Vlaky podél Berounky opět nejezdily. Kvůli nakloněnému sloupu
Spadlý sloup trakčního vedení v Černošicích. Foto: Město Černošice
Správa železnic zjišťuje rozsah poškození sloupu.
Správa železnic zjišťuje rozsah poškození sloupu.
Černošičtí, kteří nejvíce nadávají na stav a pravidelnost železnice si sami sabotují infrastrukturu tím, že si tak dlouho používají sloup trakčního vedení za křovíčkem jako veřejné WC až jim spadne na koleje a zastaví dopravu. To je legrace…
Stále mi budete dávat červené palce za to, že dojíždím Be-Pha autem?
Tak já ho určitě nedal, jenomže není jen Be-Pha. Ten vlak obsluhuje celé údolí až k Praze a dálnice tam nevede jako z Berouna.
To je pravda. Třeba ale z Dobřichovic se dojíždí lépe, než z Berouna. Oni prostě přijdou na nádraží a něco jede. Třeba přijdou na půl osmičku a ona jede teprve zpožděná sedmička. Kdežto když dispačer otočí panťák v Karlštejně, tak Beroun a Srbsko má smolíka. A na to, že se ČD omlouvají za vzniklé problémy, se mohu vy……… Já potřebuji být v práci včas.
Což o to, z Berouna se dojíždí do PRG v pohodě. Pokud teda pracujete na levém břehu. Ale jezdit po těch okreskách z zbytku údolí je dost peklo.
Je fakt, že nejsem zastáncem točení v Karlštejně.
Pokud má zpoždění vlak „z Prahy“, nechat ho dojet, ať i z Berouna má zpoždění a pak obrat na Smícháči.
V rámci zkracování profrčet zastávky v protišpičkovém směru.
V Karlštejně točit jedině pokud tam dva Sloni skutečně přijedou na blok.
A co takhle delší pobyty v obratových stanicích, aby se zpoždění eliminovalo? Jako to bylo dřív. Když vás vymetou z vlaku na Smíchově a chtěl jste jet na hlavák, máte další navýšení zpoždění (svoje osobní) min. o 20-30 minut. Ale podle červených palců, co jsem dostal za první koment, jsou buď lidé spokojeni, nebo o tom vědí kulové. Já se přikláním ke druhé možnosti.
Na tak ze Smíchova na hlavní jezdí furt něco co 5 minut.
Jenomže takové pravidelné dojíždění s přeskakováním z vlaku na vlak časem omrzí. Už prostě vlakem NE!
Spíš „co 10“ a to ještě dost asymetricky. K tomu je zcela nejasné, co pojede jako první.
Hlavně zajistit, aby se jezdilo bez (primární) příčiny zpoždění.
SŽ by měla předmětný úsek trati předat NTM. ve stavu exponátu už je.
Jo a oni si ho odvezou do depozitáře v Chomoutově.
A v údolí Berounky by pak vznikla trať akceptovatelných parametrů, tj. s rychlostí vyšší než 100 km/h 😁
Tak ona Správa železnic je celá nakloněná, když se to tak vezme (myšleno obrazně, samozřejmě).
nakloněna přece tím správným směrem, že ANO… ?
Ilustrační foto je krásně reprezentativní:
Křuslý sloup.
Černošický peron, které je krásně „retro“.
Na kolejích paskvil spřažený z dvoupatráků a Sysla.
A takhle si tu žijeme 🙂
Zase na druhou stranu, kdyby to prošlo rekonstrukcí ve stylu té na Benešov (což bylo také v plánu), bylo by to ještě o tři řády hnusnější.
Tady bude nějak zásadně odlišná rekonstukce? Pokud to projde hlukovou studií, budou nižší PHS, toť je ale všechno…
Černošice si vymohli značnou redukci masivního modrého zábradlí a příjemnější a otevřenější řešení přístupu do podchodu.
No nevím, jediné, co si zatím vymohly, je velký bordel na dobu neurčitou.
Ta arogance v podobě korytorizace byla neskutečná! Dobře že proti ní byli.
Určitě. Padající sloupy a tohle 1960s retro za to stojí. Hrdost má člověk jen jednu…
Ale funguje bez problémů,stejně dnes všichni koukají do mobilů a cestu kolem sledují malé děti se zájmem, ostatním je to jedno.
