Východní obchvat Častolovic má územní rozhodnutí, kraj chce začít stavět příští rok
Vizualizace obchvatu Častolovic. Foto: Královéhradecký kraj
Jde o další investici vyvolanou solnicko-kvasinskou průmyslovou zónou.
Jde o další investici vyvolanou solnicko-kvasinskou průmyslovou zónou.
„Část obchvatu se později stane silnicí I/11.“ .. jaká část obchvatu konrétně?
Až po kruhovou křižovatku, kde se bude odbočovat na budoucí obchvat Kostelce.
No naindukuje, víc lídí bude v obci přecházet přes cestu…
Na to, že příští rok ta stavba nezačne, bych si klidně vsadil 🙂
Tranzitní silnici s obchvaty zazdíme kruháči. :-(
A tím zachráníme spousty životů. Viz křižovatka v Hradci Králové v Plotištích.
Ta myslenka smerovala rekl bych k mimourovnovemu křížení…
Presne tak. A když už okružní křižovatku, tak velkou. A pouze z důvodu nedostatku financí na MÚK.
Nejsme tak bohatí, aby se na jedničkách kde nevychází rovnou dálnice stavěla MUK. Přece jen je to furt komunikace kde z Kostelce do Častolovic přes ten Kruháč pojedou i lidi na kole.
Stavět MÚK na každé silnici II. třídy na to náš stát opravdu nemá.
Pak tam taky to protnutí (třeba „každé druhé“) nemusí být vůbec, že ano? Prosté mimoúrovňovvé křížení (most) není tak drahé. A pokud je to se silnicí II třídy, po které není zase takový provoz, tak se ani pro obyvatele dané obce prakticky nic nezmění. Pokud budou potřebovat jet ve směru obchvatu, tak projedou obcí na další křížení, pokud budou chtít jet směrem původní silnice, tak pojedou jak dřív, jen projedou pod mostem obchvatu, nebo jej na mostě překříží zhora.
Ale dělat kvůli každé „polňačce“ na rychlostním obchvatu obce OK je prostě pitomost.
Vzácný případ, kdy je obchvat kratší než původní trasa…
Pokud je to myšleno „Praha“ – Kvasiny, tak už to tak slavné není, ne? A o tento směr jde asi nejvíc, nebo to chápu špatně?
Hodnotím pouze délku obchvatu vůči průtahu I/11 skrz Častolovice…
Škoda, že na vizualizacích není vidět křižovatka na Synkov-Slemeno. Je to spojení na Rychnov nad Kněžnou.
Rychnov nad Kněžnou by samozřejmě měl být připojen lépe než přes Synkov-Slemeno.
Nevím, něco co se napojí na tento obchvat a na budoucí obchvat Kostelce nad Orlicí. Lehkým nástřelem takto https://mapy.cz/s/cakazopuvo.
Mimochodem je někde mapka stavby východního obchvatu Častolovic?
Dobrá zpráva. Častolovičtí se částečně dočkají (v kopci se nebudou potkávat kamiony a okolo školy bude klidněji). Samozřejmě bez obchvatu I/11 je to hodně polovičaté, ale alespoň něco. Co mě mrzí na obchvatu I/11, že se nevyhne Česticím a ano vím je tam přírodní park Orlice, jsou tam docela vážné důvody, ale je to za mě přesto dost paskvil. Co zamrzí na I/318 je hodně pomalý kruháč u Domašína kamiony tam projíždějí snad 10 km/h a pak nesmyslné zatáčky mezi Domašínem a Solnicí, tam ty kamiony jsou nepřekonatelný (resp. nepředjetelný) a hlavně zbytečně pomalý. Bohužel se to dělalo kdysi na… Číst vice »
Kvůli tomu nesmyslně malému kruháku má Domašín jedno prvenství – obchvat pomalejší než původní průtah. To navrhl někdo skutečně velmi “chytrý”.
To je tak kde kade, a aj za hranicami. Podobne je na tom napr. veľmi známy obchvat Drasenhofenu na Rakúskej strane hraníc pri Mikulove. Tam sa tiež dá napriek prítomnosti zdržovacích (doslova) semaforov v obci prejsť rýchlejšie po starej trase.
Však primárním cílem obchvatů není zrychlit tranzit, ale zlepšit životní prostředí v obcích, kterými současné průtahy prochází. Když se s tím sveze i rychlejší tranzit je to win-win, ale podmínkou to není.
Pak takový obchvat ale nebude fungovat. Jedu kratší trasou, jen v případě, že je to moc bolest a obchvat je i za cenu delší trasy (což je skoro vždy, tedy alespoň z jedné strany nájezdu) rychlejší, tak jedu po něm. Jenomže když je to jak delší, tak pomalejší, tak absolutně není důvod po něm jet, a tudíž sev obci nic nezlepší…