Výluka v Bezpráví změní od 6. dubna jízdní řády na desítkách tratí
Řídicí vůz Bfhpvee295 v čele osobního vlaku z Pardubic do České Třebové u Bezpráví. Foto: České dráhy
Změny jízdních řádů souvisí s rozsáhlými výlukami na hlavním koridoru.
Přelepky jsou již dostupné na http://prelepky.wz.cz
Mě štve, že R14A ztrácí vazby na R19 směr Brno. Alternativa v Ex3 zaniká jejím přetrasováním přes HB
Budete muset začít jezdit přes Kolín.
Dobrý den, v práci na přelepkách jsem se dostal ke trati 238 a nenašel jsem tam žádnou změnu, zdá se že obě tabulky jsou identické. Kdyby někdo přeci jen něco našel, nechť mi, prosím odpoví. Děkuji
Vlak 5349 jede jen do 29.V. a pak změna přímého vozu u 5348.
Děkuji, již jsem zapracoval. Obdivuji Vaši všímavost, takovou drobnost bych nikdy nenašel.
Kde jsou přelepky k mání ?
Marně je hledám
Děkuji
Toto je jenom „slabý odvar“ toho, kdybychom jsme se jako země vydali na cestu zvyšování rychlostí, přidávání dalších kolejí, lokální přeložky tratí (a že to ještě může nastat!). Není lepší vše dělat na zelené louce a na mnohem vyšší parametry než takovéhle „modernizace“, které jsou vlastně větší údržbové práce? Když slyším někdy „experty“, že VRT ne a raději modernizovat stávající tratě, tak bych trošku i brečel 🙂
Otázka „VRT a nebo údržba skanzenu“ je v principu špatná. Obojí má smysl, expresní vrstva se nemusí motat s plívami, plívám přeložky neuškodí.
Sbahnu možná uškodí přeložka která by rušila zastávku, ale sbahn taky může být oddělený.
Jedna věc se ale musí uznat, že naši předkové postavili opravdu kvalitní trať, která vydržela opravdu velmi dlouho. Taková kvalita u nových staveb (rekonstrukcí) vůbec nehrozí.
Zejména takový Choceňský tunel. Nebo ještě víc Třebovický tunel (než byl na dlouhou dobu opuštěn), že. 🙂
To ano, is trakčním vedením a autoblokem. Koleje jsou původní, dvouhlavé.
A hlavně museli kvůli tvrdohlavosti Litomyšláků zvolit náročnější a komplikovanější stavbu přes Choceň a Č. Třebovou. Jinak by železnice vedla zhruba ve stopě připravované dálnice
A opakují se i v textu: Na desítkách tratích, u regionálních tratích, mezi Brandýsem a Ústím nad Orlicím. To už není chyba, to je záměr…
Myslím si, že jízdní doba 2h 57 minut z Prahy přes HB do Brna je docela šibeniční, vyjezdit se to dá, ale moc nevěřím tomu, že z Brna na Prahu by se dalo stáhnout zpoždění alespoň 10-12minut. Kdysi to jezdilo EC se zastavením v HB a ŽnS za 3h 12 minut a stáhlo zpoždění těch 10-12 minut (a jezdily docela často včas), několikrát jsem s tím jel. Teď je trať sice o trošku rychlejší, ale i tak to bude docela těžké zvládat bez zpoždění. Ale bylo by dobré, kdyby vlaky 71, 273 a 370 a 272 zastavovaly v HB popř.… Číst vice »
čas stáhli zřejmě na úkor pobytů v stanicích. Proto to nejspíš nebude zastavovat nikde po trase i když i mne by ten Havl. Brod smysl dával.
Dnes měl u Tišnova zpoždění nejeden vlak a to je teprve „pohodová výluka“…
Dobrý den, pracuji na přelepkách do KJŘ a nevím si rady s tratí 170, měla by tam být změna, ale žádnou jsem nenašel. Nevíte někdo o nějaké? Děkuji.
Předpokládal jsem, že knižní jízdní řád se kupuje pouze z nostalgie nikoliv k užitku. Ale také ještě, za posměchu sousedů s větrákem na zahrádce, odolávám s topením na pevná paliva. Dávám tomu max. 2 roky.
Na straně 372 přestalo Pendolino jezdit do Ostravy.
Děkuji mnohokrát, kdyby se ještě někomu podařilo nají případné změny na tratích 173, 176, 177 a 191, byl bych vděčen. Ještě jednou děkuji.
173: vlaky 19902, 19904 minutové rozdíly za Nučicema. 19974 nejede do Nučic zastávky. 19911 odjezd z Berouna a dál.
177: strana 395 v Plzni byla přidána čekací doba 6 minut.
176: tam nic taky nevidím
191: 7274 nejede do Kozolup; strany 438-440 v Plzni byla přidána čekací doba 6 minut.
Děkuji mnohokrát a zapracuji
IC505 Karlovy Vary – Praha hl. n. bude jezdit jako IC503.