Bohužel tam ale není informace o tom, jak se v Černošicích a okolí provozoval intenzivní vrh vidlí do záměru to změnit.
Je rozdíl mezi házením vidlí a rozumným připomínkováním (aby to bylo funkční i pro cestující, především obyvatele Černošic). To, že většina trati neprošla už dlouhá desetiletí pořádnou rekonstrukcí, je chyba především správce infrastruktury. Ta trať měla být zrekonstruovaná už na přelomu tisíciletí.
Měla, ale při pokusu to napravit v desátých letech došlo k připomínkování tak rozumnému, že tam dodnes máte hovno a ještě dlouho to tak zůstane.
Zatímco jemnocit cestujících na trati 221 mohutně trpí modrým zábradlím (nenapadá mě úplně kde, ale nechci vám brát životní téma), ale do práce se dostanou celkem spolehlivě…
Mimochodem, v obecné rovině samozřejmě souhlasím s tím, že věci mají mít architektonickou hodnotu, ale bazírovat na dokonalém architektonickém řešení železniční zastávky ve vybydlené středočeské vesnici mi přijde krapet bizarní samo o sobě. Se zohledněním zpoždění rekonstrukce trati 171 bych si to dovolil nazvat nápadem hodně pitomým.
Jirka by měl zavelet – sestřihat trakční vedení a vyhlásit zakázku na diesel postrky Praha – Beroun. Pardon já zapomněl, Jarda to neměl v notýsku.
Kolik máme funkčních parních lokomotiv a velkých dieselů. 🙂
Vyhodit ředitele NTM. Neudržuje zálohy záloh v provozuschopném stavu.
„Zapasy“ jsou snad pod ministrem obrany. 😀
Tady píšou že zajištění přesunů je pro vojáky klíčové. https://www.idnes.cz/zpravy/nato/cepa-nato-presuny-armada-vojsk-silnice-mosty.A210406_104628_zpr_nato_inc
Jen u nás by bylo potřeba zprovoznit všechny dochované páry a diesely. Při množství elektrifikovaných tratí, průměrnému věku elektrifikace a tempu obnovy to za chvíli bude nutnost. Ani se nemusí řešit rušení obvodů, namrzlá trolej apod. Albatrosů moc není, aby stačily přetahat Ex, IC a SC skrz průšvihove úseky.
Půjčí si něco z Německa, nakonec při průšvihu jdou věci, které normálně nejdou.
Nepůjčí, strojvedoucí nemají záškol …
Půjčí se s fírou a nějaký pilot se najde.
Už se tak někde stalo, nebo jen vymýšlíte nemožnosti?
Si nepamatujete ten průšvih s německým dieselem bez papírů na síti SŽDC.
Tak se seškrtají spoje jen na ty skutečně potřebné…
Takže přednostně R a Os, když bude vozidel dost…pak možná i Sp a EC…
Když Čepro poskytne ringhoffera, tak to snad zvládnou vyjezdit 😀
tak to už aby začali s modernizací a ne jenom mluvitskluz už mají 30 let.
Tam je skluz už od 70. let. Při takovém vytížení to měla být jedna z prvních tratí autoblokem vybavená. A tak je to tam se vším.
A je zajímavý, že Západní dráha na 170 autoblok stihla dát ještě za totáče, spolu s elektrizací…
To je jednoduché. Přeci bude Praha- Beroun tunel, tak nač vrážet peníze do lokálky při Berounce! (Pro méně chápavé- toto je ironie).
Ironie to pro SŽ není, oni na to spoléhají.
Jaká ironie, Spržel přesně takhle uvažuje. (Jenom drobný detail, že při tom tunel nestaví).
Ano vzdušné zámky a sliby.
ta trať je prostě skanzen, člověk když projíždí stanicemi Černošice a Černošice-Mokropsy tak má dojem že se vrátil do roku 1950… je to celkem ostuda zvlášť když si vezmeme že je to hlavní trať na západ. Jedete si takhle expresem z Prahy do Mnichova, ale místama si připadáte jako když jedete lokálkou ze Znojma do Okříšků…
Naopak. Je to super. Jen si vemte kolik filmů, odehrávajících se v 50. letech, se točí na Smíchově. Mají dobové kulisy zadarmo.
