Volvo bude náhradní díly převážet lodí na kuchyňský olej. Uspoří 84 % emisí na kontejner

Námořní kontejnerová doprava. Foto: DB SchenkerNámořní kontejnerová doprava. Foto: DB Schenker

Námořní biopaliva výrobce využije z přepravě 12 tisíc kontejnerů přes Atlantik.

Původem švédský výrobce automobilů Volvo Cars oznámil, že začne po moři přepravovat své kontejnery s náhradními díly s využitím biopaliv druhé generace.

Prostřednictvím logistického dopravce DB Schenker přepraví 12 000 standardních kontejnerů (TEU) do USA. Jako palivo bude sloužit metylester použitých kuchyňských olejů.

Má to být příklad dekarbonizace námořní přepravy, která je považována za jednoho z největších dosud neregulovaných producentů emisí. Předpokládaná úspora CO2 je podle Volva až 84 % na jeden kontejner.

Pravidelná linka mimo jiné představuje posílení přeprav mezi výrobním závodem Volvo Cars v Göteborgu a přístavy na východním pobřeží USA.

„Ve Volvo Cars se snažíme dekarbonizovat náš dodavatelský řetězec. Hledáme způsoby, jak udržitelná řešení posouvat dál, a chceme inspirovat i další výrobce automobilů, abychom zvýšili poptávku po uhlíkově efektivní námořní dopravě,“ uvedl výkonný ředitel Volvo Cars Javier Varela.

„Kuchyňské“ biopalivo bude podle automobilky i dopravce certifikováno třetí nezávislou stranou. Na jeho výrobu se nemusí pěstovat technické plodiny, které by zabíraly půdu těm potravinovým. I proto má biopalivo dle směrnic Evropské unie o obnovitelných zdrojích energie (RED) menší dopad na životní prostředí.

DB Schenker uvádí, že pokud nebude při konkrétní přepravě pro Volvo Cars biopalivo k dispozici, využije se příště pro přepravu jiného zákazníka a přidělí se výrobci aut pomocí metodiky mass-balancing.

Tuto metodu pravidelně kontroluje nezávislá strana a zajišťuje, že celkové snížení fosilních paliv odpovídá skutečné spotřebě na kontejnerových lodích.

Biopaliva druhé generace se testují i v letecké přepravě. Před dvěma lety uskutečnila první let přes Atlantik na kuchyňský olej Air France.

Tagy DB Schenker námořní doprava námořní nákladní doprava Volvo
23 komentářů