Vrty prověří podloží pro modernizaci železnice v Mladé Boleslavi
Jednotka 845 společnosti Arriva vlaky v Mladé Boleslavi. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Železnice v Mladé Boleslavi má projít velkou proměnou.
Železnice v Mladé Boleslavi má projít velkou proměnou.
V Mladé Boleslavi by to mimo jiné chtělo vymyslet lepší napojení trati směrem na Turnov a Liberec. Současný stav je naprostá katastrofa, ale navržené řešení není o mnoho lepší. Jednokolejka i do budoucna přes Bakov (je tam zdvojkolejnění vůbec možné?), klikatící se trať kolem Jizery a přes město, která by se sice měla zdvojkolejnit a trochu narovnat, ale i pak bude příliš pomalá. Nebylo by lepší postavit novou trať s nádražím kolem třídy V.Klementa (mohla by být jen zahloubená), na kterou by navazoval zhruba 3 km dlouhý tunel buď k Jizeře a stanici Bakov n.J. (za předpokladu, že by bylo… Číst vice »
S kolika nástupními hranami se počítá v cílovém stavu ve stanici MB město? Pokud se někdy v budoucnu podaří postavit novou trať do Liberce a MB město se stane hlavním nádražím, těch vlaků tam určitě nebude jezdit málo.
Bylo by to Praha – MB – Turnov (-Liberec) v několika vrstvách, od osobních po expresy, Nymburk – MB – Česká Lípa, Všetaty, Dolní Bousov, Mšeno, tj. celkem 7 směrů.
Dostat do toho stísněného prostoru dostatečný počet nástupišť bude docela umění, zároveň to ale určitě je nejvhodnější místo.
MB město tři ostrovní.
MB hlavní jedno ostrovní.
Vše plně bezbariérové.
Takže to tam bude super.
A dostatečně kapacitní.
Další kapitola smutného příběhu
Tohle má zpoždění tak 30 let.
To bude ještě víc. Podobně jako trať do Příbrami. Sliby o elektrifikaci a druhé koleji, nebo o tunelu. Na víc se náš stát nezmůže.
Ty průzkumné vrty jsou standardní postup při rekonstrukci / novostavbě železničních tratí? Ještě jsem o tom neslyšel… A pokud to standardní není, z jakého důvodu se ty vrty přivádějí před těmito stavbami? Přijde mi zvláštní, že by jen a pouze Mladá Boleslav měla tak komplikované podloží… Předem děkuji za případné odpovědi.
Dělá se to téměř vždy u mostů, popř v místech kde se historicky projevovaly problémy. Je to naprosto běžné a hlavně správné.
Jestli chtějí rozšiřovat dráhu z MB Město směrem k řece na 2 koleje, což nejspíš chtějí, tak se to bez opěrných zdí neobejde. A pro návrh opěrných zdí je rozhodující přítomná zemina, obzvlášť když je nahoře ulice a domy.
Geologické podmínky si nevyberete ty jsou dány a skrtyty pod povrchem. Vrt je způsob, jak se podívat s jakým materálem se pracuje.
Ještě obrázek opěrné zdi se zemní kotvou: https://data.fine.cz/help/geo5/cs/data/img/kotvy-09-1.png
Jestli a jaké kotvy (kolik a jak daleko od sebe) vyplyne právě ze zjištěných hornin při vrtání sondy.
Já jsem si dělal geologický průzkum i před stavbou rodinného domku. Dva vrty a zpráva stály 15.000 Kč. Jílové podloží v hloubce 1,5 až 0,9 metru. Založení domu na širokých základových pasech min 60cm. Základová spára se měla dobagrovat až na jíl hladkou lžící, aby se povrch jílu, na který se vylil beton, co nejméně rozrušil a nedostávala se mezi jíl a základy voda (aby jíl nebobtnal). Vzhledem k tomu, že jsem pak postavil dům za 4,5 milionu (rok 2015), tak je 15.000 Kč marginální náklad a mám pocit, že jsem nepodcenil základy a dům bude bez problémů se stabilitou.… Číst vice »
A Všejanská a Bezděčínská spojka (o nové budově hlavního nádraží ani nemluvě) se každým rokem zase odsouvá
Tohle je pro příští generace.
Asi tak. A stejně se ve výsledku dostanou lidi z Prahy rychleji do Ústí než do MB, ač je podstatně blíže. Ale to je asi jedno, snad to ale bude dříve, než se vynalezne teleport
Ten rozdíl je cca 30 km (106 km do Ústí nad Labem, 75 km do Mladé Boleslavi, resp. do stanice Mladá Boleslav město).
30 km není zrovna málo, vždyť je to polovina cesty do MB (a to je ta trasa delší než by musela být). Snad se brzo dočkáme obou staveb
Nebude ta nová budova potom trochu k ničemu? 🙂 Třeba aspoň místo toho závleku (nevadícího nákladům, ale…) prosadí přímější vedení s tunelem a obsluhou Dobrovice, když už. Ačkoli, tady „se nechce“ možná podobně, jako kdysi místo průjezdu vlaků od Dětenic do Boleslavi raději trať zrušili a osobní vlaky nahradili busy…
To už je nějaký matrix v Mladé Boleslavi. Město aut. Měla by to být výstavní síň, s nadsázkou řešeno. Ale nadává se na auta. Autobusy, no ty jezdí bez klimatizace, při výběrkách se nepožadují. A vlak ? Katastrofa. Hlavní město ostuda města. Žádné rozumné spojení z města na hlavák není, je fakt dost mimo. A ty spoje na Prahu ? Pořád mají zpoždění, trkotají se, při lepším spojení, asi 75 minut do centra. No kde to žijeme…