Volno ke stavbě další tramvajové trati v Praze. Na spojnici Modřany – Libuš má DPP už smlouvu
Tramvajová trať Modřany - Libuš, vizualizace. Autor: Metroprojekt
Do soutěže přišlo nakonec šest nabídek, cena tak spadla o více než desetinu.
To zas bude velké zmatení v názvu zastávek.
Budoucí konečná tramvaje Libuš, dnes Pavlikova už leží mimo území městské části Praha – Libuš i když pravda jen o pár metrů. Tam už je to Praha 12 – Kamýk.
Zato dnešní zastávka MHD Libuš je na Vídeňské ulici v samotném centru Libuše. A ta se bude asi muset přejmenovat že….
Navrhuji třeba název „opravdu Libuš“, nebo „skutečná Libuš“ 🙂 🙂 🙂
Nebo „Libuš, náves“
Chytrolíni z Ropidu vymyslí „Stará Libuš“ a všichni budou souhlasit.
Já bych se inspiroval metrem A a na konečnou tramvaje bych dal „Libušská“.
a co je s tou větví do komořan, na kterou měl do konce tohoto roku DPP připravit studii kvůli cukrkandlu?
Měly by to postavit rovnou na nové dvory … kde je problém ?
O této etapě se rozhodlo teprve před necelými 2 lety. A vzhledem k tomu, jak dlouho trvá příprava, jistě projekt není tak daleko, aby už mohla začít realizace.
Ja hlavne nechapu proc to ma pak na Novych Dvorech koncit a neprotahnout to az dolu k OC Novodvorska. Takhle zustane spodni pulka Lhotky kde je vetsina obcanske vybavenosti na autobusech naveky, zatimco nahore bude metro i tramvaj…
Že by pak jezdil někdo z OC Novodvorská do centra tramvají přes Modřany? 🙂
Člověk s kočárkem nebo na vozíku klidně, a ten zbytek by se z Novodvorské vyvezl tramvají na metro a přestoupil.
…a dále do centra, např. na Palackého náměstí nebo na Staroměstskou…
Kdo by to takovou oklikou jezdil, kdyz na metro je to 10min…
Tramvaj je kupodivu kvalitní nízkopodlažní spoj oblíbený u matek s dětmi či důchodci. Ti kvůli ušetřeným pár minutam do přestupu nepůjdou.
Souhlas. Vstup na Kačáku s kočárkem je SadoMaso.
Tahle trať bude mít význam hlavně pro Modřany, až bude v Libuši metro D. Ale ani teď to nebude k ničemu, do centra bez přestupu a bez nutnosti lezení do díry.
Jste si jistý, že metro D opravdu někdy v budoucnu vznikne?
Zvlášť když je taková TT 15x levnější?
Nikdo vás nenutí jezdít TRAM, můžete jezdit krtčí dráhou a libovat si v procházení dlouhými tunely a jízdou po eskalátorech.
Vyhledávače spojení vám nenabízí čas ulice > metro > ulice, ale nástupiště > nástupiště …
Takže někdy vám přijde komfortnější cesta TRAM než „krtkem“. Třeba když s sebou máte nějaké zavazadlo …
Na metro je to možná 10 minut, když budou volné silnice, pak přestup, metrem cca 15 min ba Florenc a pak přestup na druhé metro a tím tak 6 minut nebo nebo 10 min. na I.P. Pavlova a pak přestup na tram + čas na přestupy + čekání na spoj, Teď to z Modřan tram udělá za 20-25 minut, tedy pak z Libuše bez přestupu tak max. za 30, tedy rychleji, než metrem a přímo, jede po vlastním tělese, tedy žádné kolony, jako může chytit bus. Možná na Staroměstskou to je časově srovnatelné, ale pohodlí – 2 přestupy, podchody, schody… Číst vice »
Ono třeba na Václavské náměstí by to vyšlo nastejno (pokud by do Libuše jezdila trojka), do některých částí centra to vyjde sedmnáctkou rychleji než céčkem s několika přestupy.
