Obrazem: Všechny objednané megatrolejbusy už jsou v Praze. Dohromady měří půl kilometru

Parciální trolejbusy Škoda Solaris 24m v garáži Řepy. Foto: DPPParciální trolejbusy Škoda Solaris 24m v garáži Řepy. Foto: DPP

Do konce tohoto týdne dopravní podnik počítá s převzetím vozů do majetku.

O víkendu dodal plzeňský výrobce Škoda Group do pražského dopravního podniku (DPP) poslední dvacátý objednaný kus tříčlánkového bateriového trolejbusu Škoda–Solaris 24m.

Svůj nový domov našly všechny vozy v garáži Řepy, kde je již pro ně připravena napájecí infrastruktura a také speciálně prodloužená parkovací místa. Všech 20 dodaných 24 metrů dlouhých vozů tvoří dokromady půl kilometru trolejbusů.

„Na všech vozech byl zahájen akceptační proces včetně kontroly technického stavu a kontroly plnění kupní smlouvy,“ uvedl DPP.

Do konce tohoto týdne dopravní podnik počítá s převzetím vozů do majetku. V březnu by měl být zahájen jejich provoz na lince 59 z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla. Dva první dodané kusy již od prosince najíždějí své homologační kilometry na první novodobé trolejbusové lince 58 z Palmovky do Letňan.

Poslední týdny testování

Nejdelší české trolejbusy už také otestovaly „svou“ trať na letiště, kde je již nové trolejové vedení pod proudem. Poslední úpravy trolejí se dodělávaly také na terminálu Nádraží Veleslavín, kde kvůli stísněným podmínám musí i běžné kloubové autobusy najíždět při odbočování mírně do protisměru.

To, že je pro 24metrové trolejbusy terminál vhodný, si však DPP ověřil už před několika lety, kdy se na Veleslavíně testovaly stejně dlouhé tříčlánkové autobusy.

Parciální megatrolejbusy Škoda Solaris 24m s přídavným bateriovým pohonem se na trase budoucí linky objevily poprvé v polovině ledna. Tehdy však zdolávaly devítikilometrovou vzdálenost pouze na baterie. Hlavním cílem bylo ověření průjezdnosti celé trasy.

Následovaly zkušební jízdy s již připojeným trolejovým sběračem na starý ruzyňský terminál. Odtud budou trolejbusy i v běžném provozu pokračovat už jen na bateriový pohon k novým terminálům 1 a 2. Tam se opět mohou připojit k dobíjecí troleji.

Trolejbusy linky 59 v březnu nahradí současnou autobusovou linku 119, díky jejich délce kapacita dopravy prudce stoupne.

Parciální trolejbusy Škoda Solaris 24m v garáži Řepy. Foto: DPPParciální trolejbusy Škoda Solaris 24m v garáži Řepy. Foto: DPPParciální trolejbusy Škoda Solaris 24m v garáži Řepy. Foto: DPPParciální trolejbus Škoda Solaris 24m na lince 58. Foto: DPPTestovací jízdy trolejbusu Škoda Solaris 24m na pražské letiště. Foto: Zdopravy.czTestovací jízdy trolejbusu Škoda Solaris 24m na pražské letiště. Foto: Zdopravy.czTestovací jízdy trolejbusu Škoda Solaris 24m na pražské letiště. Foto: DPPTestovací jízdy trolejbusu Škoda Solaris 24m na pražské letiště. Foto: DPPTestovací jízdy trolejbusu Škoda Solaris 24m na pražské letiště. Foto: DPPTestovací jízdy trolejbusu Škoda Solaris 24m na pražské letiště. Foto: DPPTestovací jízdy trolejbusu Škoda Solaris 24m na pražské letiště. Foto: DPPTestovací jízdy trolejbusu Škoda Solaris 24m na pražské letiště. Foto: DPPTestovací jízdy trolejbusu Škoda Solaris 24m na pražské letiště. Foto: DPPTestovací jízdy trolejbusu Škoda Solaris 24m na pražské letiště. Foto: DPPTestovací jízdy trolejbusu Škoda Solaris 24m na pražské letiště. Foto: DPPTestovací jízdy trolejbusu Škoda Solaris 24m na pražské letiště. Foto: DPPTestovací jízda trolejbusu Škoda Solaris 24m z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla. Foto: Dominika Brabcová / DPPTestovací jízda trolejbusu Škoda Solaris 24m z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla. Foto: Dominika Brabcová / DPPTestovací jízda trolejbusu Škoda Solaris 24m z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla. Foto: Dominika Brabcová / DPPTestovací jízda trolejbusu Škoda Solaris 24m z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla. Foto: Dominika Brabcová / DPPTestovací jízda trolejbusu Škoda Solaris 24m z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla. Foto: Dominika Brabcová / DPP
Tagy dpp Letiště Václava Havla Praha Nádraží Veleslavín parciální trolejbusy Škoda Group Škoda Solaris 24m
34 komentářů