Nádhera. Místní to může hřát u srdce, když moknou na zastávce cestou do práce při čekání na vlak, který už zase nejede.
Tak s tím moknutím jste střelil trochu vedle. Zatímco dnes jsou peróny kryty téměř v celé délce, po rekonstrukci bude zastřešení výrazně redukováno.
Vy jste asi ještě nestál v dešti na nástupišti v Mokropsích. Tam se ani pod střechou neoplatí stát bez deštníku
Nevyplatí.
Ano trať z Prahy do Berouna je opravdu ostuda, nicméně železniční spojení z Prahy na západ (především do Mnichova) je ještě větší ostuda.
Přičemž při pohledu na generel výstavby VRT je jasné, že to tak zůstane pravděpodobně navždy…
Tak ona opravdová VRT z Prahy do Mnichova nepovede pravděpodobně asi nikdy, vzhledem k tomu, že úseky Praha – Beroun a Plzeň – Stod – (Domažlice) budou jen na 200 km/h. Když to půjde dobře, tak na Mnichov povede spíš takový místy lepší koridor.
To máte pravdu…😂
Nyní není snaha, pak nebude důvod…👺
Takový malý důkaz, že trakční vedení na této trati je viditelně v tragickém stavu a zdejší časté závady nejsou spiknutí přírody proti dokonalé technice a SŽ.
Dálkové vlaky jezdí asi odklonem po hrbaté? jo moment, oni ji zapomněli dodělat dráty….nojono škoda… no ještě, že mám auto 😉
Už by se konečně mělo říct, kdo zpackal zadání pro úpravu 173 na odklonovou vozbu („nebuďte slušnej“).
A územko přes Prokopské údolí si umíte vytáhnout z klobouku? 🙂
Na dráty, územko?
No dobrý jitro…
Tím chcete říct, že na optimalizaci, nebylo územko a na to aby byla při té optimalizaci elektrizovaná trať by muselo být?
To je zajímavá diskuse. Většina dohledatelných elektrizací ÚŘ má, ale to může být vyvoláno umístěním různých staveb souvisejících s PEÚ.
Nicméně přiklonil bych se taky k tomu, že i samotné zapíchání sloupů a trolejí je tak významnou změnou stavby, že územní řízení vyžaduje (a tady by se měl posuzovat ještě vliv na chráněnou přírodní lokalitu a dopad o 30% zvýšené intenzity provozu).
https://frankbold.org/poradna/stavebni-a-uzemni-rizeni/stavebni-a-uzemni-rizeni/uzemni-rizeni/rada/uzemni-rizeni
A nejen územní řízení. Také posudek na vliv stavby na životní prostředí.
Přesně tak, proto i mně přijdou představy o jednoduché elektrizaci poměrně naivní…
To je snad jasné, že když to dělám každé samostatně tak musí být dvě územka, ale ptám se pokud by to bylo součástí proběhlé optimalizace, zda by stačilo jediné územko?
No jistě. Už kvůli křížení a odstupovým vzdálenostem jiných sítí. Aby se přišlo na to, co všechno se bude muset vyřešit, aby bylo stavební povolení.
A taky nová měnírna. Ta v Chuhli to rozhodně neutáhne.
Takže důvod nesplnění cíle (níže uvedeného) bylo, že by elektrizace neprošla přes územko a musela by se postavit nová TM, nebo TT.
možnost vedení odklonové dopravy z trati č. 171 (Praha-Smíchov – Beroun přes Dobřichovice – součásti III. železničního tranzitního koridoru) zejména při její rozsáhlé rekonstrukci, ale i v budoucnu v případě různých mimořádností,
A co tak hypoteticky elektrizovanou 173 napájet od Berouna a Chuchli mít jako zálohu …
Od Berouna jednoznačně ano, a střídavě.
Ministerstvo dopravy České republiky …
Už by se skupinová vina, měla jednou provždy odsunout do temné historie.
Že by ten kdo to podepsal, da mínus, 😀
Dal.
Právě běží SP SRuB, která to, mimojine, řeší.
