Vodík, nebo baterka. Stadler ukázal nové vozidlo pro regionální tratě

Stadler RS Zero. Foto: Stadler RailStadler RS Zero. Foto: Stadler Rail

Nové vozidlo je nástupcem úspěšného modelu RS1.

Stadler Rail představil první prototyp nového vozidla, která má v budoucnu zajistit bezemisní provoz na regionální tratích. V Berlíně ukázal model RS Zero, který je následníkem motorového vozu RegioShuttle RS1. Nabízet ho bude v jednočlánkové, nebo dvoučlánkové verzi. Míří s ním hlavně mezi dopravce obsluhující regionální tratě.

Prototyp výrobce ukázal jen pár týdnů před světovou výstavní premiérou na InnoTransu v Berlíně. Výrobce při vývoji vyšel především ze situace na evropském trhu s vozidly, kdy z nabídek prakticky zmizely nízkokapacitnější vozy pro regionální tratě. Například v Česku tuto situaci řeší dovoz starších vozů RS1 z Německa, postupně jich na českých lokálkách bude jezdit přes sto. Nové nízkokapacitní vozidlo nyní na trhu není.

Stadler RS Zero. Foto: Stadler RailStadler RS Zero. Foto: Stadler RailStadler RS Zero. Foto: Stadler RailPředstavení prototypu Stadler RS Zero v Berlíně. Foto: Stadler RailPředstavení prototypu Stadler RS Zero v Berlíně. Foto: Stadler RailPředstavení prototypu Stadler RS Zero v Berlíně. Foto: Stadler RailPředstavení prototypu Stadler RS Zero v Berlíně. Foto: Stadler RailPředstavení prototypu Stadler RS Zero v Berlíně. Foto: Stadler Rail

Stadler bude nabízet vozidlo s pohonem na vodík, nebo baterii. O dieselové verzi firma neuvažuje. Kapacita bude 70–150 míst podle konfigurace. Maximální rychlost bude 120 kilometrů za hodinu, maximální hmotnost na nápravu bude 18 tun. Nové vozidlo čeká homologace, Stadler chce mít schválení do roku 2026.

Poslední motorový vůz RS1 jsme dodali před 11 lety. S RS Zero začínáme novou éru, v které využijeme náš technologický náskok v oblasti alternativních pohonů,“ řekl šéf Stadleru Peter Spuhler.

Tagy bezemisní doprava Stadler Rail Stadler RS Zero
34 komentářů