? 🤣🤣
Některé ano. Nízké jednotky %.
„Celkové náklady na renovaci včetně výstavby depozitáře dosáhly 118 milionů korun, z toho téměř 80 milionů tvoří dotace z Evropské unie. Zbytek poskytla společnost Tatra Trucks. Hlavním dodavatelem byla společnost ČMŽO.“
Tak znovu. Jaká cena byla JEN za renovaci vozidla bez prostředků potřebných na výstavbu depozitáře?
Mínus. No jak jinak. Proč? Tato informace je v článku uvedena a mě jen zajímá jaké byly čisté náklady na renovaci vozidla. To je špatné? Mohlo to být klidně 80 mil stejně jako 20mil.
Z Wikipedie: „Celková cena za renovaci vozu a stavbu nového depozitáře byla dohromady 118 milionů Kč, z čehož 45 milionů stála oprava Strely a zbytek připadl na stavbu depozitáře. Tatra zaplatila 40 milionů, zbytek pokryla dotace.“
Díky. Nenapadlo by mě hledat to tam. Já našel toto:
„Rekonstrukce vozu stála necelých 50 milionů korun, na 68 milionů korun pak přišla expozice pro Slovenskou strelu v Kopřivnici, která bude přístupná veřejnosti. “
Zdroj: https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/slovenska-strela-stehovani-koprivnice-muzeum-oprava-vlak.A210513_093742_ostrava-zpravy_woj
V tom případě dotace EU pokryla zcela renovaci a ještě z ní zbylo nějakých 30 mil. na výstavbu depozitáře.
Aneb dotace EU pokryla zcela výstavbu depozitáře a ještě z ní zbylo nějakých 12 mil. na renovaci.
Není ti trapno jak si tady dva dny spamoval otázku, když najít odpověď bylo tak jednoduché?
Ne nebylo to vůbec jednoduché a našel jsem odpověď až dnes. I na té wikipedii musí člověk hledat, protože článků je tam více a ne všechny tyto informace obsahují. Takže mi to trapné není. Spíše mi připadá trapné když jsem během hledání našel stejné znění hovořící o celkové částce a to na mnoha různých zdrojích. A můžeme se dlouze bavit o tom, na co byla dotace určena zvláště pokud bylo čerpání evropských dotací na její restaurování z Integrovaného regionálního operačního programu – Revitalizace vybraných památek II. Jinde je možné se dočíst, že jejím obsahem bylo i zpřístupnění. Pak jako primární… Číst vice »
Jak zněl název dotace? Nebyla to náhodou Revitalizace vybraných památek II ?
CZ.06.3.33/0.0/0.0/16_059/0002928 Revitalizace NKP Slovenská strela a výstavba depozitáře 79 474 072,65 Kč
15.12.2016 10:35
Jo, jinak jsem Vám odpověď zaslal včetně odpovědi na to, zda se necítím trapně. Patrně čeká na schválení.
Awaiting for approval
Tak co jsi vypátral, detektive? Jestli v podmínkách dotace není povinnost vozit tě zadarmo? Není. 🙂
Ne, není a ani to neočekávám a nikdy jsem neočekával. Pokud vím mě nevadila cena, ale něco zcela jiného. Sakra to je tak těžké pochopit, že mě nejde vůbec o nastavenou cenu? To je věc vlastníka. Dotace měla pomoci zpřístupnění a to bylo naplněno. Mě zajímalo prostě jen kolik stála ona renovace. Nic víc a nic méně.
Co tu řešíte? Je to zrenovované, je. Jezdí to, ano. Tak oč jde. Já jdu na koncert za tisícovku no a co .Kdybych chtěl jet Tatra vakem tak jedu. A jsem důchodce
Asi tak, a to koncert za tisícovku je dneska spíš něco jako Marie Rottrová než Pink Floyd…
Takže vlastně tyto dva zdroje říkají totéž a navzájem se doplňují .
hlavne bacha … infarkt je svina 🙂
Pravda. Je dobře, že to připomínáte. Měl by se nad tím zamyslet každý z nás.
Kdyby se na to podíval ekonom (a to nejsem), tak je to vcelku levné. Když se odečtou náklady na cestu, PHM + personál je zisk z takové cesty cca 300000,- Takže stačí udělat ještě 127 takových jízd a vrátí se investované peníze ovšem. Kdyby nebyla dotace bylo by třeba téměř 394 takových jízd. A je to moc nebo málo?
neberete v potaz cenu (v podstate remeslne) udrzby a zcela atypickych (a historickych) nahradnich dilu pro takoveto vozidlo.
asi je idea ze podobne cesty pomohou zafinancovat prubeznou udrzbu s tim, ze na draze 300 000 Kc opravdu nejsou zadne penize…
Nezapomeňte taky, že to nejezdí na naftu kde je čerpačka pomalu na každém nádraží, ale na benzín.