A Pardubický kraj nebyl schopný, když to věděl tak jsem zkouknul, že se akorát upravili návaznosti vlaků v Moravanech Ale samozřejmě se kraj vykašlal na návaznosti v Přelouči (i některé vlaky tam nenavazují směrem na Heřmanův Městec od Pardubic ani od rychlíků z Prahy třeba 1-2 minutami mu motoráček ujíždí a nebo se tam 20 minut bude čekat.. V Uhersku nenavazují autobusy od Chroustovic směrem na Pardubice, a kdyby se to upravilo o 5 minut dříve na příjezdech do Uherska od Chrasti tak by se to stíhalo a busy mohli odjíždět už v celou z Uherska na Chrast a ne… Číst vice »
SŽ výlukou rozbila přestupy, může za to kraj.
když kraj o tom věděl nemyslím si že ne tak se taky měl postarat. Nevěřím, že na kraji by nesedělo úřednictvo majíc toto na starost. Pokud ne tak mne vyveďte z omylu.
Rychliky od Prahy budu mit prijezd do Chocne v sudou hodinu ve 20 a motorak na Myto bude odjizdet ve 24,od osobaku z Pardubic jsou na Hermanuv Mestec pripoje do 4 minut,opacne je to 14 minut,od Prahy jsou pripoje vetsinou do 8 minut,takze si zjistete informace a pak piste
V Přelouči zastavuje tolik různých vlaků v různých časech, že se vždycky něčemu ujede. Takže zkuste navrhnout nějaký jízdní řád, který zohlední to, že tam je jedno vozidlo, že je nutno jezdit na směny a ze směn v Přelouči.
Drobná češtinářská poznámka: „… na desítkách tratí.“ „… desítkách dalších tratí.“ apod.
Doplním „u regionálních tratí“, které je chybně i po opravě nadpisu.
V případě dálkových vlaků mezi Prahou a Olomoucí a do dalších moravských měst musí ve většině případů cestující počítat s tím, že doba jízdy se prodlouží zhruba o deset minut (…)
Tímto gratuluji Slezsku.
A co vlaky na Slovensko?
Za pár let budou vedeny lokomotivou Vectron.
To musí být frustrace!
Slovensko, Slovácko i Valašsko…
Stejně tak v první větě druhého odstavce. Koho, čeho – kostí.
A ve druhé větě čtvrtého odstavce rovněž.
Chápe někdo, že z toho množství vlaků žádný nezastaví na Vysočině? Vždyť mohly komplet nahradit linku R9…
pak by ale ztratily konkurenceschopnost v trase Brno-Praha
Tak tu snad už ztratí tím, že jedou přes Vysočinu. Jedno nebo dvě zastavení už tomu neublíží…
Jedno nebo dvě zastavní nenahradí komplet linku R9.
přesně tak, aby nahradily R9, muselo by těch zastavení být výrazně více než 1 nebo 2, pak by se jízdní doba prodloužila na(d) 3,5 h a to už by byla vyloženě katastrofa
Zastavení v HB s návazností na ty R9 a ostatní vlaky na Jihlavu, Sázavu nebo Pce by ničemu nevadili. jasné je, že čas jaký tam je je právě na úkor zastavování – pobytu v stanicích, ale na druhou stranu ten čas není tak špatný, aby se nemohlo v HB zastavit. Koneckonců stačí pak jen oprášit jř před převedením provozu z Hb ramene na to svitavsko třebovské.
Oprášit po 21+ letech JŘ z úplně jiného (netaktového, s jiným stavem infrastruktury) období se jen tak nedá.
tak samozřejmě, že zastavování v HB by možné bylo, otázka je, jak by vycházeli návaznosti, zda by pouze při zastavení ve stávajících časech udělalo rozumné návaznosti, asi nechcete rozbít celý dosavadní koncept? každopádně moje reakce směřuje zejména k nahrazení R9 rychlou vrstvou, které se tu někteří snaží protlačit
Proč by měly vlaky, které slouží k rychlému spojení Prahy, Brna a Vídně/Bratislavy a dál zajišťovat spojení ze Světlé nad Sázavou do Havlíčkova Brodu?
Důvod je prostý, účelem vlaku je spojit Prahu s Brnem. Je nutno se na to dívat optikou cestujícího, kterých je v této relaci tolik, že je pro ně zastavování R9 v každé větší stanici psychologickým zdržením.
Asi byste taky nejel z Prahy do Kolína osobákem… tak proto. 🙂
No z Prahy do Kolína nepojede os ten kdo se nachází blízko Hlavního nádraží.
Ale je spousta míst v Praze kde se jen přehodíte na osobák a mažete do Kolína..
Než se vracet k Hlavnímu a pak zpět. Může to vyjít na stejno. Ne li lépe. Zvlášť když Vám vyhovuje vystoupit na zastávce v Kolíně. Né každý zas potřebuje na Hlavní…
Tedy né příliš dobrý příměr…
Tak ono jak kdy, ale když je člověk na Hlavním//Libni, a potřebuje do kolína, tak asi těžko pojede osobákem, pokud mu zrovna nejede za minutu a nepotřebuje do oblasti zastávky…
zato Váš příměr je perfektní?? tj. zrušíme rychlou vrstvu Praha-Brno, protože někomu vyhovuje do Kolína osobák??
touhle optikou můžete nechat zbourat celou Prahu, protože někomu vyhovuje bydlet na vesnici….
