Vokoun z OSŽ: Režijky jsou důležité, navrhujeme paušální platbu krajům
Cestující v Praze - Libni. Foto: Jan Sůra /Zdopravy.cz
„Režijky působí jako stmelující prvek. Je to ztotožnění železničáře s profesí.“
„Režijky působí jako stmelující prvek. Je to ztotožnění železničáře s profesí.“
rezijky zrušit, není jediný rozumný důvod nádražakum platit jízdné z daní občanů
Režijní jízdenka je nesmyslný relikt naprosto odlišných poměrů. A myšlení železničních odborářů je nesmyslné stejně. Namísto, aby po zaměstnavatelích požadovali coby benefit současný produkt – síťový OneTicket, jehož platnost chce stát významně rozšíří, tak neustále trvají na čím dál tím méně použitelné réžijce. Nádražácke myšlení se opravdu dokáže velmi vzdálit od lidskému chápání.
Jestli jste si nevšiml tak i jiní zaměstnavatele dávají bonusy: autobusaci mají jízdní výhody, skodovaci výhodné ceny aut, zemědělci levnější obilí já u soukromníka auto a telefon i pro soukromé účely.
nechápu proč mají režijky, když dostali příspěvek na dopravu do listopadové výplaty, no jo, firma co podojí stát, co by nerozdávali
Co to melete člověče?
Co jiného od něho čekat. Je přeci ……..!
Ten příspěvek je 3600 hrubého.
To jen do práce projezdim za měsíc
Pár čísel od pasažerské ČD za rok 2019: a) Jízdné od cestujících ve vagoncích v ČR 5,2 miliardy a to za 7,6 milionu osobokilometrů v ČR = průměrné jízdné / 1 cestující / 1 km: 0,69 Kč bez DPH … kolik že stojí (TCO) jízda svým vlastním autíčkem, které veze samotného řidiče…. 5 kaček /km? U dražších/žravějších autíček klidně i 10 kaček /km. b) Penězovod do pasažerskéČD ze státního rozpočtu: 6,6 miliard c) Penězovod do pasažerskéČD z krajského rozpočtu: 10 miliard tj. 16,6 miliardy vůči 7,6 mil. oskm v ČR: = průměrná částka z penězovodu / 1 cestující / 1… Číst vice »
„solventnější cestující, ochotné zaplatit třebas 5 kč/km jizdného“.
A to je přesně příklad, proč ty Vaše propočty nedávají absolutně smysl. To by musela jízdenka z Řevnic nebo ze Strančic do Prahy stát kolem 150 Kč, to by z Vás cestující v příměstské dopravě měli opravdu radost 😀
Vždyť jo, stačí přemýšlet proč v ČR najezdily vláčky kategorie SC, EN, IC, EC a Express (plus pozdější kategorie rj): v 2009 cca 12 milionu vlakových kilometrů, zatímco v 2019 cca 24,5 miliounu vlakových kilometrů Takže jakápak asi je perspektiva takových těch málokapacitních vláčků, které musí uživit řidiče + štíplístky a které zastavují někde daleko od vesnice? Viz vagonek 810 Čejč-Hodonín, ze které v okresním městě Hodonín vystupuje doslova pár pasažérů (na jejich spočítání stačí prsty jedné ruky a mám silné podezření že vesměs jde o cestující kteří jezdí za skoro zdarma např. se slevou 75% či s tzv režijní… Číst vice »
Tak to vypadá že já o voze a vy o koze. Dal jsem příklad té příměstské dopravy, a takovou částku nikdo platit nebude. A to je přesně to co jsem vysvětlovat už dříve. Železniční osobní doprava nemá mít primárně cíl zisk, ale službu cestující veřejnosti, proto jsou ceny takové, jaké jsou. A nevím o zemi, kde by bylo jízdné tak drahé, jak navrhujete vy, jestli se pletu, hoďte odkaz.
V Praze možná bude zachován nynější rozsah vláčkové dopravy, neboť tamní obyvatelé budou tak bohatí, že si to zaplatí viz odhad „Praha má nakročeno k tomu být městem jen pro vyvolené. Kdyby stát uhnul, stavělo by se víc, říká Boháč“ https://video.aktualne.cz/dvtv/praha-ma-nakroceno-k-tomu-byt-jen-pro-vyvolene-za-mesto-rozh/r~441c82ce6ded11ecb02dac1f6b220ee8/ Ve zbytku ČR bude převládat chudší obyvatelstvo, pro které řešením budou spolujízdy autíčky, kolo, maršutky a možná dálkové autobusky a dálkové vláčky. Tož za 7 let budou vláčky provozovány třebas na polovině z nynější sítě železničních tratí. Neboť v poměru k počtu obyvatel, jako potencionálních vláčkových pasažérů JE NADPRŮMĚRNÝ POČET železničních tratí Na jeden milion obyvatel ČR připadá 950… Číst vice »
Podle letošního jízdního řádu jsem napočítal 198 aktivních osobních tratí (pár tratí bylo sloučeno pod jedno číslo). Reálně je to možná o jednotky jinak. Každopádně podle Vás se tu do 7 let zruší cca 100 osobních tratí – tomu ani sám nemůžete věřit 🙂 A princip veřejné osobní dopravy je právě ten, že je veřejný, tedy ne jen pro vyvolené nebo bohatší 🙂
Stačí, když si vezmete kalkulačku a pak napíšete kde na to vzít kačky.
K tomu, abych věděl, že některé tratě si na sebe nevydělají, si nemusím brát kalkulačku. Ale tím že je to veřejná služba, tak se to platí z veřejných peněz, stejně jako několik dalších služeb, které jsem dával za příklad dříve v jiném článku .
Takže taky nevíte, kde vzít ty desítky miliard ročně pro pasažerské nádražáky?
A kde vzít ty vyšší desítky miliard pro kolejové nádražáky?
A proč bych to měl vědět? To že nedokážete pochopit princip finančního fungování veřejné dopravy (nejen drážní), který tu funguje od nepaměti, za to já nemohu. A co se týká peníze pro – jak vy říkáte – kolejové nádražáky, co byste chtěl omezit? Cestující budou k jízdence fasovat mazivo na výhybky, barvu na návěstidla, pilu na porost a pokladní bude vesele říkat: to víte, chcete s námi jet, nejsou peníze, tak ať si tu jízdu zasloužíte? 😀
Tak vida.
Shodli jsme se, že nebudou kačky pro nádražáky ze společné kapsy….
Tož vláčky a koleje budou vypnuté. Možná z větší části vypnuté Nebo se vypínánjí bude týkat jen menšiny….
. Ledaže by nádražáci velmi velmi velmi výrazně zapracovali aby od pasažéřů/firem které potřebují přepravit zboží, … tak aby nádražáci získali mnohem víc kaček.
Ano, shodneme se že některé tratě si na sebe nevydělají. S čím s Vámi ale nesouhlasím, že se tu do 7 let zruší cca 100 osoních tratí.
Nejpravdivější reklamou na služby firmy je, když si zaměstnance přejí kupovat tyto služby pro sebe, pro svou rodinu. Čili považuji za NORMÁLNÍ, když nádražáci pro svou dopravu používají taky vagonky, krom autobusku, kola, autíčka…
Jinou věcí je požadavak nádražáků na zvýšení dotací ze společné kasy, když nádražáci požadují 99% slevu na jízdenky pro sebe… My daňoví poplatníci (většina z nás vesměs vagonky nepoužívají) nechápem proč se nádražáci nesnaží aby jejich zaměstnavatel vydělal od cestujících tolik, aby bylo i na režijky skoro zdarma….
Nechápem, proč nádražáči téměř ignorují na nehospodárné/podivné hospodaření jejich zaměstnavatele.
Rezijky jsou naprostý přežitek v době mnoha dopravců je to paskvil ze zákona o transformaci ČD. Kdybyste byl, pane Vokoune, co k čemu, zburcujete dvoje ovce a přimějete politiky nahradit rezijky jízdními výhodami v rámci SJT. Ale vy budete radši alibisticky tvrdit, že členové osž nic takového nechtějí. No nechtějí, protože o tom díky vedeni osž vědí kulový a sami se o to nezajímají. Stejně jako o jiné věci, o které by se měl opravdický odborář starat! Oni nevědí, že ve Spojeném království měli železničáři i v době soukromých dopravců zlevněné jízdné včetně rodinných příslušníků. Oni vidí pouze to, že… Číst vice »
A ty jsi naprostej mimoň
A politici to alibisticky hodí na zaměstnavatele, ať oni koupí roční SJT, protože přeci režijka nemá jinou výhodu, jak vlaky po ČR.
To už jsem se ptal před spuštěním SJT, a dostal jsem přesně tuto odpověď, že nic jako režijka SJT se řešit nebude.
Jak to vlastně nyní je např. na Semilsku, kde ČD už skoro nejezdí? Např. strojvedoucí ČD bydlící v Semilech, zaměstnanec spadající domovsky pod liberecké „depo“.
Jízdné do/z práce v trase Semily – Liberec (tarif IDOL, případně tarif dopravce Arriva) mu zaměstnavatel (ČD, a.s.) proplatí/neproplatí?
(Toť jen modelový příklad; samozřejmě obdobně platí i pro další oblasti, kde jezdí jiní dopravci než ČD.)
Do práce se jezdí za své.
A režijní jízdy (nástup/konec jinde než v depu, přesun mezi vlaky) se vykazují, zaměstnavatel proplatí konkrétní jízdenky.
Já bych naprosto všechny benefity naprosto všem jedním škrtnutím pera zrušil. Je to vyvádění části mzdy z dosahu daně a pojištění a deformuje to pracovní trh. Odměnou za práci by měla být pouze mzda. Pardon, ponechal bych závodní stravování a stravenky. Ale za stravenky bych umožnil pouze nákup teplého jídla v procovní době. Vše ostatní zrušit.
Naopak, stravenky zrušit, to je jen byznys pár firem, raději stravenkový paušál.
Ten paušál už tak jako tak byl zaveden.
Dodám také, že stravenky jsou docela nevýhodné i pro samotné provozovatele restauračních zařízení, protože „stovka není stovka“ (apod.), ale stravenková společnost si z toho „ukousne“ provizi ve výši i cca 10 %.
Pak se takovým provozovatelům zařízení paradoxně nejvíc vyplatí ty stravenky utratit za běžný nákup v supermarketu, v kterémžto případě najednou zase „stovka je stovkou“.
No možnost tu je, ale ne všude zaveden.
A právě i proto bych stravenky zrušil.
Vy jste neslysel jak zastupci strávenkovych firem dojemne mluvili o tom ze když lide budou dostavat penize misto stravenek tak budou uplne zmatení a nebudou ani vedet ze maji jist a vsechno propijou prokouri a zemrou hlady? : – D
Sám za sebe jsem se vymočil stravenkovým firmám na hlavu hned, jak to bylo možné a za stravenky jsem si nechal dát paušál do mzdy. Tyhle darmožrouty jsem přeci nemohl na systému nechat dále parazitovat. To, že parazitují jiní a jinde, je také smutné, ale nic s tím už nic neudělám…
Takze nemuzu mit sluzebni auto i pro soukrome účely a musim mit dalsi na které mi teda zamestnavatel prispeje ve mzdě?
A v tech restauracich by se teda kontrolovalo jestli dotycny ma zrovna smenu a ma tedy na jidlo narok za stravenku? A když dela nekdo nocni tak tu stravenku by teda nedostal nebo by musel najit nonstop hospodu kde vari ve dvě ráno?
Nevidím žádný důvod proč by měl zaměstnavatel umožňovat využívání jakéhokoliv pracovního prostředku zdarma pro soukromé potřeby. Včetně automobilu. A co s výplatou uděláte, to je vaše věc.
U elektronické stravenky je velmi jednoduché omezit její platnost pouze na pracovní dobu. Nikdo by nic kontrolovat nemusel.
Ten, kdo má noční, ten by dostal chlazené či mražené jídlo a to by si ohřál.
Ohřál na motoru lokomotivy 🤔
Hodně lokomotiv má ledničku a mikrovlnku. Jestli u ČD jezdí nějaké jiné, asi je to protože odbory místo pracovního prostředí řeší režimky.
