Vlaky pro Švestkovou dráhu odhaleny. Spojení Lovosice – Most zvládnou rychleji než autobusy

RegioSprinter pro Švestkovou dráhu. Foto: Jan SůraRegioSprinter pro Švestkovou dráhu. Foto: Jan Sůra

Společnost AŽD Praha odhalila konečnou podobu motorových vozů RegioSprinter pro nasazení na nové trase z Litoměřic do Mostu. Na takzvané

99 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Akcie na doručitele

Se mnou mohou počítat. Raději bych sice dával peníze příspěvkové organizaci DÚK, než těm podivným lidem níže v seznamu, ale vlak je vlak…tomu se bus vyrovnat nemůže.
https://tinyurl.com/yxezhn2v

Standa

Opravdu zajímavý seznámek vlastníků i činností.

bob

Je škoda že stanice Čížkovice nebude stanicí přestupní a je jedno jestli z vlaků ažd na vlaky čd nebo naopak.proč kraj utrácí tam kde nemusí. Opravdu si úsek litoměřice Čížkovice zaslouží tuplovat vlaky?

Iva D.

Každý přestup by cestující, kteří stejně chtějí do Lovosic, akorát odradil.

bob

Možná až pojede vlak z Postoloprt do české lípy a že pojede do lovosic k rychlíkum na usti a prahu,možná by z tratě od mostu také někdo chtěl přistoupit. Klidně více přestupů jen když spojení bude rychlejší a bez čekání po nádražích.

železničář v důchodu

Není-li to skutečně nezbytné z nějakých obratových důvodů, pak je to nesmysl – pokud tedy nemyslíte „ostré podhanšpurské“ přestupy od Libochovic na Třebenice či opačně.

jan

Tak dnes byla zajimavá ta diskuze, že vlastně teoreticky by po nich někdo mohl dost reálně chtít do toho montovat ETCS. 2025 Ačkoliv žádné ETCS samozřemě na takových obdobných tratích reálně v ČR nebude. Jen kvůli koncové stanici pravděpodobně.. A já osobně jako daňový poplatník, ať na to bude „eu “ dotace jakákoliv(stejně to stále platí daňový poplatník), tak z toho rozhodně nemám radost, pokud se tu budou nesmyslně instalovat ETCS za 12 milionů, možná víc, do staré jednotky, který po koridoru nebude běžně jezdit. Takové přehnané EU papalážství a schizofrenie. Vlastně ani ne EU, ale CZ. Pokud má postavenou… Číst vice »

Daniel Mach

Ale vždyť v tom článku o ETCS není ani slovo. Nebo je to někde mezi řádky?

jan

V tomto článku ne, ale na raildays jo.

Vbb

“ Ačkoliv žádné ETCS samozřemě na takových obdobných tratích reálně v ČR nebude. “
Jste si tím jist?
Zrovna na téhle trati to ETCS očekávám velice rychle. Vsadíte se?

PS1: EU nabízí nějaký (jakýkoliv) výrobek? Já bych řekl, že výrobek (v tomto případě ETCS, popř. vozidla) nabízejí výrobci, a jim do ceny nikdo (tím méně EU) mluvit nemůže. Jediné, co EU může udělat (a taky to dělá) je dotovat to, na čem jí záleží.
PS2: u vás se slovo „papaláš“ píše na konci se -ž?