Přesně tak, spojení do HBR a ostatních stanic je dostačující , i v dobách předchozích kapacitně a početně vyhovovalo (samozřejmě na občasné výjimky) . Každá minuta zdržení odklonového vlaku se pak projeví především na sousedních železnicích při přestupu na další spoje. Když už utrpí kvalita cesty zpožděním vzniklým odklonem, bylo by asi špatné ji ještě narušovat zbytečným zastavováním kvůli mizivé frekvenci .
Ano, chápu. Není důvod, aby na odklonové trase zastavovaly. Nota bene když v té jediné „jakž-takž ospravedlnitelné“ zastavovací stanici (HB) budou předjíždět tamní Os/R vlaky, takže se zastavením by to předjíždění bylo ještě pomalejší + možná by i hrozil nedostatečný počet nástupištních hran (?).
Každopádně, linku R9 by nahradit mohly jen pokud by převzaly její zastavovací politiku, což by bylo úplně nemyslitelné s ohledem na hlavní poslání této kategorie vlaků.
Žvanilů se sice ozvalo okamžitě několik, ale nikdo z nich si příspěvek „Broge“ zjevně vůbec pořádně nepřečetl: zcela všechny „plívové rychlíky“ by občasné zastavování NĚKTERÝCH z těch „lepších dálkových“ určitě nenahradilo, ale aspoň některé určitě ano, a tím uvolněná kapacita trati by se mohla hodit třeba i v nákladní dopravě (když tu za ni někteří tak bojují).
A jen na okraj – v dotazu šlo o Vysočinu – tedy v podstatě o Havlíčkův Brod a Žďár nad Sázavou, odkud by místní frekvenci mohly rozvézt (a kam i svézt) právě ty stejně předjížděné osobní vlaky.
Takže dokonce zhoršení pro ty menší rychlíkové stanice jako např. GJm či Přibyslav.
P. S. Kapacita celé odklonové trasy je limitována úsekem Tišnov – Brno. Kterýkoliv jiný úsek, potažmo existence rychlíků, s tím vůbec nesouvisí. Kapacity v nich je dost.
A mimochodem – onen příspěvek jsem si pořádně přečetl, tzn. včetně údaje „mohly komplet nahradit linku R9“ (tzn. ne „některých“). Dále platí, že pokud by tam zastavovaly NĚKTERÉ, tak by tomu musela být uzpůsobena jejich časová poloha (vychýlení vůči taktu těch nezastavujících) buď před Brnem (potažmo směrem na Vídeň/Bratislavu, pakliže by nemělo jít jen o okrajové spoje jedoucí jen vnitrostátně), nebo před Prahou.
A Vysočina = zastavení (kromě HB a ZR) též v GJm, Světlé, Přibyslavi a Křižanově. Tedy ne „v podstatě jen HB a ZR“.
Nakonec bude vychýlené všechno, protože jsme nechtěli nic omezit. Tak fajn, no. 🙂 Údolí Berounky by mohlo vyprávět, i když je fakt, že tam je to ještě o dost zhuštěnější a hlavně nahodilejší.
ten příspěvek „Broge“ jste asi nečetl že? on nepíše nic o kapacitě tratě, ani že některé R, on píše KOMPLET nahradit R9,
prosím, když nerozumíte psanému textu neurážejte ostatní do žvanilů!
kakov: Vztekáte se sice dobře (což mě svým způsobem i těší), ale tím jen sám dokazujete, že patříte mezi potrefené husy: velmi dobře a kvalifikovaně to popsal podrobněji „Alexandr“, který si s tím zjevně dal dost práce s tím, aby situaci rozklíčoval podrobně, a já mohu jen jednoznačně stát za tím, co napsal (protože právě ve v podstatě takovém smyslu jsem to myslel i já). A ještě dodám, že zejména mezistátní frekvence bude ještě mnoho měsíců hodně slabá, (třeba na Slovensku má aktuálně „výjimečný stav“ platit zatím minimálně do konce dubna t.r.) takže je velkou škodou nevyužít volnější kapacity mezistátních… Číst vice »
1. diskutovat se dá i slušně, ale to asi někomu jako vy nelze vysvětli, k Vašemu návrhu: pak by se ale nejednalo o adekvátní náhradu R9 a právě především na to jsem reagoval, kromě toho zapomínáte na důležitá hlediska, více využít existující vlak má několik problémů, i když to na první pohled vypadá lákavě, 1) EC neslouží jen pro dopravu do zahraničí, tj. vaše připomínka je krátkozraká 2) pak musíte dimenzovat vlak na největší vytížení, tj. pojede krátkou část trasy vytížený a následně z něj bude vzduchovozič, tj. úspora nákladů není tak velká, jak se některým lidem může zdát 3)… Číst vice »
„zejména mezistátní frekvence bude ještě mnoho měsíců hodně slabá“ Irelevantní ve chvíli, kdy toto opatření je na 2 roky. Resp. pokud bude slabá, tak ať se část těch EC/rj zruší úplně (po dobu zákazu pohybu mezi okresy mi jejich jízda v plné palbě stejně nedává smysl). „akže je velkou škodou nevyužít volnější kapacity mezistátních vlaků (když už vůbec musejí jezdit)“ Ne, nemusejí jezdit. Mimochodem tím prázdnější by byly ostatní vlaky („když už musejí jezdit“), zejména R9. “ Havlíčkův Brod i Žďár nad Sázavou (a možná někdy i Tišnov) by rozhodně za zastavování stály“ = stav, kdy tím pádem by se… Číst vice »
„možná někdy i v Tišnově (= aneb příměstskou frekvenci Brno – Tišnov směrovat mj. do mezistátních vlaků)“ Což je zrovna v případě RJ 71 v pořádku. Ten bude vyjíždět ve 4 ráno z Prahy a na 99 % poveze vzduch. Tam bych se na honění jízdní doby zcela vykašlal a udělal z toho „zrychlený R“ se zastávkami Libeň, Kolín, KH, HB, ZR, Tišnov. Do pěti vozů 2. třídy v Railjetu se Žďár a Tišnov v pohodě vejde. No a pokud v Tišnově zastaví 284/375, zruší se okrajové R v 6:20 z Brna/pozdě večer do Brna, které vozily vzduch i před… Číst vice »
každopádně je tu menší nedorozumění, původní příspěvek tvrdil „komplet nahradit linku R9“ právě proti tomu tu někteří argumentují, ano okrajové časy jak píšete Vy se tím řešit dají, pak se ale nejedná o „komplet nahradit linku R9“, takže shodneme se na myšlence, že nahradit/doplnit první a poslední vlak OK, ale komplet nahradit R9 je nesmysl?
