60 vlaků denně. Mezi Berlínem a Hamburkem začíná půlhodinový takt, poprvé vyjede XXL-ICE

Vysokorychlostní jednotka ICE. Foto: Deutsche BahnVysokorychlostní jednotka ICE. Foto: Deutsche Bahn

Změna jízdního řádu přináší v Německu navýšení počtu dálkových vlaků.

Mezi dvěma největšími německými městy dojde s nedělní změnou jízdního řádu k velkému navýšení kapacity dopravy. Deutsche Bahn od neděle přidávají dalších čtrnáct vlaků na trasu z Berlína do Hamburku.

Navýšení počtu spojů na této vytížené trase je jednou z hlavních změn jízdního řádu v Německu. Počet spojů stoupne ze 46 na 60 denně, celkem se tak nabídka zvýší o 6 tisíc míst každý den. Přes den bude zaveden půlhodinový takt.

Velkou proměnou projde také spojení z Mnichova do švýcarského Curychu. Elektrifikace trati v bavorské části umožní výrazné zrychlení, doba jízdy klesne pod čtyři hodiny. Na konci příštího roku by mělo dojít k dalšímu zrychlení a zkrácení jízdní doby na 3 hodiny a 30 minut.

V seznamu velkých změn je i navýšení dálkových spojů mezi Berlínem a Severním Porýním – Vestfálskem: vlaků z Bonnu do Berlína pojede třikrát více než dosud, celkem 14 denně, dosud jezdily čtyři.

Deutsche Bahn pokračují v modernizaci a rozšiřování dálkové flotily, s novým jízdním řádem nasadí do provozu 15 nových vysokorychlostních jednotek ICE 4. Budou jezdit hlavně z Kolína nad Rýnem do Berlína. Nabízejí 444 míst k sezení, o 17 % více než stávající jednotky.

Další změny čekají německý jízdní řád od června, kdy dojde k zavedení linky Hamburk – Frankfurt – Basilej – Chur. Nasadí na něj jednotky XXL – ICE 4, které budou mít celkem 13 vozů a 918 míst. Jezdit budou také na tratit z Kolína nad Rýnem do Mnichova.

https://www.youtube.com/watch?v=29fmuHH-mgU

Tagy Deutsche Bahn jízdní řád 2020/2021 Německo Top
66 komentářů