Volno ke stavbě další tramvajové trati v Praze. Na spojnici Modřany – Libuš má DPP už smlouvu
Do soutěže přišlo nakonec šest nabídek, cena tak spadla o více než desetinu.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) překonal poslední překážku ke stavbě nové tramvajové trati Modřany – Libuš. S vítězným sdružením OHLA ŽS a Strabag Rail podepsal v prosinci smlouvu.
Vyplývá to z dokumentů v registru smluv. Stavba má začít na jaře, DPP za ni zaplatí 304,17 milionu korun. Většinu nákladů by měla pokrýt evropská dotace.
V soutěži cena výrazně klesla: z odhadovaných 346 milionů korun. Podle písemné zprávy zadavatele přišlo do tendru celkem 6 nabídek. Kromě vítěze podaly nabídku ještě další sdružení: Swietelsky Rail, Edikt a Hans Wendel; Porr společně s Chládek a Tintěra Pardubice a Pražskými silničními stavbami; Chládek a Tintěra Litoměřice společně s firmou Remex a samostatně Eurovia CS a Subterra.
Nový úsek je 1,7 kilometru dlouhý, stavět se začne na jaře. Hotovo bude v roce 2023, podle smlouvy 14 měsíců po zahájení. Trať má již stavební povolení. Trať bude dvoukolejná. Naváže na stávající obratiště Sídliště Modřany, odkud dále povede podél ulice Generála Šišky k Sídlišti Libuš a křižovatce s Novodvorskou ulicí, do které odbočí.
Čtyři dvojice zastávek
Po Novodvorské ulici pak povede k budoucí stanici metra D Libuš do úrovně současné autobusové zastávky Pavlíkova, kde zatím bude končit úvratí. DPP zde nicméně na základě dohody s majiteli tamních pozemků připravuje dočasnou smyčku, která bude sloužit do doby, než DPP zprovozní prodloužení tratě až na Nové Dvory. Smyčku Libuš si DPP postaví vlastními silami, ideálně současně s dokončením stavby nové tramvajové tratě Modřany – Libuš. Toto řešení DPP umožní nasazovat na tuto trať jednosměrné tramvaje místo obousměrných.
DPP na nové tramvajové trati vybuduje čtyři dvojice zastávek: Modřanský vodojem, Observatoř Libuš, Sídliště Libuš a Libuš. Poslední dvě jmenované umožní cestujícím přestup na místní autobusové linky. Nová tramvajová trať Modřany – Libuš nabídne obyvatelům Sídliště Libuš a jeho okolí přímou dopravu do Modřan, Braníka a dále do centra, např. na Palackého náměstí nebo na Staroměstskou, bez nutnosti přestupovat.