Tak R9 v 6:20 je za Brodem už zaplněná. R9 žije z denní dojížďky Golčův Jeníkov město, Čáslav, Kutná Hora, Kolín – Praha, Žďár nad Sázavou, Tišnov – Brno a také z úsekové frekvence po Vysočině a středních Čechách. Plní také funkci rychlého spojení ve např. vazbách Jihlava – Přibyslav, Jihlava – Světlá nad Sázavou nebo Čáslav, Kutná Hora – Pardubice/Nymburk. A to vše zastavením EC v Brodě nahraditelné není.
R9 v 6:20 z Brna je za Brodem…
V jednom ze starších příspěvků jsem svůj návrh popsal podrobněji. Ten R v 6:20 bych zrušil v úseku Brno-HB s tím, že ten R by jel z Brodu do Prahy těsně po odjezdu EC. Mezi Prahou a Čáslaví navrhuji zachovat všechny vlaky. Proškrtal bych jenom úsek přes Vysočinu, a to převážně ty spoje, které jedou nad rámec 2h taktu. Takže si myslím, že ten dopad by byl malý, max. by se omezil počet spojů v GJm, Sn/S, Přibyslavi, Křižanově, Tišnově a sem tam by se ve Žďáru rozvázal přípoj na Nové Město. I tak si ale myslím, že přínosy této… Číst vice »
Takže ve směru Brno pouze R v 17:00 z Brodu a proti němu v 17:20 z Brna do HB? Jinak na R9 v úseku HB – Brno nad rámec dvouhodiny není nic, pokud nechcete seškrábnout i 5:00 z Brodu na Brno. Tím jste vyřešil opravdu závažný problém. Dále chcete ukončovat posilové rychlíky v Čáslavi. Viděl jste, kolik z takového rychlíku vystupuje lidí v GJm? Vejde se na noc několik rychlíkových souprav do Čáslavi. Je tam pro ně vybavení? Myslím, že Vaše akce má jenom negativa a samá úskalí. Zdá se, že touha některých Brodských svézt se do Prahy Railjetem je… Číst vice »
„Takže ve směru Brno pouze R v 17:00 z Brodu a proti němu v 17:20 z Brna do HB?“ Zrušit rychlíky v 6:01, 17:01 a 20:01 z HB, 6:20, 15:20 a 20:20 z Brna a tyto vlaky nahradit RJ/EC. Golčův Jeníkov by se dal vyřešit protažením těch posilových R do Světlé nebo do Vlkanče. Ale nezapomínejme, že GJ i Světlá n/S jsou dobře obslouženy Os z Kolína. „Zdá se, že touha některých Brodských svézt se do Prahy Railjetem je vskutká velká.“ Ano, tady v diskusi hájím zájmy nejenom Brodu, ale i Žďáru n/S, které by si zastavováním EC hodně polepšily.… Číst vice »
Takže stovkám cestujících z GJm a desítkám ze Světlé vzkážete, ať si jedou přestupem v Kolíně a dál osobákem? Dále prodloužíte cestovní dobu cestujícím Brno – Praha, a to nikoliv jen o místa zastavení navíc, ale taky o přepasírování těchto rj/EC uzly Brno a Praha, kde se hraje o každou půlminutu. Regionální vazby Jihlava-Světlá/Přibyslav neřešíte. Neměl bych nic proti zastavení večerních EC kolem 22-24 hodiny v HB, ale nikoli na úkor R9.
Já si na Os Kolín-Žďár nemohu stěžovat. Z Brodu do Prahy jsou jen o 7 minut pomalejší než rychlíky, což není žádný rozdíl. 🙂 No a Slovácké expresy mají kvalitnější soupravy než R9 nebo S20. U reg. vazeb jde o drobné zhoršení, to uznávám, základní 2h kostra R ale zůstává zachována. Obecně: pokud chceme využít odklony k lepší dopravní obslužnosti, je dobré zastavit v Brodě u okrajových spojů (71, 273, 272, 372). Pokud chceme využít odklony i ke covidovým škrtům, pak se nabízí můj návrh prezentovaný výše. Každopádně současný návrh, tedy nezastavovat s odklony na Vysočině a neomezit provoz R9… Číst vice »
Takže celou tuhle problematiku by vyřešilo nasazení lepšího „materiálu“ na R9. Snad se dočkáme. Jinak doufám, že kovidové škrty jsou jen dočasné, a snad očkování postoupí na takovou saturaci, že poptávka po cestování vlakem se vrátí na původní úroveň r. 2019. A co se týče ekonomiky, tak doufám, že rychle naběhne odložená spotřeba.