Ohřál v práci na vařiči, který jsme v prvním odstavci zakázali použít, ledničku taky.
Nezakázali. Ohřát si jídlo, či vychladit si na procovišti nápoj není soukromé použití.
Pokud nejde o restauraci a vaření/chlazení určené pro hosty, pak ano, jde o soukromé použití.
Naopak je to soukrome použití. Copak ten varic a jeho pouzivani je soucasti naplni prace? Neni a nemuze byt, protože jite o prestavce a behem prestavky z logiky veci nemuzete delat pracovní náplň.
Já jsem ale nepsal, že jde o pracovní náplň. Pokud by jste na tom vařiči kuchtil oběd na zítra pro rodinu, tak to je soukromé použití. Pokud v zaměstnání není závodní stravování a vařič slouží k ohřátí zaměstnavatelem poskytnutého jídla, tak trvám na tom, že o soukromé použití nejde,
Trvat si na tom muzete ale pravdu stejne nemate : – D
Zákon se dá přepsat, v tom bych neviděl problém.
Není to produktivní, ale je to plnění toho že „zaměstnavatel musí nakrmit zaměstnance“, dává přestávku na jídlo a oddych.
Jste mimo.
Ano ano … U tohoto absurdniho tematu na tom skutečně záleží : – D
A co je vam do toho co zamestnavatel pujci zdarma svemu zamestnanci?
Dobře tedy, tak ještě jednou. Benefity jsou vyváděním části odměny za práci z dosahu daně a pojištění. A to mne jako občana této země a jako daňového poplatníka poškozuje. To mi do toho je.
Takze to ze ten zamestnanec co ma ro auto z nej plati dan neni dostatečne?
Když ma nekdo moznost si pujcit naradi na vikend domu tak tim vlastně okrada ostatni lidi ve státě?
Nic neplatí absolutně, problém je v míře těch věcí. Pokud se mnou nesouhlasíte, tak se pokuste vyvrátit to základní, že benefity jsou vyváděním části odměny za práce mimo dosah zdanění. A to je špatně.
Já to tak neberu. Je fakt, že je to nedaněná složka mzdy, ale jde taky o míru.
Dát někomu minimální mzdu + několikanásobek v benefitech, to by bylo ojebávání (nicméně tohle se prakticky dělá prací načerno nebo doplatkem na ruku, ne pomocí „ofiko benefitů“)
Dát někomu většinu mzdy finančně a navíc povolit pár drobáků(soukromý hovor ze služebního mobilu, na kterém stejně je paušál) to beru v pohodě, pro zaměstnavatele by bylo dražší platit provolané minuty a u každé z nich řešit že byla opravdu služební.
Tak já tomu fakt nerozumím. Tak ta firma ma auto, vinze pro nej po pracovni dobe nemá využití tak jej nabidne zamestnanci, tim ma spokojenejsiho zamestnace kteremu nemusi platit tolik aby si koupil vlastní auto. Zamestnanec plati z toho auta dan cimz dospoloecne kasy prispiva a vydelaji na tom vsichni ale podle vas je to špatně.
Ne franto auto bude stát v noci v garáži bez uzitku, ta mas prachy navic, kup si svoje …
Ne pepo tu vrtacku si pujcit domu nemuzes kdybby se to nekdo dozvedel pujdu si sednout …
1. Benefity (stravné) jsou nezdaněné legálně, nic to neporušuje.
2. Pokud tvrdíte, že nic neplatí absolutně, tak buďte tak laskav a neprosazujte vaše absolutní jednoznačné „řešení“ na velmi variabilní realitu, se kterou možná nejste ani seznámen.
ad 1) Já jsem nepsal nic o tom, že by benefity byly nezdaněny nelegálně ad 2) Vyjádřil jsem jen svůj názor, nic víc. Jak jste přišel na to, že ho nějak prosazuji?
A co poskytnuti psychologa a jineho odbornika jako benefit nadnarodnimi korporacemi ?
To samé – i toto bych zrušil.
Benefity jsou ale pro stát výhodnější, protože pak zaměstnanci např. více sportují, když si z cafeterie koupí permanentku do posilovny, jsou méně nemocní, obézní a narozdíl od těch, kteří žerou koblihy a píší přiblblé komentáře nezatěžují zdravotní systém.
Pokud by to bylo v rozporu s právními předpisy, tak vás to poškozuje. Pokud je to v souladu s právními předpisy, tak vás to nepoškozuje.
Proč tedy nepodáte trestní oznámení, cítíte li se poškozen ? Já se třeba vůbec poškozen necítím.
neprehanite to s tou buzeraci?
Ano a stravenková společnost bude kontrolovat pracovní doby všech občanů a bude zajišťovat, abych svůj oběd dostal i třeba o mimořádné víkendové směně a nebo během klouzavé pracovní doby? Nebude lepší jim rovnou pokaždé zavolat a poprosit je, aby mi povolili platbu ze stravenkové karty, že mám zrovna hlad? Tahle myšlenka hodná totalitního režimu 😀
Co je totatitního na tom, aby se stravenka používala k tomu účelu, ke kterému je určena?
Ne, stravenková společnost nebude kontrolovat nic. Stravenka bude elektronická a tam je velmi snadné omezit použitelnost i platnost.
Ale někdo tam bude muset ty údaje nalít. A to i v případě, že třeba onemocní kolega, a vy přeberete jeho směnu, což se dozvíte hodinu před jejím začátkem.
Vysvětle mi tedy prosím princip jak společnost, provozující el. stravenky může omezit platnost např. na klouzavou pracovní dobu nebo na nepravidelné směny a přesčasy.
Měla bych ještě jeden dotaz k Vašemu,,úžasnému nápadu. Takže signalista např. si v pracovní době odskočí na jídlo,aby mu nevypršela platnost ?😀
Ne, signalista si ohřeje chlazené, či mražené jídlo v mikrovlnce.
Dle Vás na noční, ale na denní?
To samé.
No fuj. Jestli jste takhle zvyklý se stravovat tak je mi Vás líto. Ale ti v kancelářích čerstvé jíst budou. Je vidět,že s provozem mimo stanici zřejmě moc společného nemáte.
Škoda, že film Černí baroni byl už natočen.
S vaším myšlenkovým potenciálem byste hravě zvládl roli por. Troníka.
Ohrate mrazene jislo koupene za stravenky je ok ale doma uvarene jidlo ze surovin koupene za stravenky je špatně?
No na to aby vzniklo nove ministerstvo aby se to vsechno podchytilo a hlavne kontrolovalo a sankcionovalo : – D
A kdy si má prosím pěkně signalista to chlazené, či mražené jídlo koupit? Má zamknut na hodinu stavědlo a jet si pro něj do Lidlu? (Protože mimo pracovní dobu přece stravenka podle vás fungovat nemá).
Vy ne, ale jiný zaměstnavatel a zaměstnanec třeba ano. A jak byste to dělal u služebních mobilů? Ty má dnes kdekdo, zaměstnáte do každé firmy kontrolora, který bude kontrolovat, jestli byl hovor služební? Už to vidím v praxi třeba v případě různých obchoďáků…
Nebo u těch, co jsou doma na pohotovosti. Hasiči a tak. Pracovní hovor na soukromou telefonní lijnku, že hoří? Etatista mlátí lejstrem do stolu, že to porušuje zákon a jeho skvele urovnaný svět.
PS: A výběr toho jídla na noční by probíhal jak? Dostanete na výběr ze dvou druhů jako ve školní jídelně (UHO a Dukátové buchtičky) a a když máte chuť si z domova přinést řízek, nakoupený za stravenky, tak smůla?
A co tak chlazené jídlo pro všechny. To nebudeme potřebovat stravenky a bude to i spravedlivé.
Koukám, že znáte život, ale hrozně by mě zajímalo, odkud. Možná vyprávění maminky?
Pro dosažení toho co uvádíte by stačilo zrušit daňové výjimky pro tato nepeněžní plnění (nicméně návrh na výrazné omezení těchto výjimek dopadl před 13 lety tak, že po vyhrožování „časově neomezenou stávkou, pokud ministr financí dá příslušný návrh k projednání vládě“ od nejen nádražáckých odborů, ministr tento návrh vůbec k projednání nedal).
Nikoliv zrušit tato nepeněžní plnění jako taková (ostatně jejich poskytování je vůlí zaměstnavatele, nikoliv vůlí státní moci).
Máte ravdu, naprosto s Vámi souhlasím.
To by byl ráj. Ještě mimo mzdy bych nechal plat 🙂 . A stravenky zrušit taky 🙂 Proč si má kdejaký jouda vytvářet vlastní parodii měny?
A nezapomenout na příjem osoby podnikající, aby pak jeden neskončil se studeným/protrženým kolem, protože mu nemá kdo a jak udělat revizi.
A jak by k tomu přišli ti, kteří si nosí jídlo s sebou, neboť v dosahu jejich pracoviště se restaurace nenachází? Ne každý totiž pracuje v kanceláři.
Právě stravenky jsou jeden z nejméně „rovných“ benefitů.
To, že si někdo nosí z domova do práce jídlo, i když má možnost závodního stravování je jen a pouze jeho volba.
A když pan kocourek uvadi ze v dosahu pracoviště restaurace neni ???
Karakas neumí číst.
A je to třeba firma o 15 zaměstnancích, např. pila na kraji malé vesnice, kde se nevyplatí zaměstnávat kuchaře a nic jiného široko daleko není?
a co vše zdanit jednou sazbou DPH? taky fajn nápad, ne? a nějaké odecitatelne položky, no fuj. a ještě rovný důchod. že část lidí chcípne hlady, nevadí, ideové to je čistě. jo a další supernápad je…dan z hlavy
To Vám nikdo neřekl, že už může být i stravenkový paušál?
Vy budete, pane, asi vzácný člověk!
A to jako proč? Proč by zaměstnanec nemohl v pracovní době jíst za svoje (protože ta hospoda je blíž a líp tam vařej, ale neberou stravenky), a tu stravenku využít jindy?
Stravenky možno nahradit paušálem.
A jak to mám dělat já když pracuju na různých místech kde se nedá najíst? To si jako podle vašeho návrhu slupnu na poli strávenou? A ještě si ji ohřejí na motoru?
Od s. Vokouna si nic nepřečtu a ani o něm nic nenapíšu, protože bych byl hodně neslušný…
Můžu se zeptat znalejších kolik % tvoří pasažéři s jízdenkou hovorově zvanou režijka? A ví někdo jestli vůbec cestující s režijkou jsou nějak sčítání firmou ČD? Neboť se jeví nejasné jaktože narostl počet osobo-kilometrů cestujících v 1. třídě železniční dopravy, přestože počet režijních jízdenek klesal…. V 2016 pasažérů 1. třídou: 0,32 miĺionů osobokilometrů V 2019 pasažérů 1. třídou: 0,42 milionů oskm K mé otázce mě vede i vyjádření odborářského podpodnáčelníka pana M.M. (viz mag Obzor 20.1.2020)… cituji: „Takže ten pocit, když jsem 2. ledna letošního roku ve vlaku Českých drah (14522) předložil průvodčímu režijku, která mi byla vyloženě k ničemu,… Číst vice »
A nebylo to v Jihomoravskem kraji?
Neměl byste správně psát režiječka? 🙂
Kdyby nebyla režijka, FIPky tak bych na dráze rozhodně nedělal a šel jinam za lepší plat. Je to taková kompenzace za nižší plat a a zhoršené pracovní podmínky vážení…
A proč to píšete na veřejný web?
Proč jste se neptal zástupce zaměstnanců pana Vokouna v dozorčí radě ČD, kam se rozkutálely ty obrovské částky, které penězovodem ze společné kapsy putují do pasažérské ČD?
Plus jízdné od pasažérů
Přepočteno na jednoho zaměstnance to bylo cca 1,1 milionu/rok… Plus dotace kvůli čínskému viru a plus investiční dotace pro nákup techniky.
Nižší plat navzdory existenci odborů?
