Obrazem: Všechny objednané megatrolejbusy už jsou v Praze. Dohromady měří půl kilometru
Parciální trolejbusy Škoda Solaris 24m v garáži Řepy. Foto: DPP
Do konce tohoto týdne dopravní podnik počítá s převzetím vozů do majetku.
Děsí Děsí mě to orwellovské sdělení na konci. Ve výsledku to znamená, že snížením intervalu zvýšíme kapacitu linky…
Jediné, čeho se tím dosáhlo, je úspora řidičů a vozidel. I tak ale toto vozidlo nemůže kapacitou konkurovat vláčku se 2 až 3 kloubovými busy v jeden čas. Takže ano, v sedle se kapacita zvýší, místo kb pojede 2kb, ale ve špičce ne. Celkově tedy přepravní kapacita linky za den poklesne.
Něco podobného jsem viděl přes víkend v Tiraně, byly to ale dvoukloubové autobusy. Bylo zajímavé pozorovat, jak s tím místní řidiči projížděli zatáčky.
„Kapacita dopravy“ – to je proboha co za výraz?
Velká gratulace Škodě Plzeň, že oproti konkurenci v Praze dodala vozy včas. Doufám, že až na možné drobnosti nebudou zásadní problémy.
Snad jen projektanti trasy budou mít sebereflexi a upraví komunikaci podle potřeby a bezpečnosti a ne jen od počítače. Některé úseky jsou projektově nesmyslné.
Ty jsi článek nečetl, viď, Miloši…
Jestliže běžné kloubové autobusy najíždějí do protisměru a dvoukloubové na Evropské odbočují z levého pruhu, tak ta zastávka vhodná NENÍ. Ten, kdo to tehdy podepsal, už je, doufám, vyhozen.
Proč mají jen třímístná evidenční čísla? Vždyť všechna ostatní vozidla DPP mají čísla čtyřmístná.
Mají teoreticky čtyřmístná, první číslicí je nula, která se v reálu nepoužívá.
No tak mají 3, je to interní značení a nikdo nenařizuje, jak má vypadat.
V tomto případě by bylo lepší požít měrnou délku…. kolik je to Fabií 🤔
Pěkně po americku. Takže pět fotbalových hřišť nebo šest minut chůze.
Světový nebo americký fotbal?
Podle vaclavaky.cz je to 125.09382036527396 vozů Škoda Fabia
No nazdar. To nemohli tu Fabii prodloužit o 7,52 milimetru?
Myslim, ze to je spise domena jineho media nez Zdopravy.cz…
Nebo Škod Fabií
Kdyby se jich objednalo ještě několik kilometrů, nemuselo by se s nima vůbec jezdit 🙂
Máte na mysli páternoster trolejbus?
Ne, jenom byste nastoupil zadními dveřmi a přešel dopředu….
Doporučuji si dohledat: „Hoškova kontinuální tramvaj“
Yrochu se mi nelibi, ze nahazovani tykadel probiha v zastavkach na znameni, … ty zadtavky by meli byt stale…
Nejen tyhle ale všechny zastávky na znamení v Praze by měly být stálé. Pro obecné blaho.
Stejne tam ten trolejbus zastavi, tak co se vam nezda, jste nemocny?… V tomto pripade nedavaji ztakove zastavky smysl, aby byly na znameni…
Ne nutně. I pod trolejí jezdí někdy jen na baterie. Elektrobus s dynamickým dobíjením…
Na lince 58 ano, tam mají větší baterie a při průběžném nabíjení z troleje může dojet na Palmovku už nabitý. Tady mají baterii menší a o to víc si ji musí šetřit.
Založíme Výbor pro veřejné blaho, který prosadí zastávky na znamení!
A proto by to byla stálá zastávka i pro ostatní linky? Co když řidič trolejbusu chce dohnat zpoždění a řekne si, že to celé dojede na baterku?
Tak se nemusí následně baterka řádně dobít na potřebné výkony, navíc to bude neúměrně zvyšovat spotřebu.
Aký je vlastne problém, ak bude tá zastávka formálne naďalej vedená na znamenie, aj keď na nej bude zastavovať stále? V Bratislave máme na znamenie všetky zastávky a nikomu to ako problém nepripadá.
Konečně
Ted jen uz aby byly v provozu…
To už je otázka na dopravní podnik …
To je otázka dodavatele. Dopravní podnik nemůže za výrobní vady SOR TNS 18, které stále nejsou všechny funkční. Anebo všechny odstavené elektrobusy, které pro změnu dodávala Škoda.
Ve vztahu město (zastoupené ROPIDem) – DPP je dodavatelem DPP. Podobně přepravní smlouvu jako cestující mám uzavřenou s DPP a ne se SORem nebo Škodou.