Jenže zastavení Libeň, Kolín (kde to má stejně stavět), Kutná Hora, Havlíčkův Brod, Žďár nad Sázavou a Tišnov je 15 minut navíc k jízdní době. To by mě zajímalo, kde ji chcete nahnat. Nezapomínejte, že tam máte na trati další vlaky.
To jsem navrhoval pouze u rj 71/372, který vyjíždí ve 4 ráno z Prahy, resp. přijíždí o půlnoci do Prahy, kdy je na dráze minimální provoz. rj 71 místo v 4:22 vyjede z Prahy v 4:07. Když z rj 71 uděláme „zrychlený R“, tak přijdeme o 20 lidí z Prahy, ale získáme 150 lidí z HB, ZR a Tišnova. V době korony obě čísla vydělme třemi nebo čtyřmi. U večerního spoje to taková hitparáda nebude, nicméně půjde o poslední večerní spoj, tudíž přidat zastávky navíc (jako náhrada za R 970) by bylo spravedlivé. Přidáním zastávek v okrajových časech tak jako… Číst vice »
Také to nechápu. Takže od dubna bude v Brodě každou hodinu krásná přípojová skupina z Os na vlaky směr Kolín/Žďár a dálkové vlaky – místo aby posbíraly cestující ze „sběrných vlaků“, tak touto stanicí pouze projedou. Havlíčkův Brod se tak stane světovým unikátem – taktovým uzlem, kterým budou vlaky pouze projíždět. Cestující budou nevěřícně kroutit hlavou. 👎 Zastavení vybraných vlaků na Vysočině by bylo samozřejmě obrovským přínosem. Okrajové spoje by nabídly spojení, která dnes neexistují (ve 4 ráno z Prahy do HB, v 21:00/22:00 z HB do Prahy). No a špičkové vlaky zase můžou nahradit stávající rychlíky, což přinese další… Číst vice »
Jak byste řešil čekání na takový 10min. zpožděný EC/rj? Čekat? Ujet?
Mimochodem ani s tou unikátností (ani světovou, ba ani českou) nemáte pravdu – viz Lovosice okolo X:30 h.
1. U čekacích dob bych aplikoval současný model. Stejné čekací doby, jaké mají rychlíky, aplikovat i na vlaky vyšší kvality (a opačně z EC na Os). U posledních spojů čekat nad rámec běžných čekacích dob. 2. V těch Lovosicích to u těch dálkových vlaků vychází cca X:22/X:37, to není úplně čistý uzel. V Brodě se dálkové vlaky budou míjet přímo ve stanici, o to víc to bude „bít do očí.“ 3. Doplnění: Pokud 4-5 párům RJ/EC nařídíme zastavovat na Vysočině, ušetří se 2 páry R v úseku Čáslav-HB, 4 páry HB-ZR a 3 páry ZR-Brno. To už je docela slušná… Číst vice »
Ad 1) Takže o to víc ujetých přípojů zejména u mezistátních vlaků jedoucích z Maďarska/Slovenska (což jsou zrovna ty, které v HB budou v lichou celou). Ad 2) O. K., nynější stav v Lovosicích je již mírně vychýlen; upravuji na: nedávný stav v Lovosicích před X:30 h včetně obousměrného předjíždění ve chvíli, kdy přípoje v Lovosicích už stojí. Ad 3) 4 – 5 páry zastavující, zato ostatní ne = nutnost jim upravit časovou polohu buď u Prahy, nebo u Brna/Vídně/Bratislavy. Včetně toho, že buď by musely zastavovat i v Přibyslavi či Světlé, jinak by si tato místa pohoršila co do… Číst vice »
1) Ve směru do Brna může být čekačka max. 10 minut, což celkem ujde, a ve směru do Prahy je to jedno, protože všechny spoje tam končí. Navíc u Os vlaků jsou větší zpoždění málo pravděpodobná. 2) OK, to je zajímavé. Někdy před 5 lety jsem v diskusích zaznamenal názor, že EC do Německa mají zastavovat i v Lovosicích, což dává jistou logiku. Takže to byl asi podobný případ. 3) Když jsem svůj návrh naklikal do excelu, vycházely mi rozdíly v minutové poloze 6 min. v Praze a 10 min. v Brně, to není tak hodně. Menší stanice o ty… Číst vice »
Ad 1) Já jsem měl na mysli primárně čekání toho Os vlaku směr Jihlava na zpožděný EC z Budapešti. No v opačném případě je to ještě spornější (dobře že jste to připomněl) – že by odkloněný (!) EC čekal v HB na Os (případně ve špičce Renesanci) od Jihlavy i 10 minut nad rámec času svého odjezdu. Ad 2) Což nic nemění na tom, zda/nakolik to byl názor správný. Mimochodem, mám dojem, že kromě uvedeného do této kategorie spadají i expresní vlaky a jejich nezastavování ve Veselí nad Lužnicí. Ad 3) Což zejména pro GJm a dojíždění směr Praha ve… Číst vice »
Plus kromě mnou již uvedeného by mohlo hrozit, že by MD nebylo nakloněno k uznávání tarifu VDV v takto odkloněných vlacích (zatímco v – tímto nejedoucím – rychlíku ten tarif platí). Viz i další případy jako např. Brno – Břeclav či Ústí n/L. – Děčín v této věci.