železničář v důchodu

„Zrovna na téhle trati to ETCS očekávám velice rychle. Vsadíte se?“
Jistě – vždyť zkoušet automatizaci vlakové dopravy byl oficiálně hlavní účel, pro který Chrdle tu lokálku (jako ve skutečnosti svoji „hračku“ = model v měřítku 1:1) kupoval: je to jen obdoba situace před více než 20 roky, když Honza Šatava se svými tehdejšími kamarády zachránil jihočeské úzkorozchodky – jen tam tehdy šlo o měřítko „modelu“ 1:2 …

Štěpán

Strašné. Obnovení provozu na Švestkové dráze je velmi pozitivní zpráva, ale proč sakra regiosprintery? Nejhorší vozidlo z nejhorších, které jsem kdy na světě viděl. Tím rozhodně nechci říct, že zde má jezdit 810 nebo jiné vozidlo, které většina lidí nemá v oblibě, ale regiosprinter je opravdu špatná volba. Design naprosto otřesný, neskutečný hluk, hrkání, otřesy během jízdy a nesmyslně udělaný interiér, kdy je polovina sedaček kolmo na směr jízdy a výhled z okna je velmi omezený, místy i téměř nemožný. Nedávno jsem měl tu čest jet touto odstředivkou na trati 197 a nevěřil jsem tomu, že toto může někdo ve… Číst vice »

jan

A tak na švestku mi to příjde docela adekvátní, i ta kapacita, narozdíl od Šumavy. A pokud bude v pořádku trať, odpadne problém s pružením jak u 81x, tak tohoto.
Chápu, že sedět v tom 3 hodiny na šumavě po rozhrkané trati je asi peklo.. Ale tady je to hodina..

Franta

ŠD prosla kompletni rekonstrukci. Tak snad bude stat svrsek za to.

Vbb

Možná jste mohl AŽD poradit, kde se dají koupit vozidla, která by se Vám líbila.
Jakkoliv Regiosprinter není ideální vozidlo, nic jiného asi k okamžitému odkupu nebylo. Navíc, pochybuji, že AŽD má na továrním dvoře ropný vrt či zlatý důl, aby mohla zaplatit „něco moderního s dodáním do 3 měsíců“

Štěpán

„Možná jste mohl AŽD poradit, kde se dají koupit vozidla, která by se Vám líbila“.
Kde se dají koupit nevím, ale COKOLIV jiného, než regiosprinter, je lepší. Neříkám nutně nejmodernější vozidlo, ale ne to nejhorší z nejhorších.

Vbb

„COKOLIV jiného, než regiosprinter, je lepší.“
Vy jste nadšenec pro vozy 810 (což byla asi jediná reálná alternativa k reiosprinteru)? Zkuste to někdy s kočárkem.

„Kde se dají koupit nevím,“
Sice nevíte, ale přesto radíte pořídit něco jiného. AŽD vám za takovéto hraběcí rady určitě poděkuje.
To je totéž, jako poradit třeba ČD, že by mohly jezdit z Prahy do Ostravy za 1 hodinu. Sice nevíte, jak to udělat, ale líbilo by se vám to.

Štěpán

Četl jste můj první příspěvek v této diskuzi? Psal jsem, že 810 rozhodně nenavrhuji. Nevím, kde jste na to přišel. Existují i jiná bezbariérová vozidla (fakt RS není jediná možnost na světě) a všechny jsou o několik řádů lepší, než regiosprinter. Něco tak rozhrkaného a nepohodlného, co v Německu vyřadili pro zastaralost, jsem ještě nikdy nezažil.

Marian

Z této zprávy dostane Soupravička střevní katar 😀 Jen si nedokážu představit, co udělá, až někdy za rok zjistí, že to funguje, lidi s tím jezdí a s jeho vysněnou cyklostezkou je na věky věků Amen …

svojsin

V první řadě je důležité si uvědomit, že to AŽD dělá kvůli svýmu „kšeftu“ a díky blahosklonosti současného vedení na KU si může přilepšit v rámci ZDO.
Ta trať měla zastavenou osobku kvůli nízkému využití a nebýt toho, co tam výše jmenovaná firma dělá, tak by si na ni většina lidí možná tak vzpoměla a nebo ani to ne.

-TR-

Pravidelná osobní doprava zastavena byla, ale příležitostná doprava o víkendech trvala – zpočátku v režii JHMD, tehdy ještě pod vedením Jana Šatavy, později byla dopravcem společnost RCAS. Po převzetí trati od SŽDC převzala AŽD i provoz sezónních vlaků.

