Infrastruktura Železnice

Vyjede KŽC do Mochova? V rozpočtu zatím peníze na oživení lokálky nejsou

Vlak KŽC Doprava zajišťuje veřejnou dopravu v Praze mezi Masarykovým nádražím a Čakovicemi. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Vlak KŽC Doprava zajišťuje veřejnou dopravu v Praze mezi Masarykovým nádražím a Čakovicemi. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Podle nového jízdního řádu na příští rok je to jasné: po více než deseti letech se vrátí pravidelná osobní doprava na čtyřkilometrovou středočeskou lokálku Čelákovice – Mochov. Podle grafikonu tu bude od 3. dubna jezdit v pracovní dny šest párů pravidelných vlaků, které bude provozovat KŽC Doprava.

Lokálková událost číslo jedna má ale háček. V rozpočtu Středočeského kraje nejsou na objednávku vlaků zatím peníze. „Pokud nebude v návrhu příslušná částka, tak je to pro nás bezpředmětné,“ uvedl šéf krajského dopravního koordinátora IDSK Pavel Procházka. Ředitel KŽC Doprava Bohumil Augusta se k věci vyjádřit nechtěl, podle něj by to bylo předčasné.

O obnovení pravidelné dopravy stojí především obec Mochov, zájem na jaře vyjadřoval i kraj. Je tak možné, že rozpočet bude o tuto položku doplněn. Není ale jasné, zda se podaří jízdní řád dodržet už od dubna. Vedle peněz bude třeba uzavřít smlouvu a ještě předtím přímé zadání notifikovat, tedy veřejně oznámit dva měsíce předem. V balíku s mochovskou lokálkou jsou i další vlaky KŽC Doprava, vesměs jde o pravidelné nostalgické jízdy. Kraj ale nemusí přijmout celý balík.

Mochovská lokálka byla mezi prvními, které byly počátkem desetiletí určeny k likvidaci. Po zrušení pravidelné osobní dopravy už se dokonce rozběhl i proces zrušení dráhy. Byl ale zastaven a trať nabídnuta k prodeji za více než 30 milionů, zájemce se nenašel. O její záchranu se mimo jiné zasloužila právě KŽC Doprava, která sem občas vysílá své retrovlaky. Letos sem třikrát zajel Mochovský motoráček, jehož čtvrtá návštěva je naplánována na prosinec.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
redakce
Člen

Trať Čelákovice – Mochov neleží ani zčásti na území Prahy, a tak tady už ROPIDu jako penězovodu (jako v případě linky do Čakovic) použít nelze …

Craftmanek
Host
Craftmanek

Kdyby to opravdu jezdilo, zajímalo by mě jak to vyřeší na nádraží v čelákovicích…

Martin Chovanec
Host
Martin Chovanec

Hmm, teď je jízdní doba do centra (na Nám. rep.) 42 minut. Jaký má mít ta linka přesně efekt?

David Jandečka
Host
David Jandečka

Jediný efekt je bezesporu zabránit likvidaci trati. Nikdo si nemůže myslet, že by vlak lidé využívali místo autobusů. Proto tu taky byla osobní doprava před 10 lety zastaven…

Jakub
Host
Jakub

Mochov – Černý Most – Náměstí Republiky = 44 minut. Kdyby jezdil motorák do Čelákovic, zkrátila by se jízdní doba na 39 minut (nehledě na zvýšený komfort jízdy vlakem),
Mochov – Čelákovice – Masarykovo nádraží.

Chachar Budvar
Host
Chachar Budvar

Chtěl bych být augustou mít jistou kopu peněz a z hospody toulat se tmou…