To asi jo. Práce venku i o sobotách nedělích a v noci.
Já bych panu Vokounovi rád napsal, že ty řeči, jak režijka železničáře stmeluje, jak je to otázka stavovské cti a podobně, jsou strašné kecy, ale koukám, že už mu to napsalo plno lidí přede mnou.
Jsem strojvedoucí ČD v aktivní službě,na většinu směn dojíždím vlastním automobilem, protože nástupy a konce směn jsou často v čase, kdy veřejná doprava nejede,režijku mám zaplacenou, z kolegiality k těm kteří ji využívají. Komentátoři kteří považují jízdní výhody za privilegium, mají možnost stát se železničářem, volných provozních pracovních míst je dost.
Nabízí se otázka – jak to že jsou ta pracovní místa volná, když jde o typ práce se silnými odbory, kteréžto odbory mají přece sílu vyjednat natolik dobré pracovní (finanční i jiné) podmínky, aby přilákaly/udržely dostatečný počet zaměstnanců?
Tipnu si: https://zdopravy.cz/ceske-drahy-musi-prijmout-strojvedouci-navic-kvuli-nove-vyhlasce-o-pracovni-dobe-92631/
Kriteriem pro výkon povolání železničáře nejsou odbory.
Odbory mají sice sílu vyjednat, ale zatím to vypadá tak, že hájí zájmy SŽ proti ČD, aby SŽ nemusela platit ČD za jízdné pro zaměstnance.
s tím souhlasím,nástupy a konce často nekorespondují se spoji,nicméně fírové,kteří dojíždějí z velké dálky tak stráví mnoho času na cestě do práce.tak auto je jedinou volbou..a nebo nocležna.také mám režijku zaplacenou,ale už jsem poslední z rodiny.Ď v našem okolí víceméně vystřídali soukromníci a tak tedy pomalu pozbývá významu.půjde li to tak dál,dám ji do depozitu a nebo zruším úplně
Režijku máte zaplacenou z kolegiality? Promiňte, tomu nerozumím.
Paušály! Jsem pamětník dob, kdy jsme si jako železničáři kupovali tzv. režijní jízdenky. Byly lepenkové a lišily se od ostatních okřídleným kolem a hlavně cenou. Dodnes jich mám spoustu, třeba za 20 haléřů, 1,20 Kčs a podobně směšné částky. Výroba, tisk a distribuce těchto jízdenek prý převyšovala výtěžek z prodeje, proto byl zaveden PAUŠÁL. Proč dnes opět nezavést zpět adresné režijní jízdné, jízdenky se tisknou každá zvlášť a zaměstnavatel by mohl za své zaměstnance doplatit krajům rozdíl v ceně jízdenek, kolik skutečně projeli? Poprosím o vyjádření, proč je to hloupost, červený palec umí dát každý blb, ale zamyslet se bolí.… Číst vice »
Právě jsem se to chystal psát,naprosto souhlasím.
zatím jsem se setkal s tím,že zaměstnavatel nechtěl jízdné u jiného soukrommého dopravce proplatit a tak dotyčný volil pouze osobní vlaky u téhož.U nás rychlíky Arriva,část osobáků Landerbahn a jestli i zbytek připadne již zmiňovanému,nemá cenu dál platit 1100kč za režijku,kterou stejně už nevyužiju.takže depozit a nebo zrušit úplně
Jak může zaměstnavatel nechtít proplatit jízdné u nějakého dopravce?
Řešením situace pana předřečníka by patrně byl paušál cestovních náhrad dle § 182 zákoníku prácel
Vite kolik stoji v dobe pocitacu a vseho okolo vlozit jeden tisteny doklad do vyplaty?
Teď je vhodná doba „režijky“ zrušit. Sice trochu stoupnou náklady na proplacení cestovních náhrad a místy nebudou zaměstnanci protože se jim dojíždění za současný plat prostě nevyplatí,ale ti co zůstanou na tom vydělají.
Kdybyste tohle pronesl na nádraží Montparnasse nebo Matabieu v Toulouse , tak hoří barely, staví se barikády a v ulicích zní Tous ansamble , gréve generál. Jo a stávkovali by kustodi v Louvru , pošťaci , Gas de France, EdF a tak dále . Bastilu už zbourali , tak by udělali něco podobného …:-)
Ale tady nejsem ve Francii 🙂 A mimochodem, když se jim Emmanuel vysmál, že je chce naštvat, když nejsou očkovaný, nehoří nikde nic. Už ani tam to nebude co bývalo 🙂
Naprosto nechápu v čem je problém. Existuje OneTicket a pokud chce nějaký zaměstnavatel pro své zaměstnance benefit, tak ať jim tuto jízdenku koupí, nebo na ni přispěje. To samé může udělat odborová organizace. A není co řešit.
Ano nechápete v čem je problém. Jak tady někdo vypočítal u SŽ by šlo o cca 500mil Kč (možná méně a možná 2x tolik) ročně. Jelikož SŽ si na své hospodaření vlastně nijak nevydělá, tak by to stejně bylo dotováno ze státního rozpočtu. U ČD by ta suma mohla být podobná a to si ČD v tuto chvíli těžko může dovolit … ponechme stranou co by to způsobilo dále. No a do toho vstupuje fakt, že většina krajů s režijkami buď nemá problém, nebo nemá možnost je neuznávat. A pak tu máme MD které je taky nijak neomezuje. Tudíž by… Číst vice »
No, to je katastrofa chtít za něco peníze 😂
O to nejde. Jde o to, aby dotace byly utráceny hospodárně…Přestat vyhazovat peníze z okna.
Jestli ve vláčku je využito 15% sedaček, z toho:
a) 5% sedaček solventními cestujícími a dalších
b) 10% sedaček s cestujícími se slevou 99% (režijka),
tak logicky je vláček využitý na 5% horký kandidát, aby byl nahrazen levnější formou dopravy, např. autobuskem nebo podporou spolujízdy v autíčkách.
A co je levnější forma dopravy se pozná dle konkrétních podmínek v příslušném regionu.
ty čísla jste si vycucal odkud?
PS: jezdím na jízdenku na in kartě. prd poznáte z dálky zda jsem či nejsem rezista
Dobrý nápad.
A nemohla by se na ty sociální pracovníky v modrém munduru složit celá republika, že by konečně přestali plakat a mohli by si mašinkou jezdit do aleluja. Zas tak špatně na tom nejsme abychom k nezaměstnaným, menšinám atd nemohli podpořit sociálně a mzdově živořící zaměstnance jednoho ze silně prodělečných podniku v zemi.
A nechceš si radši najít babu?
Vy jste se asi už dlouho nedostal k naftě.
Jasně železnici zrušit viď Diesel. Kamiony a autobusy vše vyřeší šmahem. 🤦
Partnerem zaměstnanců je JEJICH zaměstnavatel. Pokud je chce odměnit, ať jim to dá do mzdy nebo formou poukazu či jinak. Nemůžou to přece nárokovat po někom jiném. To je asi jako bych si nárokoval slevu u konkurenční firmy, protože „my jsme přeci všichni na jedný lodi, kámo“.
Jenže zaměstnavatel s benefitem problém neměl, možná je to k nevíře, ale zaměstnanci byly ve shodě se zaměstnavatelem.
Tak jistě, hudrají jen ti, co by to měli financovat. Kam ten svět spěje??
Zaměstnavatel, který např. neproplácí ani část z 1500korunového regionálního příplatku v JMK za pracovníky „jiné než zajišťující kontrakt v JMK“. 🙂
Jinak samozřejmě souhlas s p. Zlámalíkem – odbory nepochopitelně vyhrožovaly jednomu z objednatelů (pak dokonce všem, včetně těch, kteří s platnosti tohoto typu jízdenek nemají problém), namísto aby si situaci vyřešili se zaměstnavatelem (přičemž zejména u pracovníků Dobré správy se vyloženě nabízelo dojednat si hromadné poskytování + převážné proplácení celosíťového One-Ticketu).
On problém těch „režijek“ je asi složitější než to vypadá. Na jednu stranu je logické, že pokud objednatel platí za vlaky brutto (ale asi i netto) tak proč by měl „trpět“ ježdění zaměstnanců ČD zdarma. Natož pak zaměstnanců SŽ. Jeví se to jako logické a podle mě se proti tomu těžko něco namítá. A to hlavně pokud se na to podíváte nezaujatě bez známky toho co bylo dříve. Ale druhá stránka je ta historická. Vždy to byl benefit práce na železnici a tím nefinanční odměna, která částečně vyvažovala nijak vysoké mzdy, nebo nepravidelnost směn a podobně. Ani jedno ani druhé… Číst vice »
Nejlepším řešením může být vznik režijky SJT, s tím, že MD dojedná výhody režijky.
Co s tím má mít společného Ministerstvo dopravy?
Protože to stojí za vznikem SJT.
Tak snad by odborově organizovaní pracovníci ČD neměli problém s tím, aby v jejich vlacích jezdili za velmi nízké, paušální jízdné např. bulharští strojvedoucí Arrivy či např. mladičké stewardky vlaků Regojetu. 🙂
P. S. Zrovna u MD nevidím důvod, aby bylo iniciátorem čehokoliv – není zaměstnavatelem pracovníků ČD ani Správy železnic.
MD iniciovalo SJT, a hodit zaměstnance přes palubu alibistickým, však si můžou koupíte roční SJT, není řešením. Oni to roztočili, tak by taky měli přijít s adekvátní náhradou. Zákonodárci místo skutečného řešení umožnili neuznávat režijky v soutěžích, tak teď by to měli napravit, a MD je vlastníkem ČD, takže vlastně částečně zaměstnavatelem je.
“ hodit zaměstnance přes palubu alibistickým, však si můžou koupíte roční SJT, není řešením“
Ne. Ty roční SJT jim může koupit zaměstnavatel (případně se s provozovatelem SJT dohodnout na množstevní slevě).
To je to oč tu běží.
„Oni to roztočili, tak by taky měli přijít s adekvátní náhradou.“
???
SJT je tarif NAD RÁMEC tarifů dopravce či tarifů IDS. Tzn. mimoběžné.
Nebo zaměstnavatel, to je jedno, ale je to alibismus, kde máte Slovensko, FIPku, apod…
Osobní dopravci by si to i dokázaly vyjednat nějak, ale co Cargo, SŽ? Co to by nabídlo?
Ano, oni to roztočili možností nepovolit režijky.
„Osobní dopravci by si to i dokázaly vyjednat nějak, ale co Cargo, SŽ?“
Asi úplně stejně jako ti „ostatní dopravci“ (v jejichž vlacích na českém území beztak tyto zaměstanecké jízdenky ČD neplatí).
P. S. Je velmi zajímavé, že ČD neposkytují už 14 let (od doby vyčlenění Carga) své zaměstnanecké jízdenky pracovníkům své vlastní dceřiné společnosti, zato úplně jinému subjektu – Správě železnic jsou povinny je poskytovat, a to za stanovenou velmi zvýhodněnou cenu.
Osobní si to ale vyjednají snáz, jak nakládní.
Pravda, to se odborům nepovedlo, ale i u Carga je ještě dost zaměstnanců s klasickou režijkou.
A to by se změnilo se státní režijkou v SJT.
“ a MD je vlastníkem ČD, takže vlastně částečně zaměstnavatelem je.“
ČD, a.s., jsou obchodní společností s právní subjektivitou.
Zaměstnavatelem pracovníků ČD tedy je společnost ČD, a.s.
„Zákonodárci místo skutečného řešení umožnili neuznávat režijky v soutěžích, tak teď by to měli napravit,“
Lze namítnout, že neuznávání jakéhokoliv typu jízdenek dopravce je právem jakéhokoliv objednatele, tzn. totéž lze nazvat i tak, že zákonodárci logicky umožnili objednatelům, aby o tarifu rozhodovali sami, pakliže na sebe převezmou riziko tržeb.
Pomíjím takové drobnosti jako že např. ti zákonodárci jsou mezitím úplně jiní atd.
Ale MD je vlastník, takže by mu mělo jít i o zaměstnance vlastní firmy, a ne je alibisticky házet přes palubu.