Marian

Zastavení pravidelné dopravy na ŠD bylo politickým rozhodnutím, počet cestujících v tom naprosto nehrál žádnou roli. Jestli se tento důvod objevil v tiskových zprávách tehdejšího kraje, jednalo se dnešní terminologií o Fake News. Bylo třeba šetřit tzv. vlakové kilometry, tedy v podstatě nic neříkající částku, kterou dodnes mile rádi užívají různé Soupravičky, aniž ví, co se doopravdy za tím skrývá. V podstatě vždy po patřičném „ušetření“ vlkm přichází nová smlouva s navýšenou cenou oněch kilometrů, protože vynucené prostoje strojů a čet někdo zaplatit musí. To, že se pak jezdí místo 60 Kč za 200 Kč, to už správný ekonomista rozklíčovat… Číst vice »

Svojsin

Marián: Samozřejmě že tam hrála roli obsazenost !, proto některý tratě tehdy pravidelnou celoroční osobku ztratily i přes hořekování lidí jako jste vy a na většině tratí byl nárůst. Celkově tehdejší i pozdější změny za kterýma byl především pan Jeřábek, vedly ke zlepšení dopravní obslužnosti v Ústeckým kraji a často i výraznému návýšení počtu cetujících.

Organizátor (potažmo objednatel) si může oběhy vozidel jak u busů tak u vlaků upravit „k použitelnosti v rámci možností“.
Má potom šanci sehnat dopravce s nižší částkou na 1km…..

Krajů s „nahodilým“ přidáváním nebo škrtáním spojů naštěstí ubývá.

Marian

Svojšín: Ono je dobré znát souvislosti. Já nehořekuji, pouze konstatuji na základě faktů. Je třeba si také uvědomit, že s likvidačními procesy se začalo před 15 lety a do roku 2008 zde byly ukončeny. Byla jiná doba, jiná politická situace, i vztahy dopravce versus objednatel byly jinde. Na to není dobré zapomínat. Ústecký kraj má nesporné plus v tom, že na svých teoriích nelpí jako na nepřekročitelném dogmatu a postupem času dochází ke korekcím. Stačí si vzpomenout, jak vypadala autobusová doprava například na Podbořansku v roce 2006 a jak vypadá dnes. To je nebe a dudy. Takové sebereflexe například Jikord… Číst vice »

Marian

Ono je špatně, že to má AŽD jako byznys? Lidi uvědomte si, že dělat jakoukoli činnost jen jako koníčka je cesta do pekel a nemá šanci na dlouhodobé udržení.
Jako koníčka lze provozovat nějaký okrašlovací spolek nebo aktivistické hnutí Neberte včeličkám med. Železniční doprava je v každém případě byznys a to i v případě, že se jedná o dopravní obslužnost, čili službu regionům. To se vždy z něčeho zaplatit musí a to na základě objednávky ministerstva, kraje nebo regionu, či obcí, popřípadě soukromého mecenáše.

David

Čekal jsem, kdy se tady zase objeví „cesta do pekel“. A už je tady!

Svojsin

Samozřejmě, že TO NENÍ ŠPATNĚ. A KU by se měly chovat JAKOŽTO ZÁKAZNÍK , který požaduje KVALITNÍ SLUŽBU za VÝHODNOU CENU.