Tady ty budovatelské zkratky, to je mor, kdo tyhle hnusy furt vymýšlí… :-/
„oddělení zkratek“ na MD 😉
Ano, to vím, jenže to bude právě potřebovat to nové územko. Jak je vidět napravuje to pouze něčí chybu.
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-chysta-promenu-hrbate-pet-let-po-jeji-modernizaci-zvazuje-elektrizaci-i-vlaky-na-baterky-56417/
Jo dotaz, co je za problém s odb. Jeneček? Přes most se nedá od Rudné přímo?
A v létě, až přijdou horka, se ještě začne roztahovat o 17 metrů most ve Všenorech!
Samozřejmě, hlavními nepřáteli SŽ(bezDC) jsou tradičně jaro, léto, podzim a zima.
A cestující.
Tunel prosím, děkuji
Radši ne ten by taky při té údržbě spadnul.
Včera bylo pozdě!
Akorát si tam, páni projektanti, přepište zadání:
Začátek hned za vyšehradským mostem (žádné Lachau!), rychlost 250 km/h, konec Beroun-Závodí (tedy v ose žst. Beroun). Trasování co nejsnadnější, bez ohledu na marginálie.
171 je vlajková loď Dobré Správy!
Zřejmě aby po ní k nám vojska nepronikla. Ťokův průsmyk a trat 171 děsí všechny armády. 😀 .-D
Docela se děsím, jestli někoho nenapadne zkontrolovat všechny sloupy na trati, to může být solidní průser. Na idnes je vidět fotka, jak je sloup (jeho železné armování) dole úplně prožraný korozí. Divil bych se, kdyby byl jediný, takto poškozený, spíše je první, který spadnul. Doufejme, že se ta velká oprava trati i zde rozběhne co nejdříve…
Kdyby tam nebyli všichni kamarádi, tak už je v Berouně dávno červený terč.
Tak ta už se v podstatě rozběhla, teď SmRad, budou následovat další úseky. Snad na všechny úseky už alespoň nějaká fáze procesu běží, na YouTube teď dávají i vizualizace.
Nicméně je to prostě oprava, rekonstrukce. Opravdový rozdíl udělá leda ten tunel, do té doby ta trať bude kvůli masivnímu vytížení stále problematická, byť když bude v dobrém stavu, tak to samozřejmě bude lepší.
Tahle trať je snad zakletá:-)
Ne, zanedbaná.
Se nevylučuje…
Není zakletá. Fyzikální zákony platí vždy a všude.
Co přijde na řadu dál? Prdne most v Dolních Mokropsech? Něco s opraveným podjezdem v Radotíně?
Most neprdne, ten nebyl stavěnej za socialismu.
No právě.
Jo pardon, já zapomněl, že je to tu samej zapšklej satrobolševik.
Nálepky si nech zavařeniny. Socialistický a nesocialistický stavitelství si zas tak moc vzájemně nic vyčítat nemůže. Kdopak nám to hodil před vlak rovnou celej most?
Kdyby ten původní, socialistický, most býval byl postavený pořádně, tak se měnit nemusel a tudíž by před vlak vůbec nemělo co padat.
Aha a co to spadlo západoněmeckým soudruhům před vlak? Kvalitní kapitalistický most, který museli vyměnit, protože se jaksi na konci životnosti začal rozpadat. Průšvih těchto věcí je koroze, která probíhá i v betonu a nelze ji zabránit, maximálně jí kde zpomalit.
Koroze není nic neznámého, na co by se nepřišlo při občasných kontrolách a údržbě.
Ale ono se o ní ví, jen se ty sloupy měli dávno jaksi vyměnit, ale proč když bude tunel. Jednou možná
Spíš ale proč, když bude optimalizace. A s ní někde drobné posuny osy nebo kolize s budoucími PHS.
No jo…ale kdo to kdy viděl, aby Sebevražda Železnic něco udržovala…
Co konkrétně mělo západoněmeckým soudruhům spadnout před vlak?
Opičili se po Studénce, jen jim místo nového spadnul starý. Zůstal tam fira z nákladu. Je to asi 2 roky, tuším Basel Karlsruhe tyhle končiny.