Ano, ale to ke alibistické řešení, protože při
Přitom zvolil nejednodušší „řešení“, místo skutečného řešení, které by co nejmíň poškodilo zaměstnance, kteří za soutěže opravdu nemohou.
Však to píšu – ať si nechají od zaměstnavatele proplácet One-Ticket. A mají vyřešeno bez ohledu na dopravce.
Mmch. kde vidíte tu hranici ve smyslu „za to nemohou“? Pokud někde je zrušen provoz vlaků osobní přepravy, měli by pracovníci ČD mít právo být přepravováni v rámci zaměstnanecké jízdenky v autobusové lince vedené v téže trase?
V tom, že kvůli nějaké nesmyslné liberalizaci a soutěžím, přijdou o část benefitů, které nebudou adekvátně nahrazeny.
Tak ať si zaměstnanci vyjednají zvýšení mezd, které jim to vykompenzuje.
„Zákonodárci místo skutečného řešení umožnili neuznávat režijky v soutěžích,“
… čímž srovnali podmínky soutěží pro ČD oproti ostatním dopravcům.
Protože ČD jsou (což před časem přiznalo i vedení ČD!) touto povinností (zejména co do vztahu k pracovníkům úplně jiných subjektů jako Dobrá správa, Drážní úřad apod.) v soutěžích znevýhodňovány (protože za přepravy zmiňovaných skupin lidí uskuteční ostatní dopravci za placené jízdné dle tarifu, zatímco ČD za nízký roční paušální poplatek).
A tak místo toho, aby se zamysleli, a přišli s opravdu funkčním řešením, které by ve výsledku mohlo být prospěšnější, zvolili to nejméně vhodné pro zaměstnance a pro sebe to nejvýhodnější – nejméně pracné.
„Ale druhá stránka je ta historická. Vždy to byl benefit práce na železnici“
… což může bez problémů pokračovat ve chvíli, kdy by zaměstnavatel poskytl zaměstnancům za zvýhodněnou cenu jízdenku One-Ticket, kterou by pro ně zakoupil.
Působnost režijek ČD se samozřejmě tak jako tak snižuje s tím, jak ČD přicházejí o část výkonů, tzn. dokonce bez ohledu na to, že někteří objednatelé, kteří na sebe převzali riziko tržeb, mají logické námitky vůči platnosti některých druhů jízdenek z kategorie „kde příjem z nich není příjmem objednatele, tzn. nositele rizika tržeb“.
Samozřejmě že zaměstnavatel může zaměstnancům poskytnout OT za zvýhodněnou cenu. Ale problém je že u SŽ to tak jako tak zaplatíme ze státního rozpočtu a u ČD se skokově zvednou výdaje, což sebou ponese další problémy.
V případě ČD by došlo ke zvýšení ceny jejich služeb pro objednavatele. Znevýhodnění vůči „alternativním“ dopravcům? Pak to bude už jen na diskuzi mezi ČD a jejich zaměstnanci, nebude do toho třeba zatahovat „třetí strany“. SŽ by si jistě rozmyslela, jestli všichni její zaměstanci potřebují síťovku k výkonu práce. A u těch ostatních by mohla nabízet jako benefit třeba příspěvek na OneTicket síťovku, nebo úplně něco jiného, co by si lidé vybrali (řada železničářů tu píše, že režijku ani nevyužívá, takže vlastně o ten benefit přicházejí – když si nemůžou byvrat jinou formu). To by ve finále mohlo být zajímavé… Číst vice »
Doplním: základní chybou proč NEBUDOU NAVÝŠENY DOTACE ze společné kapsy pro nádražáky, což fakticky požadují nádražáci když se dožadují režijek pro cestování ve vagoncích … je, že my jako národ chceme DOPRAVU. My nechceme pouze dopravu ve vagoncích Nebo dopravu pouze v autíčkách…. Mezi jednotlivými formami vybíráme si jestli pro některou cestu je vhodnější dáikový vláček. Pro jinou cestu autobusek, kdy cestou vystoupím na nákup vedle zastávky a jedu následným autobuskem. viz Břeclav, z jednoho bodu můžu cestovat: a) MHD autobuskem po Břeclavi b) Regionálním autobuskem c) Autíčkem – spolujízda d) Pěšky e) Taxík f) Regionálním vláčkem g) Dálkovým vláčkem… Číst vice »
Ne, SŽ to sama zaplatí ze svého rozpočtu. Bez dodatečných přísunů ze státního rozpočtu.
Na úkor čeho? SZ vydelava na poplatcich za dopravni cestu jen zlomek penez se kterými hospodaří? Takte bud muze ty poplatky zásadně zvednout (coz nemuze) nebo pouzije penize na investice (coz taky moc nemuze). Tak kde ty penize vezme?
Na úkor toho, co sama uváží.
Už teď je nesmyslně zvýhodněna (na úkor ČD) v tom, že za své zaměstnance platí do rukou ČD částku, která svojí výší zdaleka neodpovídá reálné ceně tohoto typu jízdenek.
Pokud to tedy nebude na ukor zaměstnanců coz by nedavalo smysl tak to muze byt pouze na ukor investic a udrzby. Tudíž bude sice fajn ze si SZ nebude muset rict o další penize ale taky jaksi odvede méně práce.
To neni krok vpřed …
Může to být např. zlepšením svého vlastního hospodaření, to už je na její libovůli. Mimochodem, o to více peněz by pro změnu bylo vybráno na tržbách za jízdné (tedy za ty roční one-tickety), tzn. o to menší objem úhrad z veřejných rozpočtů by byl potřeba k pokrytí nákladů na provoz těch spojů (ve srovnání se situací, kdy Dobrá správa platí do rukou ČD jen těch cca 1200 Kč/os./rok, což nemá s reálnou cenou nic společného, tzn. pro ČD jde o únik tržeb; v případě brutto-smluv jde o únik tržeb pro objednatele). P. S. Zvyšování peněžního mzdového splnění u pracovníků Dobré… Číst vice »
Pokud SZ dokaze zlepsenim hospodaření usetrit takovou sumu tak to je k zamyšlení proc ji nedokáže usetrit už teď.
Nemůžete spočítat to, co nelze nijak vědět , tedy co nebude . Zpoplatnění jízdy všech zaměstnanců státního dopravce by pravděpodobně přesunulo i těch par co se vezou vlakem k jízdě autem. Pak by nastalo paradoxní , ze mládež jede vlakem na pař u téměř zadarmo a zaměstnanec CD jede do práce na noční vlakem za plnou cenu jízdenky . Někomu sice nezabírá místo . Nepojede li , nijaká tržba nevznikne , tudíž ji nelze ztratit. Prostě bez pochopení podstaty slova režie ( nemyslím filmovou ) tady nelze s kvazipravicovymi přispěvateli diskutovat , zvlášť s těmi kteří tady přispívají možná ze… Číst vice »
„zaměstnanec CD jede do práce na noční vlakem za plnou cenu jízdenky .“
???
O zaměstnancích ČD jsem nepsal ani slovo (píšu o pracovnících Dobré správy apod.).
S tou mládeží jde o slušný podsuv (pominu-li, že ty 75% slevy snad také budou zkrouhnuty).
Mmch. když stejným vlakem jede na noční směnu např. pracovník nějaké továrny, tak někomu zabírá/nezabírá místo (dle vaší teze)?
„Prostě bez pochopení podstaty slova režie ( nemyslím filmovou ) tady nelze s kvazipravicovymi přispěvateli diskutovat“
Tento pojem z principu existuje u toho subjektu, který je nositelem celého rozpočtu/kalkulace, resp. přesněji řečeno nositelem rizika tržeb (a tím pádem i dodržení stanovené kalkulace).
Tzn. stav přesně v souladu s tím, že u brutto-kontraktů plně chápu, že objednatel má výhrady k platnosti různých typů „neIDS“ jízdenek.
Naopak u netto-kontraktů (tzn. tam, kde riziko tržeb nese dopravce) + komerčního provozu nemám problém s existencí těchto jízdenek .
Vyšší produktivita a vypnutí ztrátových zakázek.
Proto si myslím, že nelze vyloučit, že za 7 let skončí třebas 5 tisíc km železnicích tratí z celkových 9,5 tisíc km
jasně soudruhu – a proto se ti na režijní jízdenku mají složit všichni ostatní, co u Dráhy nedělají
Kde jsem neco takoveho napsal?
O tom je řeč celou dobu. Prostě už prosím Vás nepředstírejte, že jedinou formou dopravy jsou vláčky… Ale uznávám, že v tom nejste sám, neboť řada lidí má autíčko jako svůj status (a jsou ochotni se hodně uskrovnit, aby si udrželii autíčko). A pak to dopadá tak, že z jednoho centra (např. z Brna) do jiného centra (např. do Brna) vyjíždí spousta cestujících svým autíčkem a jedou sami… takovým by se pravděpodobně vyplatilo použít dálkový vláček, popř. dálková autobusek Anebo jiný příklad – kdy pasažerští nádražácí s málokapacitním vagonkem typu 810 se snaží konkurovat autobuskům nebo spolujízdním autíčkům…. Tož to… Číst vice »
Nemůžou se složit na něco co neexistuje . Co nelze vyčíslit . Je to jako byste tvrdil ze pokud RJ svěže každého desátého pasažéra za korunu , ze se mu na to republika skládá . No ona se mu skládá sice ale jinak .
Já tam žádnou složitost nevidím. Je tu sposta forem. Může přispívat v nějaké výši , koupit lokální kartu nebo OneTicket. Proč by ale objednavatel měl poskytovat benefity zaměstnancům nějaké firmy. To , že jsou zaměstnanci a zaměstnavatel v tomto ve shodě je už jen vtipná poznámka , opět proto , že to neplatí. Lze to vlastně brát jao okrádání zákazníka. Stejně jako byl deputát uhlí – to snad bylo jenom proto , aby zaměstnanci nevykrádaly vagony. Na dráze nikdy nízké mzdy nebyly nepravidelností pracovní doby to zdůvodnit taky nelze. Pracuješ tam dopbrovolně nebo tě někdo nátlakem nutí ?
Trochu mám pocit, že jste můj příspěvek vůbec nepřečetl. Já tam přece žádnou stranu neobhajuji, jen konstatuji, jak problém vzniká a proč není tak jednoduché, jak tady někteří píší, jej vyřešit.
Reakce na liché a zavádějící konstatování.
A presto jste neuvedl ani jeden argument když jsou tam jen licha a zavádějící tvrzení? Tak to asi moc pravdu nemate …
Historická stránka… Vy si myslíte, že zaměstnanec ÖNWB měl režijku, která mu platila i na KFNB? Režjky měly smysl, když vlaky i koleje patřily pod jeden podnik – pak všichni zaměstnanci byli součástí toho jednoho podniku, který je (jakoby) platil. V okamžiku, kdy vlak patří někomu jinému, zavisí jen a pouze na něm, jestli bude kolejářům nebo zaměstnancům konkurenčních vlakařů režijky uznávat, jde o jeho peníze. Já taky musím jet do práce za svoje, tak není důvod, aby to u zaměstnanců SŽ bylo jinak. Pokud SŽ chce, aby její zaměstnanci jezdili vlakama „zadarmo“, tak jim buď bude proplácet cesťáky, nebo… Číst vice »
jenže tohle nenažraný komouš (kterých je u Dráhy jak nasr…) nikdy nepochopí – podle něj je povinností zbytku obyvatelstva se na něj složit
Režíjky ponechat jen zaměstnancům, (jsou u dráhy zaměstnaní). Není důvod, aby režíjky platily i pro rodinné příslušníky.
To, že zaměstnavatel poskytuje nějaký benefit i pro rodinné příslušníky je zcela běžná věc i u jiných dopravců nebo úplně jiných firem. Souhlas, že to nemá být se zákona, ale jako klasický zaměstnanecký benefit.
A klasický zaměstnanecký benefit hradí zaměstnavatel , zákazník přímo nee. V zákoně to být nemá a může to dát celé zaměstnancově rodině . Už se těším na celý rozhovor , snad to vydržím 🙂
A proč by mi nemohl dát mobilní operátor zdarma neomezená data, když pracuju v úplně jiné firmě?
