Volno ke stavbě další tramvajové trati v Praze. Na spojnici Modřany – Libuš má DPP už smlouvu

Tramvajová trať Modřany - Libuš, vizualizace. Autor: MetroprojektTramvajová trať Modřany - Libuš, vizualizace. Autor: Metroprojekt

Do soutěže přišlo nakonec šest nabídek, cena tak spadla o více než desetinu.

Zpět na článek
39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marek

To zas bude velké zmatení v názvu zastávek.
Budoucí konečná tramvaje Libuš, dnes Pavlikova už leží mimo území městské části Praha – Libuš i když pravda jen o pár metrů. Tam už je to Praha 12 – Kamýk.
Zato dnešní zastávka MHD Libuš je na Vídeňské ulici v samotném centru Libuše. A ta se bude asi muset přejmenovat že….
Navrhuji třeba název „opravdu Libuš“, nebo „skutečná Libuš“ 🙂 🙂 🙂

medical_examiner

Nebo „Libuš, náves“

Frantík

Chytrolíni z Ropidu vymyslí „Stará Libuš“ a všichni budou souhlasit.

Frantík

Já bych se inspiroval metrem A a na konečnou tramvaje bych dal „Libušská“.

Petr

a co je s tou větví do komořan, na kterou měl do konce tohoto roku DPP připravit studii kvůli cukrkandlu?

Cestujici 2

Měly by to postavit rovnou na nové dvory … kde je problém ?

Grossák

O této etapě se rozhodlo teprve před necelými 2 lety. A vzhledem k tomu, jak dlouho trvá příprava, jistě projekt není tak daleko, aby už mohla začít realizace.

looking4bucho

Ja hlavne nechapu proc to ma pak na Novych Dvorech koncit a neprotahnout to az dolu k OC Novodvorska. Takhle zustane spodni pulka Lhotky kde je vetsina obcanske vybavenosti na autobusech naveky, zatimco nahore bude metro i tramvaj…

Marek

Že by pak jezdil někdo z OC Novodvorská do centra tramvají přes Modřany? 🙂

Juraj

Člověk s kočárkem nebo na vozíku klidně, a ten zbytek by se z Novodvorské vyvezl tramvají na metro a přestoupil.

Martin

…a dále do centra, např. na Palackého náměstí nebo na Staroměstskou…

Kdo by to takovou oklikou jezdil, kdyz na metro je to 10min…

Honimir

Tramvaj je kupodivu kvalitní nízkopodlažní spoj oblíbený u matek s dětmi či důchodci. Ti kvůli ušetřeným pár minutam do přestupu nepůjdou.

Pájin

Souhlas. Vstup na Kačáku s kočárkem je SadoMaso.

Jelen

Tahle trať bude mít význam hlavně pro Modřany, až bude v Libuši metro D. Ale ani teď to nebude k ničemu, do centra bez přestupu a bez nutnosti lezení do díry.

medical_examiner

Jste si jistý, že metro D opravdu někdy v budoucnu vznikne?
Zvlášť když je taková TT 15x levnější?

Miroslav Zikmund

Nikdo vás nenutí jezdít TRAM, můžete jezdit krtčí dráhou a libovat si v procházení dlouhými tunely a jízdou po eskalátorech.
Vyhledávače spojení vám nenabízí čas ulice > metro > ulice, ale nástupiště > nástupiště …
Takže někdy vám přijde komfortnější cesta TRAM než „krtkem“. Třeba když s sebou máte nějaké zavazadlo …

Antonín

Na metro je to možná 10 minut, když budou volné silnice, pak přestup, metrem cca 15 min ba Florenc a pak přestup na druhé metro a tím tak 6 minut nebo nebo 10 min. na I.P. Pavlova a pak přestup na tram + čas na přestupy + čekání na spoj, Teď to z Modřan tram udělá za 20-25 minut, tedy pak z Libuše bez přestupu tak max. za 30, tedy rychleji, než metrem a přímo, jede po vlastním tělese, tedy žádné kolony, jako může chytit bus. Možná na Staroměstskou to je časově srovnatelné, ale pohodlí – 2 přestupy, podchody, schody… Číst vice »

Jan Dobiáš

Ono třeba na Václavské náměstí by to vyšlo nastejno (pokud by do Libuše jezdila trojka), do některých částí centra to vyjde sedmnáctkou rychleji než céčkem s několika přestupy.

medical_examiner

Hmm…co se plánuje za linky na obnovenou TT přes Václavák?