Pojedete 4x do roka a za 32 roků je to zaplacené. A pak to bude vydělávat supertěžké prachy, kam se hrabe Agrofert.
A pak že to bude moc.
Na té ceně není nic k diskuzi. 45 míst jednou za uherský rok… To už by se „cenově citliví“ šotoušci mohli domáhat slevy na OrientExpress.
Nebýt v den konání akce v práci, uvažovala jsem… Sice pálka to je, ale děcka n mám a nějak je utrácet občas potřeba 😁
Pokud z toho neudělají nesmysl typu retro Ostravan co jezdil snad 2x do měsíce, tak mohou udržet i dlouhodobý zajem, takže i cenu.
Cena za jízdu je teda pálka. Ale je otázkou, co bylo úmyslem. Pokud umožnit jízdu a současně za to získat co nejvíce peněz nebo zda to přiblížit co nejvíce lidem bez ohledu na jejich možnosti. Problém je ten, že organizátor takový cíl často nedefinuje a pak vzniká kritika ohledně ceny. Akorát tedy psát o někom, že je samozvaný odborník na cenotvorbu mi přijde dost přestřelené. Kritizovat to má právo každý.
Když kritizovat má právo každý, tak psát o někom, že je samozvaný odborník je tedy… taky právo nebo to už se teda nesmí? Kritizovat ano, ale kritizovat kritika ne?
Kritika je možná a do značné míry vítaná potřebná, protože může poukázat na nedostatky, které je možné na základě kritiky odhalit. Jenže to nesmí být pouhá kritika, že je něco špatné. Vždy je lepší napsat proč, aby se nad tím mohl každý zamyslet a třeba si i říci „je to nesmysl“ a nebo „hmm, to nás/ mě nenapadlo a něco na tom je“. Prostě konstruktivní kritika.
Já třeba považuji za rozdíl psát něco do diskuze a něco do článku.
A to přiblížení více lidem si představujete přesně jak, když kapacita vlaku je daná?
To jste asi nepochopil, co jsem psal. Psal jsem o důvodu, proč někteří kritizují cenu.
Asi nějak takto, proč neprodat 10x víc jízdenek než kolik je míst.
https://profit.pakistantoday.com.pk/wp-content/uploads/2017/02/pak-railways-4-696×418.jpg
Vřele doporučuji autobiografickou knihu o konstruktérovi Josefu Sousedíkovi. Málo lidí o něm ví. Byl to vyjímečný člověk, takový český Nikola Tesla. Úžasná kniha.
Spíš by to chtelo, kdyby se dalo svézt opravdu nějak smysluplně, aby člověk si dokázal tu krásu vychutnat.
Těch pár minut do Ostravy a zpět je dost tragických. Horší než cena jako takova.
Jak už bylo psáno i v článku. Tragická není očividně ani cena, ani čas jízdy, když se celá akce za pár hodin vyprodala. Tak co přestat rozvíjet teorie, které jsou mimo realitu?!
Pár minut – ach jo…závist je hnusná věc.
tech vasich par minut bude spis hodina…
Spíše ano, ale hodina celkem. Tedy 30 minut tam a 30minut zpět.
Z Kopřivnice do Ostravy to jede hodinu. Zpátky 50 minut. Možná se stačí podívat do toho e-shopu.
Díky za informaci. Tedy se omlouvám. Já to bral podle spojení v mapě a na tom eshopu jsem tomuto nevěnoval pozornost (nebylo z toho patrné, zda se jedná o cestu v kuse a nebo zda se někde staví a čeká) . Přiznám se, že většinu času jsem strávil pročítáním obchodních podmínek.
Tam hodina, zpět padesát minut. Odjezd i příjezd je z vlečky.
https://www.tatra-store.cz/slovenska-strela/jizda-slovenskou-strelou-6-5-2022-13-00/
Ono upřímně, velikostně to vypadá menší než Honecker, takže jet tím do Bratislavy by se mi moc nechtělo.
Já s vámi naprosto souhlasím.
Ale přece nemůžete vyházet všechny trumfy při první hře, nebo?