To mohl 🙂 Ale sám asi cítíš , že moc reálné to není. Navíc soukromá fyzická osoba nebo korporace ať si dělá co chce , toto platí primárně daňový poplatník . Byť daně se tím nesníží a dojde k přesunům do jiných kapitol 🙂
A budete toto požadovat i po ostatních dopravcích (včetně MHD a autobusů)?
Nebo Vám leží v žaludku jen režijky ČD.
A opravdu platí řežijka třeba Dopravního podniku v ČB na všechny MHD v celé republice?
Logicky platí u daného dopravce, a ČD jsou celorepublikovým dopravcem
Dominiku, to že jste po tolika kolech diskusí zde na toto téma doposud upřímně nepochopil příčinu problému, ani když se vám opakovaně snažili jiní účastníci diskuse přiblížit na analogickém příkladu (např. Paja dnes) je opravdu zarážející.
Nezávislý pohled: Co třeba jako kompenzace za vytíženost a rizikovost profese jednoho z rodičů, manželů atd. ? Jejich rodinní příslušníci mohou být zaměstnáním toho, který je zaměstnancem ovlivněni stejně jako mohou být ovlivněni rodinní příslušníci policistů, hasičů, vojáků, lékařů, zdr. personálu a dalších profesí jejichž hlavní pracovní náplní je služba veřejnosti.
Vytíženost a rizikovost profese snad má být ohodnocena zejména finančním plněním (což u nádražáků snad i je).
Mimochodem manželky hasičů tedy dostávají jaké benefity?
(Pozn. to jen pro úplnost; osobně nemám problém s tím, aby zvýhodněných jízdenek využívali i rodinní příslušníci pracovníků dopravce, pakliže jde o spoje, v nichž nositelem rizika tržeb je právě dopravce.)
Bohužel nemohu odpovědět, neboť mi není známo. Ale asi by se nějaký benefit našel. Jedna věc je mzda, druhá příplatky, třetí odměny a čtvrtá další benefity. Takovým benefitem může 6 týdnů dovolené, rodinná dovolená (klidně v zařízením ve vlastnictví zaměstnavatele jako rekreační objekty či areály). Dále to může být pořádání letních táborů pro děti zaměstnanců, bezúročné půjčky. Všechno v dnešní době neocenitelné a praktické věci.
ono tady už snad ani nejde o výhody rodinných zaměstnanců-u nás doma už je také víceméně nikdo nemá,ale o režijku jako takovou pro zaměstnance!protože půjdeli to takhle dálrežijka jako taková pozbyde významu
Myslím, že plno lidí ani neví, že režijka už dávno není zadarmo. Jako manželka železničáře platím ročně 1250,- a manžel 600,-. A kromě toho i jiné profese mají profesní výhody, akorát o tom nikdo nemluví, lepší úrok na účtu, nižší tarif na mobil, nižší ceny v kantýně, jízdy zdarma v MHD a ještě by se určitě našly další a další výhody. Celou dobu trvání zaměstnání u ČSD a pak u ČD se zaměstnancům dávalo na vědomí, že mají sice nižší plat, ale za to režijní výhodu. Výhody by se určitě našly i u poslanců a senátorů.
Dovolím si Vás opravit Neboť Vy ve skutečnosti požadujete navýšení penězovodu ze společné kapsy pro nádražáky.
Neboť např. pasažerští nádražáci ČD DLOUHODOBĚ mají obrovsky ztrátové hospodaření´ – penězovod přepočtený na pasažerské nádražáky ČD (plus dceřinné společnosti jako DPOV) činil cca 1,1 milionu kaček / jednoho
Mnohem hižší je tržba z jízdného od cestujících ve vagoncích-ČD po ČR
a víte jak je ztrátové provozování věznic? a policie? a úřadů obecně?
Odvozením cestujícího zaměstnance nevzniká žádná Škoda , je to stejné jako byste chtěl , aby cestující který váží sto kg platil dvojnásobek toho co dívka vážící padesát kil . Protože energie potřebná na odvezení kg nákladu dokonce i když je to živá bytost je konstatní . Takže sto kilo je dvojnásobek padesáti . To by bylo jediné soravedlivé . Nesmysl ? Ano , stejně jako to , ze režijní jízda je nějakým nákladem . Ne není není o nic víc než když se pasažéři stanou otylými . Vlak veze o jednoho člověka víc , na místě , které by bylo… Číst vice »
„Vlak veze o jednoho člověka víc , na místě , které by bylo stejnak prázdné“
I tady se hodí zopakovat – ne, to místo by s nemalou pravděpodobností prázdné nebylo, protože ten pracovník by jel vlakem i tak, ovšem za jízdné (až už by je zaplatil „ze svého“ či mu bylo propláceno zaměstnavatelem).
Přičemž v případě, kdy nositelem rizika tržeb není dopravce, ale objednatel, jde pro objednatele o únik tržeb.
Kolik jste viděl v poslední době vyprodanych vlaků? Mimochodem, kupujeme si místenky, lůžka lehátka .
Jenomže u jiných profesí není benefit proplácen z veřejného rozpočtu
Coz rozhodně neni pravda.
ale v důsledku je. jsou to náklady jiných dodavatelů služeb. obdobně demagogicky byste mohl chtít, aby soukromníci pro stát dělali zadarmo. nebo taky aby státní zaměstnanci nebrali plat?
Nic není proplaceno, protože to není vycisleno. Nevzniká žádná položka .
Řekl bych, že pro ambiciózního pana místopředsedu OSŽ, člena jednoho z asi 11 odborářských spolků na dráze, je příslušným partnerem k jednání vedení SŽ a ČD, nikoliv však ministr dopravy. Představa, že bude ministr dopravy ztrácet čas jednáním s každým místopředsedou nějakých odborů v dopravě je docela úsměvná. Partnery ministra dopravy v otázce nastolení nějakého řádu v oblasti benefitů pro zaměstnance dopravců by mohly být tyto složky: – Asociace krajů ČR, jako zástupce objednatele – zákazníka, tedy toho, kdo platí – za dodavatele – dopravce nějaký vrcholový orgán „svazu dopravců v osobní dopravě“ o kterém jsem zatím neslyšel, který možná… Číst vice »
Sdružovat a zastupovat osobní dopravce má ambice Sdružení železničních společností, ale není moc vidět, nebo spíš vůbec.
Tak vzhledem k tomu, že spousta pasažerských vláčkových dopravců v ČR provozuje taky autobusky, tak je opravdu nesmyslné označení…
viz
Arriva
TransDev
GWTR a GW Bus
NETINERA (Die LändernBahn)
LEO
ÖBB a ČSAD AUTOBUSY České Budějovice
RGJ/Student Agency
koneckonců i pasažerská ČD provozují pravidelnou linku s autobusky pro pasažéry (když nepočítáme náhradní autobuskovou dopravu)
„autobusky“ tady neprovozuje nikdo.
A ten jen jediný subjekt, který toto dementní označení používá, by mohl být kandidátem jistého druhu specializované péče.
ad „dementní označení“ … používání zdrobnělin není výjimečné . viz např. označení pro málo důležité železniční tratí … vertikální, lokální = vertikála vs. lokálKa Čili Váš názor jste asi chtěl napsal „neobvyklé“ nikoliv dementní… Tož Vás můžu uklidnit neboť cca 80 až 90% národa se vyhýbá vláčkům. A jednou z příčin je, že většina národa nerozumí nádražštině… Tož je chování dementa vyžadovat aby se nádražáckým nepotřebným manýrům přizpůsobiíli cestující. Neboť cestující PŘÍLIŠ nepotřebují pasažerské nádražáky vzhledem k 6 milionů autíček v ČR tj. pro regionální dopravu je PŘEBYTEK kapacity v autíčkách. Takže až se prosadí autíčková spolujízda, tak většina regionálních… Číst vice »
A zase totální blábol „používání zdrobnělin není výjimečné . viz např. označení pro málo důležité železniční tratí … vertikální, lokální = vertikála vs. lokálKa“
Aha, takže vy taktéž tvrdíte, že zdrobněliny jsou dementní, ale zdrobnělina – slovo lokálka – Vám nevadí?
Proč? Přece pro pasažerské nádražáky je to úplně lhostejné, neboť jejich obživa „umírá“ kvůli obrovskému nedostatku solventních cestujících…. Tož co tak si vzít příklad od Bati „Náš zákazník, náš pán“?
Když už konečně pasažerští nádražáci 100% svého úsilí začnou věnovat SLUŽBĚ cestujícím?
Neboť opravdu nedává smysl proč v ČD byl navýšej počet parních lokotek (o dvouciferný počet)… Nechápu ty duševní giganty v ČD…
Lokálka není zdrobnělina, jelikož slovo „lokála“ neexistuje. https://cs.wiktionary.org/wiki/lok%C3%A1lka
Hm…
Vertikální
Vertikála
VertilkálKa
Lokální
Lokála
LokálKa
Jaký je význam slova “ vertikálka “ (jediné co jsem dohledal je název internetového obchodu) a význam slova “ lokála“? Prosím nejlépe o odkaz. Na to jste specialista.
On to bere asi tak, jako že hadice je „stará“ od hada….
Hlavně měl možnost ukázat svoje vyhledávací schopnosti a konečně fundovaně odpovedět, ale asi zjistil, že opravdu mele nesmysli, tak radši opět trollil o kus výš.
lokalka je od locallbahn/místní dráha. tedy žádná zdrobnelina.
Ale režijní výhody jsou dány MD, to si nevymyslely ČD ani SŽ, mají je i úředníci na MD, co jsou v oblasti žel. dopravy, měl je SUDOP a další. Tak ať MD vymyslí nějaký model, aby to nebylo samozřejmě dotováno z veřejných peněz.
To je ten největší paradox – reálně nejde o ZAMĚSTNANECKÝ benefit ve smyslu „benefit dobrovolně/po dohodě poskytovaný zaměstnavatelem vůči svým zaměstnancům“.
Kdo je to podle Vokouna „železničář“, co se tmelí s profesí? Zaměstnanec skupiny ČD, který ostatními firmami na železnici upřímně pohrdá, což se ani nesnaží skrývat?
Pohrdá jimi a proto chce aby režijky platily i pro jiné dopravce?
Pro zájemce o fakta, jestli se vyplatí prodávat nevyužitou kapacitu vagonků za pár haléřů (nebo levněji). Níže v diskuzi zazněl názor „JAK KDY“ (=mimo dopravní špičku prodávat s 99,99% slevou dává trochu větší smysl než během špičky). Já doplním ještě jedno hledisko = „vyplatí se to JAK KDE“ = na některých linkách se to vůbec nevyplatí. VIz rozdílná částka penězovodu ze společné kapsy do pasažerské ČD na některé dálkové linky https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/12/cdmd1.jpg Ten rozdíl je 5x násobný !!! viz požadovaných 40 kaček/vlakový kilometr pro linku Ex5 viz požadovaných 205 kaček/vlkm pro linku R11B,,,,) zdroj: článek z 3.12.2019 „České dráhy zveřejnily smlouvu… Číst vice »
IDPK od letošního ledna zavedl celoroční jízdenku pro celý Plzeňský kraj na všechny druhy dopravy za 500 Kč na měsíc. Platí pro celý kraj, u všech dopravců, (s výjimkou PMDP, se kterým je v jednání budoucí rozšíření), na vlaky i autobusy, pro zaměstnance, podílející se na zajištění provozu IDPK.
Oprava: Ne 500 Kč na měsíc, ale na rok.
500kč/rok? To je o moc méně než roční dálniční poplatek + výdaje na poh. hmoty + nutné výdaje spojené se servisem vozidla. Ovšem asi nejdůležitější je, zda spoje jezdí tehdy, kdy je člověk potřebuje a cesta trvá rozumnou dobu. Pokud ano, není co řešit.
A čo si Kefalín predstavujete pod takovým „výdaje na poh. hmoty + nutné výdaje spojené se servisem vozidla“
Jako že kolik mě stojí auto kterým nejezdím, kolik mě stojí auto když jedu 4x za rok. Jak se taková věc vlastně dá porovnat bez uvedení toho jaký dopravní výkon potřebuju realizovat???