Kraul

Na byznyse jako takovém není špatné nic, špatné je, pokud je hrazen z veřejných peněz a jeho přínos společnosti není dostatečný. Netroufám si odhadnout, kolik zde bude jezdit lidí, ale průměr bude pokud do 30 na spoj, tak je rozumnější zachovat autobus, než tahat z peněz daňových poplatníků miliony navíc na vlaky, které busy stejně plnohodnotně nenahradí. Na druhou stranu, kdyby se to k těm 30 lidem na spoj blížilo, tak to v rámci kraje asi bude nadprůměrnější linka a za úvahu zrušit stojí jiné tratě v kraji a také se potvrdí, že linka byla zrušena předčasně a měly předtím… Číst vice »

mocanita

Panebože, zase další klon Soupravy a spol. Dejte si mokrý hadr na hlavu v těchto vedrech a častěji odpočívejte, nějak se Vám to v tom mozku vaří….nejspíš jste dlouho pobýval v Africe či Latinské Americe a omámil Vás jejich dokonalý dopravní systém bez osobní železniční dopravy, ale raději si dávejte obklady nadále. My zde žijeme uprostřed Evropy a máme osvědčený kombinovaný dopravní systém včetně osobní železniční dopravy a máme tu i nedostižné vzory dokonalé dopravní souhry

KPL

Pan Kraul je vlastně Souprava, jen kopíruje všude ty své ,,názory,, aby to vypadalo silně. A velmi mne pobavilo jak by chtěl Kraul / Souprava rušit osobní dopravu na Pravobřežce či mezi Ústím a Bílinou. To kdyby utrousil mezi lidmi, kteří to denně využívají, tak by dost možná dostal po čenichu. O Podřipských lokálkách se dá polemizovat, ale i kdyby tam osobní doprava v pracovní dny skomírala, tak víkendové výletní motoráčky tam stejně zůstanou, protože je to turistická atrakce. A taky se tam třeba dočkáme cyklodrezín. Takže, vy pobláznění socinženýři, co nás chcete všechny povinně cpát na silnice, raději se… Číst vice »

Marian

Podle stavby vět se opravdu zdá, že Souprava = Kraul = Bobík = Marek Matiášek

Kylchap

Obnovena zastávka Židovice. Kdysi tam byla nádražní budova, přestalo se zastavovat a po několika letech byla budova zbourána. Za. hluboké totality zde jezdila 354.0

železničář v důchodu

To je jen přejmenovaná Hnojnice, nemyslíte?

Kylchap

Nevím, ale nádraží Židovice tam bylo.

Kylchap

Jízdní řád 1918 uvádí Židovice-Hnojnice. Od nádraží k další zastávce to bylo velmi blízko. Domnívám se, že nejdříve bylo postaveno nádraží, potom zastávka Hnojnice a nádraží ztratilo smysl.

Kubrt

Velmi blízko k další zastávce? http://csd1918.wz.cz/1918s080.jpg na každou stranu 3 km, což odpovídá dnešnímu rozložení zastávek a žádné „nádraží Hnojnice“ tam nebylo, jen dnešní zastávka Hnojnice, ležící u Židovic.

Kubrt

Během tvorby příspěvku mi vypadlo „dle mého žádné nádraží Hnojnice“… Takhle to zní slušněji 🙂 Pardon.

Kylchap

Takže nádraží (budova s okny zatlučenými prkny, zbytky kolejiště, nakládací rampa) poblíž zastávky Hnojnice bylo co?

Viděl jsem to na vlastní voka koncem sedmdesátých let.

Kylchap

Si myslím, že po uvedení do provozu zastávky Hnojnice nádraží Židovice ztratilo smysl

Kubrt

Aha, díky, už to chápu.

Skinheads & Punks united

Není škoda, že ty vlaky nejsou protažené až do Litoměřic?

Kylchap

Nedávno se psalo, že budou jezdit až do Ltm.

Kylchap

V návrhu GVD uveřejněném SŽDC je koncová stanice Ltm horní.

Skinheads & Punks united

Ah, díky, mátl mě ten nadpis Lovosice-Most.

Milan K.

Mohli byste prosím u každé zmínky o ceně (Kč/vlkm) uvádět, zda se jedná o netto či brutto kontrakt? Je to informace podstatná natolik, že při jejím vynechání je cenový údaj k ničemu.

čecháček

Marně přemýšlím, k čemu je ten umně designový držáček na kapesníčky v kabině strojvedoucí/ho. Jedná se snad o protiepidemické opatření? Nebo se bude před každým přejezdem hlasitě smrkat namísto houkání? Samé ocáski.

