Obrazem: Všechny objednané megatrolejbusy už jsou v Praze. Dohromady měří půl kilometru

Parciální trolejbusy Škoda Solaris 24m v garáži Řepy. Foto: DPPParciální trolejbusy Škoda Solaris 24m v garáži Řepy. Foto: DPP

Do konce tohoto týdne dopravní podnik počítá s převzetím vozů do majetku.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk Sýkora

Děsí Děsí mě to orwellovské sdělení na konci. Ve výsledku to znamená, že snížením intervalu zvýšíme kapacitu linky…
Jediné, čeho se tím dosáhlo, je úspora řidičů a vozidel. I tak ale toto vozidlo nemůže kapacitou konkurovat vláčku se 2 až 3 kloubovými busy v jeden čas. Takže ano, v sedle se kapacita zvýší, místo kb pojede 2kb, ale ve špičce ne. Celkově tedy přepravní kapacita linky za den poklesne.

PetrzOlomouce

Něco podobného jsem viděl přes víkend v Tiraně, byly to ale dvoukloubové autobusy. Bylo zajímavé pozorovat, jak s tím místní řidiči projížděli zatáčky.

Cyril

„Kapacita dopravy“ – to je proboha co za výraz?

Miloš

Velká gratulace Škodě Plzeň, že oproti konkurenci v Praze dodala vozy včas. Doufám, že až na možné drobnosti nebudou zásadní problémy.
Snad jen projektanti trasy budou mít sebereflexi a upraví komunikaci podle potřeby a bezpečnosti a ne jen od počítače. Některé úseky jsou projektově nesmyslné.

Michal M

Ty jsi článek nečetl, viď, Miloši…

Klondajk

Jestliže běžné kloubové autobusy najíždějí do protisměru a dvoukloubové na Evropské odbočují z levého pruhu, tak ta zastávka vhodná NENÍ. Ten, kdo to tehdy podepsal, už je, doufám, vyhozen.

král j

Proč mají jen třímístná evidenční čísla? Vždyť všechna ostatní vozidla DPP mají čísla čtyřmístná.

Jaroslav Tetiva

Mají teoreticky čtyřmístná, první číslicí je nula, která se v reálu nepoužívá.

Zdeněk Sýkora

No tak mají 3, je to interní značení a nikdo nenařizuje, jak má vypadat.

Martin

V tomto případě by bylo lepší požít měrnou délku…. kolik je to Fabií 🤔

Václav

Pěkně po americku. Takže pět fotbalových hřišť nebo šest minut chůze.

Martin

Světový nebo americký fotbal?

Petr Suchý

Podle vaclavaky.cz je to 125.09382036527396 vozů Škoda Fabia

Jiří Kocurek

No nazdar. To nemohli tu Fabii prodloužit o 7,52 milimetru?

Martin

Myslim, ze to je spise domena jineho media nez Zdopravy.cz…

Jiří 3

Nebo Škod Fabií

ksz

Kdyby se jich objednalo ještě několik kilometrů, nemuselo by se s nima vůbec jezdit 🙂

Jiří Kocurek

Máte na mysli páternoster trolejbus?

BND 30

Ne, jenom byste nastoupil zadními dveřmi a přešel dopředu….

nedulezite

Doporučuji si dohledat: „Hoškova kontinuální tramvaj“

Martin

Yrochu se mi nelibi, ze nahazovani tykadel probiha v zastavkach na znameni, … ty zadtavky by meli byt stale…

Mimopražský

Nejen tyhle ale všechny zastávky na znamení v Praze by měly být stálé. Pro obecné blaho.

Martin

Stejne tam ten trolejbus zastavi, tak co se vam nezda, jste nemocny?… V tomto pripade nedavaji ztakove zastavky smysl, aby byly na znameni…

Frantisek X

Ne nutně. I pod trolejí jezdí někdy jen na baterie. Elektrobus s dynamickým dobíjením…

Jan T.

Na lince 58 ano, tam mají větší baterie a při průběžném nabíjení z troleje může dojet na Palmovku už nabitý. Tady mají baterii menší a o to víc si ji musí šetřit.

PetrH

Založíme Výbor pro veřejné blaho, který prosadí zastávky na znamení!

Twix

A proto by to byla stálá zastávka i pro ostatní linky? Co když řidič trolejbusu chce dohnat zpoždění a řekne si, že to celé dojede na baterku?

Zdeněk Sýkora

Tak se nemusí následně baterka řádně dobít na potřebné výkony, navíc to bude neúměrně zvyšovat spotřebu.

Patrick

Aký je vlastne problém, ak bude tá zastávka formálne naďalej vedená na znamenie, aj keď na nej bude zastavovať stále? V Bratislave máme na znamenie všetky zastávky a nikomu to ako problém nepripadá.

marcel.stancl

Konečně

Martin

Ted jen uz aby byly v provozu…

Miloš

To už je otázka na dopravní podnik …

Jan T.

To je otázka dodavatele. Dopravní podnik nemůže za výrobní vady SOR TNS 18, které stále nejsou všechny funkční. Anebo všechny odstavené elektrobusy, které pro změnu dodávala Škoda.

Leinad

Ve vztahu město (zastoupené ROPIDem) – DPP je dodavatelem DPP. Podobně přepravní smlouvu jako cestující mám uzavřenou s DPP a ne se SORem nebo Škodou.