Frantík

A to tam budou jezdit dvě sedmnáctky ve špičce, nebo 17+3 ?

Frantík

Tak máte na výběr – bud´to „přímo“ jako „nejkratší trasou“, nebo „bez přestupu“.

Nováková

A je řešený také nějaký nákup tramvají v souvislosti s nově otevíranými tratěmi ? Přecijen, byť nepatrně výprava poroste a už teď je výprava „na krev“.

Jan

DPP má už plné dílny nakoupených KT, akorát je nestíhá rekonstruovat. Nákup nových vozů se snad pomalu chystá, ale město chce asi nejdřív doplatit doběhnutou dodávku stávajících 15T.
Fakt je dnes výprava na krev? Vždyť nedávno když se vyřazovaly T6, tak DPP tvrdil, že je nepotřebuje, vozů má dostatek, a to ještě nejezdily všechny opravené 14T.

Miroslav Zikmund

Stačí zracionalizovat oběhy souprav a zkrátit pobyty na konečných a na každé lince dokážete ušetřit minimálně dvě, ale možná až 4 soupravy … Ve Švýcarsku by s „manažerem“ organizujícím obraty souprav na konečných v Praze vyrazili dveře …. tam stojí souprava na obratu tak 60 – 70 provozního intervalu a nedochází ke kumulaci souprav ….

Rudolf Tuček

Řekl bych že další racionalizaci by většina linek jezdila celý den zpožděná, jízdní doby jsou snad počítáné od stolu jako kdyby na všech křižovatkách byla zelená a na zastávkách na znamení nikdo nenastupoval nebo nevystupoval.

Radek

Vy si furt myslíte, že se přestávkuje s vozem na konečných? Tohle v pracovních dnech neplatí víc než 15 let…

Daniel Jablonecký

Pan Zikmund obecně argumentuje s využitím informací a dat z 20. století.

medical_examiner

Nebo zkrátit samotné linky.
Takovou 20 zkrátit jen mezi Hlubočepy – Červený Vrch…

medical_examiner

V nejhorším případě se zruší „retro“ 23…

Ondra

Proč troškařit, já bych to natáhl až na sídliště Novodvorská 🙂

Petr Drozda

A kolem Nemocnice, Kačerova a Budějovické na Pankrác a nemusí se stavět metro :o). Všude je místo na koleje už teď.

MrMarkus

Dobrej vtípek, ale což takhle tangenta z Nových Dvorů přes IKEM, „líznout“ Kunratice a na Chodov? Stačí se podívat, kolik lidí ráno leze z těch busů z jihu na Kačerově na metro směr Háje a ne do centra, tahle alternativa by dost ulevila.

medical_examiner

No právě – tak dokud tam ještě je…😂

Kamui

Ano, protáhnout na Novodvorskou, a pak udělat ještě druhou větev takto: https://mapy.cz/s/negagehopu Popravdě nechápu, proč to dodnes není v plánu.

Martin

tak to ja bych to ohnul od Labe na Sofijske nam… po autobusovych linkach, a nemusi se stavet vetev metra do Modran,…

Miroslav Zikmund

Co NENÍ může časem BÝT …. „Fialová vláda“ slibuje lepší zítřky, tak jako kdysi klika Husák, Biľak, Fojtík & spol ….

Majkl

To dělal i Babiš. Co tam máte dál za žbleft?

Pavel

Takových věcí, co nejsou v plánu a nikdo nechápe proč, je minimálně v Praze mnoho.

Domnívám se, že poslední skutečné plánování probíhalo ještě za ÚRM. Po transformaci na IPR, dosazení ideologistů namísto skutečných odborníků, máme akorát studii na studii za studií, všemožné grafické prezentace a visualizace, nicméně rozvoj infrastruktury jakoby se zcela zastavil.

Pavel

…s velkou slávou se tady pak buď začínají již dříve naplánované projekty (jako tram Dědina), nebo se dělají věci, co vyžadují minimální usilí (malování přechodů, manipulace se semafory, přidávání dalšího a dalšího dopravního značení) a jejichž přínos je často sporný.