To, že se dnes leckdy staví strašně (páč to tak investoři chtěj), samozřejmě vůbec nesouvisí s tím, že za bolševika bylo zbastlený téměř vše z principu, protože ani nebyly pořádný technologie. Pročpak se asi bourá takový množství mostů, kterejm není ani 50 let, zatímco stará dobrá rakouská práce vydrží bez problémů několikanásobnně déle?
Klenby drží už ze své podstaty, ocelové konstrukce se dříve natíraly suřikovou základovou barvou. Bohužel nic lepšího není a olovo je fuj. Další věcí je koeficient bezpečnosti, který se používal vyšší. A poslední věci je působení sil při namáhání, jejich směr a rozložení.
Oni ho tam hodili záměrně? To jsou mi věci, ona se „kapitalistickým soudruhům“ zřítila dočasné podpora ze starého dobrého socialistického PižMa…
Úmyslně nastražit a havárie jsou dvě rozdílné věci. Pokud to ovšem někdo nedokáže rozlištit….
A co se s ním teda stane? Zlí američtí imperialisté ho vyhodí do povětří?
co by se sním mělo jako dít?
Napadá mě důvod pádu sežrané armování bludnými proudy.
Můžete to trochu vysvětlit.
Zpětné proudy ze stejnosměrné soustavy tečou do měnírny nejen kolejnicemi, ale z velké části zemí jako bludné proudy. Přitom poškozují kovové konstrukce v okolí trati (elektrokoroze). Intenzita bludných proudů je pochopitelně dána rozsahem provozu. Zatímco v roce 1990 touto tratí jezdilo 22 rychlíků denně a 60 osobních vlaků denně, v roce 2019 tudy jezdilo 62 rychlíků denně a 124 osobních vlaků denně. Tudíž došlo z důvodu nárůstu počtu vlaků k více jak dvojnásobnému navýšení toku zpětných, tedy i bludných proudů.
Takže spása přijde až s konverzí na 25kV?
Ne, tam jsou bludné proudy taky.
A stridavina navíc trefí i přes nevodič.
Protože při 25kV se mohou tvořit daleko delší elektrické oblouky?
Protože se může nabíjet a vybíjet kapacita.
To píšete sice hezky, ale nějak mi uniká důvod, proč by se měly bludné proudy vydávat zrovna do toho stožáru? Aby vylezly až na vršek, rozhlédly se po okolí, snědly svačinu a vrátily se zpátky do země?
Od toho to jsou přeci bludné proudy…
😀
Jako teoreticky tomu mohly bludné produy pomoci, pokud už stožáru uhnilo uzemnění, ale spíš bych to přikládal věku železobetonové konstrukce vyrobené před 50 lety (standardy řízení kvality tehdy fakticky neexistovaly) a vystavené povětrnostním vlivům.
By mě zajímalo jaká bude trvanlivost dnešních sloupů s řízenou kvalitou. Armaturu z nerezi asi nikdo nezaplatí a když tak se vydroli beton.
Betonové sloupy 25 let staré už k vidění jsou. Na první pohled je to „mastnější“ beton, z jemnějšího písku, nevím, zda to nemá nějakou hydrofobní penetraci.
Lepší provedení vyvýšených patek tomu taky pomůže. Jinak ve sloupu, co spadl, najdete 2-3 cm oblázky jak na schodech z akce Z – to tam nemá co dělat…
Ale jak sám píšete, týká se to „vratného proudu“ co neteče zpět k měnírně jen kolejnicemi, ale ulehčuje si to i zemí a souběžnými konstrukcemi. Co by bludný proud dělal na sloupu s opačným pólem?
Ten sloup tam byl dřív než tam začla jezdit el. trakce. Možná pamatujete mazutky ve Zdicích.
Je (tedy spíše byl) to původní trakční sloup z elektrifikace koncem 60. let, ty mazutko.
Těch sloupů ve věku 50+ tam bude absolutní většina. Máme se letos zase na co těšit, jejích výměna za plného provozu bude chuťovka.
K čemupak potřebuje parní lokomotiva trakční sloup? Aby podél něj lépe stoupal dým? 😀
No koňka tam při elektrifikaci jezdila těžko.
Že by napřed musely být sloupy trakčního vedení a teprve po tom samotné trakční vedení? Až potom elektrické lokomotivy?