Nějak jste zapomněl na Křižanov a Tišnov ono z Brna do Tišnova jezdí takovým R 975 hodně lidí
Mno udělat se to musí ale bude to zajímavé. Jedna výluka u Přerova a do toho u České. Teď je provoz minimální ale až se všechna doprava rozjede do normálu, to bude zpoždění tak 40 min.
A třetí mezi Kutnou Horou a Čáslaví.
Tam všechny výluky do Dubna zmizí jinak by to nevyjezdil ani Chuck Norris
Mno… https://zdopravy.cz/pulmiliardova-stavba-obchvatu-cirkvice-omezila-i-provoz-na-zeleznici-ustoupi-mu-i-ropovod-druzba-76819/
Chuck Norris by to vyjezdil, protože výluka by se ho lekla a tudíž by ani nezačala.
Příbramský dialekt – 2. pád množného čísla s -ch.
Ta fotka je bohužel stále aktuální. Jako parodie na osobní vlak z Pardubic na Českou Třebovou jezdí na koridoru opravdu denně sysel a dva honeckery .
Sysel je až na vysokopodlažnost (a občasné nefunkční dveře) super příjemné. Lidi se je chválí.
Nízkopodlažnost beru jako standart pro rychlost nastupování . Nevím kteří lidi si ho chválí (možná nechtějí šplhat jako po žebříku u toho co táhne ) a hlavně proč by to , proboha , dělali . Jako by chválili dneska Trabanta . Tomu ale snad šli ty dveře otevírat . Já tam vidím starší lidi co nemohou vylézt . A to z Olomouce na Přerov jezdí obdoba navíc bez sysla.
Má to klimatizaci, příjemné a čisté prostředí, docela velký prostor pro nohy,elektrické zásuvky, systém ohlašující zastávky, vakuový záchod, nově i wifi,…
Jak říkám: až na tu vysokopodlažnost a dveře je to velmi příjemný vůz.
Všichni hold nejsou takoví hnidopiši jako vy petře 🙂
Sám jste si odpověděl byť se snažíte si něco namluvit . Minimálně panter by zde měl být minimum .
Já si nesnažím si něco namlouvat. Vidím to jak to je.
Panter by tam, ale být měl. Problém je cena. Mě osobně by se nejvíce líbilo, když by současné soupravy jezdili do 2025 a od té doby panter (či ekvivalent) s ETCS. Ono by to bylo dobré i pro dráhy. Peršan by mohl jinam. Tím by se uvolnila někde určitě i 163 pro cargo, kterému se jistě schopné lokomotivy po roce 2025 budou hodit…
S ohledem na současnou ekonomickou situaci budem ještě rádi, když bude i příští rok jezdit syslograf, než nic.
Bohužel asi máte pravdu – díra v rozpočtu bude obrovská a šetřit se bude muset všude … jenom když vidím, co SŽ plánuje za stavby, nevím, kde se na všechno vezmou peníze. A to jsme jenom na železnici.
Že nebudou peníze na stavby se projeví nejdřív za rok . Těchto staveb se současná krize nedotkne , financování mají zajištěno.
— Toníček . Cena za km sysla je standartní . Místo přidělení soutěž a pevně věřím , že za podobnou cenu bude jezdit něco minimálně částečně nízkopodlažního , a je jedno zda modrá nebo růžová mašinka , nikdy se nenechat vydírat jedním omezeným dopravcem a vůbec objednavateli nepřísluší řešit jakoukoli redislokaci zbytných mašinek po republice.
Čistotu , vakuový záchod , systém hlášení případně monitory , wifi nebo klimatizaci beru v roce 2021 jako samozřejmost .
A ještě taky aby to jelo. 🙂
Pardubický kraj evidentně po syslu a byméčkách touží, když je to v nových smlouvách.
Přidělení ČD bez soutěže s myšlenkou , že s potahem a wifi bude lepší svět. Sysel někde na Třebechovice je ještě o.k. ale píši , že toto jezdí na jedné z nejvytíženějších tratí
Jenže to by jste pak ječel proč jezdí panter na osobce sice nízkopodlažně a ne někde jinde. Nízkopodlažnost na 100% není pokud vím nikde takže proložení nenízkopodlažním vlakem mne nepřijde zase, až tak špatně. Nevím jaký je takt počítám 30 minut. Takže interval 60 minut nízkopodlažních vlaků by bylo více než slušné.
Nevím v jakém světě žijete, ale zajistit komplet nízkopodlažní regionální železnici se zatím nepodařilo ani „na západě“. V podstatě se bezbariérovost daří plošně zajistit jen tam, kde jsou vysoká nástupiště. Ještě nějaké to desetiletí se u nás budete muset smířit s tím, že se do některých regionálních vlaků bude nastupovat po schodech. Pokrok však je, a je znát, jen to nejde najednou všude.
