Dopravci Infrastruktura Železnice

Omezení u Černošic na koridoru podél Berounky končí, plný provoz osobní dopravy se ale nevrátí

Výměna kotevního stožáru v Černošicích. Foto: Správa železnic
Výměna kotevního stožáru v Černošicích. Foto: Správa železnic
České dráhy vrátí provoz osobních vlaků od soboty, Západní expresy zůstanou dál omezené.

Správa železnic dnes kolem desáté hodiny po téměř třech týdnech opět obnoví plný provoz na trati 171 mezi Prahou a Berounem. Důvodem omezení byla výměna poškozeného kotevního stožáru po nehodě osobního auta na konci ledna.

„V 10 hodin se začne jezdit po 2. traťové koleji. Omezení na trati mezi Prahou a Berounem můžou skončit,“ uvedla Správa železnice na twitteru.

Kvůli nehodě byla v místě nejprve omezena rychlost pro snížení dynamického namáhání poškozeného stožáru. Následná kontrola při velkých mrazech ukázala, že je nutné provoz po jedné koleji zcela uzavřít a vybudovat nový stožár.

Omezení provozu přineslo velkou redukci počtu vlaků. České dráhy zareagovaly zrušením některých expresů mezi Prahou a Chebem a také části spojů linky S7 Praha – Beroun. Původně hrozilo, že výměna stožáru bude trvat nejméně šest týdnů.

Podle mluvčího Českých drah Roberta Pagana dojde k obnovení jízdního řádu u osobních vlaků od soboty. U dálkové dopravy se ale zatím kvůli současným opatřením provoz ještě nevrátí do původního jízdního řádu a část Západních expresů dál jezdit nebude. Podle mluvčího Ropidu Filipa Drápala ještě zůstane po určitou dobu také posílen provoz autobusové linky 244.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek

Jeden ťukaneček a kolika lidem způsobí problémů. Zajímala by mne výše škody třeba za odřeknuté vlaky apod.

Josef Král

Ty Západní expresy nechápu. Jak tedy do Chebu? Osobními vlaky?

Haha

R Praha – Plzeň, Ex v úseku Plzeň – Cheb jede.

Josef Král

No jo, ale přestup v Plzni. Budou vlaky navazovat?

Lukáš F.

Nijak, máte být zavřený ve svém okrese 🤷‍♂️

provokatér

„U dálkové dopravy se ale zatím kvůli současným opatřením provoz ještě nevrátí do původního jízdního řádu a část Západních expresů dál jezdit nebude.“
Jak je možné, že to tady ještě nikdo nekritizuje? Koridor do Plzně přece není pouhá lokálka, aby jí redukcemi měli postupně (pod praporem Kolo***níka) připravovat budoucí konzervaci!

Klabavátor

Tak mně to třeba nevadí, při současném omezení mobility to chápu a nemám s tím problém.

Leinad

Cestujících je daleko méně, ale vládní představitelé říkali, že se nemá VHD omezovat – místo se hodí aby byly ve voze rozestupy mezi cestujícími.

A bez ohledu na vira – jestli se na koridoru protáhne špičkový takt aniž by došlo k přeplnění, asi mi to moc nevadí. Nicméně v jiné diskusi někdo psal nějaké kombinace s přestupy a lokálkami, které kvůli nesystémovým omezením nebyly možné.

Jarek

A můžeme namísto toho kritizovat váš inteligenční kvocient?

provokatér

Klidně – ale jedině za podmínky, že ten váš je aspoň o malinko větší (což tady ovšem v naprosté většině „případů“ nefunguje ani náhodou!)

I'am Groot

Nepatří to sem, ale od 8.3 linka U28 sprovozněna s průjezdem po území Německého území. Prostě v Německu zastavíme pouze pro úkony strojvedouciho spojené s odjezdem v BDS a DSEB.

Leinad

Takže zastaví ale dveře neotevře? 😀

Nebyla by lepší dvouvozovka, v Česku otevírat jen první vagón, v Německu jen druhý.
Kdo nechce tranzit – V přechodové stanici zastavit u peronu spřáhlem vedle celní budky, kdo chce do druhého vozu(státu), nechá se odbavit celníkem.

Luděk Štekala

Zvážil bych do budoucna instalaci svodidel nebo nějakých obdobných zábran (a to nejen kvůli jednomu sloupu). Není to sice zrovna jedničková silnice, ale aut tam jezdí dost. A něco podobného jde vlastně říct i o té trati.

T478.5

Přesně tak 🙂 Sloup je nový, ale může se stát znovu to samé, čekal bych alespoň nějakou betonovou zábranu.

cestující

Jsem pro. Určitě nějakou zábranu by to chtělo. V případě řidiče, až si bude hrát se svým autem bowling, se zábrana bude hodit.

Alibaba
none

Svodidla tam jsou, jen konci tesne pred sloupem 😉
https://youtu.be/VcQFsLk7Gdc?t=2794

Leinad

Následná kontrola zjistila, že došlo k většímu poškození – to nešlo změřit hned?

Bertik

Myslim, že můžeme být rádi, že to nenechali spadnout. Bylo by jim to podobné

dejf

Zase na druhou stranu pokud se to začalo deformovat až když přituhlo a dráty se našponovaly, tak vem čert. Teda za předpokladu že se z toho na sž poučili a příště předvedou flexibilnější přístup. Cvičení dělá mistra.😀

Y.K.

Dráty by se s mrazy fakt šponovat neměly. Proto je na sloupu závaží co dělá stabilní předpětí bez ohledu na dilatace.

Alibaba

Namalujte si výslednici sil závaží a troleje. Bude to vždy stožár zatěžovat ohybovým momentem. Cuká-li se trolej, bude ten moment mít i nějakou dynamickou složku, která bude mít výrazný vliv na trhliny a kotvení stožáru, především na tahově namáhané části.

MiK

Pokud se nemýlím, tak došlo ke kontrole po nehodě, kdy bylo zjištěno, že místo lze pojíždět sníženou rychlostí. Následná kontrola byla z důvodu velkých mrazů, kvůli kterým se situace změnila a již bylo nutno zastavit provoz.