Ferenc Futurista

marně možná, ale přemýšlením bych vaši činnost nenazýval… 🙂

čecháček

Říká se tomu humor, zkuste to někdy taky 🙂

A.R.

Zatím to nejde ani tobě, ještě trénuj. 🙂

Pavel

Psalo se, že je koupili od LanderBahn ty co staly odstavené v Hradku nad Nisou ?
Původne Vogtlanbahn. Tak od koho je vlastně koupili ?

michal

Rurtalbahn

AAA

Rurtalbahn? Vogtlandbahn měl spřáhla a jednou se to už tady počítalo, že ten žádné volné kusy mít nemůže

Ondra

Interiér v šedé barvě vypadá docela útulně. Je vlak klimatizovaný?

os.ka.rek

Není, nicméně je tam „zařízení pro snižování teploty“, což však není klimatizace (uvedeno například v článku zde https://zdopravy.cz/ceske-drahy-zmizi-z-dalsich-trati-ustecky-kraj-si-vybral-pro-lounsko-landerbahn-24423/).

Rtep

Sice se nechystám do končit této Švestkové dráhy, pokud ale bude v ceně jízdenky nějaký ten panáček domácí slivovice, začnu o tom uvažovat 🙂 A to přesto, že mne tyto zoufalé motoráky u nás na Šumavě opravdu nenadchly.

Jiří Kocurek

Domácí slivovicu a v Čechách? Na Moravě možná, ale dobrá bude sotva zdarma.

Rtep

Tak třeba u nás na jihu Čech je švestek opravdu hodně, několik dobrých pálenic. A dost lidí pálí i doma. Zadarmo samozřejmě není 🙂

Jarek

To je škoda, že nenadchly. Alternativou k těmto motorákům je autobus jezdící za poloviční náklady. Tam míříte?

Rtep

Alternativou jsou pohodlné motoráky, To opravdu Regiosprinter není.

Jan

Můžu poprosit o příklad pohodlného motoráku? Bez ironie a výsměchu. Opravdu mě zajímá co je považováno za pohodlný motorák.

Rtep

To je samozřejmě jen můj názor a spousty vozů vůbec neznám – ale z těch, které znám, mi jako pohodlnější přijde 816 (výborné sedačky, hodně místa na zavazadla i na oděvy), poměrně pohodlná a praktická je i Regionova (ta se v kopcích ale moc nechytá). Tady u nás ještě jezdí u GW Train vozy 628, mají jich jen málo, ale svezení je to dobré.
Regioasprinter je nízkppodlažní, to je jedna z mála výhod, nevýhody ale převažují. Ten vůz podle mého může jezdit tak 20 minutové trasy okolo měst, pro turistická místa je nevhodný.

noerf

Rtep: Většina lidí, co je-li s GWTR na Šumavě si oproti předchozímu dopravci jednotky pochvalovali. Teda mimo lidí spjatých s ČD.

Rtep

Spjatý s ČD určitě nejsem. Jediným plusem Regiosprinterů jsou lepší jízdní vlastnosti.
Ale (aspoň u GW Train) ve voze najdete jen několik háčků na oděvy, jen minimum místa na zavazadla. Hlučnost je hodně vysoká a v zimě se ve spodní části vozů moc neohřejete. Sedačky jsou podstatně méně pohodlné, než v 816. Ty naštěstí GW Train také má a jde jednoznačně o pohodlnější svezení.
Patřím tedy k těm, kdo si tyto tramvaje nepochvaluje ani trochu.

David

Jel jsem po Švestkové dráze loni klasickou 810 AŽD. Tohle je jednoznačnej pokrok. Šumavu do toho netahejte, tohle je jinej kraj, jiný podmínky, jinej svršek, jiná cestovní doba. A hodnotit kvalitu vozidla podle háčků na kabát a nazývat ho tramvají – to jste ze sebe udělal už fakt komika.