Že by začaly jezdit elektrické mašiny už před tím, než se začaly stavět sloupy trakčtíno vedení, to vykládejte v parlamentě.
Mě napadá ještě jedna verze, a to ta, že ho místní, s odpuštěním, uchcali.
Samozřejmě spolupůsobení koroze z vlhkosti tam také bude.
Bludne proudy jsou v zemi, ne na sloupu.
Proud, který bloudí, leze všude….
Chcací sloupy jsou tam jiné, tenhle byl moc na ráně na to, aby tam slušný člověk šermoval s klobásou :).
Čoklům je to jedno.
A ještě nesmíte zapomenout, že tyto sloupy byly párkrát omyté rozvodněnou Berounkou, to životnosti rovněž nepořidá.
Já si pod pojmem nakloněný sloup zasahující do průjezdního profilu, představím trošku něco méně dramatického, než je na fotkách :).
Jeden se mym laickym okem naklonil o 90 stupnu 🤷
tomuto náklonu se u nás říká „pád“
Trať 171 je úplně vydojená…
Hmm, vhodnější by asi bylo „vydrolená“ 😂
dneska to asi na auto nesvedou, co
Pojízdná univerzita zenového buddhismu na trati 171 koukám funguje i během pandemie :).
To je celá síť SprŽele. Nedokáží v 21. stoleti ani vypsat nástupiště 10 min před odjezdem. Dnešní zkušenost zatím Praha hl. n. a Nymburk 🙂
Jojo, tenhle zvyk je geniální, zejména v kombinaci s ještě geniálnějším umístěním pragotronu na Hlaváku přímo nad centrální podchod, do nějž se pak člověk musí doslova probít přes davy, který tam čekají na povel ke sprintu, až se dozvědí, že jejich rychlík odjíždí za 4 minuty ze 7. nástupiště. Další obligátní sprželinou je pak způsob, jakým se oznamují zpoždění – „Když to má reálně deset, napiš tam 5 a pak průběžně po 10 minutách přihazuj. Kdybys lidi informoval rovnou, že to má hodinu, mohli by si třeba dojít něco koupit nebo ten čas nějak jinak smyslupně využít, a takovou zpovykanost… Číst vice »
Tak já raději sleduji tabule on-line a jdu předem na nástupiště, odkud vlak pravděpodobně pojede.
Taky tak. Appka se jmenuje NaVlak.
To já samozřejmě taky, ale vysvětlujte to těm davům turistů. A taky je pěkný, jak už má člověk informaci v mobilu (tedy ta informace existuje), ale Správa nepovažuje za nutné ji poslat dál…
jo, jenže třeba žluťák se chová dost podobně, navíc nevím kde u něj najít, kde se vlak vůbec nachází
napiš tam 5 a pak průběžně po 10 minutách přihazuj
§1 Vždycky se to tak dělalo
A vy muzete vyloucit, ze se cela spouprava teleportuje a zpozdeni tak dozene? Oni proste chteji byt pripraveni na vsechny eventuality, proc se omezovat realitou?
Hm já s tím problém na hlaváku nemám a stát pod pragotronem nebudu ,protože vím odkud to pojede systém je jednoduchý a pořád se opakuje .A zpoždění ,ano nesmíte koukat na tabule ,zjistím si polohu vlaku a pak jdu třeba na pivo a jen si to hlídám ,no někdo bude stát pod pragotronem.Jo dobře jsem na dráze 28 let to se to kecá normální cestující toto nezná
No právě, zdá se, že ta železnice je jen pro nádražáky a šotouše. Normální člověk když má tohle podstoupit, tak si řekne, že to tím vlakem zkusí zase za 20 let…
Šotouše a režisty.
Především:
§1 Vždycky se to tak dělalo (Nikdy se to tak nedělalo)
§2 Ještě nic nepřišlo
§3 Všichni jsou na obědě
§4 Na to je předpis (Není na to předpis)
§5 Bylo by to příliš složité
§6 Cestující by to nepochopili
§7 Cestující by to zneužili
§8 Zpoždění k cestování prostě patří
§9 Nedělejte problémy a nějak se domluvte
§10 Stejně to bude na hovno
Co navrhujete lepšího? Univerzální postulát internetového diskutéra: Nemám ponětí, jak to funguje, ale mám z toho nějaký pocit, a můj pocit je středem vesmíru.
