Výluka v Bezpráví změní od 6. dubna jízdní řády na desítkách tratí
Změny jízdních řádů souvisí s rozsáhlými výlukami na hlavním koridoru.
Českou železnici čeká od úterý 6. dubna velká změna jízdního řádu na více než šedesáti tratích. Ve většině případů jsou důvodem rozsáhlé výlukové práce na koridoru mezi Prahou a Českou Třebovou, zejména pak v úseku mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím na Orlicí.
Již avizované změny u dálkových vlaků mezi Prahou a Brnem přinesou současně změny na desítkách dalších tratí kvůli jiným jízdním řádům u dálkových vlaků mezi Prahou a Českou Třebovou. Nové jízdní řády zveřejnila Správa železnic včera na svých stránkách, chystá k nim na příští týden tiskovou konferenci.
V případě dálkových vlaků mezi Prahou a Olomoucí a do dalších moravských měst musí ve většině případů cestující počítat s tím, že doba jízdy se prodlouží zhruba o deset minut, důvodem je především skutečnost, že z části koridoru během stavebních prací zmizí jedna kolej a bude navíc omezena rychlost. Posuny se týkají prakticky všech dálkových tratí.
Změněný jízdní řád na hlavní trati znamená posuny i u navazujících spojů. Zejména u regionálních tratích z hlavního koridoru mezi Prahou a Českou Třebovou jsou úpravy často kosmetické a jde o posuny v řádu minut. Od 4. května pak budou v souvislosti s další fází výluky mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí nahrazeny všechny regionální vlaky mezi Chocní a Českou Třebovou autobusy.
V řadě případů není úplně jasné, proč Správa železnic uvádí na některých tratích nový jízdní řád. Například na trati 124 je sice uvedena změna, jízdní řád však zůstal naprosto shodný.
Výluka mezi Brandýsem a Ústím nad Orlicím potrvá dva roky. Největší změna čeká vlaky v relaci Praha – Brno, které kromě rychlíků přes Svitavy pojedou o dvacet minut déle přes Havlíčkův Brod.