Rtep

Jenže v oblasti, kde ve vlacích jezdí i stovky turistů denně, jsou ty háčky na kabáty a prostor pro batohy opravdu minimálním základem. To už by se leckdo mohl ptát, proč do těch vozů přidávali při rekonstrukci záchod.
Komika jsem ze sebe opravdu neudělal, komika ze sebe udělal ten matlal, který ty vozy rekonstruoval. Bohužel to byl někdo, kdo v životě vlakem nejel.

jirka

super, jde to, a takto by to mělo být na každé trati, palec nahoru, regiomyši a jiná regiohavěť pryč!

Desper

Pár rychlospojů navazujících na rychlíky by nebylo od věci

Vbb

Vzhledem k jednokolejnosti tratě a tedy nutnosti křižování by ty „rychlospoje“ asi od věci byly, nadělaly by víc škody než užitku.
Nikdo vám ale nebrání si vzít současný grafikon, který splňuje požadavky zadavatele (cestovní rychlost a frekvence spojů) a domalovat do něj ty vaše spěšňáky. Jen upozorňuji, že uprostřed mezistaničního úseku, ani na zastávce, ty vlaky nevykřižujete.
Jsem velice zvědavý, co se vám podaří nakreslit. Směle do toho!

Vít Jůza

Podle již zveřejněného návrhu jízdního řádu se o rychlospoje projíždějící řadu zastávek jedná.

Apollo17

A v Mostě na rychlíky směr Cheb a z Chebu luxusně navazují.

železničář v důchodu

Ano – na rychlíky, které jinak v Lovosicích projíždějí, takže cesta z / do Lovosic přes Ústí nad Labem trvá proto o půl hodiny déle: Chrdle ví, co dělá …

Kraul

Automobilky take vi co delaji. Autem 40min, jede od domu. Pravda ale, na benzin neni 75% sleva. Cilovka vlaku je tedy jasna a kraj ocividne nevi co s penezi, ze je objednal. Az klesnou prijmy kraju, jsem dost zvedavy, jak podobne linky udrzi.

Kubrt

No, rychlospoje. V kontextu této diskuze se sluší dodat, že rychlospoje to budou tím, že nezastaví v těch nejnanicovatějších zastávkách (a v Obrnicích), ale jinak budou všechny stejně rychlé, takže Vbb-em nastíněný problém s kapacitou/křižováním se nekoná.

Vbb

Pokud by šlo o ZMĚNU z normálních na spěšňáky, tak do toho má co mluvit objednavatel dopravy, teda kraj. A myslím, že ten o rychlospoje nestojí (protože jinak by je požadoval už teď).
AŽD má možnost akorát tak PŘIDAT spoje nad rámec smlouvy o ZDO. Za vlastní a s Vbb-em nastíněným problémem s kapacitou/křižováním, který se tudíž koná.

Pampara

Má to stejně ultimátně neompromisně silnou klimu, jako na těch několika šumavských výkonech? Lidé si ji nemohou vynachválit.

Marek Sourak

Je to hezke, ale stale pomale, kdyz to autem zvladnu z Lovosic za pul hodiny…

Vbb

Kdyby všichni, co dnes jezdí hodinu a čtvrt autobusy či hodinu vlaky, přesedli do aut, tak byste to za tu půlhodinu asi nezvládl, nemyslíte?

AAA

A kolik jich tam autobusy či vlaky jezdí, tisíce, desetitisíce?

Skinheads & Punks united

Zase nějaké představy šotouška o tom, kterak lidé z jednoho autobusu způsobí silniční kolaps, neřekl bych, když by ty autobusy jezdily deset minut po sobě, ale takhle..

A.R.

Pořád lepší necelou hodinu v klidu než 30 minut ve stresu, že to do mě někdo napálí.

Kraul

A proto vetsina lidi jezdi autem.

A.R.