Správně. To je totiž na posouzení každého jedince. Pokud auto použijete 4 x za rok a třeba jen za účelem náplně volného času je jisté, že se vám vyplatí HD. Já měl na mysli každodenní nutnost cest a porovnáním mezi oběma variantami. Rovněž pokud člověk jezdí sám a nebo pokud jede vozidlo vždy plně obsazené činí podstatný rozdíl.
Nechápu co se tu řeší. Je tu celoroční celosíťový OneTicket. Ať tedy zaměstnavatelé (ČD, SŽ, RegioJet, LeoExpress, Arriva a další) zaplatí svým zaměstnancům tuto jízdenku jako benefit. Systém by se výrazně zjednodušil.
Tak jen za 17.000 zaměstnanců SŽ (pokud by ji měli dostat všichni) bratru téměř půl miliardy….
No, právě proto.
Za předpokladu, že OneTicket je správně naceněný je to prostě ten náklad, takhle bude alespoň na první pohled vidět kolik ty režijky stojí. SŽ si ty peníze vezme z poplatku za dopravní cestu. Dopravcům se část peněz vrátí v rámci sytému OneTicket.
Nemáte pravdu… „SŽ si ty peníze vezme z poplatku za dopravní cestu.“ Neboť např. za 2019 SŽDC utržilo zejm. od dopravců zhruba 5 miliard. V tomtéž roce SŽDC za koleje/nádraží utratilo 36 miliard kaček. Těch 31 miliard (= 36 mínus 6) dostalo SŽDC ze společné kapsy. Důvodem proč proč tak obrovskou částku dotací vyžaduje SŽDC, je mj kvůli tomu, že průměrný pasažerský vláček v ČR platí velmi nízkou částku ve srovnání s okolními státy CZ 0,58 EUR/vlakový kilometr¨ AT 2,29 DE 5,40 PL 1,39 SK 1,47 zdroj: „TAC from RUs per Passenger train-km (in Euro) “ na straně č. 16… Číst vice »
Použil jsem úmyslně budoucí čas. Dopravci a objednatelé nebudou muset platit jízdenky zaměstnancům SŽ, ale úměrně se jim zvýší poplatek za dopravní cestu.
nebo se zvýší dotace ze státního rozpočtu/rozpoctu SFDI
Ano, je to možné.
A pokud se tak stane, tak to bude další impuls, který odstartuje vypínání neperspektivní části železniční dopravy
…. Tj. nedivil bych se, kdyby ve výsledku (za 7 let) byla vypnuta železniční doprava (a zrušeny železniční tratě) na víc než 5 kilometrech železničnách tratí z nynějších cca 9,5 kilometrů železničních tratí
Můžou si zkusit s prodejcem One-Ticketu dojednat množstevní slevu.
Nicméně i kdyby, půl miliardy není v kontextu rozpočtu Dobré správy (jakož i v objemu jejích ročních mzdových nákladů) nijak závratná částka.
No a co jako? Každá legrace něco stojí
Ale jinak nic proti tomu, jestliže roční OneTicket stojí 25 tis., tak si myslím, že by pomohlo, pokud by to byl nedaněný benefit… někde dostávají zaměstnanci karty do fitka, tady by dostali režijku….
K tomu fotu u článku: Tohle snad nemůže být špička. Špička by to byla, kdyby byl vlak zcela obsazený a cestující by stáli i na plošinách. Pamatuji doby, kdy se v Žabotlamu na stejné trati sedělo i na schodech . Ale je pravda, že tehdy aut na silnicích tolik nebylo.
Pokud stojí cestující na plošinách, není to špička, ale překročení kapacity dopravce.
No spíše překročení kapacity sedadel vlaku . Vlak všechny odvezl a dopravce tak dopravil. Ale špička to byla . Bylo to obvyklé v určitých časových úsecích dne a v rámci týdne a měsíce se tato období opakovala.
Pak se nesmíte divit, že když lidi utéct mohli, tak utekli, když museli sedět na podlaze.
Pointa režijek zaměstnanců ČD na vlaky ČD je možná diskutabilní, ale režijky zaměstnanců SŽ na vlaky (pouze) ČD, to mi opravdu hlava nebere.
Roční šalinkarty ve vagoncích pro odborníky v SŽDC dávají určitý smysl. Jenom je potřeba narovnat, aby je platit SŽDC jako nepeněžní formu mzdy odborníkům SŽDC
Od Vás jako zaměstnance SŽ ani nelze očekávat, že byste měl něco proti režijkám zaměstnanců SŽ. Takže to nelze brát jako nezaujatý názor.
Neživil jsem se, neživím se a neplánuji se živit nádražštinou… tj. z toho vyplývá, že nemám nic společného se SŽDC.
Zajímavé že s tím že nepracujete u SŽ přicházíte až teď. Dříve jste to nijak nepopíral a teď když se mluví o Vašem benefitu tak „vy nic vy muzikant“ že …
Lžete
Dokažte to … : – D
viz zdejší web, ve starších diskuzích, kdy jste se snažil „PŘEŘVAT“ fakta, která jsem uváděl.
Vaši lež jsem vyvrátil opakovaně.
Ano, Vaše chování pěkně ilustruje, že řada nádražáků odmítá realitu a radši „SI LŽOU DO VLASTNÍ KAPSY“
Ono by stačilo, kdybyste doložil to co jste tvrdil o mě o dva komenty výše (cituji: „Od Vás jako zaměstnance SŽ…“) = jenže to NIKDY nedoložíte, neboť LŽETE.
Jak prosté.
Nepamatuju se, že byste někdy napsal nějaký argument, který by stál skutečně za úvahu, natož abych se jej snažil nějak vyvrátit. Tudíž nemůže být pravda, že jste vyvrátil něco co jsem napsal.
Jelikož tady zaznělo svědectví od více diskutujících, že Vás na tom stavědle viděli, tak Vaše zatloukání nemá cenu, tudíž nelžu.
Jak prosté.
IMHO dává smysl diskutovat jestli volné lístky (roční šalinkartu) pro pasažerské nádražáky ČD na všech linkách vagonků ČD.
Neboť na některých linkách se nevozí téměř žádní solventní cestující. Zatímco na jiných linkách solventích cestujících mnohem víc.
Viz výše, z čehož cituji:
Já doplním ještě jedno hledisko = „vyplatí se to JAK KDE“ = na některých linkách se to vůbec nevyplatí. VIz rozdílná částka penězovodu ze společné kapsy do pasažerské ČD na některé dálkové linky https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2019/12/cdmd1.jpg
Ten rozdíl je 5x násobný !!!
viz požadovaných 40 kaček/vlakový kilometr pro linku Ex5
viz požadovaných 205 kaček/vlkm pro linku R11B,,,,)
No vidíte to, to jsem měl přesně namysli. Žádná Vaše myšlenka, stejně jako tato, nestojí za to, aby se jí člověk skutečně vážně zabýval.
Díky, že jste to opět potvrdil : – D
PS: Kdy můžu tak zhruba počítat s tím, že dodržíte jeden z Vašich slibů, tedy že na mě přestanete reagovat? Díky za odpověď pane SŽ.
Furt dokolečka argumenty nula ..ale hlavně bláboly typu pasazersky nadrazak.
Vy mi svou neotřesitelnou pravdou připomínáte pana Ovčáčka. Nic ve zlem , jen mi jeho rétoriku ,teda až na ty infantilní zdrobněliny, dost připomínáte.
Proč?
Důvod proč věřím tomu co píšu, je že nic z toho jsem si nevymyslel = všechna fakta která tvrdím jsem se snažil si ověřit….
A druhý fakt je ten, jsem se nebál použít kalkulačku. Takže už nejsem neinformovaný optimista…
Jenže Ovčáček, když se ožral a blábolil z cesty, tak si to uvědomil a potom se za to omluvil. Tohle „Rádio Jerevan z Koryčan“ do té fáze bohužel ještě nedospělo.
Podle mě je kravina to řešit.
Jestli se zaměstnavatel se zaměstnancem dohodnou, ok ať zaměstnavatel zaplatí roční SJT nebo IN100 nebo roční IDS.
Jediné co, sleva na mimošpičkové spoje vozící vzduch, to by ale taky šlo nabídnout „každému“
Chápu to dobře tak, že režijka bude platit pouze ve vlacích, kde je nadkapacita? Tedy nebude platit např. v ranní špičce v okolí velkých měst nebo Ex do Prahy, kde je kapacita obsazena platícími zákazníky, který by režista zabíral místo.
Platící zákazník přes internet má zdarma místenku, takže nerozumím vaší rýpavé otázce.
Platící zákazník je i ten s KMB nebo In100 nebo i jedoucí za plné jízdné, ale nemohoucí si sednout, protože místenky už mají koupené režisti.
Místenka zdarma je jen na první vlak – takže třeba z Kladna do Prahy s místenkou zdarma a z Prahy do Ostravy… co?
Kladno – Ostrava je zrovna velmi špatný příklad, když rychlíky z Kladna provozuje jiný dopravce.
Když si hledáte jízdenku Plzeň- Ostrava, tak máte mistenku zdarma jak z Plzně do Prahy, tak z Prahy do Ostravy ( mimo SC )
Tak si představte, že jel z Kladna osobákem.
Nebo spěšňákem v čase stejném jako rychlíkem.
tak vzhledem k tomu, že v osobních a spěšných vlacích se místenky nevydávají ( místa se nerezervují), tak opravdu bude mít místenku jen do jednoho vlaku
Nezlobte se na mě, ale 1 režijista připadá tak na 50 vypravených vlaků. Tady se to zase řeší, jakoby celý den nádražáci vysedávali ve vlacích a jezdili tam a zpět
Nejvíc to řeší pan Vokoun.
Když je to tak nevýznamný poměr, jak uvádíte (1 režista na 50 vypravených vlaků), tak proč je to léta pro odbory tak výživné a explosivní téma?
Vy jste asi už hodně dlouho nejel vlakem, co?
No jasně. U každých dveří každého vlaku budou světelné indikátory obsazenosti. Pokud bude vlak plně obsazený bude svítit obsazeno. Pokud zbývající místa budou, tak bude zobrazován jejich počet. A běda aby s vámi na nástupišti stáli jiné cestující. To by bylo nutné se optat, kdo platí (má přednost) kdo jede na „režijku“ a s nimi si domluvit pořadí v kterém budete nastupovat. Rovněž uvnitř bude kapacita zobrazována a pokud na další zastávce přistoupí platící cestující a zobrazí se 0, tak to bude signál pro cestujícího využívajícího výhody k opuštění vlaku. Co na tom, že po tmě, v zimě a v… Číst vice »
Kdyby to někdo nepochopil, tak to byla ironie a příklad toho, jak obtížné by bylo stanovit kapacitu kdy se cestující s výhodami vejde a kdy jet nemůže.
Dynamický tarif asi nejvýrazněji funguje u LE. Ale i ČD umí zlevněné vázané jízdenky na konkrétní vlak.
Ono pravděpodobnost, že mimošpičkovým vlakem, kde ještě v čase odjezdu je hromada volných míst, zrovna bude chtít jet neohlášená výprava 100 lidí, je docela malá.
„po tmě, v zimě a v polích “
Chudák režista. A proto je nutné zakázat autobusy, aby i na takovou zastávku museli.
Já to spíše beru jako zajímavou upoutávku, nicméně je to součástí nějakého ucelého rozhovoru, tož si počkám až bude zítra zveřejněn celý rozhovor. Kdybych reagoval na vytržený kousek z rozhovoru, tak by to bylo asi stejně inteligentní, jako ti diskutéři, kteří mají jasno, že viníkem zrušení rekonstrukce velmi důležité tratě u Chomutova (kterou se vozí spousta uhlí) je ministr dopravy jmenovaný před Vánoci. Takže novoministr sice teoreticky mohl stihnout něco podělat za ty 2 týdny od jmenování do zrušení rekonstrukce… Ale až když člověk zapátrá, tak zjistí že důvodem zrušení je rozhodnutí Babišovy/Faltýnkovy/Okamurovy vlády loni v létě o rozpočtovém výhledu…… Číst vice »
Proč reagujete, když říkáte, že s reakcí počkáte na celý rozhovor?
