Dopravci Letecké společnosti Letectví Železnice

Vlaky vytlačily letadla na další trase. Končí lety Norimberk – Berlín

ICE při testovací jízdě Berlín - Mnichov, foto: Deutsche Bahn
ICE při testovací jízdě Berlín - Mnichov, foto: Deutsche Bahn

Společnost Eurowings skončí v polovině června s přímou leteckou linkou mezi Norimberkem a Berlínem. Důvodem je především odliv cestujících do vlaků.

O konci linky jako první informoval německý deník Bild. „Na trase ubývají dlouhodobě cestující, mnoho cestujících přesedá na vlak,“ vysvětlila Bildu mluvčí Lufthansy Bettina Rittberger. Eurowings jsou jednou ze značek celé skupiny Lufthansa Group.

Podle Bildu mají lety skončit 17. června, v rezervačním systému jsou zatím lety dále v prodeji. Na lince z Norimberku na letiště Tegel v Berlíně létají Eurowings dvakrát denně s Airbusem A319. I když let trvá hodinu, s cestou na letiště a z letiště je výhodný prakticky pouze pro ty, co v Berlíně dál přestupují na jiné spojení.

Vlaky zvládají cestu mezi centry oběma měst pod čtyři hodiny. Zrychlení umožnilo otevření posledního úseku vysokorychlostní tratě z Berlína do Mnichova v roce 2017.

V Evropě je více tras, kde rychlovlaky výrazně omezily leteckou dopravu, řada politiků se snaží i o omezení letů na některých spojích. Nejaktuálnější jsou debaty o omezení letů mezi Amsterdamem a Bruselem.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tom

Pane Sůro, let z Norimberku do Berlína určitě hodinu netrvá, maximálně tak 45 minut, spíše o něco méně.

Tom

Myslel jsem čistý čas letu, samozřejmě v letovém řádu to hodina být může, resp. je.

Tom

Ano, souhlasím.

Rail2005

Zase budu provokovat, ale to já rád. S masivní elektrifikací IAD bude nutné omezit rychlost na dálnicích na 110 km/h, aby ta auta vůbec někam dojela. Navíc provoz (i nákup) e-aut bude daleko dražší, než těch se spalovacími motory, takže auto již nebude prostředek pro kdekoho, ale spíše pro firmy a horních 10000. Ani česká vláda na toto nemá vliv, toto jsou vyšší řídící procesy. Takže i kdyby ty vlaky i za 10 let jezdily stále max 160 km/h, tak to bude v tu dobu pro většinu populace nejvýhodnější dopravní prostředek. Nicméně u vlaků na území ČR lze určitá zlepšení… Číst vice »

železničář v důchodu

Mě fascinuje ta posedlost některých lidí výrazy „ekoterorismus“ a „ekoteroristé“: můžete nějak podrobněji popsat, co to podle Vás vlastně znamená? Nabyl jsem totiž dojmu, že každý si pod těmi výrazy představuje něco jiného, a že si především většina lidí těmito výrazy soustavně vyhrožujících plete opravdové „militantní ekology“ s vyčůranými politiky, kteří se prostřednictvím zneužívání těch výrazů snaží budovat si vlastní kariéru – a byl bych rád, kdyby se věci nazývaly pravými jmény.

Rail2005

Konkrétně němečtí Grüne ječí jako pominutí proti jaderným elektrárnám. Ale bez nich je jejich sen o elektifikaci veškeré dopravy jen utopie. I když vlastně tak úplně ne. Elektrika bude v tomto důsledku do budoucna tak drahá, že si provoz elektrického auta bude moci dovolit jen ta elita nahoře, jak jsem psal výše. V Německu možná více lidí, ale zbytek Evropy na ně bude makat a Německo bude dovážet z Polska a od nás, kde máme ještě dostatek uhelných elektráren. Ve Francii to jde nyní pod Macronem s jádrem také rychle z kopce. A volby to EP potvrdily, že bude hůř.

A.R.

To mi přijde logické. Linka tak uvolnila vzdušný prostor dalším relacím.

Hanzi

U nás kromě Ostravy je to snad všude rychlejší autem. Jestli se někdy povede dokončit D 35, padne i ta Ostrava. A to jsme s dalnicema tak někde v polovině výstavby a provozu.

Jakub

V době dostavby D35 bude do Ostravy opět rychlejší vlak. Tou dobou by už mohly expresy jezdit do Poříčan po pilotní VRT (cca. 2028-2030) a dále novými úseky 200 km/h.

Souprava

To jako ze se cesta autem do Ostravy nezrychli dokud nebude postaveno i poslednich 5km D35? 😀

Hanzi

Tak to dřív pokvetou hrábě

Y.K.

… a s VRT a 200 km/h na koridorech jsme ještě ani nezačali.

Radek Janata

Jenže i tak je to jednodušší, než dostavba D35. Mluvíme-li o tom úseku u Poříčan. Tam není proti trase moc protestů, má to vést podél dálnice. A 200 km/h na vybranných úsecích, to je jen o úpravě nástupišť a náhradě přejezdů.

Y.K.

A musí být funkční ETCS. 🙂

Jakub

To bude muset být funkční do pár let tak jako tak.

VRT

Než se vyřeší D35 kolem Litomyšle, bude lidstvo na Marsu… Tam to je tak na 25-30 let.

Jiří Kocurek

Bohužel. Mno tak se dálnice ukončí mezi obcemi Řídký a Tržek, pak se projede středem Litomyšle a od Janova už zase po dálnici. Blbé je, že při tom popojíždění v koloně v Litomyšli se pak spálí stejně paliva jako z Pardubic po Litomyšl.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/58/D35-Dzbanov-Litomysl-190204-full-page.jpg
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/56/D35-Janov-Opatovec-190404-full-page.jpg

Martin V.

Pane Sůro, ještě jste zapomněl ocitovat tento svůj článek: https://zdopravy.cz/doletano-historicky-prvni-linka-csa-skoncila-zaniklo-i-posledni-vnitrostatni-spojeni-21990/ To je podobný případ, kdy „rychlovlaky“ výrazně omezily leteckou dopravu. Na rozdíl od Němců ani nepotřebujeme budovat VRT. 🙂

Tomáš

Norimberk-Berlín nejrychlejším ICE trvá dokonce necelé tři hodiny

Jiří Máslo

U nás zatím má vlak na hodně mezikrajských relací problém konkurovat i autobusu a na více jak 78 % takových relací autu.

Pánové z MD, gratulace! 🙁

Skinheads & Punks united

Ne že bych tomu číslu moc nevěřil, ale vy jste to doopravdy počítal?

Kajman

84 % statistik je vycucaných z prstu :-))

Jiří Kocurek

Nejen autu, často i motocyklu Jawa 50.