S touhle logikou vlastně ani není potřeba stavět nádraží, páč si všechno zařídím a zjistím přes mobil a nastoupit pak můžu někde u závor. Ale ty vlastně nebudou taky potřeba, protože AŽD přece vyvíjí ten systém, kdy mi před křížením cesty s kolejemi začne v kapse hejkat telefon.
Menší zpoždění než reálné se uvádí z důvodu možného krácení, tak aby se nestalo, že by si někdo stěžoval, že mu vlak ujel, protože zkrátil zpoždění.
No, to vížežejo.
A už se to krácení někdy povedlo?
Ano, zas tak neobvyklé to není, na trase Praha – Pardubice, jde zkrátit i 5 – 10 minut. Z Třebové do Pardubic lze zkrátit cca 5 minut, ale zažil jsem krácení třeba i u Os z H. Brodu do Pardubic, kdy z Chotěboře odjížděl s + 15 a v Pardubicích měl cca + 3 minuty.
Na trase Kolín – H. Brod byly tak volné jízdní doby, že pokud rychlík nenabral zpoždění skrz výluku, tak do Brodu přijížděl s náskokem 3 – 5 minut.
A jak tohle prosím souvisí s naprosto debilním použitím pragotronů na Hlaváku? Pardon, ale pokud stojím na nástupišti, odkud měl před 10 minutami odjet můj vlak a SŽ mne v tu chvíli informuje o tom, že zpoždění bude 5 minut, nesouvisí to nijak s žádnou vatou kdekoli, ale čistě s tím, že jako v každým státním podniku tam maj nějaký lidi / cestující naprosto na salámu. Jo a mimochodem, součástí každýho hlášení o zpoždění je ona klasická douška „očekávané zpoždění vlaku se může změnit“, která celej ten váš pokus o vysvětlení, proč je ten nesmysl vlastně úplně logickej, naprosto popírá…
Reagoval jsem nato, že se zpoždění přihazuje, po částech, o tom, že zpoždění 5 minut (což se moc neděje) napíšou po 10 minutách od odjezdu, to zde poprvé zmiňujete až teď.
To další je reakce na dotaz, zda ke krácení skutečně dochází.
A není to můj pokus o zdůvodnění, ale reálná odpověď, kterou mi (tehdá ještě) SŽDC poskytlo, když jsem se na to dotazoval.
Joaha. No to teda na sž plácaj pěkný blbosti. A jinak, o tom, že při zpoždění 10 minut tam hoděj 5, píšu už v původním příspěvku – tedy že to přihazování velmi často klopýtá za v tu chvíli již existujícím zpožděním, což je cestujícímu fakt naprosto k ničemu. Navíc, často se děje i to, že člověk naprosto jasně vidí (na MymVlaku, Grappu, etc…), že vlak má reálnou sekyru třeba půl hodiny, ale na nádraží se pragotron tváří jakože nic a pak to začne naskakovat po těch desetiminutách. Nebo třeba člověk vidí, že vlak na Prahu někde vyklek, takže musí bejt… Číst vice »
Hmm, to by se to nemohlo ovládat samočinně s tím, že zpoždění by se ukazovalo v minutách (např. 48 min., 12 min.)?
V současné době krátí každý R Teplice -Ústí nad Labem i 10 minut, protože je v jízdních dobách vata na výluky.Ale ty jsou ještě před Teplicemi, takže v Teplicích 20 minut,v Ústí 10 minut.
Platí to ovšem, pokud ovšem R z Ústí směr Praha stejně svižně odjede. Vlakové cesty a našlapaný provoz na ústeckém hlavním moc velkou flexibilitu neumožňují…
JD ÚL hl.n. – TPC 16 minut – 17 km …. kde máte těch 10 minut rezervy na výluky ?
Často se uvádí menší zpoždění, než „aktuální – vaty“
No jasne, predem se vi, ze zpozdeni bude 2 hodiny, protoze neni fyzicky cim pred danou dobou odjet a presto se pridava kazdych 5 minut dalsich 5 min na tabuly … .Je to vylozene trapne.