Což je dost neprozíravé.

Hanzi

Přesně tak. Lepší ve svém aute v klidu a svoji spokojenosti, bez nechtěné přítomnosti cizich a někdy silně obtěžujících spolucestujících, než hodinu a čtvrt se plazit sockou mezi polema.

Zapa

Tak o tom ta VHD bohužel je. Kdo nesnáší lidi, tak tomu opravdu nezbyde nic jiného, než to auto.

mocanita

Ano sociopat Hanzi a spol, těm zbývá do konce života jen jejich malý soukromý komfort v autě.

A.R.

V klidu? Tak proč někteří řidiči tak nervózně troubí? Proč jsou potom bouračky? 😀

Hanzi

Tak se jich zeptejte. Mluvím za sebe. Já se jízdu autem užívám a snažím se jezdit tak abych k nehodě svým chováním nepřispěl. Auto je pro mě kámoš a de facto člen rodiny. Odveze mne z místa na místo, přiveze mi nákup, tím pádem minimalizuje časové ztráty, schová mě před deštěm, v zimě zatopí, v létě ochladí a při delších jízdách poskytne svým způsobem i nocleh narozdíl od nádraží kde by mne v půlnoci vykopli z čekárny.

A.R.

Odveze z místa na místo? Tomu snad sám nevěříš. 😀
Minimalizuje časové ztráty? Řidiči v kolonách by mohli vyprávět. 😀
Spaní v autě nebo v čekárně ani komentovat nebudu. Normální člověk si zařídí nocleh.
Já ti nevím, asi jsem línej na to, abych měl auto. 😀

Hanzi

Rozhodně odveze víc na místo jak socka. I s kolonama je snad kromě Ostravy auto rychlejší všude jak socka o zahraničí ani nemluvím (Každý rok jezdím do Španělska a jestli to udělá ten plechový nesmysl za 24 hod tak smekám) Na to abych si tři hodiny zdřímnul si nebudu brát hotel. A vlastně i ono auto samotné je dnes tak trochu chápano jako znak sociálního zařazení.

Pavel Novák

Španělsko je lepší už letadlem.
Jaké auto máte – abych si vás sociálně zařadil ?

Hanzi

Výbavu na potápění těžko narvu do letadla anebo když tak asi za hodně předražené peníze. Jinak vozim k tetě tam vždy docela dost jinych věcí a i zpět. Jinak Superb II 2,0TDi

Ryk Mat

Řídit 24 hodin v jednom zátahu může opravdu jen a jen velmi nebezpečný sociopat. Přeju světu, abys na to zemřel jen ty sám.

Anonym ze severu

Jedna věc je cesta autem za 35 minut a 2. věc jsou časté DN, opravy vozovek a čekání na semafor. Druhá věc je taková, že přijedete (třeba i tím autem) na nádraží, přestoupíte si i s počítačem do vlaku, kde máte klimu, 230ku a wifinu a můžete dělat, co budete chtít. Tohle rozhodně v autě nemůžete (a jestli budete čekat v koloně nebo pojedete ve finále stejnou dobu autem, tak je to asi jedno).
http://infobesi.dopravniinfo.cz/app/Main#?year=%222015%22&nehodaDateFrom=%221.1.2015%22&nehodaDateTo=%2231.12.2015%22&content=%22Nehodov%C3%A1%20lokalita%22&ext={%22xmin%22:-798275,%22xmax%22:-740449,%22ymin%22:-1003660,%22ymax%22:-979362}&nasledek=[1,2,3]
https://www.allianz.cz/vse-o-allianz/nadacni-fond/nehodova-mapa/

Kraul

Uzasne… a proto, jak jsem uz napsal, jede vetsina lidi autem celou trasu a zdaleka ne jen tady. Nebo vy se snad bavite o cestach jako Praha-Ostrava?

A.R.

Jak už jsem napsal, je to dost neprozíravé.

David

Paráda! Držím jim palce.