Vlaky vytlačily letadla na další trase. Končí lety Norimberk – Berlín

ICE při testovací jízdě Berlín - Mnichov, foto: Deutsche BahnICE při testovací jízdě Berlín - Mnichov, foto: Deutsche Bahn

Společnost Eurowings skončí v polovině června s přímou leteckou linkou mezi Norimberkem a Berlínem. Důvodem je především odliv cestujících do

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tom

Pane Sůro, let z Norimberku do Berlína určitě hodinu netrvá, maximálně tak 45 minut, spíše o něco méně.

Tom

Myslel jsem čistý čas letu, samozřejmě v letovém řádu to hodina být může, resp. je.

Tom

Ano, souhlasím.

Rail2005

Zase budu provokovat, ale to já rád. S masivní elektrifikací IAD bude nutné omezit rychlost na dálnicích na 110 km/h, aby ta auta vůbec někam dojela. Navíc provoz (i nákup) e-aut bude daleko dražší, než těch se spalovacími motory, takže auto již nebude prostředek pro kdekoho, ale spíše pro firmy a horních 10000. Ani česká vláda na toto nemá vliv, toto jsou vyšší řídící procesy. Takže i kdyby ty vlaky i za 10 let jezdily stále max 160 km/h, tak to bude v tu dobu pro většinu populace nejvýhodnější dopravní prostředek. Nicméně u vlaků na území ČR lze určitá zlepšení… Číst vice »

železničář v důchodu

Mě fascinuje ta posedlost některých lidí výrazy „ekoterorismus“ a „ekoteroristé“: můžete nějak podrobněji popsat, co to podle Vás vlastně znamená? Nabyl jsem totiž dojmu, že každý si pod těmi výrazy představuje něco jiného, a že si především většina lidí těmito výrazy soustavně vyhrožujících plete opravdové „militantní ekology“ s vyčůranými politiky, kteří se prostřednictvím zneužívání těch výrazů snaží budovat si vlastní kariéru – a byl bych rád, kdyby se věci nazývaly pravými jmény.

Rail2005

Konkrétně němečtí Grüne ječí jako pominutí proti jaderným elektrárnám. Ale bez nich je jejich sen o elektifikaci veškeré dopravy jen utopie. I když vlastně tak úplně ne. Elektrika bude v tomto důsledku do budoucna tak drahá, že si provoz elektrického auta bude moci dovolit jen ta elita nahoře, jak jsem psal výše. V Německu možná více lidí, ale zbytek Evropy na ně bude makat a Německo bude dovážet z Polska a od nás, kde máme ještě dostatek uhelných elektráren. Ve Francii to jde nyní pod Macronem s jádrem také rychle z kopce. A volby to EP potvrdily, že bude hůř.

A.R.

To mi přijde logické. Linka tak uvolnila vzdušný prostor dalším relacím.

Hanzi

U nás kromě Ostravy je to snad všude rychlejší autem. Jestli se někdy povede dokončit D 35, padne i ta Ostrava. A to jsme s dalnicema tak někde v polovině výstavby a provozu.

Jakub

V době dostavby D35 bude do Ostravy opět rychlejší vlak. Tou dobou by už mohly expresy jezdit do Poříčan po pilotní VRT (cca. 2028-2030) a dále novými úseky 200 km/h.

Souprava

To jako ze se cesta autem do Ostravy nezrychli dokud nebude postaveno i poslednich 5km D35? 😀

Hanzi

Tak to dřív pokvetou hrábě

Y.K.

… a s VRT a 200 km/h na koridorech jsme ještě ani nezačali.

Radek Janata

Jenže i tak je to jednodušší, než dostavba D35. Mluvíme-li o tom úseku u Poříčan. Tam není proti trase moc protestů, má to vést podél dálnice. A 200 km/h na vybranných úsecích, to je jen o úpravě nástupišť a náhradě přejezdů.

Y.K.

A musí být funkční ETCS. 🙂

Jakub

To bude muset být funkční do pár let tak jako tak.

VRT

Než se vyřeší D35 kolem Litomyšle, bude lidstvo na Marsu… Tam to je tak na 25-30 let.

Jiří Kocurek

Bohužel. Mno tak se dálnice ukončí mezi obcemi Řídký a Tržek, pak se projede středem Litomyšle a od Janova už zase po dálnici. Blbé je, že při tom popojíždění v koloně v Litomyšli se pak spálí stejně paliva jako z Pardubic po Litomyšl.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/58/D35-Dzbanov-Litomysl-190204-full-page.jpg
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/56/D35-Janov-Opatovec-190404-full-page.jpg

Martin V.

Pane Sůro, ještě jste zapomněl ocitovat tento svůj článek: https://zdopravy.cz/doletano-historicky-prvni-linka-csa-skoncila-zaniklo-i-posledni-vnitrostatni-spojeni-21990/ To je podobný případ, kdy „rychlovlaky“ výrazně omezily leteckou dopravu. Na rozdíl od Němců ani nepotřebujeme budovat VRT. 🙂

Tomáš

Norimberk-Berlín nejrychlejším ICE trvá dokonce necelé tři hodiny

Jiří Máslo

U nás zatím má vlak na hodně mezikrajských relací problém konkurovat i autobusu a na více jak 78 % takových relací autu.

Pánové z MD, gratulace! 🙁

Skinheads & Punks united

Ne že bych tomu číslu moc nevěřil, ale vy jste to doopravdy počítal?

Kajman

84 % statistik je vycucaných z prstu :-))

Jiří Kocurek

Nejen autu, často i motocyklu Jawa 50.