Hmm…co se plánuje za linky na obnovenou TT přes Václavák?
A to tam budou jezdit dvě sedmnáctky ve špičce, nebo 17+3 ?
Tak máte na výběr – bud´to „přímo“ jako „nejkratší trasou“, nebo „bez přestupu“.
A je řešený také nějaký nákup tramvají v souvislosti s nově otevíranými tratěmi ? Přecijen, byť nepatrně výprava poroste a už teď je výprava „na krev“.
DPP má už plné dílny nakoupených KT, akorát je nestíhá rekonstruovat. Nákup nových vozů se snad pomalu chystá, ale město chce asi nejdřív doplatit doběhnutou dodávku stávajících 15T.
Fakt je dnes výprava na krev? Vždyť nedávno když se vyřazovaly T6, tak DPP tvrdil, že je nepotřebuje, vozů má dostatek, a to ještě nejezdily všechny opravené 14T.
Stačí zracionalizovat oběhy souprav a zkrátit pobyty na konečných a na každé lince dokážete ušetřit minimálně dvě, ale možná až 4 soupravy … Ve Švýcarsku by s „manažerem“ organizujícím obraty souprav na konečných v Praze vyrazili dveře …. tam stojí souprava na obratu tak 60 – 70 provozního intervalu a nedochází ke kumulaci souprav ….
Řekl bych že další racionalizaci by většina linek jezdila celý den zpožděná, jízdní doby jsou snad počítáné od stolu jako kdyby na všech křižovatkách byla zelená a na zastávkách na znamení nikdo nenastupoval nebo nevystupoval.
Vy si furt myslíte, že se přestávkuje s vozem na konečných? Tohle v pracovních dnech neplatí víc než 15 let…
Pan Zikmund obecně argumentuje s využitím informací a dat z 20. století.
Nebo zkrátit samotné linky.
Takovou 20 zkrátit jen mezi Hlubočepy – Červený Vrch…
V nejhorším případě se zruší „retro“ 23…
Proč troškařit, já bych to natáhl až na sídliště Novodvorská 🙂
A kolem Nemocnice, Kačerova a Budějovické na Pankrác a nemusí se stavět metro :o). Všude je místo na koleje už teď.
Dobrej vtípek, ale což takhle tangenta z Nových Dvorů přes IKEM, „líznout“ Kunratice a na Chodov? Stačí se podívat, kolik lidí ráno leze z těch busů z jihu na Kačerově na metro směr Háje a ne do centra, tahle alternativa by dost ulevila.
No právě – tak dokud tam ještě je…😂
Ano, protáhnout na Novodvorskou, a pak udělat ještě druhou větev takto: https://mapy.cz/s/negagehopu Popravdě nechápu, proč to dodnes není v plánu.
tak to ja bych to ohnul od Labe na Sofijske nam… po autobusovych linkach, a nemusi se stavet vetev metra do Modran,…
Co NENÍ může časem BÝT …. „Fialová vláda“ slibuje lepší zítřky, tak jako kdysi klika Husák, Biľak, Fojtík & spol ….
To dělal i Babiš. Co tam máte dál za žbleft?
Takových věcí, co nejsou v plánu a nikdo nechápe proč, je minimálně v Praze mnoho.
Domnívám se, že poslední skutečné plánování probíhalo ještě za ÚRM. Po transformaci na IPR, dosazení ideologistů namísto skutečných odborníků, máme akorát studii na studii za studií, všemožné grafické prezentace a visualizace, nicméně rozvoj infrastruktury jakoby se zcela zastavil.
…s velkou slávou se tady pak buď začínají již dříve naplánované projekty (jako tram Dědina), nebo se dělají věci, co vyžadují minimální usilí (malování přechodů, manipulace se semafory, přidávání dalšího a dalšího dopravního značení) a jejichž přínos je často sporný.