Je to zajímavá upoutávka, ale chci být férový k panu odborářskému podnáčelníkovi… Neboť vytrženo z kontextu může způsobit velké zkreslení jeho myšlenek/názorů.
Toto stačilo napsat a ne „nereagovat“ příspěvkem na půl stránky o úplně jiném tématu.
S ohledem na agresivitu nádražáckých odborářů, kdy ve spoustě případů se „montují do čeho jim nic není“, tak mě zajímá jak ODBORNĚ či NEODBORNĚ mají odborářští náčelníci podloženy své názory.
S ohledem na zrušení dvou odborných institucí v rámci OSŽ jsem zvědav na zítřejší rozhovor = jestli to budou spíše ptákoviny nebo jestli se najde něco co bude aspoň kousek racionality.
viz zrušení tzv. Republikových rad.
https://www.osz.org/index.php/zpravodajstvi-on-line-osz/38-zol-z-jednani-osz/6168-jako-hoste-na-podnikove-konferenci-osz-spravy-zeleznic-vystoupili-ing-darina-fabu-ova-mistopredsedkyne-ozz-a-ing-pavel-koucky-personalni-reditel-sz
Čekáte na zítřejší rozhovor a už o tom píšete třetí komentář? To se tedy máme zítra na co těšit čím nás oblažíte.
Jakože když projevuji normální lidskou slušnost, a reaguji na Vaše neustálé „ad hominem“, tak to je můj nedostatek, moje chyba?
Nikoliv Vaše?
Ach jo.
Tak nereagujte. Vždyť jste reagovat nechtěl dokud nevyjde rozhovor.
Mimo, protože tento výraz se opravdu vidí a slyší velice málo. Vím jen o jednom případě, kdy jsem ho slyšel : „Podívejte se na něj. Ten snad musel oblažit nějakou princeznu Ostrogótskou.“ z filmu Les Visiteurs (Návštěvníci, J.Reno , Ch.Clavier)
Férový a nebo loajální?
wtf
To nevím co je :- (
Tak to jsme na tom stejně, taky jsem Vás nepochopil, cituji „Férový a nebo loajální?“
Napsal jste: „..chci být férový k panu odborářskému podnáčelníkovi“
Já se ptal zda jen férový -jako zda se zdržujete komentáře jen proto, že není možné soudit na základě informací, které mohou být vytrženy z kontextu a nebo, zda jste loajální, protože jste třeba zaměstnancem a týká se vás to. Kdyby jste neuvedl onu hodnost, tak bych se nad tím asi vůbec nepozastavoval.
Člověče vy jste snad zdrogovanej!
„Kdybych reagoval….“
Tak nereaguj, už si tady za ca. 50 minut „odnereagoval“ 3 příspěvky.
Račte navštívit Vaše očního ranhojiče. Co jsem napsal, to dodržuji. Nemůžu za trollení od „To…2“, od „Vý…a“ atd.
A proč bych se nemohl vyjádřit k zajímavé myšlence, že automaticky se vyplatí mimo dopravní špičku prodávat některým cestujícím za pár haléřů … tj reagoval jsem na názor některých zdejších diskutérů, že se vyplatí prodávat některým cestujícím s obrovskou slevou cca 99,999% z reálné ceny jízdného, kdy náklady na jízdné ve vagonku jsou zhruba cca od 3 kačky do cca 10 až 15 popř. 20 až 50 kaček/kilometr/jednoho cestujícího)
Pokud by byl někdo, kdo by mé příspěvky považoval za takové, za jaké je zřejmě někteří považují, tak prosím nechť mi to sdělí. Sice nevím co to přesně znamená (ale našel jsem si), ale nemyslím si, že bych mohl být označen za někoho, kdo provozuje nějakou činnost spojenou se skřítky ze severu Evropy (možná občas lehce mimo což je posléze ohodnoceno mínusy) https://cs.wikipedia.org/wiki/Troll_(internet) Vážený pane Axel. Diskuse je od slova diskutovat a k monologu to tu zde neslouží. Pokud by mělo, nebyla by zde možnost „Odpovědět“. Jen a pouze jsem se slušně zeptal. Vy jste mě nepochopil a já vám… Číst vice »
Nerozumím co mi vytýkáte… Patrně jste se mě ptal, se mě týkají jízdenky do vagonků prodáváné s obrovskou slevou nádražákům….
Jen pro účely Vaší zvědavosti jsem totiž považoval za zbytečné, abych duplikoval svoji odpověď, která již v diskuzi je uvedena… Nicméně výjimečně to pro Vás zopakuji:… tak račte číst (a ušetříte si tolik vět):
„Neživil jsem se, neživím se a neplánuji se živit nádražštinou… tj. z toho vyplývá, že nemám nic společného se SŽDC.“
Ne, tohle nemá smysl komentovat. To by jeden musel začít nadlimitně používat nehezká slůvka.
„zaměstnavatel dá paušální částku pro objednavatele, u které si myslí, že je to objektivní náklad, který by mohl objednavatel spravedlivě požadovat.“ Mohli bychom jako cestující taky dát paušální částku pro objednatele, u které si myslíme, že je to objektivní náklad, který by mohl objednatel spravedlivě požadovat? Samozřejmě pokud nebude vlak narvaný k prasknutí, nebude to moc, spíš jen minimální manipulační poplatek, protože jen využíváme nadkapacitu, která by se stejně neobsadila. U toho narvaného vlaku ostatně taky, protože tam se přeci náklady vydělí velkým počtem cestujících. A navíc je to nepohodlné a nedůstojné cestování. „Režijky jsou pořád důležité, působí jako stmelující… Číst vice »
Stanovit „objetivní náklad“ způsobem „my si myslíme“ je povýšenost sama. To je odborová organizace nebo Státní plánovací komise?
Myslím, že ten člověk vůbec neví, co říká.
Kdyby jen „my si myslíme“. Ale nad rámec toho i „pokud to nebude tak, jak si my myslíme, tak ze své vůle zastavíme provoz vlaků v celé ČR“ (včetně té většiny oblastí, kde tento typ jízdenek platí ve vlacích ČD bez omezení).
A teda ti železničáři, kteří režijku nemají, tak nejsou hodni té správné stavovské cti a nemůžou být stmeleni se svou profesí? 😀 bože to jsou cinty, typický odborář z OSŽ.
Bohužel obecně se činnost odborů posunula od ochrany zdraví zaměstnanců při práci k čerpání benefitů pro odboráře.
V době, kdy máme svobodu, je otázka každého člověka, zda-li chce pracovat na té či oné pozici a za jakou mzdu.
Režijní jízdenky by měli být zaměstnanecký benefit jako autobusové, letecké a dalších druzích dopravy. Nikoliv věc daná zákonem.
V dobách minulých byla tzv. režijka jakýmsi znakem příslušnosti k dráze. U toho kdo jí měl (rovněž i rodinní příslušníci) to byla jakási výsada. A zcela oprávněná a pochopitelná. Když někdo řekl „já jedu na režijku, tak to byl „pan někdo“. Je to velmi smutné, ale doba s změnila. V mnoha ohledech k horšímu. A závist je něco, co se stalo denním chlebem a umět přát druhému co sami nemáme je nám je nám z velké míry cizí.
Je velmi dobře, že se na dráze doba změnila. Ale jen částečně, protože režijní výhody ještě nebyly zrušeny. Bohužel.
Mnoho ze zaměstnání s sebou nese určité výhody., které jsou s jeho zaměstnáním spojené. Takový zaměstnanec na železnici nemůže požívat výhody třeba ve formě slev na zboží, v bezplatném využití určitých služeb, nedostane každoročně určitý obnos na nákup léčiv… Tak by bylo fér mít dopravu úlevy v oblasti dopravy. Pochybuji, že bude někdo, kdo celý den, týden, měsíc, rok bude dělat jen to, že bude jezdit vlakem.
Jen dodávám, že já sám nemám důvod jakékoliv úlevy prosazovat. Toto je jen pohled nezávislého pozorovatele.
Není problém v existenci různých benefitů včetně režijek, ale v tom, kdo je financuje.
Tak obvykle tím kdo financuje je onen zaměstnavatel. Však ona režijka je (byla) o tom, že to platí zaměstnavatel ve vlastní režiji. Nebo ne?
V situacích, kdy riziko tržeb nese objednatel (tzn. u brutto-smluv), tomu tak není.
Stejně tak tomu není (byť by v tomto případě byl nositelem rizika tržeb dopravce, tzn. netto-smlouvy anebo spoje provozované bez dotací) v případě využívání tohoto typu jízdenek pracovníky (či jejich rodinnými příslušníky) jiných subjektů než ČD.
Jako takhle, když ty režijky budou platit ČD nebo SŽ (třeba z výnosu z pronájmu), tak klidně jak je libo. Akorát to tak není.
A já myslel že tomu tak je. Tak to jsem zcela na jiné koleji :- (
Já nikdy nepoužil auto a vadí mi snad, že celej svět investuje miliony miliard nepřetržitě do aut, nehod, ošetření zraněných v autech, chodníků, dálnic, mostů, tunelů……….. a dalších a dalších věcí souvisejících s auty.
Myslíte ty individua, který se válely v jedničkách a byl občas problém je odtud dostat i přes místenku ? Protože oni jsou někdo ?
„Když někdo řekl „já jedu na režijku, tak to byl „pan někdo“. “ Což je přesně jejich hlavní průšvih a ukázka toho, jak pýcha předchází pád. Protože železnice ty ostatní platící zákazníky potřebuje. Jsou smyslem její existence. Jasně, že je dobré, když služby má k dispozici i zaměstnanec mimo službu, třeba s rozumnou slevou. Ale nesmí to být na úkor plně platících zákazníků, díky kterým to celé funguje… Když jdu do podniku, se kterým spolupracuji, a je narváno, dělám všechno pro to, abych jim zbytečně neblokoval místo a tím nesnižoval kšeft a nezdržoval je, a to přesto, že plně platím.… Číst vice »
Rozumím. Já to napsal špatně. Pro nás ostatní to byl někdo. Nemyslel jsem to tak, že by to dotyčný tvrdil o sobě a podle toho se choval.
To jako posuzujete kvalitu člověka podle toho, zda má či nemá režijku??
Ne! Napsal jsem jak tomu bylo v dobách minulých. Nenapadlo Vás, že by se mohlo jednat třeba o pohled dítěte?
Bohužel se tak určitá výrazná část z nich opravdu chovala a chová.
No jo cestující už není substrár a obtížný hmyz, ale zákazník, to je škandál!
Jistě, že je cestující „zákazník“. A ono to snad bylo někdy nějak jinak?
Většinou..
Pokud se tak veřejně divíte, tak to vypadá, že vy osobně jste režijní výhody asi moc často ani v minulosti (20. stol.) nevyužíval, nebo jezdil jenom meziměsto „Polička – Svitavy“.
Nástroj již je, roční OneTicket. Stačí domluvit jeho proplácení/přispívání zaměstnavatelem.
Jenže to režimkáři nechtějí.
Tady se o změně režimu ale nejedná 🙂
režijkáři!
Přesně tak. nechápu, proč nechtějí tohle. Navíc by jim to platilo i ve žlutém, zeleném i puntíkovaném vlaku.
Kvůli ostatním benefitům, co režijka přináší.
Režijka přináší i jiné benefity než to, že platí jen ve vlaku jediného správného a sociálního dopravce?
FIP, Slovensko, přeprava kol.
Jistě dopravci by si to mohli dojednat i k SJT, ale SŽ, či ČD Cargo těžko, co by nabídlo?
Leda by to dojednalo MD a vznikla by režijka SJT.
Tak u SŽ jde taky o rozlišení toho co je pracovní cesta/výkon služby a co je jen doprava (byť třeba do zaměstnání).