Vysoká nástupiště…tj. Spojené království…
To jako ze tam cestujici padaji do vlaku? Dost nebezpecne…
Ne, že tam mají nástup v nějakých 1000 mm nad temenem a to samý nástupiště..
I to by bylo řešení a následně levnější provoz standartních souprav
… a zase ta čeština… standard a ne standart a dveře šly otvírat a ne šli …
Zajímalo by mne, jaký hlupák dává ty mínusy … mě je to samozřejmě naprosto ukradené, ale jenom jsem opravoval chybnou češtinu, nic víc.
Tak debile napíšeš, proč dáváš mínusy ? Jde jenom o češtinu , náš mateřský jazyk …
Nízkopodlažnost dává smysl pro rychlost a čas na příměstské dopravě typu Pha, Ova, Brno nebo prostě tam kde jsou opravdu velké objemy přepravy. Pokud jsem správně pochopil kvůli tomuto byla rotržena přímá vozba Pha MN Kolín PCE na Pha MN- Kolín které začali jezdit elefanti a Kolín Pce nebo i čt jezdili standartní vlak tedy loko + vagony. Že mne to dává smysl je například spěšný Praha – Kutná hora který je řazený jako loko + vagony. pokud je honeckr repasovaný a problém je „jen“ nástup a není řazen v ranní špičce na čbrod pha mn, ale právě na té… Číst vice »
Mě přijde, stejně jako 954 nesmyslně uspořádaný…
Hneckery jezdí všude kolem Brna a ještě k tomu bez sisla, a co Maj potom říkat lidi jezdící reginou
Kdo šišlá?
Zrovna Brno bude se svým novým vozovým parkem panterů s elektrikou v pohodě .
Kromě změn, které souvisí s výlukou Choceň – Ústí nad Orlicí, došlo ještě k dalším zajímavým změnám.
Vlaky Chomutov – Vejprty budou i letos prodlouženy až do německého Cranzahlu. Zatím je psáno, že budou jezdit od 1.5., ovšem skutečný termín spuštění závisí na tom, kdy se otevře hranice.
Docela by mne zajímal důvod , proč se tolik let provozuje jeden!! pár os. vlaků Aš – Hranice.(?)
Znáte někdo obsazenost těchto podivných spojů ??
Ten jeden pár má hlavně udržovací význam – aby trať byla nadále udržovaná a nedošlo k jejímu zchátrání. Souhlasím s tím, že ten koncept nemá smysl a že by bylo do Hranic lepší prodloužit všechny vlaky Aš – Aš město, protože by to bylo bez nárůstu počtu souprav.
Jinak během koronavirové krize je obsazenost všech spojů samozřejmě mizerná, takže na základě těchto dat ani nemá smysl stanovovat smysluplnost spojení.
„Docela by mne zajímal důvod , proč se tolik let provozuje jeden!! pár os. vlaků Aš – Hranice.(?)“
Protože si ho KV kraj objednává. Dokud ho bude objednávat, bude jezdit a to i kdyby vozil jenom vzduch.
Štěpán:: To vím, nějak jste se rozohnil .
TR: Sjízdná trať může být sjízdná i bez „šotospoje
Do cementárny v Mokré osobka nejezdí a trať vypadá k světu…..“
Neozohnil jsem se, pouze jsem odpověděl a to bez vyjádření jakýchkoli emocí. Zda bude vlak jezdi či nikoli závisí fakt jen a pouze na objednateli.
A proč ho tedy kraj objednává?
A komu ta trať do Cementárny patří?
Tak to je opravdu pecka ,jak se tady maká hubou (v ČR) a peníze tečou do kapes.Ano modernizovat se musí ,ale takhle proboha ne, 2 roky 10 km Brandýs-Ústí ,jasně plus uzel Pardubice .Ale co ten koridor už stál peněz a dnes pojedu do Ostravy Pendolinem o hodinu méně a EX o 40 minut méně než před 30 ti lety?A přes Vysočinu o 4 minuty dříve do Brna než EC 9 v roce 1993? To je legrace ne?Na co mám railjet co jede 255km 2.57hod a rychlovlak co jede 350km za 3.24 hod.A tohle bude trvat 2 roky a pak… Číst vice »
Také by mne zajímalo, jak to dělali naši prapředci, když za 2 roky postavili celé tratě, měli na to pouze lopaty a krumpáče a jejich dílo vydrželo,, pouhých“ 100 let.
Rad ti odpovim. Kdyz se chtelo neco postavit, tak se to postavilo. Nic vic 😉
Stavet na zelene louce a za plneho provozu na trati a/nebo v inzenyrsky zasitovane krajine je dost podstatny rozdil.
Také tehdy nestavěli trakční vedení. Ale to staromilci nebereou v potaz.
Ono by se to zvládlo i dnes, pokud by se úsek Choceň – ÚnO kompletně uzavřel a nebylo potřeba brát na zřetel částečné zachování provozu, a vlaky na Ostravu by jezdily přes Brno.
A byla by k dispozici masa levných dělníků.
Tak což o to, levné nekvalifikované pracovní síly jsou plná vězení. Jen dnes už se tunely nerazí ručně krumpáčem.