To zas tak častý případ není, a většinou když se ví, že takové zpoždění bude, tak se naráz napíše (ne celé 2 hodiny, ale třeba hodina a půl), rozhodně se nepřihazuje 5 minut, když má 40 minut, tak se napíše 30 – 35 (kdyby zkrátil). Ale 2 hodiny, to je většinou následek nějaké MU, poruchy, apod…, a tam se málokdy ví, jak dlouho to bude skutečně trvat, takže se raději napíše jen hodina místo 2 hned.
Tak a teď si zkuste představit – jste například výpravci v nějaké stanici a fira vám ohlásí – hele, stojím tady, nějak mi to nejede, jdu se na to podívat a pak ti řeknu… Jaké zpoždění „vyhodite“ na tabuli?
No, jestli se zpoždění na český železnici určuje podle toho, co si poví fíra s výpravčím, tak to pak asi nemá smysl řešit vůbec nic. Člověk by řekl, že když budujem ty centra pro řízení provozu, že pak díky nim vidíme provoz v reálným čase, ale jak vidím, opět jsem nedokázal pochopit železniční realitu. Prostě zpoždění začíná pěti minutama, protože se to tak vždycky dělalo.
To zpoždění by mělo naskakovat a ubývat v reálném čase podle polohy vlaku!
A zkusil jste psát na Správu železnic, ať s tím něco udělají, nebo jen brečíte zde?
Samozřejmě. Poprvý tak před 15 lety, o tý doby asi dvakrát. Vždy bez odpovědi.
Z vlastní zkušenosti, že buďto jste výjimka, nebo jste se neptal, jelikož jsem se dotazoval za poslední 4 roky na x věcí, a vždy odpověď přišla (třeba i včetně různých tabulek). Jednou včetně omluvy, že to trvalo déle, než mi odpověděli.
Uf. Jasně, mám potřebu si tu vymýšlt, že jsem někam psal, když jsem tam ve skutečnosti nepsal. Hele, já nejsem žádnej šotomentál, abych se choval tímto způsobem.
Oni to doteď nevěděli?!? 😯
Kámoši po cyklovýletě dorazili na nádraží, tam „+100 minut“, a když se za půl hodiny vrátili, tak byl vlak fuč. Z Košic vypravili namísto pendolína náhradí 460 včas. Stálo je to další jízdenku a jedno ubytování navíc.
„očekávaná doba zpoždění se může změnit“, žejo. Každopádně je pěkný, jak se tu snažíte omlouvat letitou zcela nesmyslnou praxi a jako argument použijete situaci, kdy slavná SŽ ani neví, co jim jede po kolejích a kdy.
OSUD ….
No vidíš to, takže důvod příhozů v jiném případě není zabránit té popisované situaci. Buď se přihazuje, nebo náhradní souprava odveze vzduch.
Situace, že by se ohlásilo rovnou reálné zpoždění původní soupravy, aby si cestující mohli zařídit něco u nádraží by dávala smysl. Že by se ohlásilo pár minut a zároveň by se vypravila náhradní souprava, to by taky dávalo smysl.
A vlak pak náhodou nedodrží zpoždění a lidi budou nadávat, že jim to ujelo 😉
Blbý je to v zimě. To přidávání po pěti minutách je nepříjemné.
Jojo, tuhle logiku mám taky rád – mohlo by možná dojít teoreticky ke komplikaci, na což vyzrajeme tím, že rovnou uděláme komplikaci jinou a nepříjemnější.
V Nbk to je standard. Vlak (většinou rychlík) přijíždí k nástupišti a na ceduli pořád nic.
Kde to je, Nbk?
Asi v noci foukal vítr.😄
Ještě, že jsme zelektrizovali a zvoukolejnili hrbatou a a rozestavěli tunel Praha-Beroun.
Z všechno můžou Habsburkové který tu trať nedokázali postavit ani tak, aby vydržela blbejch 200 let bez údržby.
Ještě že jsme se odtrhli, podívejte, kde jsou teprve oni a kde už my !
😀
Genau!
Viribus Unitis!
No prostě to je ve (s)p(r)želi.
Na kolik by tam vycházel normativ pro lok. 163/363? Aby nakonec expresy do Plzně nepotřebovaly postrk.
Tak to snad zase ne… Zejmena ve vztahu k tratove rychlosti…