cargo

Vlaky pro Švestkovou dráhu odhaleny. Spojení Lovosice – Most zvládnou rychleji než autobusy

RegioSprinter pro Švestkovou dráhu. Foto: Jan SůraRegioSprinter pro Švestkovou dráhu. Foto: Jan Sůra

Společnost AŽD Praha odhalila konečnou podobu motorových vozů RegioSprinter pro nasazení na nové trase z Litoměřic do Mostu. Na takzvané

Společnost AŽD Praha odhalila konečnou podobu motorových vozů RegioSprinter pro nasazení na nové trase z Litoměřic do Mostu. Na takzvané Švestkové dráze obnoví pravidelný denní provoz letos v prosinci se změnou jízdního řádu. Nové spojení přinese i zrychlení cestování. Dosud mezi Lovosicemi a Mostem jezdí autobusy hodinu a 15 minut, vlaky jízdu zvládnou pod hodinu.

Vlak je k vidění na veletrhu Czech Raildays v Ostravě, v příštích týdnech by mělo dojít k zahájení zkušebního provozu. Objeví se na trasách společnosti GW Train Regio, která používá identické motoráky. AŽD Praha bude s GW Trainem spolupracovat i při údržbě těchto jednotek.

Modernizace vozidla probíhá v CZ LOKO, je prakticky shodná s podobou, jakou dostaly stejné motorové vozy pro GW Train Regio pro provoz na pošumavských lokálkách. Motorový vůz pojme 65 cestujících, je vybaven například bezbariérovou toaletou nebo wifi připojením k internetu. AŽD Praha koupila vlaky v Německu, kde jezdily na Rurtalbahn.

Motorák dostal zelený lak podle požadavků Ústeckého kraje, v přední části je pak namalována švestka symbolizující název trati, po které budou soupravy jezdit. Na trati by se měly vlaky objevit poprvé v červenci.

AŽD Praha koupila celkem čtyři jednotky, turnusově budou nasazeny tři. Generální ředitel Zdeněk Chrdle uvedl, že se firma domluvila se společností AWT na využití zázemí v Lovosicích. AWT tam nedávno obnovila zpustlé depo.

AŽD má aktuálně osm strojvedoucích v kurzu, dalších pět ještě shání, pět bude jezdit brigádně. Chrdle hodlá vlaky na trase sám pravidelně řídit, hlavně o víkendech.

Navržený jízdní řád počítá s 11 páry vlaků mezi Litoměřicemi horním nádraží a Mostem, dalších sedm pak pojede jen v pracovní dny mezi Litoměřicemi a Třebívlicemi. AŽD s vlaky z části jede po trati SŽDC, část trasy pak v úseku, který přímo vlastní.

Pravidelné vlaky mezi Lovosicemi a Mostem jezdí několik let jen jako turistické, celoroční každodenní provoz skončil v roce 2007. Ústecký kraj objedná od prosince 510 tisíc vlakokilometrů ročně za 108,50 Kč/vlkm.

RegioSprinter pro Švestkovou dráhu v barvách AŽD Praha. Foto: Zdopravy.cz / Jan SůraRegioSprinter pro AŽD Praha. Foto: Jan SůraRegioSprinter společnosti AŽD Praha. 
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářRegioSprinter pro Švestkovou dráhu. Foto: Jan SůraVizualizace jednotky RegioSprinter pro Švestkovou dráhu. Foto: AŽD PrahaInteriér RegioSprinteru pro AŽD Praha. Foto: Zdopravy.cz / Jan SůraInteriér RegioSprinteru pro AŽD Praha. Foto: Zdopravy.cz / Jan SůraInteriér RegioSprinteru pro AŽD Praha. Foto: Zdopravy.cz / Jan SůraInteriér RegioSprinteru pro AŽD Praha. Foto: Zdopravy.cz / Jan SůraRegioSprinter společnosti AŽD Praha. 
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářRegioSprinter společnosti AŽD Praha. 
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářRegioSprinter společnosti AŽD Praha. 
Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářRegioSprinter společnosti AŽD Praha. 
Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Tagy AŽD Praha RegioSprinter Švestková dráha Top Ústecký kraj zajištění dopravní obslužnosti Ústeckého kraje
99 komentářů