Jak je zde zmíněno mnohokrát, ať to je klasický zaměstnanecký benefit. Taky dřív bylo na dráze deputátní uhlí a už není a nejsou kvůli tomu sociální bouře.
stmeluje to zaměstnance
Ale to by potom bylo to o čem se domnívám, že by bylo (dle mého názoru) nejlepší. Jednotná jízdenka pro všechny dopravce na celém území ČR dotovaná konkrétním zaměstnavatelem. Je snad stále lepší mít dotovanou zčásti a použitelnou u kteréhokoliv dopravce než dotovanou plně a použitelnou jen u jednoho konkrétního dopravce či v rámci určitého lokality a u ostatních dopravců (v ostatních lokalitách) muset hradit plné jízdné.
Ještě dodatek: Dále by tato zčásti dotovaná jízdenka měla tu výhodu, že by se nedalo o člověku využívajícím takových výhod říci, že by nebyl platícím (bude platícím byť jen zčásti) a tedy by bylo nutné přehodnotit podmínky použití a uznávat je i ve vlacích v době větší vytíženosti.
Ad „Jednotná jízdenka pro všechny dopravce na celém území ČR dotovaná konkrétním zaměstnavatelem.“
Souhlasím.
A stačí převzít fungující řešení ze zahraničí tzv „Pendlerpauschale“ = určité náklady na dojíždění mi sníží částku daně, kterou platím ze mzdy…
„dopravce tak využívá svou nadkapacitu, tedy místa, která by se stejně neobsadila.“ Pak je zajímavé, že tyto jízdenky platí i v plně obsazených (ba naopak přeplněných) spojích. Ale i tak to zní divně – pokud by ten držitel této jízdenky jel v tom vlaku tak jako tak, pak jde každopádně o únik tržeb (což kraji logicky vadí ve chvíli, kdy je nositelem rizika tržeb). „Režijky jsou pořád důležité, působí jako stmelující prvek. Je to ztotožnění železničáře s profesí.“ Tedy např. ztotožnění výpravčího Správy železnic s tím, že jeho profesí je řízení provozu vlaků všech dopravců (a to osobních i nákladních),… Číst vice »
** Ještě dovětek – zejména v případě pracovníků Správy železnic je toto Vokounovo vyjádření ještě o to nelogičtější ve srovnání ve stavem, pokud by si tito pracovníci dohodli (prostřednictvím odborů) se svým zaměstnavatelem např. zvýhodněné (např. za fakt nízkou cenu v řádu 1000 – 2000 Kč/osoba/rok) poskytnutí celoročního One-Ticketu.
Kolik myslíte že dnes ta rezijka stojí?
„Režijka“ pro všechny dopravce v podobě ročního One ticket mne stála loni v srpnu 24 206 Kč. Dnes je o něco dražší.
V Německu neplatí FIP v určitých vlacích ICE (nejspíš ty které jsou chronicky přetížené). Předpokládám, že německé režijky tam neplatí také. To mi přijde jako smysluplné.
A není to trochu divné? Tak dotyčný má výhodu, ale musí řešit kde ji může využít a kde ne ? Problémem je také mnoho dopravců. V tomto směru měl jediný státní dopravce jasnou výhodu oproti dnešnímu stavu. Asi by to mělo být tak že režijka a platná na celém území ČR a v jakémkoliv vlaku i kdyby se mělo jednat o konkurenčního dopravce. Jo, konkurence. To je totiž ten zásadní problém.
Nj, protože ČD musely vylézt z ulity a konečně zjistily, jaké to je, když se musí starat o zákazníky a ne je jenom převážet jako obtěžující substrát..
Nevím, kdy jste se narodil, ale to, že se lidi všeobecně považují za obtěžující hmyz včetně zákazníků všemožných soukromých firem (v ČR dost běžná praxe.. protože prostě tady platí jen vydělat, okrást, zajistit svojí rodinu a přátele), tak to přinesla tahle doba a lidi do ní se rodící a vzhlížející zbožně k USA a tamnímu životnímu stylu.
Vůbec to není divné, naopak tak to má být. Protože existence jeho zaměstnání a tedy i těch výhod je závislá na tom, že bude dostatek těch platících zákazníků, kteří dělaj jeho zaměstnavateli kšeft. pokud nebudou, jako soukromý klub jen pro zaměstnance, mu ty vlaky nikdo sponzorovat nebude.
Když potřebuje jet tím konkrétním vlakem, zaplatí jako každý jiný. Když si počká na jinej, kterej nejezdí plnej, může využít výhodu cesty zadarmo / se slevou. Protože v tu chvíli nebere svýmu zaměstnavateli platícího zákazníka, kterej mohl jet místo něj.
Děkuji za osvětlení. Jen nevím. Už dlouho jsem neviděl vlak, ve kterém by nebylo k hnutí a který by nemohl vzít jak platícího tak režijního cestujícího. Obsazenost bych spíše viděl jako lokální problém (třeba MHD a možná PID), ale nikoliv však jako problém celostátní.
„Už dlouho jsem neviděl vlak, ve kterém by nebylo k hnutí“
Stačí se svézt vlakem před Vánocemi, Velikonocemi apod.
Aha, tak to jste ještě zapomněl napsat lokalitu. Rozhodně tomu tak není všude a na všech tratích !
Tak to máte pravdu. Do takového Mochova jezdil vlak téměř prázdný, jen sem-tam nějaký režijkář využíval tu „zbytkovou kapacitu“ 🙂
Zkuste třeba vlaky Praha – Ostrava, nebo Praha – Brno – Břeclav.
Vánoce, Velikonoce, začátek či konec prázdnin…
a u nás v pátek!!
Když jsem (pravda ještě před Covidem) občas jel R Vysočina ze stanic Kutná Hora nebo Čáslav, tak jsem byl rád, když jsem se vešel.
„Výhoda“ je to pro držitele režijky, ne pro dopravce.
To je bez diskuze. Ale je třeba si říci, že pro dopravce by to výhoda byla tehdy, pokud by taková výhoda přitáhla nové zaměstnance.
Náborový příspěvek ve fomě OneTicketu na nějaké období/vybranou trať samozřejmě můžou dopravci nabízet už dnes. Obávám se ale, že o to tu ve skutečnosti vůbec nejde.
Tak a teď si vzít popcorn a čekat. Tady to bude výživné…
Nastane klasické dráhoadvokátské sračkobití, nic víc:-).
„dráhoadvokátské“ to asi ne. Ale chtělo by to trefně pojmenovat ten zvrácený názor některých nádražáků… zhruba jako když žebrák nadává kolemjdoucím, že nedali žebrákovi milodar, protože žebrákovi ZÁVIDÍ… Prostě myšlenkový nesmysl
„Prostě myšlenkový nesmysl“ … asi takový jaké se rodí ve Vaší hlavě : – D
Popsal jsem realitu. Viz nádražácké nadšení pro totální stávku na jižní Moravě v 2020 = stávka nebyla namířena proti jejich zaměstnavateli… stávka byla namířena proti zákazníkům jejich zaměstnavatele tj. proti cestujícím, kvůli 480 kačkám ročně = 40 kačkám měsíčně.
Dodnes se nikdo z tehdejší odborářských pachatelů neomluvil za toto své tehdejší zvrácené chování
Vždyť to píšu:
„Prostě myšlenkový nesmysl“ … asi takový jaké se rodí ve Vaší hlavě : – D
Ale díky, že jste mě dalším nesmyslem podpořil.
Stávka byla původně svolávaná kvůli tomu, že JMK chtělo režijky vyřadit úplně, a následně kvůli částce 1500,-, kvůli 500,-, kdyby byla pro všechny, by se do stávky nešlo.
Abych to upřesnil – tu režijku za 480 Kč/os./rok pro příslušníky zajišťující kontrakt s krajem schválil hned v počátcích.
A ano, v případě např. pracovníků Dobré správy (kteří s JMK nejsou v žádném smluvním vztahu) předpokládal, že budou využívat některého z běžných tarifů pro běžné cestující.
A mj. i tito odborově organizovaní pracovníci SŽDC, namísto aby si se zaměstnavatelem vyjednali, který z tarifů jim (+ jakým způsobem) bude proplácen, začali prostřednictvím OSŽ vyhrožovat Jihomoravskému kraji coby subjektu, se kterým nemá jejich zaměstnavatel žádný smluvní vztah.
Jestliže s nimi nemá smluvní vztah, tak ani nemá právo zasahovat do jejich benefitů a rozlišovat mezi ČD a neČD.
Nemá právo zasahovat do jejich benefitů, má jen povinnost je platit 🙂
To jsem neřekl, já nezpochybňuji právo na nějakou kompenzaci.
Ale rozlišování mezi JMK a neJMK zaměstnanci, a ČD a neČD zaměstnanci, je docela na hraně, v zákoně nic takového není, a režijka je taky jen jedna, je to jen Zaměstnanecké jízdné, stejně jako zaměstnanec ČD v JMK má úplně stejného zaměstnavatele jako ten v Liberci, není to ČD JMK a ČD Liberec.
„režijka je taky jen jedna,“
Přičemž JMK její platnost v jím objednávaných spojích NEPŘIPOUŠTÍ – shodně pro pracovníky ČD (bez ohledu na to, jestli zajišťují kontrakt s JMK či ne), Dobré správy či jiných subjektů.
Po dohodě už připouští, příplatek 500,-/1500,-
Z pohledu JMK nejde o „příplatek“, ale o samostatnou „regionální“ jízdenku.
Protože s ČD má smluvní vztah, tak má JMK (i kterýkoliv jiný objednatel) právo zasahovat do toho, jaké typy „neIDS“ jízdenek (+ za jakých podmínek) případně budou ve vlacích, které objednává (+ je u nich nositelem rizika tržeb), platit.
Ano, smí se rozhodnout, že režijky nebudou uznávat, ale už nikde není psáno, že smí rozlišovat mezi držiteli režijky, kterým milostivě dovolí na režijku jezdit (s příplatkem), a kterým ne.
„už nikde není psáno, že smí rozlišovat mezi (…“
To nevadí. Postačí, když nikde není psáno, že tak činit nesmí.
Z pohledu JMK plně chápu, že rozlišuje mezi těmi pracovníky, kteří „pro něj“ něco tvoří (pracovníci ČD v JMK) vs. ostatní.
Stávka byla původně svolávaná kvůli tomu, že JMK chtělo režijky vyřadit úplně,
Nemáte pravdu, neboť Jihomoravský kraj se choval dle smlouvy zhruba 2 roky před stávkou….
a) Stávka v prosinci 2019/lednu 2020 se týkala smlouvy Jihomoravského kraje a pasažerské ČD.
b) Smlouva je z jara 2018 (a vyjednávání probíhalo několik měsíců).
Takže nikdo nechápe nádražáky, proč stávkovat proti JMK? Odboráři měli zhruba 2 roky, aby stávkovali proti svému zaměstnavateli.
Proč to odboráři spáchali? To jsou tak neschopní odboráři ČD v dozorčí radě ČD, aby dali vědět včas, že se rýsuje problém?
Nebo jsou prostě tak zákeřní?
Pane Dominiku – detaily o uzavření smlouvy ČD a JMK na jaře 2018, tj. skoro 2 roky před stávkou
https://zdopravy.cz/vlaky-budou-v-jihomoravskem-kraji-po-roce-2019-provozovat-ceske-drahy-12173/
Kdybyste jen věděl, kdo a jaké všechny instituce mají nárok na „režijku“, naskákaly by Vám pupínky.
V případě kohokoliv jiného než pracovníků ČD (či jejich rodiny) je takový nárok na ZAMĚSTNANECKOU jízdenku ČD zcela nepatřičný.
Bohužel při oddělení sždc od ČD se jízdní výhody dostaly do zákona který rozdělení řešil. Režijka je asi jediný benefit na světě který řeší zákon a ze zákona vyplývá že ČD musi poskytovat zaměstnanecké jízdné i pro sždc.
To je dědictví minulosti a výsledek nedůslednosti při vydělování různých složek od „globálních“ ČD, stejně tak, jako aktuální tahanice ohledně faktur ČD za užívání pozemků k proplacení od SŽ.