To tedy…prostě se bude víc odsuzovat k „alternativním“ trestům…
Ale krumpáč a lopata nejsou přeci úplně k zahození, ne?
…. stavělo na 50km/h, bez zabzař, trakce, silnoproudu, mosty by byly 2 trámy a na nich mostnice, přejezdů a jen sypaná nástupiště bez podchodů…
Což je z toho všeho asi tak nejsnáze uskutečnitelné…
Protože lidí je všude jako 💩…
Nebo/a přes Letohrad …
To by byla „výhra“. Dvě úvratě a od Častolovic do HK už je teď vyčerpaná kapacita dráhy v denní době.
Tak to rozhodně . A to někdy jedou za hodinu i dva vlaky
Postaviť je vždy rýchlejšie ako prestavať.
Ono by to samozrejme šlo omnoho rýchlejšie, avšak za cenu úplnej výluky. Trúfne si to niekto navrhnúť?
Ono, kdyby se nejdříve postavili ta dvě nové koleje z České Třebové na Pardubice, tak by tam uplná výluka mohla být, jenže než postaví, bude se tento úsek opravovat znovu.
Stejně jako by šlo z Kolína do Brna přes Vysočinu napřímit trať pomocí mostů a tunelů s vyšší traťovou rychlostí.
Máme 21. století a některé tratě se stále opravují dle plánu 19. století. Včetně historického trasování, bez současných přepravních proudů.
Zrovna z HB do Brna ta trať vede podle úplně jiných plánů než „z 19. století“ (naštěstí, protože jinak by ji jako odklonovou použít nešlo).
Proč na Pardubice? Stačí do Chocně, zdvoukolejnit přes Týniště a Hradec do Oseka (což se stejně musí udělat, nechceme-li tam železnici odepsat) a dál do Lysé případně přidat kolej nebo dvě.
Traťová rychlost, nápravový tlak
A hlavně stavěli jenom jednu kolej. Tu druhou přistavovali až po létech. Kdo nevěří, ať jde so Slavíča.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Slav%C3%AD%C4%8Dsk%C3%BD_tunel#/media/Soubor:Slav%C3%AD%C4%8Dsk%C3%BD_tunel1847.jpg
Jedna velká rána je odliv cestujících kvůli viru nebo rouškám. Tohle bude druhá. „Dlouhodobost“ obojího bude mít hodně velké dopady na přijímání dálkové vlakové dopravy. Hlavně relace Praha – Brno, kde je alternativa (2:30-2:35 autobusy, dvě hodiny auto), nesmyslně snadno ztratí to, co získala v posledních letech, a v čem dopravci měli zdroj stabilního komerčního výsledku.
Žádného trvalého odlivu frekvence ze železnice vyvolaného přechodným velkým omezením dopravy u Brandýsa nad Orlicí bych se rozhodně nebál, a to ani když už pak bude hotová i rekonstrukce dálnice D1: po několika měsících od skončení těch omezení si na ně nikdo už ani nevzpomene, provedené práce tam naopak zvýší propustnost i stabilitu provozu, a i u Adamova by mezitím snad mělo být hodně hotovo, takže žádný trvale nepříznivý dopad na frekvenci podle mě čekat nelze – jen teď chvíli potrvá, než cestující ty nepříznivé podmínky „překousnou“, ale tomu zase napomohou omezující dopady působení protiepidemických opatření (kdo nutně nemusí, nejezdí… Číst vice »
To jsem zvědavý, v kolika % případů to za tři hodiny na Praha – Brno opravdu stihneme.
S ČD 20%, s RJ 0,0000%
Doporučuji se podívat na trať 231. Zdánlivě nesouvisející trať mnohým lidem zkomplikuje cestováni vlivem odkolů EC přes HB.
Co tam mám vidět?
Že osobáky projíždějí Veltruby a Kolín – Zálabí.
Tipuji, že je to proto, že budou zavedeny ostré (6min.) obraty Elefantů v Kolíně.
To bude seker!
Že jich jezdí. No a všiml jste si zavedení NAD?
kde?
Již brzy naleznete přelepky do knižního jízdního řádu na stránkách http://prelepky.wz.cz.
Co se týče textu článku, tak na trati 085 se drobná změna odehrává – jeden vlak projížděl Dolní Podluží a nyní již jej projíždět nebude. Nenašel jsem ale změnu na trati 124
Díky:) Koukal jsem do toho deset minut a nenašel:)a na 124 tedy také ne, ale třeba bude někdo bystřejší.
Žádná změna tam opravdu není, takže ze strany SŽ jde nejspíš o omyl.
Změna zóny Sádek u Žatce z 922 na 923 😉
To je stejně jedno, protože všechny vlaky touto stanicí v současné době projíždí (počínaje současným GVD). Místo Sádku u Žatce nově vlaky zastavují v Holedečku, kde to mají lidé blíž, a zároveň se tím vyřešil problém s chybějícími autobusy o víkendu.
124 aktuálně oba odkazy odkazují na JŘ od 6.4. …
Na 085 také zrychlení 26061.
Děkuji za informaci – zahrnul jsem.
Přece jsem jednu změnu našel … budete dělat 4x přelepku „Platí od 6. dubna 2021“?